Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Tripjes maken/reizen met krap budget

<<

Corretto

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 06 Sep 2015 13:09

Tripjes maken/reizen met krap budget

Ok, ik ben het zat. Ik heb bepaalde dingen niet helemaal goed op orde, waardoor ik het al jaren financieel minder breed heb dan mijn leeftijdsgenoten. In het begin kon ik me prima neerleggen bij het feit dat vriendin A in de zomer naar Bali ging en dat studiegenoot B twee wintersportvakanties en vier stedentrips in een collegejaar wist te proppen, want voor mij zou dat immers binnenkort ook wel komen. Nee dus.

Door bepaalde omstandigheden en een flinke portie geluk, heb ik afgelopen jaar een ontzettend leuke trip kunnen maken. Ik ben zelfs voor het eerst Europa uit geweest, woehoe :) Maar goed, nu begint het dus te kriebelen. Ik wist natuurlijk al lang dat er meer in de wereld te zien was dan de Waddeneilanden en Callantsoog, maar ik merk nu echt dat het tijd voor me word om mijn horizon letterlijk te verbreden.

Allereerst ben ik mij ervan bewust dat ik bepaalde dingen zal moeten gaan laten, om geld te besparen. Lastig, want voor mijn gevoel leef ik al een redelijk minimalistisch leven. Toch valt er nog wel wat winst te behalen: niets meer kopen in de kantine van de universiteit, maar bijvoorbeeld altijd braaf mijn eigen broodjes meenemen. Niet meer (of minder) speciaalbiertjes drinken in mijn favoriete cafe. Minder vaak naar andere steden om daar vrienden op te zoeken: ze gewoon hier uitnodigen - net zo leuk :)
Iemand nog andere tips? Waar besparen jullie op om je reizen te bekostigen? En hoe herinner je jezelf er aan? Mooie plaatjes aan de muur hangen bijv? Nog andere ideeen?

Daarnaast is eindelijk weer eens een leuke stad bezoeken in Europa momenteel voor mij al super leuk, ik hoef echt niet direct naar de andere kant van de wereld. Tips voor goedkope, doch super aan te bevelen bestemmingen? En dan bij voorkeur het liefst zowel goedkoop qua ticket als qua overnachtingen + prijs van de levensmiddelen aldaar.

Alvast bedankt voor het meedenken! :)
<<

Anoniem281

Bericht 06 Sep 2015 13:23

Re: Tripjes maken/reizen met krap budget

Wij komen een heel eind via Ryanair en hostels! Als je via Ryanair en volgens hun tijden vliegt, vlieg je echt spotgoedkoop. Je mag alleen weinig bagage meenemen, maar dat heb ik persoonlijk ook niet nodig.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 06 Sep 2015 13:30

Als je het geld niet hebt, dan zijn de wensen die je wil, moeilijk te realiseren. Heel goed dat je geen broodje haalt in de kantine, maar daarmee bekostig je geen weekend weg.
Om je een voorbeeld te geven. Ik ben laatst 5 dagen naar een mooie plaats op 6 uur afstand van mijn huis gereden. Ik heb een leaseauto, dus alleen de brandstof die ik in het buitenland tank hoef ik te betalen. Dit was 1 tank diesel a 40 euro. (waren met z'n 2en, dus door de helft). We zaten in een goedkoop hotel (wel mooi hotel trouwens), hebben redelijk simpel gegeten, hebben maar 1 ding uitgegeven wat veel kostte (40,- op een dag) en toch heb ik € 350,- uitgegeven.
We hadden evt kunnen besparen op de lunch door broodjes te halen in de supermarkt, dan had het misschien € 25,- bespaard.

