Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Keulen?

<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Jun 2014 10:16

Keulen?

Is Keulen een leuke stad om er even tussenuit te gaan? Mijn man wil graag twee nachtjes weg voor zijn verjaardag. We gaan dan een maandje eerder ivm de zwangerschap, ik zal dan 32 weken zwanger zijn.

We willen van vrijdag tot zondag gaan. Iemand tips, alle tips zijn welkom, ik ken de stad totaal niet
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Jun 2014 12:09

Re: Keulen?

Ik vond het leuk! Ben er een aantal jaren geleden geweest met 2 vriendinnen. We gingen er met de trein heen, dat was heel fijn en qua prijs ook goed te doen (ik geloof iets van 50 euro pp?).

Ik vond het een leuke stad om gewoon rond te slenteren, vooral langs het water vond ik mooi. Ook is de Dom wel het bezichtigen waard. En je kon er leuk shoppen :smile:
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Jun 2014 12:42

Wij gaan ook met de trein ja, ik wil alleen 1e klas, vind dat dat mag als ik 32 weken zwanger ben :angel: maar is nog steeds wel te doen hoor.

Het leek ons ook wel een leuke stad om er gewoon even samen tussenuit te gaan
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Jun 2014 12:46

Ja, Keulen is leuk voor een weekend. Gewoon een leuke en gezellige stad om door heen te lopen. Natuurlijk de Dom bekijken, evt het chocolademuseum, het parfunhuis 4711 (eau-de-cologne-winkel). Ik vond Museum Ludwig (kunstmuseum) mooi, El-De Haus (Gestapo-gevangenis) indrukwekkend. Over de Hohenzollernbrug (met allemaal hangslotjes) lopen en dan de Triangeltoren op voor een mooi uitzicht over de stad. De Rheinterrassen. Leuk om te winkelen en veel restaurantjes.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Jun 2014 12:53

Muppetje schreef:Wij gaan ook met de trein ja, ik wil alleen 1e klas, vind dat dat mag als ik 32 weken zwanger ben :angel: maar is nog steeds wel te doen hoor.

Dat moet je zelf weten, haha! Geniet er maar lekker van :)
Het is wel zo dat je gereserveerde zitplaatsen (ook in tweede klas) hebt en dat de Duitse treinen behoorlijk netjes zijn (vergeleken met de Nederlandse).
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Jun 2014 14:29

Green_Pepper schreef:
Muppetje schreef:Wij gaan ook met de trein ja, ik wil alleen 1e klas, vind dat dat mag als ik 32 weken zwanger ben :angel: maar is nog steeds wel te doen hoor.

Dat moet je zelf weten, haha! Geniet er maar lekker van :)
Het is wel zo dat je gereserveerde zitplaatsen (ook in tweede klas) hebt en dat de Duitse treinen behoorlijk netjes zijn (vergeleken met de Nederlandse).
je kán een gereserveerde plek hebben, moet je wel extra voor betalen, best suf
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 27 Jun 2014 14:41

Hoezo is dat nou weer suf? Het lijkt mij best wel logisch dat je extra betaalt voor die extra service. Bovendien is zo'n reservering niet eens duur. Je bent in ieder geval goedkoper uit dan eerste klas. Voor eerste klas heb je overigens ook gewoon een reservering nodig hoor. Maar goed dat moet je verder zelf weten natuurlijk, als jij eerste klas fijner vindt is dat natuurlijk prima.
On topic, ik vond Keulen erg leuk, maar het is al zo lang geleden dat ik er ben geweest dat ik niet echt concrete tips meer heb.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Jun 2014 14:52

Huh echt? Ik dacht dat dat gewoon hetzelfde kostte... Wij hadden dat toen als arme studentjes wel, dus kon me niet voorstellen dat we daar extra voor hadden betaald (vriendin had toen geboekt).
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 27 Jun 2014 15:09

Als je het in Nederland boekt (bv via ns hispeed vroeger) zit het vaak bij de prijs in. Dan betaal je het dus wel, maar dan ongemerkt. Maar goed, in Nederland boeken is sowieso bijna altijd duurder, of je moet wel een heel goede aanbieding treffen.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Jun 2014 18:44

Mizz_S schreef:Hoezo is dat nou weer suf? Het lijkt mij best wel logisch dat je extra betaalt voor die extra service. Bovendien is zo'n reservering niet eens duur. Je bent in ieder geval goedkoper uit dan eerste klas. Voor eerste klas heb je overigens ook gewoon een reservering nodig hoor. Maar goed dat moet je verder zelf weten natuurlijk, als jij eerste klas fijner vindt is dat natuurlijk prima.
On topic, ik vond Keulen erg leuk, maar het is al zo lang geleden dat ik er ben geweest dat ik niet echt concrete tips meer heb.

Je betaalt voor eerste en tweede klas extra voor een vaste plek. Het is inderdaad niet veel en geeft ook niet. Maar ik vergelijk de ICE met de Thalys, wat je gewoon sowieso een vaste plek hebt, daarom vond ik het suf
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 27 Jun 2014 19:31

Ik vond Keulen eerlijk gezegd niet zoveel aan.. vond het niet echt een bijzondere stad. Er zijn wel een paar mooie plekjes zoals de dom en langs de Rijn maar verder vond ik het gewoon een grote stad. Je kunt er denk ik wel leuk winkelen! Misschien waren mijn verwachtingen ook wel te hoog want vind Duitse steden vaak wel erg leuk..

