Tripjes maken/reizen met krap budget
Door bepaalde omstandigheden en een flinke portie geluk, heb ik afgelopen jaar een ontzettend leuke trip kunnen maken. Ik ben zelfs voor het eerst Europa uit geweest, woehoe
Maar goed, nu begint het dus te kriebelen. Ik wist natuurlijk al lang dat er meer in de wereld te zien was dan de Waddeneilanden en Callantsoog, maar ik merk nu echt dat het tijd voor me word om mijn horizon letterlijk te verbreden. Allereerst ben ik mij ervan bewust dat ik bepaalde dingen zal moeten gaan laten, om geld te besparen. Lastig, want voor mijn gevoel leef ik al een redelijk minimalistisch leven. Toch valt er nog wel wat winst te behalen: niets meer kopen in de kantine van de universiteit, maar bijvoorbeeld altijd braaf mijn eigen broodjes meenemen. Niet meer (of minder) speciaalbiertjes drinken in mijn favoriete cafe. Minder vaak naar andere steden om daar vrienden op te zoeken: ze gewoon hier uitnodigen - net zo leuk
Iemand nog andere tips? Waar besparen jullie op om je reizen te bekostigen? En hoe herinner je jezelf er aan? Mooie plaatjes aan de muur hangen bijv? Nog andere ideeen?
Daarnaast is eindelijk weer eens een leuke stad bezoeken in Europa momenteel voor mij al super leuk, ik hoef echt niet direct naar de andere kant van de wereld. Tips voor goedkope, doch super aan te bevelen bestemmingen? En dan bij voorkeur het liefst zowel goedkoop qua ticket als qua overnachtingen + prijs van de levensmiddelen aldaar.
Alvast bedankt voor het meedenken!