Reizen is heel erg leuk, maar kost wel geld.
Ik betaal dit soort dingen eigenlijk alleen van mijn 13e maand of vakantiegeld, anders wordt het mij ook te duur. Hoeveel werk je? Kun je er niet een dag bij gaan werken voor dit soort dingen?
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 06 Sep 2015 13:34

Als je trouwens heel low budget wil reizen en geen luxe verwacht, kun je inderdaad wel met Ryanair reizen (let op, creditcardkosten komen er standaard bij, je mag geen bagage meenemen, je kunt alleen maar op een paar minder populaire datums reizen etc) en slapen in hostels. Of eventueel couch surfing. Dan slaap je bij iemand thuis.

Ik ben heel goedkoop naar Londen geweest.. Een vriendin van mij liep daar stage, dus kon gratis overnachten. Ik moest natuurlijk wel naar het vliegveld, dat was niet met ov te doen, dus moest wel met de auto. Op dat moment nog geen lease, dus kostte geld (ik moet daar best even voor rijden). De parkeerplaats kost 40 euro per weekend ongeveer. Vanaf daar moest ik nog van het vliegveld naar de stad met de bus etc. Calculeer dat er ook bij in.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Sep 2015 13:56

Ik heb als student ook veel goedkope tripjes gemaakt, voornamelijk naar Oost-Europese steden. Ik vind Boedapest en Krakow echte aanraders! Naast vliegen met Ryanair zijn er ook busmaatschappijen waarmee je goedkoop kunt reizen. De reis duurt wel veel langer, maar mij maakte dat niks uit omdat het dan goedkoop is.
Overnachten kan dan inderdaad in een hostel, dat heb je vanaf 10 euro per nacht. Mij maakte het dan echt niks uit dat het super schraal was, want ik was er voor de stad en niet om zo geweldig te slapen.

Als je iedere maand 20 euro over kunt houden, kun je in mei/juni echt wel een leuk en goedkoop weekendje weg!
<<

Corretto

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 06 Sep 2015 13:59

Dat snap ik Lenthe, dat ik het met minder broodjes halen niet 'ineens' ga redden om tripjes te maken. Ik probeerde meer duidelijk te maken dat ik veel bewuster wilde gaan leven en ik weet ook wel dat ik het niet op zeer korte termijn ga redden, maar als ik een paar maanden lang bijvoorbeeld 50 euro per maand weet te (be)sparen, kan ik na een half jaar al een tripje plannen voor 300 euro. Een goedkoop ticket, een goedkoop hostel en een kort verblijf - allemaal geen probleem, ik ben redelijk snel tevreden :) Ik heb het geluk heel dicht bij een Ryan Air luchthaven te wonen, ik kan er zelfs op de fiets heen en met alleen handbagage zou ik dat dus zelfs nog echt kunnen doen ook, haha. Verder ben ik in het verleden wel eens vijf dagen naar Barcelona geweest voor minder dan driehonderd euro in totaal :) Dus ik weet dat het kan :cheering:
<<

Anoniem173

Bericht 06 Sep 2015 14:06

Ik ben ooit voor 1 euro heen en weer naar Dublin gevlogen. Wel al 7 jaar geleden toen had je die aanbiedingen vaker.
Er zijn hierboven al heel veel tips gegeven. Easyjet heeft ook nog wel eens goedkope vliegtickets trouwens.

Ik weet niet hoe oud je bent maar wel eens aan interrailen gedacht? Een maand heel Europa door met de trein. Heel gaaf en voordelig. Beter neem je een tentje mee en kampeer je das nog voordeliger :D.
<<

Chocolate

Noob

Bericht 06 Sep 2015 14:28

Groupon en andere een aantal andere aanbiedingssites bieden ook vaak leuke dingen aan. Met groupon ben ik in juli 4 dagen naar riga geweest voor 140 euro, dat was vlucht en hotel. Een super leuke stad! Af en toe eens op zulke sites kijken, en als het je niet heel veel uitmaakt welke dagen en tijden je vliegt dan is er voor een klein budget ook veel mogelijk. Ik doe een aantal keer per jaar een stedentrip en ben daar niet heel veel geld aan kwijt. Kijk eens op die suprise me sites, dan is het een verrassing waar je heen gaat maar kun je voor weinig weg. Busreizen via slangenreizen zijn ook goedkoop, vorig maar dagje Parijs voor 29 euro gedaan (kon op 3 min afstand van mn huis opstappen) en op dezelfde manier een dagje Londen. Erg leuk om een keer tussendoor te doen met een vriendin! Natuurlijk zit je voornamelijk in de bus maar wij kunnen echt genieten van zulke tripjes.
<<