Duitse treinen zijn inderdaad wel heel fijn en comfortabel!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem119

Bericht 27 Jun 2014 22:29

Wij zijn er geweest met het aanzoeksweekend dus t heeft wel een speciaal plekje voor me nu. Ik vond t wel een leuke stad maar niet de leukste Duitse stad. Wel lekker slenteren langs de winkels. De dom vond ik tegenvallen. Het Ludwig museum voor moderne kunst was wel heeeel abstract. Maar t chocolade museum vond ik wel leuk. Dat wijkje leek me ook leuk om door te wandelen, beetje modern industrieel maar hadden we geen tijd meer voor. Kabelbaan over de rijn vond ik ook wel leuk. Beetje suf maar wel lekker rustig even. Weet alleen niet of je dat met zoveel weken zwangerschap nog mag doen. Zou niet weten waarom niet eigenlijk maar weet t niet. Al met al best leuk dus.
Oh en ga een hamburger eten bij Hans im Gluck ofzo, erg leuke hippe hamburger tent.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Jun 2014 22:35

Het hoeft ook niet de meest geweldige stad te zijn hoor. Dit is te doen met de trein en toch even anders dan nl. Gewoon even samen weg, dan is het al snel leuk

Die kabelbaan leek me ook leuk ja, al vraag ik me af of ik mijn man daar in krijg, haha
<<

Anoniem119

Bericht 27 Jun 2014 22:39

Ik zou t gewoon doen!
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Jun 2014 22:44

Marin schreef:Ik zou t gewoon doen!

Ja ik denk het ook wel. Mn man heeft het gekozen en wil het graag voor zijn verjaardag, eigenlijk reden genoeg natuurlijk
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 28 Jun 2014 10:23

Muppetje schreef:
Mizz_S schreef:Hoezo is dat nou weer suf? Het lijkt mij best wel logisch dat je extra betaalt voor die extra service. Bovendien is zo'n reservering niet eens duur. Je bent in ieder geval goedkoper uit dan eerste klas. Voor eerste klas heb je overigens ook gewoon een reservering nodig hoor. Maar goed dat moet je verder zelf weten natuurlijk, als jij eerste klas fijner vindt is dat natuurlijk prima.

Je betaalt voor eerste en tweede klas extra voor een vaste plek. Het is inderdaad niet veel en geeft ook niet. Maar ik vergelijk de ICE met de Thalys, wat je gewoon sowieso een vaste plek hebt, daarom vond ik het suf

Maar de Thalys is dan ook veel en veel duurder (hele goede aanbiedingen daargelaten), en daarin een uitzondering.
Wij zijn het gewoon niet gewend in Nederland, omdat je hier niet kunt reserveren (is ook niet echt nodig op die kleine stukjes), maar in vrijwel heel Europa (en ik heb echt in bijna heel Europa met de trein gereisd) betaal je de reservering los. Misschien dat het daarom als je in Nederland boekt wel vaak bij de prijs in zit, omdat mensen het niet gewend zijn ofzo. Je kunt er trouwens ook voor kiezen niet te reserveren, het is niet verplicht, maar gezien jij zwanger bent zou ik zelf die gok liever niet willen nemen. Je wilt dan toch wel zeker weten dat je de hele reis lekker kunt zitten.
Veel plezier alvast, door dit topic heb ik gewoon zin gekregen om binnenkort weer eens terug te gaan naar Keulen.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Jun 2014 11:03

Daar heb je wel een punt Mizz, we gaan het ook gewoon doen hoor, scheelt geloof ik in totaal 18 euro, dat zijn de kosten ook niet
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 17 Sep 2015 20:20

Iemand nog leuke tips en aanvullingen op dit topic?
Hoe was je weekend vorig jaar bevallen, Muppetje?
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Sep 2015 22:16

Ik vond Keulen ook niet zo geweldig vergeleken met andere Duitse steden. Ik vond het leuk de Dom te beklimmen en wat rond te slenteren door het centrum en langs de Rijn, maar meer ook niet.
<<

Dazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 17 Sep 2015 22:36

Ik ben ook benieuwd naar tips, met name tips mbt hotels. Ik wil in december met mijn vriend mss een weekendje gaan.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 19 Sep 2015 16:25

We gaan zelf maar één nacht, puur gecombineerd met een concert in Keulen. Dus dat moet verder wel goed komen dan.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 19 Sep 2015 16:30

Hé ik ga volgende maand ook een weekendje naar Keulen, dus tips zijn idd welkom :) Heb via Wimdu een appartementje geboekt, midden in het centrum.
❤️ 7 juni 2018
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Sep 2015 07:51

Wij vonden het heel leuk! Maar echt heel veel hebben we niet gedaan hoor, haha. Lekker geslenterd, uitgeslapen, rustig gegeten, beetje gewinkeld. Ik was 30+ werken zwanger en we wilden gewoon nog even lekker samen genieten. Eerlijk is eerlijk, dat kan natuurlijk overal wel.

Maar ik vond het wel en gezellige stad. Vond de kabelbaan heel leuk en de brug met slotjes. Verder weet ik het niet zo heel goed meer, haha :palm:

Wij zaten in het Marriot Hotel, prachtig, maar niet goedkoop

Terug naar Reizen & vakanties