Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Vakantiebeurs

<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 03 Jan 2016 00:01

Vakantiebeurs

Wie gaan er dit jaar naar de vakantiebeurs? We hebben vandaag kaartjes gekocht en gaan zaterdag. Ik ben 1 keer eerder geweest, toen we thuis kwamen bleken we ongeveer 5 kilo aan brochures te hebben. Zag op de beurs mensen met trolleys. Ik lachte ze eerst uit, maar zit er nu aan te denken er zelf 1 mee te nemen ;)

Ben vooral benieuwd naar het Verenigde staten paviljoen en de verschillende hapjes die er te krijgen zijn.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 03 Jan 2016 00:10

Re: Vakantiebeurs

Ik snap het nut niet zo, en eerlijk gezegd ben ik ook best verbaasd dat zoiets nog bestaat in deze tijd, daar had ik het van de week nog met mijn man over. Want alle informatie die je daar krijgt kun je toch zo op internet vinden? En die brochures, wat doe je daar dan allemaal mee? Ga je dat echt allemaal lezen of belandt dat gewoon bij het oud papier?
<<

Anoniem137

Bericht 03 Jan 2016 00:23

Mizz_S schreef:Ik snap het nut niet zo, en eerlijk gezegd ben ik ook best verbaasd dat zoiets nog bestaat in deze tijd, daar had ik het van de week nog met mijn man over. Want alle informatie die je daar krijgt kun je toch zo op internet vinden? En die brochures, wat doe je daar dan allemaal mee? Ga je dat echt allemaal lezen of belandt dat gewoon bij het oud papier?

Ik ben ooit op een verre reizenbeurs geweest van een specifieke reisorganisatie (Wereldcontact). Ik vind het wel interessant om eroverheen te lopen, je proeft echt een reissfeertje, en daar waren ook lezingen, proeverijen etc etc. Dat heb je dan op internet weer niet :) En je komt toch andere dingen tegen waar je op internet dan misschien weer niet zo specifiek op zou zoeken.

Alleen brochures die ik echt I teressant vind neem ik mee, en die lees ik thuis inderdaad door. Een trolley zou ik dan trouwens weer niet meenemen. Ik heb er ook een enorme aan, al die irritante trolley's van anderen op een drukke beurs. Dan neem ik liever een rugtas mee.
Laatst gewijzigd door Anoniem137 op 03 Jan 2016 00:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 03 Jan 2016 00:25

De informatie is voor mij persoonlijk niet het belangrijkste. Er hangt een leuke sfeer, je kunt er gezellig exotische hapjes krijgen, er zijn activiteiten. Daaenaast ven ik zelf dol op alles wat met Amerika te maken heeft. Er zijn vaak ambassadeurs van staten waarmee je kan kletsen over hun staat. Ook vind ik het zelf leuk brochures mee te nemen en weg te dromen. Gebruik ze zelf ook vaak om mijn bucket list mee aan te vullen. Vorige keer zijn veel non-Amerika related brochures bij het oud papier beland. Wil daarom dit jaar alleen brochures meenemen over landen en plaatsen waar ik oprecht geïnteresseerd in ben :)
AfbeeldingAfbeelding
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Jan 2016 12:29

Ik ga dit jaar niet (twijfel nog beetje) maar was een traditie om er elk jaar naar toe te gaan met een vriendin en haar ouders. BIj aankomst koffie met apfelstrudel. Lunchen met een lokaal gerecht en tussendoor nog iets proeven/drinken uit een bepaald land. Een optreden bekijken, muziek luisteren. Ik vond het de afgelopen jaren wel steeds weer wat tegen vallen. Ik miste bepaalde informatie die er eerder wel was. Er staan bv voor Nederland maar relatief weinig plaatsen / musea ed (die stonden allemaal wel uitgebreid op de Uitmarkt dus heb mijn informatie wel gekregen dit jaar). Ook al kun je een en ander op internet vinden het is toch leuk om van een enthousiast iemand zijn persoonlijke verhaal te horen over een bepaalde plek. Ik ging er vorig jaar bv speciaal heen om voor oa Duitsland folders te vinden van speciale jubilea, evenementen ed die je niet altijd zo maar op internet kunt vinden.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem281

Bericht 03 Jan 2016 12:31

<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Jan 2016 19:03

We zijn gisteren geweest, had mijzelf voorgenomen om alleen over Amerika folders mee te nemen. Had daarom ook geen trolley mee . Achteraf had ik toch spijt dat ik mijn trolley thuis had gelaten haha. Werd toch verleid om folders over Japan, Scandinavië e.d. mee te nemen. Heb er vandaag al een paar met plezier doorgenomen, zoveel inspiratie voor onze bucket-list!

Vond dat de hal waar Noord-Amerika stond erg smal was opgezet, misschien hadden ze dat thema beter in de Afrika hal kunnen opzetten. Vond het jammer dat er dit keer alleen maar Nederlandse mensen bij de stands leken te staan. Bijna geen mensen uit het land zelf. Viel mij vooral bij Noord-Amerika en Scandinavië op.

Ik en mijn vriend hadden 1 keer de culinaire route gekocht en de hapjes vervolgens gedeeld. Dit ging prima, al was het soms best lastig om de stands te vinden. Vond het zeker een goede prijs voor 7 euro.

Ik kan mij vaag herinneren dat bij vorige edities de naaktrecreatie apart werd gehouden, nu stonden de stands gewoon bij de rest. Toen ik bij een stand van een organisatie kwam, sprak de man ons aan met: Ah! Nog een paar dappere! :laughcry:
Haha niets dapper, ben al mijn hele leven naturist :) . Helaas vriendlief (nog) niet.

De camping Le Betulle in Italië stond er ook met een stand, toen ik aan kwam lopen herkenden ze mij meteen als de dochter van..! (ben vroeger vaak met mijn ouders naar deze camping geweest). Dat was super leuk, zo zie je maar wat een hecht clubje naturisten zijn :wink:

Al met al een geslaagd dagje, al denk ik dat mijn vriend vorige keer thuis blijft, en dat ik op een rustigere dag ga.
AfbeeldingAfbeelding

Terug naar Reizen & vakanties