Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Belangrijk in een hotel(kamer)

<<

Anoniem30

Bericht 03 Nov 2013 19:52

Belangrijk in een hotel(kamer)

Dit topic is al eens geweest op het oude forum en ik ben eigenlijk wel weer even benieuwd. Wat vind jij fijn/belangrijk in een hotel en dan vooral de kamer?
<<

Anoniem40

Bericht 03 Nov 2013 20:03

Re: Belangrijk in een hotel(kamer)

Goed en schoon bed, een schone badkamer en een föhn zijn een must. Verder vind ik het fijn als er shampoo en conditioner is (graag van een goed merk en niet die goedkope 2-in-1) en eventueel andere extra's als bodylotion, zeepje, etc. Fijne dikke handdoeken zijn ook belangrijk. En kleine dingetjes als een chocolaatje, slippers of minibar die ik als koelkast kan gebruiken.

Qua hotel vind ik het fijn als ze kleine dingen (tandpasta, tandenborstel) verkopen omdat ik dat nogal eens vergeet. En het ontbijt is heel belangrijk, dat kan het hotel voor mij maken of breken. Gebakken eitje met spek, lekkere broodjes, vers fruit, etc.

Ik verwacht naar wat ik betaal, dus bij een goedkoop hotel verwacht ik al deze dingen absoluut niet.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 03 Nov 2013 20:06

Met stip op nr 1: toilet met deur.

Verder vind ik een 2 persoonsmatras wel zo fijn ipv 2 1 persoonsmatrassen die je meestal krijgt.

Ook vind ik het wel zo prettig als er een normaal dekbed is en niet zo'n "paardendeken". Gelukkig zit dat in Nederland wel goed, maar helaas is het over de grens toch altijd even afwachten.

Een schone kamer vind ik ook belangrijk.

Dat je de airco uit kan zetten.
Make happy memories
<<

Anoniem30

Bericht 03 Nov 2013 20:07

O zo'n deken hadden wij ook in Turkije, en dat vind ik echt verschrikkelijk slapen!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Nov 2013 20:10

Voornamelijk een comfortabel bed met schone lakens en een schone kamer. Verder vind ik het niet zo belangrijk.
L2014 & H2017
<<

Anoniem119

Bericht 03 Nov 2013 20:11

Wifi!! Het allereerste wat ik check. En ik heb er al helemaal een hekel aan als er staat dat er Wifi is maar dat het signaal op de kamer net te zwak is. Zorg dan voor een versterker tussendoor.

Let wel: dit is met name als ik alleen slaap natuurlijk, samen maakt het me minder uit. Hoewel t nog steeds een belangrijke reden is om een hotel wel of niet te boeken. Ik erger me er ook aan als ik €20 per uur moet betalen, zeker in van die zakenhotels (want dan betaalt de baas het toch).
<<

Anoniem30

Bericht 03 Nov 2013 20:12

Dat is bij ons momenteel ook nog zo Marin, en ik vind dat echt slecht eigenlijk. Er is gewoon wifi, alleen ze laten iedereen ervoor betalen :thumbdown:
<<

Anoniem119

Bericht 03 Nov 2013 20:16

Pippa schreef:Dat is bij ons momenteel ook nog zo Marin, en ik vind dat echt slecht eigenlijk. Er is gewoon wifi, alleen ze laten iedereen ervoor betalen :thumbdown:

Is meestal zo in chiquere hotels. Meestal hoe duurder, hoe hoger de prijs. Eigenlijk zijn de goedkopere hotels dan wel fijner. Maar ook logisch, want wat ik al zei, in zakenhotels betaalt de baas toch. Maar ja, die heb ik niet.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Nov 2013 20:19

Een schone kamer en een goed bed. Dat is het belangrijkst.

Daarnaast goede handdoeken, een mooie inrichting (wij kiezen vaak design hotels), goed ontbijt en een föhn.
<<

Anoniem30

Bericht 03 Nov 2013 20:21

Als er een kaart op de kamer ligt met het verzoek of je wilt aangeven hoe je verblijf was, vullen jullie het dan in?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Nov 2013 20:22

Alleen als ik een verveel momentje heb, anders niet.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Nov 2013 20:26

Pippa schreef:Als er een kaart op de kamer ligt met het verzoek of je wilt aangeven hoe je verblijf was, vullen jullie het dan in?

Soms, als ik er zin in heb
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Bacio

Kwebbel

Schoon! Verder maakt t me niet zoveel uit. Als ik met iemand anders ben vind ik een deur in het toilet/badkamer wel erg prettig. Daarnaast vind ik t fijn als er schoon water is.

Geen wifi is voor mij echt een pluspunt! Ik wil niks te maken hebben met "thuis" als ik op vakantie ben.
<<

Bacio

Kwebbel

Pippa schreef:Als er een kaart op de kamer ligt met het verzoek of je wilt aangeven hoe je verblijf was, vullen jullie het dan in?

Nee ik ben op vakantie en wil alleen maar leuke dingen doen en relaxen. Geen questionnaires invullen.
<<

Anoniem7

Bericht 03 Nov 2013 20:29

De ligging van het hotel, wifi, schoon comfortabel bed met een stevig kussen, en een schone badkamer.

Whoop, zo, jij hebt nogal een eisenlijstje!
<<

Anoniem30

Bericht 03 Nov 2013 20:30

Klagen jullie als je niet tevreden bent?
<<

Bacio

Kwebbel

Bericht 03 Nov 2013 20:32

Ik klaag eigenlijk nooit. Ik boek een hotel (bijna) nooit vooruit. ik wil de kamer altijd zien voordat ik m boek, dus kom zelden voor verassingen te staan.

Ik klaag als het écht heel slecht is en dan vooral als ik slecht behandelt wordt. Meestal is t dan al te laat, want dan wil ik uitchecken en korting en ga ik niet weg totdat ik dat krijg.
<<

Anoniem7

Bericht 03 Nov 2013 20:33

Ligt eraan. Als het gewoon nalatigheid is wel, maar als ik het hotel blijkbaar overschat heb, dan niet.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 03 Nov 2013 20:35

Een eigen toilet en badkamer. Ik ga echt niet mijn sanitair delen met andere mensen, ik betaal dan liever meer geld. En natuurlijk dat het schoon is.

Op vakantie neem ik altijd een appartement, en dan let ik erop dat er een zwembad op het complex is, en restaurants en een (mini)supermarkt op loopafstand.
<<

Bacio

Kwebbel

Bericht 03 Nov 2013 20:38

Ga je dan ook zelf koken Jules? Hoe vaak kook je dan in de week?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 03 Nov 2013 20:40

Schoon, fijne handdoeken, fijne kussens, evt. dat er meerdere liggen zodat je zelf kunt kiezen wat je prettig vindt. Verder hangt het heel erg van de prijs af wat ik verwacht zeg maar. Gratis wifi vind ik wel fijn, ik ga er absoluut niet voor betalen.
<<

Anoniem119

Bericht 03 Nov 2013 20:41

Ja steeds vaker. Of dat ik iets bij de receptie meld, positief of negatief.
<<

Anoniem40

Bericht 03 Nov 2013 21:14

Maple schreef:Whoop, zo, jij hebt nogal een eisenlijstje!

Nee hoor, eigenlijk helemaal niet. Het ligt eraan hoeveel ik betaal en meestal slaap ik in goedkope hotels en dan ben ik tevreden als het schoon is. Maar als ik in een 5-sterren hotel verblijf en daar ook naar betaal, dan vind ik wel dat er shampoo in de badkamer hoort te liggen en daar ga ik dan ook van uit (dan neem ik geen shampoo mee van huis).
Ik heb trouwens ook vaak genoeg in 10-euro hostels geslapen waar je alles deelt en er geen ontbijt is. Geen probleem, maar daar betaal je dan naar. Als ik meer dan 100 euro per nacht betaal verwacht ik we iets meer.

Ik vul zo'n briefje alleen in als er iets heel erg goed of slecht was. Laatst had ik na de eerste nacht aangegeven dat mijn bedlampje kapot was en als ik dan de 2e nacht terug kom, vind ik het jammer dat ze dat niet gemaakt hebben. Dat schrijf ik op, niet om te klagen, maar voor de volgende gast.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 03 Nov 2013 21:22

Als er een kaart op de kamer ligt met het verzoek of je wilt aangeven hoe je verblijf was, vullen jullie het dan in?
Alleen als er punten zijn waar ik of heel tevreden of heel ontevreden over ben.

Klagen jullie als je niet tevreden bent?
Ja, tenzij het echt iets kleins is.
Make happy memories
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 03 Nov 2013 21:27

vooral een schone kamer

In turkije vond ik het fijn dat er een fles water in de koelkast stond. En er shampoo en zeep was van dove

Het hangt er ook vanaf vind ik hoe lang je er bent. Zo hadden wij in Londen een hotel waar het raam niet ver open kon en was mega warm op de kamer. En de badkamer was ook niet echt schoon. Maar we sliepen er alleen maar
Afbeelding
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties