Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rondreis auto Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Slovenië...

<<

Anoniem336

Bericht 08 Mei 2019 13:59

Rondreis auto Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Slovenië...

Ik heb het plan opgevat om in de zomer 3 wkn met de auto en geleende caravan door enkele oost Europese landen te reizen. Gezien ik bij man met een goed voorstel moet komen, ga ik er de komende dagen goed voor zitten :smile:
We hebben 3 kids, waardoor man neigt naar een vaste bestemming, zoals voorgaande jaren...

Ben momenteel een schema aan het opstellen, wat ik tot dusver heb qua highlights:

Tsjechië
> Reuzengebergte
> Boheem Zwitserland

Slowakije
>Tatragebergte
> Slowaaks paradijs np

Hongarije
> Boedapest
> Hortogaby np

Slovenië
> Triglav np

Mocht iemand nog tips hebben hieromtrent, meer dan welkom!
Wil eerst de route bepalen, en dan camping opties erbij zoeken. We willen graag op niet al te drukke campings staan, liefst wel met een zwembad voor de kids.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 08 Mei 2019 14:06

Re: Rondreis auto Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Slovenië..

Ik heb afgelopen zomer ook in oost Europa rondgereisd, maar in andere landen. Dus geen tips over deze landen. Maar zelf zou ik niet nog een keer meer dan 2 landen aandoen, achteraf is dat niet goed bevallen. Teveel gereis en in de meeste landen kun je je wel anderhalve week vermaken.

In Slovenië ben ik wel in de hoofdstad geweest. Best leuke stad voor een dagje, maar je kunt het ook overslaan. Was wel gezellig en gemoedelijk.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 08 Mei 2019 14:08

Re: Rondreis auto Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Slovenië..

Ik ben van deze landen alleen in Slovenie geweest. Er zijn daar niet veel wat grotere campings, dus op de wat grotere heb je het al snel wat drukker. Maar, vergeleken met omringende landen stelt het alsnog niet veel voor hoor. Echt fijn sfeertje en niet al te hectisch/veel herrie! Wij stonden op een (de?) camping bij het meer van Bled, en hebben op camp Danica gestaan, een week. Die is aan een rivier waar je dammen kunt bouwen. Heerlijke campings beide!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 08 Mei 2019 22:17

Re: Rondreis auto Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Slovenië..

Ik vond Noord Tsjechië prachtig. Boheems paradijs met rotsformaties Reuzengebergte. Mogelijkheid tot dagje Praag. Vanuit Tsjechië zijn we ook naar oa De Bastei in Duitsland geweest en kasteel Koningsbergen (?) En mijnen. Evt misschien ook te combineren met Zuid-Polen, ook met bergen ed. Vond zelf Tsjechië wel zo afwisselend dat je daar ook wel rondreis van 2-3 weken kunt doen ivm zo afwisselend qua streek. Hoor wel dat campings soms niet zo geweldig zijn, wat minder dan mensen gewend zijn
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 18:14

Bericht 09 Mei 2019 09:04

Re: Rondreis auto Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Slovenië..

Even ongevraagd een ander land promoten
Wij hebben 3,5 week door Bulgarije gereisd met onze dochter. En hebben alle communistische staatsbeelden/monumenten bekeken. Dit zijn echte gigantische monumenten, in middle of nowhere. Wij hebben er echt van genoten.
Voor het idee Google op Buzdludza monument, shumen monument.
Bulgarije heeft echt in elk dorp speeltuinen, waardoor je altijd kan uitwijken om even de energie er uit te spelen.
<<

Anoniem315

Bericht 09 Mei 2019 09:33

Re: Rondreis auto Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Slovenië..

Van je genoemde landen ben ik alleen in Slovenië geweest. Daar is het stadje Bled (kerkje middenin een meer) en de stad Ljubljana zéker het bekijken waard. In Slovenië kun je geweldig raften en mountainbiken. Ik heb geen idee meer op welke camping we stonden (ik ben er met een jongerenreis geweest), maar die camping was gelegen aan een rivier. Volgens mij is dat bij veel campings het geval. Dat maakt het wel een complete ervaring, vind ik, qua natuurbeleving.

Mooie plannen heb je!
<<

Anoniem336

Bericht 10 Mei 2019 21:18

Re: Rondreis auto Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Slovenië..

Ik kom dit weekend nog terug op jullie reacties hoor! Ben nu te gaar om te reageren.
<<

Anoniem336

Bericht 20 Mei 2019 13:42

Re: Rondreis auto Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Slovenië..

Bedankt voor jullie reacties! Ben helaas door drukte nog niet aan de verdere uitwerking toe gekomen, maar de input wel genoteerd.

@ Joey, Het zou idd zonde zijn, wanneer het een gehaaste vakantie zou zijn. Dat is ook zeker iets waar ik naar wil kijken.

@ Zora, goed om te lezen dat er een fijn sfeertje hangt. Ik houd niet van die massale campings waar iedereen bij elkaar aanloopt. Ben nu per land wat opties aan het bijhouden in een .xls sheet. Ik heb die Danica ook genoteerd!

@ Rapa Nui, zuid Polen heb ik ook naar gekeken. Maar wat je zegt (en Joey eveneens)...eigenlijk kun je in 1 land al een hele tijd vertoeven. Keuzes, bluh! Ik wil ook teveel ineens..
We zijn met de kids ook 2x naar Amerika geweest, beide keren ook 3 weken rondgereisd. En ook toen vond ik het heel moeilijk om voor een dergelijke periode de bestemmingen te kiezen.
Reuzengebergte staat ook op de lijst iig.

@ Pollepel, maak het nog lastiger :palm: :ja: Goed om te weten dat er veel speeltuinen zijn. Met de kids toch wel fijn dat ze zo nu en dan even kunnen uitrazen. Mijn ouders zijn momenteel in Bulgarije op vakantie. Een georganiseerde reis, dat wel. Maar ben wel heel benieuwd naar hun ervaring met het land.

@ Exo. Dat laatste is zeker waar. Voorgaande jaren gingen we naar Zuid Frankrijk, en daar kozen we ook altijd voor een camping aan het water. Dam bouwen, beekjes aflopen... Niet alleen voor de kids, maar ook voor mijzelf :)


Route is nu nog wat cryptisch omschreven in mijn .xls. Als het wat meer leesbaar is, zal ik het hier posten.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers