05 Jan 2016 15:45 door Silly-One
Ik ben er tussen kerst en O&N geweest. We hadden Hotel Brusellex. 10 minuten lopen van de Sacre coeur en montmatre. Verder lag Gare du Nord ook nast het hotel ongeveer. Dus als je met de trein gaat een ideale locatie. Niet echt een heel geweldig hotel, maar voor de prijs wel goed te doen. Parijs is gewoon duur en zeker als je in de betere hotels wil zitten. Qua metro waren we in 15 minuten bij de Eiffeltoren.
Qua veiligheid heb ik mij geen moment onveilig gevoeld in parijs ivm de aanslagen in november. Je ziet wel meer mensen rondlopen op straat in groene pakken maar dat is alles.
Qua vervoer in Parijs, neem een toeristen metro kaart voor 3 zones en je betaald iets van 5 - 7 euro per dag. Je kan dan overal instappen qua toeristische locaties en overal uitstappen.
Kaartjes voor de Eiffeltoren kan je nu pas weer boeken voor Februari. Wij zijn uiteindelijk twee keer in de avond naar boven gegaan en dat was ook super leuk om te zien en te doen. We hebben toen uiteindelijk 15 minuten beneden in de rij gestaan en 15 minuten op de 2de verdieping om naar de top te gaan.