Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Maastricht

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 01 Nov 2015 21:03

Maastricht

Mijn vriend en ik gaan rond oud en nieuw drie nachten naar Maastricht. Heb er nu al zin in! Wie heeft er leuke tips voor gezellige restaurantjes, cafés en andere leuke dingen? Wat zijn de must-sees? Ik ken het Vrijthof wel, maar verder moet ik me er weer even in verdiepen. Oh en kun je ergens leuk poolen?
❤️ 7 juni 2018
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 01 Nov 2015 21:59

Re: Maastricht

Edd's cafe ligt bij het amorsplein vind ik persoonlijk altijd een aanrader.

Als je van speciaalbier houdt zou ik naar de take one gaan die ligt in de rechtstraat. Apart café maar echt een leuke kastelijn waarbij je aan kan geven of je bijvoorbeeld bitter, zwaar, droog etc. wilt en dan kiezen zij een biertje voor je uit. Je kunt natuurlijk altijd ook bestellen waar je zin in hebt. Wel een beetje smoezelig café maar wel gezellig.

Poolen kun je op de tongerseweg. Als het poolcentrum er nog ligt heet dat ben er al een jaar of 2 niet meer geweest. Dus weet niet 100% zeker of die nog bestaat..
<<

Anoniem222

Bericht 09 Nov 2015 11:14

Leuuk, Maastricht is leuk.
Eten bij Cafe Sjiek, daar kun je niet reserveren maar je loopt gewoon binnen, wordt op de lijst gezet en wacht aan de bar terwijl je een borrel drinkt. Echt heel erg leuk.

Hahaa wat Siem zegt, Take One, is echt een briljant speciaalbier café. Die kastelijn is volgens mij zo gek als zijn deur, net als zijn vrouw, maar je kunt daar heerlijke biertjes drinken.

Bij Cafe Zuid kun je lekker buiten zitten als de zon schijnt. Wij waren er in november en hebben daar heerlijk in de zon gezeten. Ik weet niet of dat in december nog steeds kan maar het is binnen ook leuk haha.

De Brandweerkantine is een oud pand van de brandweer, super tof als je van industriële grote ruimtes houdt. Je kunt er heerlijk eten en borrelen.

Een wandelingetje op de berg is natuurlijk ook leuk!
<<

anoniem213

Bericht 09 Nov 2015 11:56

Café Sjiek is inderdaad heel leuk om te eten en het wachten is alleen maar gezellig.

Café de Gouverneur is ook heel leuk om speciaalbier te drinken. Ze hebben een prachtige kaart met houten voorkant en heel veel bier.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 09 Nov 2015 13:18

Er is net een nieuwe tent geopend: Piece of Cake in de Bredestraat. Schijnt ook een aanrader te zijn!

Verder zou je denken dat ik meer tips heb he? Maar die heb ik dus niet :smile:
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 09 Nov 2015 13:25

Bij Minckelers kun je lekker eten, dat ligt aan de markt en John Mullins is een leuke Ierse pub. Voor goede koffie en lekker gebak is Coffeelovers echt een aanrader. De Annex op Plein 92 is vaak wat minder druk dan de vestiging in de Dominicanen-kerk, maar die locatie is dan wel weer heel gaaf.

T/m 29 december is er Magisch Maastricht, dus dan kun je ook nog schaatsen op het Vrijthof en meestal staat er ook een reuzenrad.
Rondom het stadspark en in het Jekerkwartier kun je heel mooi wandelen. Het VVV heeft vast standswandelroutes.
De leukste winkeltjes zitten natuurlijk in de zijstraten, o.a. achter de Bijenkorf en rondom de Wycker Brugstraat.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 09 Nov 2015 14:33

Ah jammer Derpy, we gaan op 30 december!

Thanks voor de tips, die ga ik er t.z.t. weer even bij pakken!
❤️ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 30 Dec 2015 21:54

We zitten nu bij Minckelers, lekker gegeten!
❤️ 7 juni 2018
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Jan 2016 23:46

Wij gaan binnenkort ook een weekendje naar Maastricht! Wie heeft er nog tips voor een hotel?

Terug naar Reizen & vakanties