Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Vakantieplannen 2026

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 13 Okt 2025 20:33

Vakantieplannen 2026

Dit topic was er nog niet eens (Bliss waar ben je!)

Wat zijn de vakantieplannen voor 2026?
Ik kan toch niet de enige zijn die al lekker bezig is met plannen, of wel?
Let's discover the world together.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Okt 2025 20:37

Re: Vakantieplannen 2026

Ik wilde net een topic openen met een vraag naar tips voor Denemarken (daar kun jij dan ook weer reageren Marin, haha).
Maar wij gaan in de zomer naar Denemarken, eerst een weekje naar Silkeborg omdat de kinderen daar EK mountainbiken gaan rijden. Daarna willen we er nog een week blijven, in elk geval 2 dagen naar Legoland, maar ook een andere omgeving zou leuk zijn.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 13 Okt 2025 20:39

Wij starten 2026 op Curaçao. Ben zo benieuwd hoe jij twee weken strand en niks doen ervaren. Niks voor mij maar kijk er wel enorm naar uit.

In april ga ik met m'n zus naar Boston en New York. Gecombineerde werk+plezier reis.

Komende zomer gaan we via m'n werk weer op zomervakantie, naar Zweden! De route / plekken moeten we nog vastleggen maar ik vermoed grotendeels aan de westkust nabij Göteborg, hoewel we denk ik ook naar Falun (Dalarna) willen. Fijne huisjes, niet te veel moeten, maar wel leuke plekjes. Een rustigere vakantie dan dit jaar maar ik heb nu alweer moeite met m'n darlings killen. Misschien moet ik dit jaar maar eens naar m'n man luisteren en echt max 3 plekken kiezen. Als het aan mij ligt doen we er minstens 6 of 7 en wil ik Denemarken er ook weer bij en misschien Noorwegen ook.. Waarom ben ik zo erg haha.

Rest van het jaar nog geen plannen. Ik hoop heel erg naar Hamburg te gaan met m'n zoon om z'n beste vriend te zien.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 13 Okt 2025 20:42

Oh wat leuk MrsMath! Wat gaaf dat ze naar het EK gaan zeg! Wow! Silkeborg ken ik zelf niet maar zie dat er wel een Landal park in de buurt is, als je daar wat langer wil verblijven. Ik vind Airbnb in Denemarken ook altijd fijn en goed werken. Dagje Aarhus kan ik zeker aanraden, dat is echt m'n favo vakantie herinnering van dit jaar.
Legoland is ook gewoon echt heel leuk. En plan zeker ook tijd voor Lego House.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Okt 2025 20:48

Lego house hadden we afgelopen jaar niet gedaan, maar staat nu zeker wel op het programma.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Okt 2025 21:08

In elk geval staat Disneyland op de planning en we willen met z’n tweeën nog 1 keer samen weg een lang weekend, waarschijnlijk Marrakech (we zijn in februari 10 jaar getrouwd en 15 jaar bij elkaar). Zomervakantie is sowieso een week Ameland met familie en tja.. dan wordt ons leven spannend. Want dan gaan we terug naar Australië. Het állerliefst wil ik dan nog 2 weken Azië: Thailand, Indonesië of Vietnam. Of allemaal. Maar dat hangt ervan af of ik werk krijg en wanneer ik dan moet beginnen (semester begint augustus namelijk weer, ik wil graag per september terug). En dan hebben we daar de oktober vakantie weer waar we hopelijk lekker wild gaan kamperen en dan in december alweer zomervakantie, maar we zullen denk ik niet ver van huis gaan (weet niet eens waar ons huis dan is! Gekke gedachte).
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 13 Okt 2025 21:16

Gaan jullie dan weer terug verhuizen naar Australië? Was het altijd de bedoeling om relatief kort in Nederland te verblijven? (je hebt immers wel een huis gekocht en je man is bezig met z'n inburgering) of is er iets veranderd in de plannen waardoor je vervroegd terug gaat? Spannend dat dat er komend jaar dan alweer aan zit te komen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 13 Okt 2025 21:20

Wat een leuke plannen! Leuk, Scandinavië allebei.

Wij waren altijd van het laat boeken maar toevallig door verschillende redenen is dit nu het derde jaar dat we juist heel vroeg zijn.
We gaan in de zomer 2 weken naar Letland. We gaan met de boot van Travemunde naar Liepaja. Dan zitten we eerst een week midden in de natuur in een nationaal park, en daarna een week aan het strand, bijna op de grens met Litouwen. En dan weer met de boot terug naar Travemunde.
Ben heel benieuwd (al zijn we al vaker in Letland geweest maar dat was zonder kinderen)! Vind het alleen altjjd lastig dat het dan nog zo lang duurt. Daardoor heb ik er verder nog weinig gevoel bij, al ben ik verder wel gewoon heel enthousiast over onze plannen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Okt 2025 21:39

Marin schreef:Gaan jullie dan weer terug verhuizen naar Australië? Was het altijd de bedoeling om relatief kort in Nederland te verblijven? (je hebt immers wel een huis gekocht en je man is bezig met z'n inburgering) of is er iets veranderd in de plannen waardoor je vervroegd terug gaat? Spannend dat dat er komend jaar dan alweer aan zit te komen.

We zouden een jaar blijven en het zijn er dan 3 geworden. Huis kopen was goedkoper dan huren dus slimme keuze.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 13 Okt 2025 21:41

Marin schreef:Wij starten 2026 op Curaçao. Ben zo benieuwd hoe jij twee weken strand en niks doen ervaren. Niks voor mij maar kijk er wel enorm naar uit.

In april ga ik met m'n zus naar Boston en New York. Gecombineerde werk+plezier reis.

Komende zomer gaan we via m'n werk weer op zomervakantie, naar Zweden! De route / plekken moeten we nog vastleggen maar ik vermoed grotendeels aan de westkust nabij Göteborg, hoewel we denk ik ook naar Falun (Dalarna) willen. Fijne huisjes, niet te veel moeten, maar wel leuke plekjes. Een rustigere vakantie dan dit jaar maar ik heb nu alweer moeite met m'n darlings killen. Misschien moet ik dit jaar maar eens naar m'n man luisteren en echt max 3 plekken kiezen. Als het aan mij ligt doen we er minstens 6 of 7 en wil ik Denemarken er ook weer bij en misschien Noorwegen ook.. Waarom ben ik zo erg haha.

Rest van het jaar nog geen plannen. Ik hoop heel erg naar Hamburg te gaan met m'n zoon om z'n beste vriend te zien.

Wat een hoop plannen al. Welk hotel gaan jullie naar in Curacao?
Wij hebben nog weinig concrete plannen, behalve 2 weekendjes weg, gewoon in Nederland met mijn ouders en broertje en zijn gezin.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 13 Okt 2025 21:44

Oh echt dan is dat ook voorbij gevlogen joh!

Mizz S, wat een toffe bestemming. Snap je wel goed dat 't dan nog abstract voelt. Anderzijds ken je de bestemming al wel enigszins dus heb je misschien al wel gevoel bij. Ben benieuwd hoe je 't met kinderen gaat hebben daar!

Ik heb dat met Curaçao bijv dus totaal niet, dat is het meest dichtbij maar ik heb totaal geen behoefte me in te lezen of uit te zoeken wat ik daar kan doen omdat ik me er geen voorstelling van kan maken en we waarschijnlijk veel gaan relaxen, terwijl ik voor volgend jaar zomer alweer lekker inspiratie op doe.

@wen, mn schoonouders huren een huis, geen hotel. Heerlijk plekje met twee zwembaden en grote binnen én buiten keuken. Dat lijkt me wel heerlijk bijkomen.
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 13 Okt 2025 21:46

Ah dat klinkt inderdaad wel relaxed een huis met 2 zwembaden en een binnen en buitenkeuken!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 13 Okt 2025 21:50

Ja als je 't niet zou willen quoten graag, dan durf ik 't wel te delen!

Echt super mooi en relaxed, ik mocht mee helpen met zoeken met m'n schoonvader en deze is het geworden, echt geweldig. Hoop heel erg dat zoon z'n zwemdiploma (eindelijk) net heeft voor de kerstvakantie.
Laatst gewijzigd door Marin op 15 Okt 2025 05:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 13 Okt 2025 21:54

Echt super groot en luxe!
Zou fijn zijn als hij zijn zwemdiploma dan heeft.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 13 Okt 2025 22:02

Ik ga weer naar Curaçao, maar nu langer en met de hele familie. We gaan in de zomer. Verder heb ik geen plannen en het kan zomaar zo zijn dat we alleen deze, hele bijzondere, vakantie samen hebben.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Okt 2025 04:28

Wat een mooie plannen zijn er al!

Ik heb een optie op een reis naar Kenia & Tanzania voor halverwege juni/begin juli.

En ik wil graag naar China in oktober.

Als de vrije dagen het toelaten wil ik nog een stedentrip doen, maar die bestemming staat nog niet vast.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 14 Okt 2025 06:10

Geen vakantieplannen, maar m'n schoondochter gaat 7 maanden naar Porto volgend jaar en ik ga haar daar wel een paar dagen bezoeken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 14 Okt 2025 06:14

Wat leuk dat je zo'n goede band met haar hebt Kira. Je praat altijd heel liefdevol over haar!

Gave plannen Chava!
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 14 Okt 2025 06:57

Ja ik ben ook heel erg blij met haar 🥰
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 14 Okt 2025 07:53

Mooie accommodatie aan het Spaans water. Is het zwembad omheind? Lijkt me anders intensief opletten. Op Curaçao juist wel uitzoeken naar welke baaien je moet gaan. Eeuwig zonde als je alleen op Jan Thiel en mambo zit. Mambo zou ik helemaal overslaan. Echt eeuwig zonde wat ze daarvan hebben gemaakt.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Okt 2025 07:56

Oh wat een heerlijk huis Marin!
Jeetje Marsy, 3 jaar alweer!
Dat zal een bijzondere reis worden GSTQ ♡
Ik ben altijd een beetje jaloers op jouw tezien Chava :)

Over vakantieplannen hangen grotendeels nog af van onze verhuisplannen. We hebben alleen een weekje Schiermonnikoog in de meivakantie gepland met mijn familie. Stond nog op de bucketlist van mijn moeder.
Man en ik zijn beide ook de kerstvakantie, voorjaarsvakantie en hele meivakantie vrij. Dus wellicht boeken we nog wat voor die 3 weken.
In de zomer gaan wr waarschijnlijk naar Terschelling
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 14 Okt 2025 08:22

Nee het zwembad is open en dichtbij het huis dus dat is zeker heel erg opletten. Ik kan me nog niet veel voorstellen bij de stranden. Moet je daar altijd bedjes huren of hoe werkt dat? Mooidat jij ook weer naar Curaçao gaat, dat zal wel bijzonder, dubbel en ook mooi worden.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 14 Okt 2025 08:40

Ligt eraan naar welke stranden je gaat. Bij de meeste wel. En ik denk dat het tijdens de kerstperiode ook heel erg druk is. Ik zou echt de moeite nemen een aantal keer naar westpunt te gaan, al is dat vanuit jullie locatie wel een uurtje rijden. Daaibooi en Cas abou zijn zo veel mooier dan Jan Thiel en Mambo.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 14 Okt 2025 08:56

Dank je, die namen kende ik nog niet.
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 14 Okt 2025 09:34

Wij overwegen om in de meivakantie naar Curacao te gaan. Willen vooral snorkelen, het eiland verkennen en tot rust komen.
Ben wel benieuwd welk hotel jij goede ervaringen mee hebt godsavethequeen? Kan me voorstellen dat het voor jullie een bijzondere reis wordt.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties