Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Twijfel reis Amerika

<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 29 Sep 2025 10:50

Twijfel reis Amerika

Wij zijn in het verleden al een paar keer naar Amerika geweest, ook met onze zoon toen hij 4 was. Helaas kan hij die reis niet meer herinneren. We hebben altijd gezegd zodra hij 12 is gaan we nogmaals, zodat hij het nu wel meekrijgt.
Alleen merk ik dat ik wat twijfel nu Trump wederom president is en hij aangeeft de Amerikanen voorrang wil geven in de National Parken.
Het reisbureau waar we contact mee hebben geeft aan, zo'n vaart zal dat niet lopen en dat zij nog niet heel veel terugloop zien in boekingen. Echter willen zij natuurlijk gewoon verkopen.

Aan de ene kant denk ik we wachten anders wel gewoon tot Trump geen president meer is, aan de andere kant leven we er al best wel een tijd naartoe.
Dus was eigenlijk nieuwsgierig of er misschien nog mensen zijn die wel gewoon plannen en wat minderen beren op de weg zien?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 29 Sep 2025 11:26

Re: Twijfel reis Amerika

Hoe lang wil je wachten? Je hebt nooit garanties. Ook als trump geen president meer is kan er een nieuwe clown zijn.
2015 💙
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Sep 2025 11:29

Leuk! Ik zou ook gaan, je kan niet in de toekomst kijken. Wellicht kan Marin je nog goed advies geven.
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 29 Sep 2025 11:50

Goede vraag Minx, je hebt helemaal gelijk. Denk dat de situatie op korte termijn inderdaad niet gaat verbeteren.

Sogood, daar hoopte ik stiekem ook een beetje op aangezien zij zowel vanuit ervaring als vanuit werk hiermee te maken heeft.
<<

Maple

Kletskop

Bericht 29 Sep 2025 11:57

Was het niet (ook) zo dat Trump verantwoordelijk is voor massaontslagen onder parkmedewerkers? Ik weet niet of dat daadwerkelijk nog door is gezet, maar dat betekent dus waarschijnlijk ook dat het onderhoud van de parken flink achteruit zal gaan en het júíst nu misschien nog het allermooist is om erheen te gaan. Wees wel meer alert op wildfires, want daar zal waarschijnlijk ook meer kans op zijn.
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 29 Sep 2025 12:48

Maple, ja klopt ook een goed punt. Las laatst ook dat sommige parken al 1 dag in de week dicht zijn vanwege beperkingen in personeel.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 29 Sep 2025 17:55

Hoi, ja dit is m'n werk 😊

Ik zou het doen, maar dat is idd makkelijk praten. Ik ben zelf in mei in Amerika geweest en m'n collega's ook allemaal dit jaar en we merkten echt geen verschil. Ook niet bij de douane, het is gewoon net als altijd. Het klopt inderdaad dat er veel ontslagen zijn geweest bij de National Park Service, maar ook daar heb ik weinig van gemerkt. Het enige wat ik merkte was één museum van de NPS in Philadelphia dat dicht was.

Ja wij hebben absoluut een daling in boekingen gezien maar het begint alweer te komen. Mensen krijgen het vertrouwen weer terug. En hotel prijzen gaan nog wel dalen komende tijd verwachten we.

Overigens kan je beter gaan als ie nog 11 is. Ik weet niet of je dat nog redt? Dan gaat ie nog voor kinder tarief bij op vliegtickets (en bij ons ook op de hele reis), dat kan zo honderden euro's schelen. Meivakantie niet een optie? Die is tegenwoordig ook lekker lang vaak en vaak goedkoper!

Wine gum is ook net terug uit Amerika, misschien kan die er ook nog wat licht op schijnen
Let's discover the world together.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Sep 2025 18:38

Goed dat je hierover nadenkt. En de reacties hier verbazen mij best wel eigenlijk.
Ik weet niet goed wat ik zou doen. Als er geen haast bij is toch wachten denk. Al vind ik dat financiële argument wat Marin noemt wel iets om in overweging te nemen.
Maar de politiek die Trump voert is op veel punten niet iets waar ik mij achter schaar of mee geconfronteerd wens te worden. Discriminerend richting bepaalde minderheden en sowieso niet lekker tegenover alle buitenlanders (uitgezonderd de rijken dan). Voor mij wel redenen nu niet die kant op te reizen. Net als dat ik Turkije vanwege Erdogan geen goede bestemming vond/vind. En in extremis niet naar Rusland ga omdat Poetin niet zo tof is.
Maar goed, ik ben vorig jaar dan weer wel naar Dubai geweest, terwijl daar ook wel wat over aan te merken is uiteraard. Lastig is het.
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 29 Sep 2025 18:56

Marin, dank je wel voor je uitgebreide reactie. Fijn om te horen dat jij en collega's weinig verschil merken met vorige jaren dat geeft wel wat vertrouwen.
We hebben de meivakantie ook overwogen, maar vind 2 weken eigenlijk te kort. Mijn zoon heeft aankomend jaar waarschijnlijk 7 of 8 weken zomervakantie, in verband met overstap naar de middelbare school in andere regio. Waardoor we hadden bedacht 3 of 4 weken weg te kunnen. Hij wordt halverwege de vakantie dan 12.

Luisa, ik vind dat ook een lastige overweging. Er is in principe geen haast, behalve dan dat de wens om daar rond te reizen er is. En het lukt niet heel goed om daar een goede vervanging voor te vinden, die we alle 3 leuk vinden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 29 Sep 2025 19:23

Ik snap het ook wel hoor. Ik vond dat ook wel lastig (maar daardoor voor m'n werk des te belangrijker om te zien en ervaren hoe het er was). Turkije ben ik ook net geweest. Ik sta ook niet achter die politieke situatie. Voor mij is het uiteindelijk geen reden ergens niet naar toe te gaan (ik steun juist ook graag wél de national park service bijvoorbeeld) maar ik begrijp het wel waarom mensen twijfelen.

Als hij 12 halverwege de reis wordt, kan het zijn dat hij voor de hele reis al z'n volwassen tarief moet betalen voor vliegtickets (weet even de regel niet meer uit m'n hoofd).
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Sep 2025 08:53

Nou dan ben ik wellicht de enige hier maar ik zou dus niet gaan. Ook niet qua financieel voordeel. Dat is het me gewoonweg niet waard. Zolang hij daar president is ga ik niet daarheen in ieder geval. Ik wil me veilig en ontspannen voelen in het land waar ik heen ga en dat veilige en ontspannende gevoel ontbreekt compleet als ik nu naar Amerika zou reizen.

Ik geloof er ook helemaal niks van dat de organisatie geen terugloop in boekingen ziet. Ik las dat laatst nog ergens in het nieuws dat ze dat zelfs in Amerika merken. Denk ik dat het levensgevaarlijk is om er heen te gaan? Neuh... Maar een vakantie hoort wel leuk te zijn natuurlijk. Op het moment dat je een angstig of onrustig gevoel krijgt bij een bepaalde bestemming, waarom zou je daar dan nog heen willen?
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 30 Sep 2025 09:02

DronkenTaart, Ze gaven aan wel een dip gemerkt te hebben, maar dat het inmiddels aan het aantrekken is.
Snap jouw standpunt goed, dat is misschien ook een beetje waar mijn zorgen vandaan komen. Ik kan me moeilijk voorstellen hoe het nu voelt om daar te zijn, vandaar dat ik me ook afvroeg of er recent nog mensen zijn geweest.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 30 Sep 2025 09:58

Wen schreef:DronkenTaart, Ze gaven aan wel een dip gemerkt te hebben, maar dat het inmiddels aan het aantrekken is.

Ja dit kan ik beamen ook van de collega's die ik ken van dat bedrijf en strookt met wat wij ervaren. Dus dat is niet zo gek. In Amerika komt de klap volgend jaar pas waarschijnlijk, deze zomer nog niet, want dat waren mensen die al geboekt hadden.

@DT: Maar wie zegt dat je je per definitie onveilig voelt daar? Ik heb me geen seconde onveilig gevoeld afgelopen keer. De zwervers zijn in de grote steden wel een groot probleem, dat wel. Maar wij plannen bijv hotels in wijken waar ze iets minder zitten. Ontkom je niet helemaal aan natuurlijk. Maar ik kan me goed voorstellen dat je er uit principe niet heen wilt hoor, daar vind ik niets van en snap ik wel.
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 30 Sep 2025 10:50

Ik begrijp dat onveilige gevoel ook niet echt. En Trump tja, iedere malloot kan in dat land president worden. Als je de middelen hebt om te gaan zou ik dus gaan.
M'n schoondochter gaat donderdag en m'n zoon en zij willen als ze 5 jaar samen zijn een langere trip maken.
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 30 Sep 2025 12:13

Kira schreef:Ik begrijp dat onveilige gevoel ook niet echt. En Trump tja, iedere malloot kan in dat land president worden. Als je de middelen hebt om te gaan zou ik dus gaan.
M'n schoondochter gaat donderdag en m'n zoon en zij willen als ze 5 jaar samen zijn een langere trip maken.

Bedankt voor je reactie en wat leuk dat je zoon en schoondochter samen een langere trip willen gaan maken.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 30 Sep 2025 17:36

Ik ben inderdaad net terug uit Amerika.
Begrijp je gevoel heel goed. Het heeft ook zeker door onze hoofd gespeeld of we het wel wilden, met Trump etc.
Toch gekozen om deze vakantie wel te plannen en daar heb ik geen moment spijt van gehad.

Totaal geen last gehad van onrust of wat dan ook.
Ook niet toen Charlie Kirk tijdens onze reis werd doodgeschoten.

We waren natuurlijk net na het hoogseizoen, maar ik merkte persoonlijk niks van een terugloop in toeristen. Het was nog steeds goed druk overal.

Weet niet of je nog een specifieke vraag hebt?
<<

Maple

Kletskop

Bericht 01 Okt 2025 10:31

DT, oprechte vraag: waarom denk je dat jij je onveilig zou voelen in Amerika, nu Trump president is?

Ik heb eind vorig jaar ook gezegd dat ik Amerika wel zou mijden de komende vier jaar, maar dat komt vooral omdat ik totaal niet achter Trumps gedachtengoed sta en die man mij het gevoel geeft dat hij vooral zijn eigen American dream leeft en alle realiteitszin totaal kwijt lijkt te zijn. Maar dat ik me daarnaast misschien ook onveilig zou kunnen voelen, daar heb ik geen seconde over nagedacht. Daarom mijn vraag 🙂
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 01 Okt 2025 11:06

Volgen jullie het nieuws verder nog een beetje? De willekeurige inzet van de nationale garde en de razzia's door ICE?

Het leger van de Verenigde Staten zou „een aantal gevaarlijke” steden in eigen land moeten „gebruiken als oefenterreinen”. Daarmee heeft de Amerikaanse president Donald Trump dinsdag gedreigd tijdens een toespraak op een marinebasis in Quantico, in de staat Virginia.

Maar lekker boeken hoor die vakanties 🙈🙉🙊
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Okt 2025 11:15

Maple schreef:DT, oprechte vraag: waarom denk je dat jij je onveilig zou voelen in Amerika, nu Trump president is?

Ik heb eind vorig jaar ook gezegd dat ik Amerika wel zou mijden de komende vier jaar, maar dat komt vooral omdat ik totaal niet achter Trumps gedachtengoed sta en die man mij het gevoel geeft dat hij vooral zijn eigen American dream leeft en alle realiteitszin totaal kwijt lijkt te zijn. Maar dat ik me daarnaast misschien ook onveilig zou kunnen voelen, daar heb ik geen seconde over nagedacht. Daarom mijn vraag 🙂

Kan je je daar serieus niets bij voorstellen? Genoeg verhalen ook van Europeanen die, ondanks de juiste documenten, problemen bij de douane hebben gehad. Of opstanden/demonstraties in steden. Er speelt best wel wat toch?
<<

Maple

Kletskop

Bericht 01 Okt 2025 11:17

Nouja je hoeft niet te doen alsof ik dom ben, toch? Nee, ik heb bij die kant oprecht niet stil gestaan. Ook omdat ik en er niet in verdiept heb, dus nee, die verhalen heb ik ook niet gehoord of gelezen.
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 01 Okt 2025 13:26

Winegum schreef:Ik ben inderdaad net terug uit Amerika.
Begrijp je gevoel heel goed. Het heeft ook zeker door onze hoofd gespeeld of we het wel wilden, met Trump etc.
Toch gekozen om deze vakantie wel te plannen en daar heb ik geen moment spijt van gehad.

Totaal geen last gehad van onrust of wat dan ook.
Ook niet toen Charlie Kirk tijdens onze reis werd doodgeschoten.

We waren natuurlijk net na het hoogseizoen, maar ik merkte persoonlijk niks van een terugloop in toeristen. Het was nog steeds goed druk overal.

Weet niet of je nog een specifieke vraag hebt?

Ik was voornamelijk benieuwd hoe anderen de situatie daar nu ervaren. Fijn dat jij weinig hebt gemerkt van spanningen of onrust.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Okt 2025 13:35

Maple schreef:Nouja je hoeft niet te doen alsof ik dom ben, toch? Nee, ik heb bij die kant oprecht niet stil gestaan. Ook omdat ik en er niet in verdiept heb, dus nee, die verhalen heb ik ook niet gehoord of gelezen.

Het verbaasd me gewoon. Helemaal omdat je wel weet te noemen dat trump parkrangers heeft laten ontslaan. Ik ging er inderdaad vanuit dat je ook wel had gehoord van bijvoorbeeld die dingen die ik en/of Blunt noemen. Dat dit niet het geval is maakt je in mijn ogen niet dom. Dat is je eigen interpretatie.
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 01 Okt 2025 13:36

Blunt en Luisa, zeker volg ik dat soort dingen wel en dat is dan ook waar mijn twijfel vandaan komt.
<<

Maple

Kletskop

Bericht 01 Okt 2025 14:33

Luisa schreef:
Maple schreef:Nouja je hoeft niet te doen alsof ik dom ben, toch? Nee, ik heb bij die kant oprecht niet stil gestaan. Ook omdat ik en er niet in verdiept heb, dus nee, die verhalen heb ik ook niet gehoord of gelezen.

Het verbaasd me gewoon. Helemaal omdat je wel weet te noemen dat trump parkrangers heeft laten ontslaan. Ik ging er inderdaad vanuit dat je ook wel had gehoord van bijvoorbeeld die dingen die ik en/of Blunt noemen. Dat dit niet het geval is maakt je in mijn ogen niet dom. Dat is je eigen interpretatie.

Dat eerste wist ik omdat ik een Amerikaanse vrouw op insta volg die met haar gezin bij meerdere nationale parken woont, en hierover gepost heeft. Zoals ik al zei, wist ik ook niet of die ontslagen daadwerkelijk doorgezet zijn. Dus zo ver ging mijn kennis ook maar. Verder heb ik me in de toeristische kant van het beleid van Trump niet verdiept omdat het voor mij niet aan de orde is.

En de vraag of ik me daar 'serieus' niets bij voor kon stellen gaf mij het gevoel dat je vond dat ik iets raars vroeg.
<<

Maple

Kletskop

Bericht 01 Okt 2025 14:36

Oh en om terug te komen op de vraag van Blunt: nee ik volg het nieuws eigenlijk zo weinig mogelijk. Word ik alleen maar onrustig van.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties