Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Lonely Planet, Rough Guide, Trotter, Capitool... Tips?

<<

Anoniem122

Bericht 17 Nov 2013 09:13

Lonely Planet, Rough Guide, Trotter, Capitool... Tips?

Ik vind het toch wel fijn iets van een reisgids mee te nemen naar Thailand. Maar er is zóveel keus! Naar welke reisgidsen gaan jullie voorkeur uit?

De Rough Guide Thailand komt 31 december uit, dus die is wel helemaal up to date dus dat is wel een voordeel.. Maar is het ook de beste reisgids?

Ik twijfel nog tussen deze:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 17 Nov 2013 10:18

Re: Lonely Planet, Rough Guide, Trotter, Capitool... Tips?

Ik had naar Rwanda de Bradt's travel guide. Heel erg fijn met veel info. Weet alleen niet of hij er ook voor thailand is. Met de andere heb ik geen ervaring.
2021🩷
2024 💙
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 17 Nov 2013 10:42

Bradts heb ik goeie dingen over gehoord, ik ken mensen die zweren bij rough guide maar zelf ben ik toch wel fan van lonely planet. Ik denk dat het ook wel is dat als je er eenmaal aan gewend bent het ook fijn is om die voor een volgende reis weer te nemen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 17 Nov 2013 11:51

Ik heb die tweede LP nog liggen, je mag 'm zo lenen als je wilt! Maar die vond ik wel fijn, en was vorig jaar in elk geval nog goed up to date. In Indonesië heb ik met een Trotter gereisd, die vond ik ook heel erg fijn!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 17 Nov 2013 12:16

Ik ben ook voor Bradt, lonely planet past niet bij me, LP vindt alles leuk wat ik niet leuk vindt...
Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 17 Nov 2013 18:22

Ik zou de nieuwste Rough Guide nemen dan. Die vind ik sowieso altijd wat leuker dan de Lonely Planet, hoewel die ook wel handig is als basis, maar de RG is zeker een geschikt alternatief.

Capitool vind ik met name leuk voor stedentripjes.

Insight Guides vind ik ook altijd fijne gidsen, lekker veel foto's: http://www.insightguides.com/destinatio ... c/overview
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Nov 2013 19:34

Ik vind het zelf altijd wel handig als er (vooral ook bij een rondreis waarin je meerdere plaatsen aan doet) ook plattegrondjes in staan met bezienswaardigheden etc er op. Dat heeft de LP vaak wel dus die vind ik in die gevallen vaak handig. Hoef ik er in een stad niet meteen zelf naar op zoek te gaan en kan ik wel mijn weg vinden. Bij de LP maak ik dan weer geen gebruik van de restaurant, hotel tips ed maar ik vind er wel genoeg algemene informatie over het land, cultuur, geschiedenis in staan die ik vaak tijdens de reis lees. Ik kijk vaak in een grote boekwinkel de gidsen door om er een gevoel bij te krijgen (en koop ze evt later gewoon via Bol.com) en voor de ene bestemming vind ik de LP prima terwijl ik voor een andere bestemming weer een andere gids kies. Ik vind de Capitool inderdaad voor stedenreizen ook erg goed. Ik heb de Bradt ook gehad voor een gebied waar zij juist weer een speciale gids over hadden en die was ook erg goed. En volgens mij heb ik wel een Rough Guide in mijn boekenkast staan.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem285

Bericht 18 Nov 2013 01:43

Ik reis zonder gids (dan zoek ik van tevoren wat informatie op internet en ga ik met een A4-tje met aantekeningen op pad) of ik ga met de Lonely Planet. Ben erg tevreden over LP en heb dus nog geen andere gidsen geprobeerd.

Terug naar Reizen & vakanties