Anoniem122

Bericht 06 Sep 2015 14:34

Inderdaad vliegen met goedkope airlines. Ik zit nu ook te kijken om een paar dagen naar Budapest te gaan. Had een ticket gevonden voor 70 euro retour, en een hostel voor 30 euro voor 5 nachten.

Verder proberen te besparen op allerlei dingen, en het desnoods ook echt heel zichtbaar maken. Dus thuis een spaarpot plaatsen (Die je niet open kan maken maar kapot moet maken, zodat je niet de neiging hebt snel er iets uit te halen). En iedere dag daar het geld wat je bespaard door geen broodje te kopen in de kantine etc, daarin te stoppen.
<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 06 Sep 2015 14:42

Wij gaan met z'n 6en in oktober naar Budapest. 155 euro retour voor 6 personen.

Ik doe wel tig x per jaar van die tripjes, vind ik zelf erg leuk om uit te zoeken en wordt tegenwoordig ook door familie en collega's gevraagd om voor hun reisjes te zoeken.

Wij doen dan een Airbnbtje erbij, maar hostels/hotelletjes zijn in bijv Budapest echt cheap!
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
<<

Anoniem125

Bericht 06 Sep 2015 15:22

Jaren geleden heb ik veel low budget gereisd. Inderdaad vliegen met goedkope luchtvaartmaatschappijen voor een euro of 30, in hostels sliep ik in zalen met een stuk of 8 stapelbedden voor een euro of 8 per nacht. Eten deed ik vaak samen met de mensen die ik in het hostel ontmoette, echt maaltijden van 2 euro, omdat je met zes mensen iets inlegt en dan pasta eet ofzo. Ik vermeed dure toeristische trekpleisters, wandelde urenlang door een stad met alleen een flesje water en een boek, rustte even uit op een bankje in het park, etc. etc.

Reizen kan heel goedkoop, ligt helemaal aan je eigen instelling. Mensen die zeggen dat het niet kan, vind ik vreemd. Het is maar net hoe je reist, een mens heeft uiteindelijk maar heel weinig nodig.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 06 Sep 2015 15:28

Ik las hier laatst wat over: https://srprs.me/ Die 'Broke'-tripjes zijn dan misschien wel interessant?
❤️ 7 juni 2018
<<

Anoniem125

Bericht 06 Sep 2015 15:58

Lenthe schreef:Als je het geld niet hebt, dan zijn de wensen die je wil, moeilijk te realiseren. Heel goed dat je geen broodje haalt in de kantine, maar daarmee bekostig je geen weekend weg.
Om je een voorbeeld te geven. Ik ben laatst 5 dagen naar een mooie plaats op 6 uur afstand van mijn huis gereden. Ik heb een leaseauto, dus alleen de brandstof die ik in het buitenland tank hoef ik te betalen. Dit was 1 tank diesel a 40 euro. (waren met z'n 2en, dus door de helft). We zaten in een goedkoop hotel (wel mooi hotel trouwens), hebben redelijk simpel gegeten, hebben maar 1 ding uitgegeven wat veel kostte (40,- op een dag) en toch heb ik € 350,- uitgegeven.
We hadden evt kunnen besparen op de lunch door broodjes te halen in de supermarkt, dan had het misschien € 25,- bespaard.

Reizen is heel erg leuk, maar kost wel geld.
Ik betaal dit soort dingen eigenlijk alleen van mijn 13e maand of vakantiegeld, anders wordt het mij ook te duur. Hoeveel werk je? Kun je er niet een dag bij gaan werken voor dit soort dingen?

Huh?! Maar jij reist op een bepaalde manier, dus ja san kost het inderdaad veel geld. Maar je kan ook op een andere manier reizen, daar gaat dit topic over. En als je elke dag een broodje koopt van 3 euro, dan ben je aan het einde van de maand 90 euro armer, als je drie maanden zo'n besparing doet kun je alweer reizen. Juist zulke kleine besparingen kunnen het verschil maken.
<<

Anoniem124

Bericht 06 Sep 2015 16:48

Ik heb als student altijd veel geld opzij kunnen zetten door het verkopen van kleding op ebay/marktplaats. Ik maakte er altijd leuke setjes van, zette die op de foto en verkocht outfits als pakketten. Ik kreeg ook altijd oude kleding en spullen van kennissen die het weg wilden gooien. Dit was best veel werk maar heb op die manier als student door Kroatie gereisd, Hongarije, Berlijn, Zweden en zelfs Amerika. Ik had het toen ook echt niet breed maar kocht goedkope tickets en sliep in privé accomodatie.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Sep 2015 17:19

Europa is zo leuk! Voor vliegtickets zou ik gewoon de sites van de vliegmaatschappijen in de gaten houden en Ryanair en Wizzair zijn sowieso goedkoop!
Wij zijn vorig jaar twee keer naar Boedapest geweest, dit jaar in mei naar Krakau. Echt prachtige en bruisende steden! En ook goedkoop :) Verder bekijken wij per stad eigenlijk alles op tripadvisor.com. Ook wat je daar ongeveer gemiddeld betaalt per maaltijd. Ik zou daarnaast ook eerder kijken naar Oost-Europa en bijvoorbeeld steden in Italië (ligt misschien ook wel per stad of het duur is of niet) of andere steden waar het niet zo duur is. Wij maken ook altijd een planning wat we willen doen en ook met restaurants (op voorhand bekijken we dan al prijzen en menu's). In bepaalde steden kan het ook zijn dat je op de centrale markt bij sommige restaurants veel meer betaalt en als je dan even wat verder gaat of een zijstraatje ingaat is het stukken goedkoper!

En bijvoorbeeld je eigen boterhammen meenemen scheelt ook al veel ipv wat kopen in de kantine (vaak is het daar ook al wat duurder). Qua boodschappen de aanbiedingen goed in de gaten houden of veel dingen halen bij de Aldi/Lidl en eventueel in Duitsland. Ik koop zelf ook nooit dure kleding, merk geef ik absoluut niet om. En in plaats van uit eten het gewoon thuis gezellig maken! Of als je in je favoriete café bent het gewoon op 1 biertje houden :)
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem125

Bericht 06 Sep 2015 17:24

Ik heb trouwens ook vaak vrienden opgezocht in het buitenland, die daar bijvoorbeeld stage liepen of tijdelijk werkte. Op die manier heb je een gezellige tijd met een vriend, gratis onderdak en kun je samen gezellig koken/eten etc. Vaak hadden die vrienden het overdag druk en kon ik dus lekker voor mezelf de stad wat verkennen. Een ander voordeel is dat die vrienden de stad al goed kenden en je dus sneller op meer bijzondere plekken terecht komt en leuke mensen ontmoet, via via.

Ook een idee dus. Of couchsurfing inderdaad en liften heb ik ook veel gedaan.
<<

Anoniem137

Bericht 06 Sep 2015 17:26

Ik denk dat het ook maar net is watvoor eisen je hebt, Nougat. Ik zou zelf niet zo gauw voor een hostel kiezen, airbnb trekt me ook niet echt, en hou niet van een gedeelde badkamer. Dus dan zit je toch al gauw aan hotels gebonden, die al gelijk een stuk duurder zijn. Maar als je met hostels etc, en iets minder privacy geen problemen hebt, is het inderdaad goed mogelijk om goedkoop te reizen.

Ik vind het alleen zo jammer dat ik die goedkope vliegtickets dus echt nooit vind :(
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Sep 2015 17:31

Wij gaan ook altijd voor hotels maar het ligt dan ook wel per stad/land wat de prijzen zijn voor hotels. Als we hier voor bijvoorbeeld een Ibis hotel gaan betalen we hier echt veel meer dan bijvoorbeeld in Boedapest of een andere Oost-Europese stad. Gewoon even alle prijzen vergelijken van hotels/restaurants/vliegtickets.

Keet, waar zoek je dan precies? Ryanair is bijvoorbeeld echt goedkoop, Wizzair is ietsje duurder volgens mij maar ook goedkoop en anders misschien ook even vluchten vergelijken op cheaptickets.nl? Of speciale sites in de gaten houden met goedkope aanbiedingen zoals http://www.flynous.com/ en http://www.vakantiepiraten.nl/
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Sep 2015 17:39

Wat je ook kan doen is sites als http://travelbird.nl/ en http://www.groupon.be/getaways in de gaten houden. Daar komen ook goedkope deals voorbij en dan kan je eventueel ook vergelijken of het goedkoper is om het los te boeken of met zo'n deal :)
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 06 Sep 2015 18:43

En als je bijvoorbeeld met de trein naar een stad in Belgie, Frankrijk of Duitsland wil moet je zo vroeg mogelijk boeken. 3 maanden van te voren gaan de tickets in de verkoop en de eerste paar dagen betaal je dan echt aanzienlijk minder dan als je later boekt. Zo ga ik binnenkort voor 38 euro retour naar Lille met de Thalys.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 06 Sep 2015 18:48

Je kunt je ook aansluiten bij een internationale studentenvereniging als dat iets voor je is. Zo heb ik als student de meest fantastische reizen en tripjes gemaakt. We sliepen dan bij iemand thuis (uitwisseling) of met een groep in een gymzaal, maar het was echt super tof! Ik reisde dan met Eurolines of met een goedkoop vliegticket. Veel leuke mensen ontmoet en op bijzondere plekken geweest.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Sep 2015 19:10

IK ben het wel met Lenthe eens dat voor mij een stedentripje toch altijd weer duurder uitvalt dan ik eerst had gedacht. Maar goed dat is dan misschien ook omdat ik in principe wel meer te besteden heb ook al wil ik het goedkoop houden, ik dan bv toch naar die musea en voorstellingen die geld kosten, ga toch meer uit eten dan iets uit de supermarkt te halen.

Maar goed het hoeft niet. Ik zou naast de vliegtickets ook bv https://www.nsinternational.nl/nl/nachttrein in de gaten houden. Als je op een plek woont van waar uit het wat lastiger en duurder is om bij een vliegveld te komen dan vind dit ook een goede manier van reizen en als je op tijd boekt hoeft het niet duur te zijn.

https://www.effeweg.nl/stedentrips/?p=2& is ook wel iets, een collega van me heeft dit bv gedaan naar Praag, is hem prima bevallen. 4 dagen voor 99 euro voor bus, overnachting, Ik heb zelf 2x een dagtocht per bus naar Londen gedaan, koste toen iets van 29-35 euro. Is wat afzien maar ik vond het op zich prima te doen om even inkopen te doen in Londen, te stad weer eens te zien ed. Ik kon nu in mijn woonplaats opstappen en zou anders dit bedrag alleen al kwijt zijn aan een treinretour naar een vliegveld met als nadeel dat de goedkope vluchten vaak op tijdstippen gaan dat ik het niet red met ov.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem127

Bericht 06 Sep 2015 19:55

Leuk topic :).

Reisjes probeer ik ook altijd zo goedkoop mogelijk te houden, want hoe goedkoper, hoe vaker ik weg kan! Dat die ik door te besparen op andere dingen en de reis zelf dus zo goedkoop mogelijk te houden.

Besparen doe ik bijvoorbeeld zo:

- Eigen groentetuin, levert zo'n 40 kilo groente en fruit op per jaar en kost vrijwel niets.
- Goed op aanbiedingen letten.
- Zuinig zijn met energie en water.
- Zo min mogelijk auto rijden en zo goedkoop mogelijk tanken.
- Jaarlijks wisselen van energie-aanbieder levert meestal ook minstens 80 euro op.

Binnen Europa reis ik meestal met Ryanair, is negen van de tien keer de goedkoopste. Liever parkeer ik niet op de luchthaven, want dat tikt toch aan over een aantal dagen. Dus:

- Weg laten brengen en op laten halen.
- Auto dichtbij ergens gratis parkeren en laatste stuk met het openbaar vervoer.
- Eenmaal naar een luchthaven gefietst en weer terug: moet wel uit kunnen met vliegtijden, ik ga niet 's avonds een eind fietsen.

Ik zoek goedkope overnachtingen, bijvoorbeeld:

- Slaapzaal in een hostel. In het laagseizoen vaak genoeg alsnog een kamer voor mezelf gehad.
- Hotel met een 'nadeel' waardoor het goedkoper is. Bijvoorbeeld buiten het centrum. Als er alsnog goedkoop openbaar vervoer is, maakt dat voor mij niet uit en het scheelt vaak veel.
- Aaanbiedingen zoeken op booking.com of groupon.
- Airbnb of couchsurfing wat hierboven ook genoemd is (zelf nog niet gedaan).

Ter plekke zou je ook nog kunnen besparen door eten mee te nemen. Doe ik meestal niet, want uit eten gaan vind ik dan weer te leuk om op te besparen.

In oktober ga ik met mijn dochter naar Londen, tickets waren samen 38 euro, hotel met heel hoge beoordelingen van gasten maar buiten het centrum 80 euro voor een weekend. Dan de bus naar het centrum en aan het eind weer terug: 30 euro. Twee keer een metrodagkaart voor ons beiden: 40 euro. Mealdeals zijn er voor 5 euro in supermarkten, dan nemen we gewoon als lunch: 30 euro. Dus alles inclusief avondeten maar 218 euro kwijt voor twee personen. Entree van musea en dergelijke is toch gratis in Londen, dus per persoon blijven we echt ruim onder de 150 euro.

En wat ik ook nog doe om te besparen: als ik naar een land ga waar bepaalde spullen die ik toch nodig heb goedkoper zijn dan hier, sla ik daar in. De sale in Londen is veel beter dan hier en dan heb ik vaak leuke broeken voor de kinderen voor 5 euro. Vaak heb ik op die manier (minstens) mijn ticket eruit.
<<

Anoniem282

Bericht 06 Sep 2015 21:05

Als je het niet erg vindt om wat langer onderweg te zijn, kun je met FlixBus reizen. Kost echt heel weinig en leuke bestemmingen. :) En dan dus idd Airbnb, hostel of wellicht bij vriend(in) die op dat moment in een bepaald land stage loopt/werkt.
<<

Anoniem125

Bericht 06 Sep 2015 21:47

Er zijn ook zoveel activiteiten die je (bijna) gratis kunt doen in een stad. Mijn favoriet is om lange wandelingen te maken. Elke grote stad heeft wel een paar mooie parken waar je prachtig kunt wandelen, picknicken, rustig zitten, lezen etc.

Verder kun je op het laatste moment vaak heel goedkoop naar het theater. Gewoon vlak voor een voorstelling naar binnen lopen, vaak worden gereserveerde kaarten niet opgehaald en mag je voor een prikkie naar binnen.

Ik hou van bibliotheken en die zijn gratis toegankelijk, vaak zitten ze in prachtige gebouwen. Marktjes hetzelfde verhaal. Als je een rivier volgt kom je ook vaak op de meest bijzondere plekken. Ontmoetingen met andere mensen kosten niks, etc. etc.

Met een beetje inventief denken kom je vaak een heel eind.

Ik vind het eerder van armoede getuigen als je alleen maar met een groot budget een reis/vakantie de moeite waard vindt.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties