Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips Belgische Ardennen / Vielsalm

<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 12 Aug 2019 22:39

Tips Belgische Ardennen / Vielsalm

Wij gaan een weekje naar CP les Ardennes dit jaar. Op rij afstand van Luxemburg / Frankrijk / Duitsland ook.

Iemand DE tip wat we echt moeten gaan doen daar?

Ik wil sowieso graag een dagje Malmedy; dat ken ik nog van vroeger.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 13 Aug 2019 08:55

Re: Tips Belgische Ardennen / Vielsalm

Bij Nisramont heb je een groot stuwmeer / dam. Met rondwandeling maar die is niet met kleintjes te doen. Is 16 km incl omhoog/omlaag gaan over bospaadjes. Maar bij de dam kan je wel gewoon komen.
Daar vlakbij heb je Achouffe, van het kabouterbier.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 13 Aug 2019 09:32

Re: Tips Belgische Ardennen / Vielsalm

Dinant zou ik een bezoek aan brengen. Prachtig stadje (bekend van het bier Leffe), de kerk is daar bijzonder en boven op een oud fort heb je een prachtig uitzicht. Google maar eens.

Een kanotocht (of kajak) over de Lesse als het water daarvoor wel hoog genoeg voor staat. Je koopt eerst een kaartje onderaan waar de Lesse in de Maas uitmond (ook voor de trein) en dan ga je met de trein naar 'boven' en kun je kiezen voor 2 verschillende afstanden. Wij vonden de kortste afstand al lang genoeg.

Bastenaken.. Leuk stadje en je hebt daar dichtbij ook nog het tweede wereldoorlogmuseum over het Ardennen offensief zitten met een enorm groot Amerikaans monument waar je op kunt.

Grotten van Han is zwaar overschat, zo hebben we elders waar we in de buurt op vakantie waren ook grotten tegen en die waren ook heel mooi maar totaal onbekend.
Laatst gewijzigd door Fred op 13 Aug 2019 09:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem315

Bericht 13 Aug 2019 09:38

Re: Tips Belgische Ardennen / Vielsalm

De grotten van Han en de Watervallen van Coo (en PlopsaCoo).
<<

Anoniem269

Bericht 13 Aug 2019 20:40

Re: Tips Belgische Ardennen / Vielsalm

Daar een wandelkaart kopen. Je hebt allerlei mooie wandelingen, lange, korte, moeilijk, makkelijke.
Kanoen is leuk. Je kunt met je auto bij de verhuur gaan staan en vervolgens brengen ze je in een bus upstream. Daar geven ze je een kano en dan peddel je rustig terug naar je auto.
<<

Anoniem307

Bericht 13 Aug 2019 21:11

Re: Tips Belgische Ardennen / Vielsalm

Malmedy-Bévercé :love: Ik moet ook echt eens terug. Huis van de kluizenaar, prachtige wandelroutes, leuk centrum. En Spa en zijn waterbronnen. En van Circuit van Spa-Francorchamps werd ik ook altijd erg blij. Geen idee waarom, heb niets met racen. :P Veel plezier alvast!
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 14 Aug 2019 21:14

Re: Tips Belgische Ardennen / Vielsalm

Grotten van Remouchamps
Plopsa coo
Spa
In Coo heb je ook soort wildpark,ga je met een treintje het park in. (Kids vonden het erg leuk)

Treetop path Saarschleife geen idee hoever het vanaf vielsalm is,maar dit is erg leuk in saarland.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Aug 2019 21:20

Re: Tips Belgische Ardennen / Vielsalm

Wij gaan ook naar de ardennen in de herfst en ik heb dat plopsa Coo even bekeken maar er is bijna niks voor kindjes onder een meter. Alleen een speeltuin en dierenpark(je?) enzo. Is het dan wel leuk voor die allerkleinsten of zonde van 't geld? G van Pippa is nog jonger natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Aug 2019 21:36

Re: Tips Belgische Ardennen / Vielsalm

Ik vond de spa in Spa trouwens een prettig kuuroord maar weet niet of dat ook leuk is met een kindje. Althans er is een groot binnen- en buitenbad maar weet niet of je überhaupt met kinderen naar binnen mag.
Let's discover the world together.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 15 Aug 2019 00:10

Re: Tips Belgische Ardennen / Vielsalm

Durbuy is leuk om te bezichtigen, het kleinste stadje van België. En het kasteel van Bouillon zag ik nog niet voorbij komen, maar dat is ook zeker de moeite waard. Veel plezier alvast, leuk vooruitzicht!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 15 Aug 2019 07:51

Re: Tips Belgische Ardennen / Vielsalm

Ik wilde ook Durbuy tippen, en La Roche. Daar staat ook een prachtig oud (deels ruïne van) een kasteel.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 15 Aug 2019 08:03

Re: Tips Belgische Ardennen / Vielsalm

Thanks voor de tips! Sommige dingen zoals kanoën worden wat lastig met een kind jochie van bijna 2, maar kan er zeker wat mee. Wandelen ga ik nog even proberen of hij op mijn rug wil met de draagzak. Qua vermaak voor hem zitten we op het park al prima!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 15 Aug 2019 08:42

Re: Tips Belgische Ardennen / Vielsalm

De meeste tips zijn hier al genoemd maar Monschau (D) is ook erg leuk om naar toe te gaan. De Spa (water) fabriek is ook erg leuk maar wij waren daar toen E. 2 was en voor haar was het niet zo veel aan misschien heeft iemand anders met oudere kinderen wat aan de tip.
Carpe Diem
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 15 Aug 2019 10:25

Re: Tips Belgische Ardennen / Vielsalm

De ruïne in La Roche is een aanrader idd. Sowieso is dat een mooi dorpje om doorheen te lopen.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers