17 Nov 2013 19:34 door rapa nui
Ik vind het zelf altijd wel handig als er (vooral ook bij een rondreis waarin je meerdere plaatsen aan doet) ook plattegrondjes in staan met bezienswaardigheden etc er op. Dat heeft de LP vaak wel dus die vind ik in die gevallen vaak handig. Hoef ik er in een stad niet meteen zelf naar op zoek te gaan en kan ik wel mijn weg vinden. Bij de LP maak ik dan weer geen gebruik van de restaurant, hotel tips ed maar ik vind er wel genoeg algemene informatie over het land, cultuur, geschiedenis in staan die ik vaak tijdens de reis lees. Ik kijk vaak in een grote boekwinkel de gidsen door om er een gevoel bij te krijgen (en koop ze evt later gewoon via Bol.com) en voor de ene bestemming vind ik de LP prima terwijl ik voor een andere bestemming weer een andere gids kies. Ik vind de Capitool inderdaad voor stedenreizen ook erg goed. Ik heb de Bradt ook gehad voor een gebied waar zij juist weer een speciale gids over hadden en die was ook erg goed. En volgens mij heb ik wel een Rough Guide in mijn boekenkast staan.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain