Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Marrakech

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 19 Okt 2025 16:46

Marrakech

Wie is er wel eens geweest? Ik ben op zoek naar tips!
We willen graag met 2 personen (dames) een weekendje gaan. Is het eind oktober/begin november nog zwemweer? In welke wijk kunnen we het beste een hotel zoeken? En wat voor excursies zijn leuk?
En welke kleding kunnen we het beste meenemen? Is een korte broek not done? En een hemdje?
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Okt 2025 17:18

Re: Marrakech

Ik ben er vorig jaar januari geweest en had prima weer, maar echt zwemweer vond ik het niet. Geen idee hoe het in oktober/november is.
Ik had een riad geboekt in de Medina, dat leek mij leuker dan een hotel. Ik kan een riad ook écht wel aanraden.
Een korte broek en hemdje heb ik niet gedragen, omdat ik zelf vind dat het in een dergelijk land niet kan uit respect en op sommige plekken moet je ook je schouders en knieën bedekt hebben. Qua weer had het wel prima gekund.
Zelf heb ik de Ben Youssef Medersa, het Bahiapaleis, El-Badipaleis en Jardin Majorelle bezocht. Alles op eigen gelegenheid.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Okt 2025 19:55

Ik heb dezelfde plaatsen als Chava bezocht. Ook een Riad in de Medina geboekt, krijg je de meeste mee van de sfeer. Ik was het meest onder de indruk van de Medersa, prachtig gebouw. Je kunt makkelijk op eigen houtje dingen doen.

Wij warenbegin december en hadden overdag 30 graden naar ‘S nachts zon 6. De bebouwing in de medina is best hoog dus veel van de zon krijg je niet mee dan. Onze riad had een klein badje maar niet gebruikt omdat er geen zon kwam.
Ik vond de mensen erg vriendelijk, soms wat opdringerig. Ik was met vriend en zoon, weet niet of het met 2 vrouwen anders is.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Okt 2025 20:53

Ik lees even mee want ik wil graag met m’n man een lang weekend/mid week gaan in februari
Afbeelding
Afbeelding
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Okt 2025 21:17

Oh ik vond het Djema el Fna, waar onze riad vlakbij was, trouwens heel confronterend. Heel druk, opdringerige mensen, maar ook geketende dieren, van die slangenbezweerders.

En buiten de medina vond ik Marrakech trouwens - en niet lelijk bedoelt hoor- erg Afrikaans.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Okt 2025 21:22

Tom schreef:Oh ik vond het Djema el Fna, waar onze riad vlakbij was, trouwens heel confronterend. Heel druk, opdringerige mensen, maar ook geketende dieren, van die slangenbezweerders.

En buiten de medina vond ik Marrakech trouwens - en niet lelijk bedoelt hoor- erg Afrikaans.

Wat bedoel je dan met Afrikaans? Welke kenmerken hang je aan dat continent?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Okt 2025 21:27

Maar.. het is ook Afrika. Vind je Nederland ook erg Europees? 😂
Afbeelding
Afbeelding
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Okt 2025 21:47

Hier jaren geleden met mijn toen-vriend geweest. Vond het wel een aanrader voor een romantisch weekendje weg ook, Marsy!

Wij sliepen ook in een riad in de Medina. Er waren daar ook leuke dakterrassen en leuke eettentjes. De kruiden, de kleuren. Ik vond het heel mooi! We zijn ook naar die tuin geweest en mooie fotos gemaakt haha.

Ik droeg daar wel jurkjes, maar merkte wel meer bekijks toen toen mijn jurkje net boven de knie kwam. Niet vervelend verder, maar mijn jumpsuits heb ik meer gedragen. Voelde idd meer respectvol naar iedereen toe en de cultuur daar.

Wij hebben ook nog een nachtje in de woestijn geslapen, dat was ook echt leuk.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Okt 2025 07:23

Jemig zeg, natuurlijk snap ik dat het Afrika is etc. Ik vond het contrast binnen en buiten de Medina gewoon heel groot. Misschien een beetje verromantiseerd ofzo, dat 1000-en-1 nacht idee.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Okt 2025 07:26

Tom schreef:Jemig zeg, natuurlijk snap ik dat het Afrika is etc. Ik vond het contrast binnen en buiten de Medina gewoon heel groot. Misschien een beetje verromantiseerd ofzo, dat 1000-en-1 nacht idee.

