Susan schreef:Maar er zijn wel landen waar veel toeristen ziek worden van eten dat de lokale bevolking gewoon kan verdragen, toch? Ik hoor vaak dat heel veel mensen ziek worden in India bijvoorbeeld.
In Turkije zou ik het wel gewoon vertrouwen. Niet bij een tentje dat ik er smerig uit vind zien, maar dat heb ik in Nederland ook.
Heeft dat niet ook met het pittige eten te maken? Ik kan bijv. pittig eten goed verdragen maar mijn vriend wordt er wel ziek van.
En natuurlijk heb je altijd wel een kans om ziek te worden maar over het algemeen, als je kijkt waar het druk is hoef je je geen zorgen te maken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik in Thailand/Laos/Maleisië eigenlijk helemaal nooit opgelet heb, we poetsen onze tanden met kraanwater, ik kocht regelmatig gesneden fruit op straat etc. Heb 1 dag last van mijn darmen gehad maar juist die dag had ik niks gegeten wat het zou kunnen verklaren.
Misschien heb ik ook wel geluk gehad hoor, en de kans dat ik straks een keer goed ziek wordt is ook wel goed aanwezig, maarja ik ben thuis ook wel eens een keer goed ziek geworden nadat ik kip had gegeten die niet goed meer was.
Als je gewoon een beetje waakzaam bent, gaat het echt wel goed, en zeker in All inclusive restaurants. Als je van te voren bij Zoover kijkt naar de reviews over het eten heb je al een goed beeld, en als je ziet dat een salade er al vanaf smiddags ligt, en je komt 5 uur later om te eten, en het wordt niet goed gekoeld, ja dan neem je die niet.
Maar volgens mij gaat het in all inclusive restaurants vaak zo hard met het eten, dat het er nooit lang ligt.