Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Handbagage KLM

<<

Anoniem248

Bericht 04 Nov 2018 14:14

Handbagage KLM

Ik vlieg dinsdag voor het eerst met alleen handbagage, maar ik vroeg me af hoe streng de regels daarvoor zijn? Of in elk geval: hoe streng erop gecontroleerd wordt? Ik wil een trolley en een rugtas meenemen maar vooral over de rugtas heb ik twijfels. De maximale afmetingen weet ik, dacht al die tijd dat mijn rugtas daar wel aan zou voldoen maar nu ik hem opmeet is hij toch in de lengte en de breedte een paar cm te groot :palm: Máár, ik durf er wel m’n handen voor in het vuur te steken dat hij onder de stoel voor mij past. Wat denken jullie? Zou dit mee mogen? Of wordt ‘t toch ruimbagage?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Nov 2018 14:23

Re: Handbagage KLM

Officieel zou ik je adviseren dat het niet mag, maar ik zou het er zelf als reiziger zijnde wel op durven gokken.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem248

Bericht 04 Nov 2018 15:02

Re: Handbagage KLM

Oké dank je! Ik check in via internet, dan kan jk direct doorlopen naar security, toch? Wat als nou bij de gate blijkt dat ze m’n rugtas toch te groot vinden? Ik denk dat het ook wel mee moet vallen hoor, ‘t is een kleine Dakine rugtas, maar toch.
En qua gewicht? Ik mag in principe max 12kg meenemen maar ik heb nog nooit mee gemaakt dan handbagage werd gewogen eigenlijk?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Nov 2018 15:20

Re: Handbagage KLM

Dan zullen ze alsnog je koffertje willen gate checken, dus dan moet je m achterlaten en brengen zij het koffertje alsnog in het ruim. En ja het wordt wel eens gewogen maar niet vaak. Je mag gewoon doorlopen dan inderdaad.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem248

Bericht 04 Nov 2018 15:28

Re: Handbagage KLM

Oké duidelijk, dank je voor je antwoorden! Fijn!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 04 Nov 2018 18:58

Re: Handbagage KLM

Mijn ervaring is dat ze de handbagage alleen checken als het er naar uitziet dat je echt te veel mee hebt, of een trolley er bijvoorbeeld te zwaar uit ziet (groot en uitpuilend bijvoorbeeld). Dus zolang je niet staat te zeulen en puffen met een zware rugtas en trolley, komt het wel goed.

Ik maak me vaak druk om mijn handbagage als het eigenlijk net te veel is (ik heb een aantal dingen die altijd in mijn handbagage mee moeten en dan blijft er vrij weinig ruimte over) en dan wordt er vervolgens niet naar om gekeken en zie ik andere passagiers met nog veel meer te veel dan ik en heb ik me dus druk gemaakt om niks.
<<

Anoniem248

Bericht 04 Nov 2018 19:10

Re: Handbagage KLM

Haha, dat was het antwoord waar ik op hoopte. Thanks, gaat dus vast goedkomen, dinsdag :thumbup:

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers