Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Parijs

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 05 Jan 2016 10:16

Parijs

Hoi!
Ik durf het bijna niet toe te geven, maar ik ben dus nog nooit in Parijs geweest. Mijn man en ik hebben bedacht dat wij voor ons 1-jarig huwelijk wel graag een weekendje naar Parijs willen, maar ik ben compleet blanco. De treinreis er naartoe ga ik straks boeken (70 euro p.p. retour, volgens mij is dat niet zo duur toch?), maar het hotel..? Ik heb echt geen idee welke delen van de stad leuk zijn en welke juist niet.
Wie helpt? :)

♥♥
<<

Anoniem313

Bericht 05 Jan 2016 11:25

Re: Parijs

Leuk, wij hebben net ook weer een weekendje geboekt! €70 retour voor de trein is het laagst mogelijke tarief, dus dat heb je goed bekeken! Qua wijk vind ik zelf de Marais heel erg leuk en Parijzig, de oude Joodse buurt. Wanneer ga je?
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Jan 2016 11:27

Met betrekking tot hotel heb ik geen tips, ik heb er nog nooit overnacht. Maar wat ik erg leuk vond is de stad per fiets ontdekken. Deze staan overal en je betaald maar een paar euro voor 24 uur om toegang te hebben en daarnaast betaal je voor hoelang je een fiets meeneemt. Zolang dit onder de 30 minuten is is het gratis ( je fiets dus van a naar b, laat daar je fiets achter en als je uitgekeken ben kan je weer een nieuwe fiets pakken)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 05 Jan 2016 11:41

Echt Caulfield? Dat is mooi! Wij gaan het eerste weekend van april. Jullie? Mijn collega gaf ook al aan dat de Marais een leuke wijk is, dus daar ga ik even over lezen :)

Jorja, goeie tip! Bedankt :)

♥♥
<<

Anoniem193

Bericht 05 Jan 2016 11:45

kijk maar eens op www.parijsmijnstad.nl
Daar staan echt veel tips op.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Jan 2016 12:15

Leuke trip! Ik zou ook graag gaan, maar mijn man heeft er geen goed gevoel bij na de aanslagen en nu Frankrijk nog oorlog voert. Hebben jullie daar geen last van?

Ik ben een keer in Parijs geweest en vond toen vooral de bekende dingen echt leuk om te bezoeken, omdat je voor mijn gevoel dat echt een keer gezien moet hebben.
Voor de Eifeltoren kun je volgens mij via internet al kaartjes boeken.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 05 Jan 2016 14:47

Ik heb al in diverse wijken gezeten en vond alles goed te doen om te verblijven qua hotel. Ligt er ook een beetje aan wat je graag wil doen en zien. Toen ik graag in het Louvre wilde dwalen, toen zijn we op de hoek van het Louvre in een hotel geweest. Toen ik meer montmatre wilde verkennen, hebben we daar een hotel gezocht. etc.

Een tip: Ga op de zondag van dat weekend goed op tijd naar het museum. Die zijn de eerste zondag van de maand namelijk gratis en dan staan er echt al vroeg mega lange rijen toeristen voor de deur. Dus stel je daar ook maar op in dat je dan veel in de rij zal staan.

Oh en zie ook: reisrubriek-10-parijs-t11096.html
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 05 Jan 2016 15:45

Ik ben er tussen kerst en O&N geweest. We hadden Hotel Brusellex. 10 minuten lopen van de Sacre coeur en montmatre. Verder lag Gare du Nord ook nast het hotel ongeveer. Dus als je met de trein gaat een ideale locatie. Niet echt een heel geweldig hotel, maar voor de prijs wel goed te doen. Parijs is gewoon duur en zeker als je in de betere hotels wil zitten. Qua metro waren we in 15 minuten bij de Eiffeltoren.

Qua veiligheid heb ik mij geen moment onveilig gevoeld in parijs ivm de aanslagen in november. Je ziet wel meer mensen rondlopen op straat in groene pakken maar dat is alles.

Qua vervoer in Parijs, neem een toeristen metro kaart voor 3 zones en je betaald iets van 5 - 7 euro per dag. Je kan dan overal instappen qua toeristische locaties en overal uitstappen.
Kaartjes voor de Eiffeltoren kan je nu pas weer boeken voor Februari. Wij zijn uiteindelijk twee keer in de avond naar boven gegaan en dat was ook super leuk om te zien en te doen. We hebben toen uiteindelijk 15 minuten beneden in de rij gestaan en 15 minuten op de 2de verdieping om naar de top te gaan.

Geel

Bericht 05 Jan 2016 15:50

Ik ben ook nog nooit in Parijs geweest hoor Elliot! Niks om je voor te schamen. :king:

Terug naar Reizen & vakanties