Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vliegvakantie met kind onder de 2 jaar

<<

Anoniem291

Bericht 20 Mrt 2017 11:41

Vliegvakantie met kind onder de 2 jaar

Toch besloten om dit jaar te gaan vliegen dus we vertrekken eind juni naar Kreta. Toch vind ik het ook spannend met een kleine van dan 17 maanden dus ben op zoek naar tips voor zowel vliegen als daar.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 20 Mrt 2017 12:08

Re: Vliegvakantie met kind onder de 2 jaar

Wij gingen afgelopen zomer naar Londen, onze zoon was toen een maand of 19 geloof ik. Hij vond het fantastisch, het is natuurlijk ook maar echt een kippeneindje vliegen en wij konden de vliegtijden kiezen, dus ook een beetje aanpassen op tijden die handig waren met de slaapjes.

Kreta is ook niet heel lang vliegen, dat lijkt me prima te doen, wat eten voor hem mee nemen, zorgen dat je wat rietjes in de buurt hebt of een sportdop voor op een flesje en je kan overal flesjes water kopen waar ze op die leeftijd dan makkelijk uit kunnen drinken, een voorleesboekje ,wij hadden wat filmpjes voor hem op de Ipad gezet en klaar. Wij hadden geen buggy bij ons, alleen de draagzak, dat ging prima, hij liep keurig door de scan bij de douane, vond alles prachtig om te zien, heeft vliegtuigen zitten kijken toen we op onze vlucht wachtte en toen wij het vliegtuig uit mochten hebben wij gewacht tot iedereen zo'n beetje het vliegtuig verlaten had zodat hij zelf rustig naar buiten kon lopen, hij heeft alle passagiers uitgezwaaid en bye bye tegen ze gezegd. Hij heeft het er nu nog over dat hij met een vliegtuig in de lucht ging.

Wij deden natuurlijk een stedentrip, dus dat is denk ik een heel ander soort vakantie, maar wij hadden dus alleen de draagzak bij ons, daar sliep hij nog heerlijk in en was ideaal in de metro. Hij kreeg overal alle aandacht, we namen vaak als we uit eten gingen als back-up wel de Ipad mee, maar meestal kreeg hij veel aandacht en zat hij heerlijk te eten en te kletsen. Overdag sliep hij dus meestal niet in zijn bed, 's avonds wel, we hebben weleens in de bar gezeten met de babyfoon aan, maar meestal gingen wij lekker op bed liggen, series kijken na een dag sjouwen in de stad, dat was prima.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 20 Mrt 2017 14:32

Re: Vliegvakantie met kind onder de 2 jaar

Hou nergens rekening mee maar go with the flow :)

Wij hebben 4 gevlogen met T toen hij ook precies 17 maanden was. We hadden gedacht dat hij heen en terug zeker meer dan de helft zou slapen, want de vluchten kwamen zo uit. Mooi niet. Op de heenweg heeft ie niet geslapen. Op de terugweg, die met vertraging begon, sliep ie pas na 22:00 's avonds, toen we al 2u vlogen. Ik vond het zwaar!! We hadden geen eigen stoel voor hem, en op vooral de heenweg is hij gewoon 4u bezig geweest met staan, zitten, staan, zitten, staan, zitten, liggen, zitten, liggen, hallooooo roepen, boekje lezen, toch geen boekje lezen, eten, eten, eten, staan, zitten, halloooo roepen haha kortom, wij hadden het heel druk. Achteraf gezien viel het eigenlijk erg mee, want ik was vooral bang voor huilbuien etc. Dat is helemaal niet gebeurd en het ging dus best prima. Maar we hadden gedacht dat hij lekker zou slapen dus dat wel even schrikken haha :D

Tips: veel eten meenemen wat je in kleine hapjes kan aanbieden. Nieuw speelgoed, nieuwe boekjes, of juist dingen waarvan je weet dat je kindje goed zoet mee is. En een iPad mee, voor filmpjes. Hebben we hier ook veel tijd mee kunnen doden :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 20 Mrt 2017 15:02

Re: Vliegvakantie met kind onder de 2 jaar

Wij hebben gevlogen toen E. 1,5 jaar was, naar Shanghai, zo'n 10/11 uur. Ik zag er best tegenop, maar het is me enorm meegevallen. We vlogen 's nachts en de heenreis sliep ze ongeveer 6 uur. De overige uren gingen ook makkelijk met wat eten, speelgoed, boekjes, tekenen en filmpjes. De terugweg sliep ze zelfs 8 van de 11 uur. Ik had niet gedacht dat het zo makkelijk zou gaan.
Over een maand gaan we weer, nu met twee kinderen en ik zie er toch wel weer tegenop. L. is dan 16 maanden en is met slapen erg gebonden aan zijn bed. E. sliep juist altijd overal behalve in bed, dus logisch dat zij in het vliegtuig ook zo sliep. Maar L. valt tijdens een wandeling ook echt bijna nooit in slaap, dus ben benieuwd hoe het gaat! Ik zorg in elk geval voor genoeg te eten, want het is een vreetzakje, haha!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem278

Bericht 20 Mrt 2017 15:47

Re: Vliegvakantie met kind onder de 2 jaar

er is al een topic met Kreta tips. Wat ik je mee wil geven voor de vliegreis is, ik ben een aantal keren naar Kreta geweest en soms is de landing daar vrij kort en abrupt. De keren dat dat zo was zaten wij daar met heel veel schreeuwende en huilende kindjes (en een paar volwassenen met klachten) omdat die heel veel last van de oortjes hadden.
Ik snap dat dat vaker is met vliegen maar bij die landing, juist omdat de baan kort is er, is het heftiger dan op andere plaatsen waar ik gevlogen heb. Ik zou dus absoluut zeker aanraden om zodra de landing ingezet wordt jullie kindje drinken aan te bieden of iets waardoor slikken nodig is.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2860

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 20 Mrt 2017 16:29

Re: Vliegvakantie met kind onder de 2 jaar

Wij hebben gevlogen toen M. 18 maanden was en gaan nu weer vliegen als J. 16,5 maanden is. Wij zijn met nog 2 volwassenen en 3 pubers dus de kinderen kunnen we doorgeven als het even niet meer gaat.
M. was een moeilijke slaper en heeft amper geslapen. En toen hij eindelijk sliep werd de landing in gezet dus moest ik hem wakker maken om in de gordel te gaan. Mijn tip dus om je kindje voor het slapengaan al in de gordel te doen. Verder was het best te doen hoor. We hadden drinken mee(kijk uit met een rietjesbeker als je die opent als er drinken in zit, anders heb je drinken overal), chipjes, rozijntjes. Genoeg om te kauwen dus. Wat kleine speelgoedjes. En inderdaad de iPad.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Mrt 2017 19:38

Re: Vliegvakantie met kind onder de 2 jaar

Wij hebben ook gevlogen voor dat ze 2 waren. We hadden er natuurlijk allebei eentje op schoot dus konden elkaar ook niet helpen of aflossen. Ik had wat boekjes, nieuw speelgoedjes, en regelmatig wat te eten, dus rozijnen, soepstengel, krentenbol. Het was ongeveer 2 /2,5 uur vliegen. Ik was heel blij dat ze niet gingen huilen of een woedeaanval kregen ofzo :-)
:heart: :heart: 2011

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers