Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

vakantie met kinderen -> cultuur, natuur en actie

<<

Anoniem142

Bericht 02 Dec 2015 17:48

vakantie met kinderen -> cultuur, natuur en actie

Wij moeten deze maand onze vakanties gaan doorgeven, dus we zijn aan het nadenken over wat we willen. We zijn op zoek naar een vakantie die ten eerste geschikt is voor jonge kinderen. Vanwege de kinderen willen we een beperkte reisafstand (bij voorkeur binnen Europa). Graag zouden we een land willen ontdekken door (zelf) rond te reizen. Het moet dus wel een kindvriendelijke route zijn, dus niet alleen maar cultuur of natuur. We willen echter niet alleen maar zwembaden, aquaparken en animatieteams van dichtbij zien, maar we willen ook graag echt wat van de omgeving zien. Een indrukwekkende of bijzondere natuur is dus leuk voor ons. Ook een stukje cultuur zou fijn zijn (mogelijk te combineren met kinderactiviteiten). De kinderen zijn jong (2 t/m 7 jaar), dus lange wandelingen of hele actieve dingen zijn dus niet mogelijk. Een bepaald budget hebben we niet, maar het zou wel fijn zijn als het niet een paar duizend euro gaat kosten.

Heeft iemand tips voor ons? We staan voor heel veel open, Scandanavië, Zuid-Europa, Balkan, een autovakantie, vliegvakantie, noem maar op. Wel willen we graag verschillende plekken in één of meerdere landen zien, maar de reisafstand tussen de plekken moet dus beperkt blijven i.v.m. de kinderen.

We zijn overigens geen kampeerders. Een klein beetje luxe houden we wel van.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Dec 2015 19:30

Re: vakantie met kinderen -> cultuur, natuur en actie

Denemarken is een heel toegankelijk land voor kinderen en in de buurt. Je zou bijv legoland kunnen bezoeken, maar ook hunebedden, waterrad van Ribe, Århus, Kopenhagen, evt nog doorrijden naar Malmö.
<<

Anoniem142

Bericht 02 Dec 2015 19:41

Denemarken heb ik zelf inderdaad ook al zitten bekijken, is een serieuze optie. Heeft eigenlijk alles wat we willen: bereisbaar, geschikt voor de kinderen en qua natuur en cultuur afwisselend. Enige minpuntjes zijn dat je niet verzekerd bent van mooi weer en dat Denemarken een relatief duur land is.

Het Thüringerwald heb ik net even zitten bekijken, maar het gebied spreekt me tot nu toe niet echt aan.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Dec 2015 21:51

Ik zou voor Duitsland gaan: http://www.vakantie-met-kinderen.com/duitsland-met-kinderen.html http://www.germany.travel/nl/index.html. Ik vind het zo'n afwisselend en leuk land, heel veel cultuur, lekker eten en drinken voor redelijke prijzen, qua landschap echt afwisselend. Veel dierenparken en pretparken, meren. In de zomer best wel zon zeker. Afwisselend qua landschap. Beieren is erg leuk maar wel weer wat verder rijden. Ik vond de Sachsische Schweiz http://www.ecotoerisme.eu/duitsland/saksisch-zwitserland erg mooi met de Bastei, slot Konigstein en volgens mij voor kinderen verder ook erg leuke dingen te doen. Harz lijkt me erg mooi, wil ik nog steeds naar toe, oude stoomtreinen en mooie omgeving.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Dec 2015 23:04

Oostenrijk is en blijft ook leuk en mooi en afwisselend. Paar collega´s van me zijn de afgelopen paar jaar naar Luxemburg geweest (camping) met als reden niet te ver rijden, leuk voor de kinderen en genoeg te doen qua natuur, cultuur en actie. En ze hadden eigenlijk meestal wel goed weer.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 03 Dec 2015 00:09

De Balkan en dan naar het zuiden van Kroatië. Dubrovnik is een prachtige stad (aan zee) en dan vandaar uit naar het eiland Korcula. Evt langs de kust rijden.van Dubrovnik naar Split (of andersom) of combineren met een ander Balkanland.
19-12-2012
04-07-2015
<<

Anoniem142

Bericht 03 Dec 2015 20:22

Kijk, aan Luxemburg/België hadden we nog helemaal niet gedacht. Dat is zeker goed te doen qua afstand en je hebt niet de vliegreis erbij. Ik heb net even zitten googlen en ook genoeg dingen om te bekijken/doen. Ook een goede optie dus!

Terug naar Reizen & vakanties