Ik stelde mijn vraag uit oprechte interesse. Wat zag je dan precies? Wat was het verschil?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 20 Okt 2025 07:32

Tom schreef:

Ik vond het juist wel leuk, die chaos van een toch wel deels moderne stad in contrast met de drukte van zo'n stad en ook oude wijken. Veel authentieker dan de Medina. We zijn toen ook nog bij gezinnen thuis geweest, in hele kleine huisjes en daar hebben we samen gekookt en gegeten. Dat vond ik heel erg leuk en bijzonder om te ervaren.
Wij sliepen trouwens buiten de Medina maar ik zou een riad wel heel leuk vinden dus dat zou ik met een kleiner reisgezelschap zeker doen.
Ik vond een nacht in de Afagay woestijn in zo'n tentenkamp ook heel tof.
Let's discover the world together.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Okt 2025 12:42

Ik denk inderdaad het chaotische wat Marin schetst, en materieel wat niet volledig functioneert (autodeur hard dicht moeten doen omdat hij anders niet goed sluit), slechte wegen. Ik moest erg terugdenken aan een eerdere vakantie in Egypte.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Okt 2025 08:09

Leuk! Ik zou ook een riad in de medina boeken! Zwemmen is niet echt van toepassing, ze hebben wel zwembadjes maar dat is meer ter versiering. Denk dat je alleen kunt zwemmen in de grote nieuwe hotels buiten de medina.

Je kunt je er prima een aantal dagen vermaken. Ben er nu 3 keer geweest en ik vond de fietstocht met een lokale student ook echt een enorme aanrader.
Deze kun je boeken bij Pikala! Heel leuk café ook met lekker eten en drinken!

Mocht je langer gaan dan zou ik de bus naar Essaouira pakken, mijn favoriete stad in Marokko! Elke avond is er markt in de straten en de sfeer is veel relaxter.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 24 Okt 2025 11:11

Bedankt voor de tips! Fietstocht lijkt me echt leuk! Ik zag een fietstocht door de stad maar ook een door de woestijn, dat lijkt me allebei echt leuk! Via With Locals heb ik ook wel leuke tripjes gezien. Dan word je rondgeleid door een local.

We hebben iets op het oog in de Medina, nu eerst vliegtickets zoeken. We hebben iets gezien met goede vluchttijden, maar met een korte tussenstop in Barcelona. Op zich vinden we dat niet erg, ik neem aan dat we dat wel redden om in 1,5 u onze koffers te transferren?(het is overstap met self-transfer).

En wat zal ik nou allemaal meenemen? Ik heb op Insta gezocht op locatie Marrakech en best veel foto's gezien van mensen in korte broek en mouwloze dingen. Ook foto's van restaurants en nachtleven, waar mensen vrij veel bloot laten zien. Dus die neem ik denk ik toch mee (wel netjes, geen decollete en niet superkort). En dan daarbij een jumpsuit (mouwloos met nette kraag) en een lange rok en wat t-shirts en een lange linnen broek. Dan heb ik van alles wat. En dan wil ik daar een mooie sjaal kopen die ik kan omslaan. Voor de avond een extra jeans en een jasje/trui/vest. Zou dat volstaan voor 4 dagen?
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 24 Okt 2025 13:09

Marrakech is maar 4 uur vliegen, ik zou liever een direct vlucht nemen dan nog 1,5 uur extra te moeten omdat je via Barcelona gaat. Zo duur zijn de tickets meestal niet.

Qua kleding kies ik er voor om lange broeken te dragen, bijvoorbeeld linnen of viscose. En dan een shirtje wat niet super strak is, maar een beetje los valt met een kort mouwtje.
Je mag er opzich wel met blote benen of armen lopen, maar het zit daar niet in de cultuur dus de locals doen dat ook niet. Ik pas me dan liever een beetje aan om in te blenden.
Als je een jasje of vestje meeneemt is het wel voldoende, zoveel koelt het daar niet af ‘s avonds.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 24 Okt 2025 13:17

1,5 uur is te kort voor een self transfer. Je moet dan je koffers ophalen, weer inchecken, door de douane (want je verlaat de EU in Barcelona pas). Dat red je niet.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Okt 2025 13:44

Wat Prosecco en Max zeggen, inderdaad.

Transavia vliegt rechtstreeks op Marrakech vanuit Amsterdam en Eindhoven.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Okt 2025 15:03

Wij vlogen toen rechtstreeks uit Eindhoven, ideaal.

Oh als je een riad boekt; check of ze een taxi vanaf het vliegveld kunnen regelen. Op de luchthaven staan megaveel chauffeurs, dan hoef je dat daar niet meer te regelen.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Okt 2025 15:22

Dat van de taxi is inderdaad een goede tip!
Ik heb het destijds ook via mijn riad geregeld.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 24 Okt 2025 19:26

Er was geen rechtstreekse vlucht, alleen laat op de dag en dan zouden we al meteen 1 van de 4 dagen missen. Nu vliegen we om 7 naar Barcelona, dan zijn we daar om 9 en stappen we over en vliegen om 10.20 door. Dan zijn we er om 13 u en hebben we ook nog een flink deel van de eerste dag. We nemen alleen handbagage mee, dus dat moe qua overstap te doen zijn. De riad heeft een taxiservice, dus dat is fijn!

Terug naar Reizen & vakanties