Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Budget vakantie met kinderen zomer?

<<

Anoniem236

Bericht 14 Jan 2017 09:33

Budget vakantie met kinderen zomer?

Wat is jullie budget voor de zomervakantie? En hoe ziet die vakantie er dan uit? Wij zijn voor het eerst dit jaar gebonden aan het hoogseizoen en ik sla stijl achterover van de prijzen. Dan denk ik een redelijke prijs gevonden te hebben maar dan gaan we uitrekenen wat we aan benzine, tol, eten/drinken, uitjes kwijt zijn en dan loopt het alsnog flink op.

We willen of een sta caravan op een mooie camping in Kroatië, Italië of Spanje. 2 wkn
Of vliegen en All inclusive 10-12dgn
Turkije, Egypte en Tunesië vallen af.

Dus of stel ik mij zo aan of zoek ik niet goed?
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 14 Jan 2017 10:05

Re: Budget vakantie met kinderen zomer?

Wij zijn meestal rond de 2500 euro totaal kwijt. Hebben dan een luxe vakantievilla in de Cote d'Azur, twee weken. Delen deze met een bevriend stel of met familie. Villa kost zo'n 1000-1400 euro per week, verschilt per villa, per keer. Dan dus nog benzine en tol, elk jaar rond de 700 euro. We zijn zo'n 1600-1800 kwijt voor villa en het reizen. Daarnaast doen we lekker luxe boodschappen met elkaar, bezoeken we wijnchateaux (en kopen wat wijnen op voorraad), doen andere leuke dingen. Zijn dus nog wel zo'n 700 euro extra kwijt.

Dit is overigens wel in het laagseizoen (eind juni). De prijzen van de villa's gaan altijd na onze vertrekdatum enorm omhoog ivm hoogseizoen. Daar hebben wij geluk mee, dat we in het laagseizoen mogen. En dat we graag met vrienden/familie op vakantie gaan.

Voor het hoogseizoen moet je denk ik wel uitgaan van zo'n 1000 euro per week voor een accomodatie bijvoorbeeld. Is zo'n luxe tent op een camping dan niks voor jullie?
<<

Anoniem315

Bericht 14 Jan 2017 10:17

Re: Budget vakantie met kinderen zomer?

Voor een vliegvakantie heb ik zo'n 1200 euro all in over.

Voor een autovakantie heb ik zo'n 800 euro over, ex benzine en eten. Maar wel in een chalet of stacaravan.

Totaalprijs, dus niet pp.
<<

Anoniem236

Bericht 14 Jan 2017 10:57

Re: Budget vakantie met kinderen zomer?

Exogenesis schreef:Voor een vliegvakantie heb ik zo'n 1200 euro all in over.

Voor een autovakantie heb ik zo'n 800 euro over, ex benzine en eten. Maar wel in een chalet of stacaravan.

Totaalprijs, dus niet pp.


Maar is dit voor jullie ook haalbaar?
Want wat ik zoek zit ik voor een vliegvakantie minstens op 3400 en sta caravan 2500 euro en daar moet dan nog alles bij.

Parisienne, dat klinkt heel erg goed! Maar wij zijn echt gebonden aan de school vakantie. Voorheen gingen we altijd eind augustus en dat scheelt ook zoveel.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 14 Jan 2017 11:31

Re: Budget vakantie met kinderen zomer?

Goed napluizen bij Tui. Die hebben veel campings/chalets in het buitenland waarvoor je per accommodatie betaald. Heb zo ooit een week lang samen in Italië gezeten in het hoogseizoen voor 180 euro incl belastingen en g/w/l. Het is wel even zoeken, maar zijn er wel!
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 14 Jan 2017 11:40

Re: Budget vakantie met kinderen zomer?

Kroatië, 13 dagen, 760 euro per app/bungalow bij vertrek 31 juli;
https://www.tui.nl/vakantie/kroatie/cen ... -grabovac/

Kroatië, 13 dagen, 857 euro bij vertrek op 31 juli;
https://www.tui.nl/vakantie/kroatie/ist ... /lanterna/

Italië, 15 dagen, 762 euro bij vertrek op 31 juli;
https://www.tui.nl/vakantie/italie/piem ... a-village/

Italie,15 dagen, 1096 euro per app/bungalow in Toscane, vertrek 31 juli;
https://www.tui.nl/vakantie/italie/tosc ... llo-verde/
<<

Anoniem252

Bericht 14 Jan 2017 11:48

Re: Budget vakantie met kinderen zomer?

Heb je ook gekeken naar vliegen met Ryanair of easyJet ofzo?
<<

Anoniem315

Bericht 14 Jan 2017 11:50

Re: Budget vakantie met kinderen zomer?

Lotus, ja, dat is zeker haalbaar! Ik pluis internet een paar dagen na en je staat versteld wat een verschillen er zijn! Ik huur bv bij een particulier of op een grote camping. Je moet wel even speuren, maar het loont altijd!
<<

Anoniem236

Bericht 14 Jan 2017 12:55

Re: Budget vakantie met kinderen zomer?

Thnx voor de tips, ga het eens uitzoeken!
Qua vertrek moet het wel tussen 16-22 juli zijn, gezien mijn vakantie wel redelijk vast staat.

Vliegen met n budget maatschappij zat ik ook aan te denken, maar bij verblijf in caravan of bungalow willen we wel een auto tot onze beschikking hebben.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 14 Jan 2017 16:35

Re: Budget vakantie met kinderen zomer?

Wij zijn altijd gebonden aan het hoogseizoen en ik ben vorig jaar inderdaad ook geschrokken van de enorm hoge prijzen van een stacaravan of huurtent zeg! Wij hebben toen (een jaar eerder dan de bedoeling) zelf een caravan gekocht. Omdat mijn man echt een camping aan het strand wil zijn wij ook wel duurder uit dan het bedrag dat Exo noemt. Maar ik spaar ook echt voor de vakantie!

Ik denk trouwens dat voor M. een camping echt geweldig is! Ik zie hem al de hele camping overgaan, stoere man!
⁠♡♡♡
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 14 Jan 2017 21:36

Re: Budget vakantie met kinderen zomer?

Exo dat vind ik oprecht heel knap dat jij met 4 personen (al betaal je mischien nog niet veel voor je jongste)
In het hoogseizoen voor totaal 1200 euro all in op vakantie kan.
Als ik dat kon vinden ging ik wel 3x op vakantie. Ik zoek echt een aantal dagen af maar zie die bedragen niet.. maar kan ook komen doordat ik ook wel wat eisen heb
:heart: :heart: 2011
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 14 Jan 2017 23:07

Re: Budget vakantie met kinderen zomer?

Wij hebben voor de zomervakantie een budget van €4000 in totaal voor 2 volwassenen en 2 kinderen.
Vorig jaar zijn we voor dit bedrag 3,5 week in Duitsland en Slovenië geweest. Maar zijn hier ook voor naar Zuid-Frankrijk, Italië en Kroatië geweest. Dit jaar gaan we naar Thailand.
Wij hebben er destijds voor gekozen om een vouwwagen te kopen, omdat we graag min 3 weken weg wilden en we ons aan het budget wilden houden. Voor een staplaats (in het hoogseizoen) betaal je veeel minder dan voor een stacaravan, huis, bungalowtent of hotel.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 15 Jan 2017 12:22

Re: Budget vakantie met kinderen zomer?

Exogenesis schreef:Lotus, ja, dat is zeker haalbaar! Ik pluis internet een paar dagen na en je staat versteld wat een verschillen er zijn! Ik huur bv bij een particulier of op een grote camping. Je moet wel even speuren, maar het loont altijd!


1200 euro all in, twee weken in het hoogseizoen met 4 personen? Dat is wel echt heel goedkoop, waar zit je dan?
2010 2012
<<

Anoniem211

Bericht 15 Jan 2017 14:04

Re: Budget vakantie met kinderen zomer?

Wij komen ook echt niet boven de 1200 euro uit hoor. We zijn met z'n zessen en gaan dan wel in Nederland of in 1 van de buurlanden op vakantie. Echt naar italie enzo doe ik niet met jonge kinderen. Die reis erheen lijkt me al een hel met 4 stuiterballen achterin haha

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers