Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Disneyworld Orlando

<<

Anoniem184

Bericht 07 Aug 2016 11:13

Disneyworld Orlando

Wie is er wel eens geweest? Heb je foto's, verhalen etc etc? En tips? Ik moet nog máánden wachten en die duren nog zo lang, ik wil van de voorpret genieten :)

Meteen een ander vraagje: wie is er in Disneyworld al eens op de Mickey's very merry Christmas Party geweest? Het park is dan langer open (tot 24:00), daar heb je dan aparte kaarten voor nodig, die ga ik straks bestellen. Maar m'n vriend vroeg zich af hoe ze daar dan op controleren. Het is toch heel makkelijk om gewoon met je gewone entreekaart langer in het park te blijven, dat is toch bijna niet te controleren? We waren niet van plan dat te doen hoor :) hij vroeg het zich gewoon af.

Verder nog tips voor Disney/iets anders in Orlando?
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 07 Aug 2016 11:31

Re: Disneyworld Orlando

Universal studio's :)
Ik zou zeggen meld je aan op cafemickey.com, een compleet disneyforum met mensen die zon trip gemaakt hebben, waar heleboel tips staan etc :)
Mijn grote droom!!
<<

SanFran

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:02

Bericht 07 Aug 2016 12:50

Re: Disneyworld Orlando

*edit, ik kan dus wel een link plakken..

Op vijfzintuigen staan bij tripreports veel verslagen over diverse pretparken.
https://www.vijfzintuigen.nl/forum/20/2 ... msg_802707 Is er 1 van, staan meerdere pretpark verslagen van hem over Orlando parken.

Veel plezier alvast!
<<

Anoniem250

Bericht 07 Aug 2016 12:57

Re: Disneyworld Orlando

Ik ben aantal keer in Orlando geweest (woont familie) ik vond Disney en universal studios niet zo leuk. Maar ik ben ook geen Disney fan (al die merchandise). Ik vind Efteling veel mooier en leuker. Blijf je alleen in Orlando of ga je rondtrekken door Florida? Want er zijn veel mooie plekken.
<<

Butsmuts

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 27 Jul 2016 11:09

Bericht 07 Aug 2016 13:22

Re: Disneyworld Orlando

Tim the tracker volgen fimpjes kijken op youtube :smile: erg leuk ter voorbereiding.
Wij zijn 6 dagen in Disney geweest en 3 dagen in Universal studio's.
1 tip reserveer ruim (lees maanden) van te voren je fastpass tickets, dan heb je ze tenminste, kort van te voren zijn ze echt op voor de populaire attracties (zoals bijv. seven dwarfs mine train).
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 08 Aug 2016 23:04

Re: Disneyworld Orlando

Wij zijn op 8 december 2006 geweest! Ook die kerstparty. Echt geweldig vuurwerk toen gezien.
We moesten vanuit Maimi komen, dus nog een flink stuk rijden. Maar het was het zoooooo waard!

Rond 12.00 uur waren we er, na 00.00 uur zijn we weggegaan en rond 06.00 uur weer terug in het hotel in Maimi-Beach.

En nog een tip, later in de avond vond ik het flink afkoelen, dus zorg voor iets langs of warms.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Aug 2016 06:14

Re: Disneyworld Orlando

Ik ben er ooit geweest toen ik twaalf was dus geen tips. Maar die Mickey's very merry Christmas Party klinkt echt super. Kerst en Disney gaan fantastisch samen, dat is nog altijd een soort droomwereld voor mij.
Heel veel plezier alvast!
Let's discover the world together.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 06 Mrt 2017 18:23

Re: Disneyworld Orlando

Ben je ondertussen al geweest Maple? Ben erg benieuwd naar je ervaringen!

Ik en mijn vriend hebben gisteren besloten om in de zomer van 2018 naar Orlando te gaan, 2 weken of misschien wel 3.
Ben nu al aan het stressen en voorpret aan het hebben haha.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Blondje26x

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 21 Aug 2016 19:53

Bericht 09 Mrt 2017 20:33

Re: Disneyworld Orlando

Ik ben in 2015 geweest en vond DIsney wel leuk, het was alleen niet heel erg speciaal. Het is gewoon wat ruimer opgezet dan Parijs, maar verder lijkt het er wel heel erg op. Sommige attracties zijn wel een beetje anders, zoals de Spacemountain die in Orlando een stuk rustiger is.

Verder zou ik je aanraden om naar Epcot te gaan en naar Universal studios. Ik ben zelf nog naar Animal Kingdom geweest, maar dat was een beetje zonde van het geld
Don't regret anything that made you smile
<<

Anoniem184

Bericht 09 Mrt 2017 20:54

Re: Disneyworld Orlando

Briggy, ja we zijn geweest! Begin november, afgelopen jaar. Ik ga straks uitgebreider reageren maar wil je wel alvast meegeven dat Orlando in de zomer echt ontzetend heet en benauwd schijnt te zijn en dat dat voor een pretparkvakantie verre van aangenaam is. Begin november was het nog steeds heerlijk warm (27 graden gemiddeld) maar totaal niet benauwd, dus gewoon ontzettend fijn. Verder reageer ik later even!
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 12 Mrt 2017 00:49

Re: Disneyworld Orlando

Ja, we kunnen alleen in de zomer omdat ik weer student ben. Had het zelf ook anders gezien, maar kan helaas niet anders :) Gelukkig kan ik wel goed tegen hitte en zullen we ook voor verkoelende activiteiten kiezen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem184

Bericht 12 Mrt 2017 07:52

Re: Disneyworld Orlando

Ik kan heel slecht tegen hitte en benauwdheid (het is vooral het benauwde waar je tegenaan loopt), dus mijn keuze zal het niet zijn. Maar als je er goed tegen kunt dan is er vast weinig aan de hand :)

Wat wil je weten?
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 12 Mrt 2017 08:32

Re: Disneyworld Orlando

Dan zou ik ook de waterparken meenemen :)
Blizzard beach en hoe die andere heet weet inkerven niet
Oooo ik wil ook :D
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 12 Mrt 2017 17:58

Re: Disneyworld Orlando

Ik ben er afgelopen september geweest, maar vond het niet heel bijzonder, terwijl de entreeprijs iets anders doet vermoeden. Ik zou niet nog eens gaan.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem184

Bericht 12 Mrt 2017 18:56

Re: Disneyworld Orlando

Het is inderdaad niet heel anders dat Disneyland Parijs (het Magic Kingdom dan). Alle andere parken erbij vond ik wel een enorme aanvulling op de hele Disney-ervaring. Epcot vond ik zelf trouwens juist weer het minst van alle parken, maar het was ook zo ontzettend druk toen we er waren. Magic Kingdom en Animal Kingdom vond ik veruit het leukst. De prijzen zijn inderdaad niet mis maar dit was voor mij echt een bucketlist-ding wat ik gewoon graag wilde afvinken :D En als je een beetje weet hoe of wat kun je in de parken zelf uiteindelijk echt enorm besparen. Als je het niet erg vindt om water te drinken kun je overal in het park bijvoorbeeld gratis ijswater halen (neem een goede afsluitbare fles mee waar je het in over kunt schenken en eventueel zo'n miniflesje aanmaaklimonade, als je de smaak van het kraanwater in Florida niet zo lekker vindt). Al vond ik de prijzen van een flesje cola ook niet eens zo schrikbarend hoog (3 dollar voor een flesje van 700ml cola/ander frisdrank). Eten en drinken mag je ook gewoon al meenemen het park in. Nu hadden wij daar geen zin in (leek ons ook echt veel te warm, eten in onze rugtassen) maar we namen bijvoorbeeld weer wel zakjes nootjes etc. mee voor tussendoor zodat we eigenlijk maar één maaltijd hoefden te nuttigen aan het eind van de middag (in plaats van de lunch en later het diner) en eerder op de dag een tussendoortje of iets, als we daar echt trek in hadden.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers