@Marin, ja het was gewoon een rekening. Ik heb geboekt via booking.com, mijn CC nummer op moeten geven en (dacht ik) pas betalen in het hostel. Nu kreeg ik dus van ICS (via ABN inderdaad) een rekening met als uiterste betaaldatum volgende week ofzo. Hoe gaat dat normaal met een creditcard met betalen dan?
Bedankt voor je tip over CC online, dat ga ik even regelen.
@Tabbie

je snapt hoe ik hem bedoelde he haha! Natuurlijk kan ik wassen, maar ik vond thailand 3 weken zo makkelijk, omdat je alleen tropische hitte van 35 graden had en niets anders. Toen had ik inderdaad een superlichte backpack met wat jurkjes,bikini's, paar slippers en klaar. Maar nu vind ik het toch wat lastiger...
@Marsy, thanks voor alle tips, jij kunt het weten he,als dutch aussie

tax file nr kun je toch pas regelen als je in australië bent? En kun je dat gewoon naar het hostel laten sturen dan? Duurt een week.... dat wordt even lastig, want ik ben 1 week in Melbourne en vlieg dan alweer naar NZ.... misschien dat ik hem dan pas aanvraag na NZ, als ik in Sydney ben. die eerste week in Melbourne en maand in NZ ben ik toch niet van plan om te gaan werken. Misschien WWOOF-en, maar daar heb ik (geloof ik) geen tax file nr voor nodig.
Medicare - heb je enig idee wat de kosten daarvan zijn? Ik begreep ook dat je Nederlandse zorgverzekering vervalt op het moment dat je in Australië gaat werken?
Bedankt voor de tip over uitgaan in Sydney, doe ik ook even iets netters in mn tas (help, past dat erbij?

)
En Australische bankrekening, maakt het nog uit welke bank? en kan ik dan in 1x makkelijk mijn geld van mn NL rekening naar die Australische rekening storten? Want dat scheelt een hoop transactiekoste met pinnen elke keer denk ik...
Misschien he, moet ik je gewoon even een PM sturen van de week met al deze vragen, als je dat goed vind....?