Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Eten op vakantie

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Nov 2013 23:33

Eten op vakantie

Wij gaan elk jaar naar Turkije op vakantie, en ik heb steeds hetzelfde probleem. Ik durf niks te eten, ik ben bang dat ik overal ziek van word. Ik leef dus op wit brood en karig belegde pizza's.

Afgelopen vakantie ben ik in 1 week meer dan een kilo afgevallen, terwijl we all-in zaten :thumbdown:

Hoe doen jullie dat?
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Anoniem83

Bericht 06 Nov 2013 23:42

Re: Eten op vakantie

Gewoon verstand op nul en eten haha. Al die mensen in het hotel eten het en wat is het ergste dat je ervan kunt krijgen? Tenminste, zo redeneer ik. Ik zou het zonde vinden om dan all in te boeken en ik kan al dat lekkere eten toch niet weerstaan.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 06 Nov 2013 23:44

Ik wordt bijna nooit ziek van eten, dus eet waar ik zin in heb.
Mijn man kan minder goed tegen niet goed bereid/bewaard voedsel en zit op vakantie wel eens op het toilet omdat hij het eten er niet om laat staan (meestal gaat het nl wel goed).
Make happy memories
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 06 Nov 2013 23:45

Ik eet gewoon. Ik zal alleen nooit ergens eten waar het vies is of waar geen gelegenheid tot handen wassen is.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 06 Nov 2013 23:47

Gewoon eten, of niet all in gaan maar een appartementje boeken en zelf koken ofzo.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Nov 2013 23:52

Ik was dus wel ziek geworden van 1 keer iets anders dan wit brood. Ik weet niet in hoeverre zoiets tussen je oren kan zitten, want het lijkt me zo gek dat ik er ziek van word terwijl ik zo voorzichtig ben.

Komende jaren ben ik natuurlijk een voorbeeld voor mijn kind dus dan wil ik er niet zo spastisch mee om gaan, maar hoe ik dat ga doen weet ik nog niet.
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Nov 2013 01:08

Ik zal gewoon dat eten wat je aan durft. De extreem vette dingen laten staan omdat je daar misschien meer last van kan krijgen. Verder misschien dagelijks een glas coca cola drinken. Dat spul reinig je maag en darmen niet gezond meer. Zo slecht als dat spul is zo goed is het als je last krijgt van je darmen.

Anoniem173

Bericht 07 Nov 2013 01:13

Echt in Turkije heb ik nog nooit last gehad met eten. Egypte daarentegen wel!

Vermijd iksklontjes, salades, rauw vlees enz
Maar friet, gebakken en gekookte gerechten allemaal prima te doen! Sowieso hebben zwartrijd een pasta buffet waar je je pasta laat koken en saus prepareert, ideaal'
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Nov 2013 22:49

Ik ben zelf niet zo bang, ik check altijd wel of mijn vlees goed gaar is en zo niet dan laat ik het liggen.
Vaak heb je bij all in wel veel keuze's. Ik denk altijd dat met fruit niet zo veel mis kan zijn. Pasta's zijn in water gekookt en daarvan denk ik ook dat het wel goed gaat.

Ik kijk zelf altijd goed of ik herken wat ik eet, zodat ik het kan plaatsen en ik kan weten of het goed gebakken is ja of nee.

Denk echt wel dat je veel meer kan eten dan wit brood.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem85

Bericht 07 Nov 2013 22:50

Vroeger had ik op vakantie in Turkije vaak ook 1 of 2 dagen echt mega buikpijn van het eten. Ik was gewend dat alles thuis in margarine gebakken werd, toen ik zelf ging koken en olijfolie gebruikte om in te bakken, ben ik op vakantie in Turkije nooit meer ziek geweest.
Maar ik eet alles wat er goed uit ziet, ik bestel drank wel altijd zonder ijs. Zo zonde joh, Turkse keuken is zo lekker!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 08 Nov 2013 02:16

In een all inclusive hotel zou je toch mogen verwachten dat alles goed is, het is niet goed voor de reputatie van het hotel als er reviews komen dat het eten er niet goed is en de mensen er ziek van worden. Dus daar zou ik alles durven eten. Buiten het hotel zou ik alles vermijden wat met water in aanraking is gekomen. Fruit kun je zelf nog met flesje water even naspoelen, dan is er niks aan de hand. Ook alles gefrituurd kun je gewoon eten. Ik zou vlees even kijken of het goed gaar is. Ik reis al de helft van mijn leven nu en heb het geld niet om altijd luxe te eten. Mijn maag is een lastige, die speelt wel eens op, ook bij gewoon eten. Maar ik heb altijd anti diarree poeder mee en anti uitdroging en dan is het zo over, ik ga mijn leven er niet door laten beheersen in elk geval. Vind het heerlijk om vanalles uit te proberen. Ik denk trouwens dat het absoluut tussen je oren kan zitten...
Afbeelding
Afbeelding
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 08 Nov 2013 14:54

Beide keren dat ik in Turkije ben geweest heb ik ook nergens last van gehad. Nou krijg ik sowieso bijna nooit last van mijn maag, maar wel redelijk snel van mijn darmen. In Istanbul dus niet. Het eten daar is zo lekker!!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Fiebie

Kwebbel

Bericht 10 Nov 2013 01:08

Vervelend je daar zo een last en angst van hebt! Ik denk dat dat best wel een uitwerking op je buik kan heben hoor|!

Ik heb ook altijd wel een paar x last van mijn darmen op vakantie in Turkije..maar nou ja.. dan ga ik wat vaker naar het toilet! Geen reden om die lekkere turkse keuken te laten staan! alleen idd opletten met fruit (altijd schil er af halen, ipv wassen) en geen water en zelf gemaakte ijsklontjes drinken! (ons appartement had speciale ijsklontjes uit zakken, dus die zijn gewoon veilig!) en opletten met salades enzo. Maar idd, al het bereide eten kan je gewoon eten! Hoogstens dat de olie wat laxerend werkt :razz:
<<

Anoniem122

Bericht 10 Nov 2013 07:59

Ik eet gewoon wat de locals ook eten. In een all in restaurant zou ik me er sowieso niet druk over maken en alles eten zonder er bij na te denken. Denk echt dat het ziek worden tussen je oren zit voor een deel. Als ik straks in Thailand ben zal ik ook voor 90% bij straatstalletjes eten vanwege mn budget en gouden regel is; kijk waar de locals eten. De kans dat je ziek wordt door bijv eten bij de McDonalds is een stuk groter dan door local food. Waarom? Local food zijn ze gewend om te bereiden, fastfood etc valt buiten hetgeen wat ze gewend zijn en gaat daarom vaker mis.

Ik zou dus proberen echt wat meer te relaxen en te genieten van het heerlijke eten.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Nov 2013 10:22

Ik eet ook gewoon alles als ik op vakantie ben. Ben ook nog nooit ziek geweest van eten. Zelfs niet in Azië. De tip van TukTuk hou ik ook altijd aan. Eten wat/waar de locals eten.

En anders misschien op vakantie naar een land waar je wel durft te eten? Of heb je dit in ieder buitenland?
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Nov 2013 11:44

Eigenlijk eet ik bijna alles als ik op vakantie ben. Natuurlijk geen dingen die ik anders ook niet eet (omdat ik het niet lust) en schepijs op boulevards laat ik ook graag aan me voorbij gaan.
In 1 hotel hadden we vorig jaar en het jaar daarvoor ook filet americain bij de ontbijtspullen staan maar dat heb ik ook bewust laten staan. Ik vind het heel lekker hoor maar dat eet ik toch liever gewoon in Nederland.
Als ik zie dat vlees niet goed gaar is laat ik het liggen maar dat zou ik hier in Nederland ook doen.
<<

Anoniem315

Bericht 10 Nov 2013 11:51

Ik neem geen voedsel waarvan ik niet kan achterhalen wat er in zit en ik vermijd voedsel dat drijft in het vet/de olie. Rauw voedsel zou ik ook vermijden, als je gevoelig bent.
<<

Anoniem44

Bericht 10 Nov 2013 12:11

Ik eet zelf altijd waar de mensen uit het land zelf eten, die weten het beste wat de goede plekken zijn en omdat daar veel mensen eten is de kans ook veel minder groot dat er iets bedorven is. De doorloop is groot, om het zo maar te zeggen. In een all-inclusive resort zou ik zelf niet graag eten en ik vind het doodzonde dat jij alleen maar aan het witbrood en de pizza's zit in een land als Turkijke. Alsjeblieft, ga dat all-inclusive ding eens uit en vraag eens aan de locale bevolking wat een goed restaurant is. Je zal niet weten wat je meemaakt.
<<

Anoniem122

Bericht 10 Nov 2013 12:45

Lijkt me overigens ook dat je je juist sneller van een pizza ziek wordt daar dan van een locale specialiteit.. Precies om wat ik ook al zei over bijv. de McDonalds (Nee dat was niet omdat jij daar werkt:)).
Toen we 5 jaar geleden in Bangkok in een hostel zaten, vroegen we ook aan de eigenaar (Engelsman, getrouwd met een Thaise), in hoeverre het eten bij de straatstalletjes veilig was, en zijn antwoord "In alle jaren dat wij hier het hostel hebben, hebben we een aantal keer een gast met voedselvergiftiging gehad, maar wel allemaal mensen die bij de McDonalds of KFC gegeten hadden"
<<

Anoniem44

Bericht 10 Nov 2013 15:16

Ja, precies TukTuk. Ik gruwel van het idee om in een all-inclusive resort in Turkije de hele dag pizza's te eten, dát zou ik juist weer niet vertrouwen!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Nov 2013 15:19

Maar er zijn wel landen waar veel toeristen ziek worden van eten dat de lokale bevolking gewoon kan verdragen, toch? Ik hoor vaak dat heel veel mensen ziek worden in India bijvoorbeeld.

In Turkije zou ik het wel gewoon vertrouwen. Niet bij een tentje dat ik er smerig uit vind zien, maar dat heb ik in Nederland ook.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem44

Bericht 10 Nov 2013 15:21

India is iets totaal anders dan Turkije en volgens mij ging dit topic over Turkije.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Nov 2013 15:23

Ja, dus? Tuktuk heeft het toch ook over Thailand, daar zeur je toch ook niet over?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem44

Bericht 10 Nov 2013 15:30

Nee, maar Thailand is weer iets totaal anders dan India. Ben je wel eens in één van de betreffende landen geweest, Susan?
<<

Anoniem122

Bericht 10 Nov 2013 15:31

Susan schreef:Maar er zijn wel landen waar veel toeristen ziek worden van eten dat de lokale bevolking gewoon kan verdragen, toch? Ik hoor vaak dat heel veel mensen ziek worden in India bijvoorbeeld.

In Turkije zou ik het wel gewoon vertrouwen. Niet bij een tentje dat ik er smerig uit vind zien, maar dat heb ik in Nederland ook.

Heeft dat niet ook met het pittige eten te maken? Ik kan bijv. pittig eten goed verdragen maar mijn vriend wordt er wel ziek van.

En natuurlijk heb je altijd wel een kans om ziek te worden maar over het algemeen, als je kijkt waar het druk is hoef je je geen zorgen te maken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik in Thailand/Laos/Maleisië eigenlijk helemaal nooit opgelet heb, we poetsen onze tanden met kraanwater, ik kocht regelmatig gesneden fruit op straat etc. Heb 1 dag last van mijn darmen gehad maar juist die dag had ik niks gegeten wat het zou kunnen verklaren.
Misschien heb ik ook wel geluk gehad hoor, en de kans dat ik straks een keer goed ziek wordt is ook wel goed aanwezig, maarja ik ben thuis ook wel eens een keer goed ziek geworden nadat ik kip had gegeten die niet goed meer was.

Als je gewoon een beetje waakzaam bent, gaat het echt wel goed, en zeker in All inclusive restaurants. Als je van te voren bij Zoover kijkt naar de reviews over het eten heb je al een goed beeld, en als je ziet dat een salade er al vanaf smiddags ligt, en je komt 5 uur later om te eten, en het wordt niet goed gekoeld, ja dan neem je die niet.
Maar volgens mij gaat het in all inclusive restaurants vaak zo hard met het eten, dat het er nooit lang ligt.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties