Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Australië! (en NZ + Tasmanië)

<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 07 Sep 2015 17:20

Australië! (en NZ + Tasmanië)

Ik ben benieuwd wie er hier allemaal in Australië, Tasmanië en Nieuw Zeeland zijn geweest :cheering:

Wanneer waren jullie er? Waar ben je allemaal geweest? Wat vond je tof, wat vond je tegenvallen? Hoelang ben je gebleven? Heb je leuke tips?

Ik ga rond Februari die kant op. Ik zou eerst 4 weken gaan, dat werden al snel 6 weken, en zoals het er nu naar uitziet ga ik ongeveer 4 maanden. M'n werkvisum is aangevraagd en ik heb van de woningbouw toestemming om mijn woning tijdelijk te verhuren. Superspannend, maar zó tof!

Ik ben erg benieuwd hoe jullie het vonden. En als er mensen zijn die een goede manier weten om een betaalbaar vliegticket te vinden... daarvoor hou ik me ook aanbevolen :D
<<

Anoniem173

Bericht 07 Sep 2015 17:26

Re: Australië! (en NZ + Tasmanië)

Jaaaaa nieuw Zeeland present! Wat gaaf JD!

Weet je al hoe je je daar gaat verplaatsen? Wij hadden daar een ticket voor een hop on hop of bus en sich heel handig maar je wordt we beperkt in je mogelijkheden.

Qua weer zou ik proberen te starten in nz omdat je daar eind maart echt wel tegen herfstig weer aanloopt.

Ticket hadden wij via een aanbieding van air new Zealand. Die website zou ik sowieso goed in de gaten houden. En ticketspy.
<<

Anoniem122

Bericht 07 Sep 2015 17:37

Gaaf! Even snelle reactie nu, maar qua ticket kan je eens kijken om te vliegen op Bangkok of Kuala Lumpur en dan goedkoop met een lokale airlines als AirAsia door te vliegen. Toen ik in Thailand was hadden ze aanbiedingen voor 100 euro ofzo.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 07 Sep 2015 18:42

Jaaaaaaa AM, ik kan echt niet wachten!

Ik moet zeggen dat ik me tot nu toe meer in Australië heb verdiept dan in NZ. Zoals ik er nu over denk ik wil ik met de Stray bussen gaan reizen.
En wat klimaat betreft vind ik het wel lastig... Ik begin sowieso in Melbourne, en wil vanaf daar op m'n gemak richting Sydney. Dan denk ik van Sydney een vlucht naar NZ, dus dat zelf denk ik een beetje rond half April zijn ofzo.... hoe is het klimaat daar dan?

Tasmanië schijnt ook zo mooi te zijn, dus ook dat wil ik nog meepakken... Voor het goede zou ik wat vroeger moeten reizen, maar mijn studie duurt tot Februari, dus ik kan helaas niet eerder weg.

Bedankt voor de tips over de tickets!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 08 Sep 2015 03:15

Hoi JaneDoe, ik woon intussen alweer een aantal jaar in Sydney. Wat tickets betreft zou ik 2 kopen, behalve als je een hele goede deal kunt krijgen. Ik doe het 'altijd' zo en blijf dan ook nog 1 a 2 dagen in een Aziatische stad om mezelf even te verwennen qua pedicures en massages (meestal Bangkok dus), het breekt de reis lekker en het is goedkoper.

Ik kijk altijd naar routes vanaf Londen, Amsterdam, Dusseldorf of Oslo (en daar met een goedkope Transavia of Ryanair ticket naartoe) naar Bangkok, Singapore of Kuala Lumpur. En vanaf daar met Aisasia, Scoot of Jetstar naar Sydney terug.

Februari is een goede tijd om te komen. De zomervakantie duurt tot eind januari en dan is het overal druk en vol. Het is nog steeds heerlijk weer dan (wij trouwen de 13e) en het wordt pas echt voelbaar kouder in april (en dan 's avonds), dan gaat het ook weer veel regenen. Melbourne - Sydney is wel mooi, maar wil je een auto huren dan en dan kamperen? Zo ver is het namelijk ook weer niet (18 uren ofzo).

Ik zou als ik jou was eerst vanuit Melbourne de Great Ocean Rd doen, dat is richting Adelaide. Dat is maar een paar uur van Melbourne en is prachtig, daar kun je ook Koala's zien aan de zijkant van de weg. Je kunt het zelf doen, in een hostel wat mensen vinden en een auto huren (kan wel in 1 dag, ik zou het in 2 of 3 doen en ook weer terug rijden) of met een tour. En dan richting Sydney via de kust (als je langs Pretty/Pebbly beach komt - daar gaan we trouwen :)

Dit kun je allemaal wel in een week realiseren. Melbourne is mooie stad maar de stranden zijn 10x keer niks, dus ik zou lekker je jetlag overkomen door 2 dagen in de stad rond te kijken, dan de Great Ocean Rd, dan richting Sydney, wat mooie strandjes onderweg pakken, paar dagen Sydney en dan wegvliegen. Dan heb je een leuk stukje Oz gezien.

Ik heb zelf 7 jaar geleden mijn backpackers jaar gedaan hier en ik reisde veel met de Greyhound, prima bussen. Dus ik kan je zowel backpackers als local tips geven voor Australie en Sydney. Spannend en heeeeel leuk!
Afbeelding
Afbeelding
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 08 Sep 2015 14:14

Hey Marsy,

Wat leuk om te lezen zeg!
Veel van de dingen die je noemt had ik inderdaad al uitgezocht en ben ik ook zeker weten van plan :)
Zo wil ik inderdaad vanuit Melbourne de Great ocean rd gaan doen in minimaal 2 dagen. Vanaf daar door naar Sydney en in Sydney een paar dagen bij een vriendin blijven die daar al een paar jaartjes woont.

Zijn er tussen Melbourne en Sydney nog plaatsen die jij weet die de moeite zijn om te bezoeken? En om evt een nacht te blijven? Philipp island, is dat de moeite waard of niet?

Ik twijfel nog een beetje over NZ. Lijkt me ontzettend mooi, maar ik moet even goed bekijken hoe ik financieel uitkom.
Ik hoorde dat een vlucht naar Tasmanië erg goedkoop is en hoorde dat Tasmanië zeker de moeite waard is, dus dat wil ik wel meepakken. Ben je zelf in Tasmanië geweest?

Bedankt trouwens voor de tips over de vliegtickets, ik ga even kijken via Ryanair en Transavia. Alleen....ik ben vorig jaar in Bangkok geweest en dat is natuurlijk 11u vliegen. Nu vloog ik toen met KLM, heerlijk met wat meer beenruimte en films enzo, zijn ryanair en transavia dezelfde vliegtuigjes als waarmee je naar Spanje vliegt? Want ik weet niet of ik dat trek 11 uur lang haha.

Ik ben ook wel benieuwd naar leuke tips wbt eten,drinken, things to see enzo, maar dat is allemaal pas later aan de order. Vind je het goed als ik tegen de tijd dat ik bijna weg ga nog via PM wat vragen stel daarover?
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 08 Sep 2015 14:26

Volgens mij bedoeld ze met ryanair naar bijv oslo en dan met een 'betere' door naar azie etc. :wink:
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 08 Sep 2015 15:23

Ik ben maar een paar weken in Australië geweest (en nog nooit in Nieuw-Zeeland), maar ik vond de westkust ook erg mooi (vliegen naar Perth bijvoorbeeld) en ook Queensland met regenwoud en natuurlijk het Great Barrier Reef. En de Blue Mountains bij Sydney!

Oh ja: ik ben met de combinatie British Airways / Qantas (wat geloof ik nu de combinatie Emirates / Qantas is?) naar Australië gevlogen en kon daardoor veel goedkoper binnenlandse vluchten met Qantas boeken. Zie hier voor meer informatie: http://www.qantas.com.au/travel/airline ... ss:lang:en
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 08 Sep 2015 22:02

Ellusss schreef:Volgens mij bedoeld ze met ryanair naar bijv oslo en dan met een 'betere' door naar azie etc. :wink:

haha ik was al meteen naar de Ryanar site gegaan en die vliegen inderdaad helemaal niet die kant op haha! :eyes:
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 08 Sep 2015 22:12

De vliegticket vind ik nog het moeilijkste, ik vind het zo'n gepuzzel!

Ik wil, globaal gezien;

Amsterdam - Melbourne
Sydney - Auckland
Christchurch - Sydney
Cairns - Alice Springs
Darwin - Amsterdam

En dan tussendoor ook nog ergens Tasmanië....

Om dat allemaal los te gaan boeken, ik kom er gewoon niet uit.
Als ik bovenstaande link van Qantas gebruik bijvoorbeeld, en ik vul alles in, dan geeft ie aan "no flights"....

Ik vraag me af of zo'n multi-stop of wereldticket niet gewoon het makkelijkst is. Is weliswaar duurder, maar wel makkelijker te regelen en volgens mij vaak wat flexibeler wbt eventueel omboeken toch?

Morgen maar eens even naar mijn tante, die werkt op een reisbureau, kijken wat zij voor me kan uitzoeken.
<<

Anoniem173

Bericht 08 Sep 2015 22:48

Je zou eens naar kilroy travel kunnen gaan voor advies. Zij hebben mij destijds heel goed geholpen. Ik denk dat het voor jou fijn is als je reis globaal wel vast staat.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 08 Sep 2015 23:31

Dankje AM! Ik ben toevallig nu 2x bij Kilroy Amsterdam geweest; 1x voor advies en 1x naar een info avond over Australië en NZ.
Je wordt er heel fijn geholpen, ik heb ook veel contact over de mail, maar ze blijven me maar tours enzo aansmeren, dat vind ik wel erg irritant.Ik kwam daar in de eerste instantie wel voor een georganiseerde reis, maar van dat idee ben ik al afgestapt.
Ik heb haar net weer terug gemaild dat ik écht alleen info wil over de reis zelf, dus ik ben benieuwd wat ze me terugstuurt nu.

Is er hier ook iemand in Tasmanië geweest? Hoe was dat?
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 09 Sep 2015 22:40

Tasmanie is supermooi! Je kan er 10 minuten rijden en je zit weer in andere natuur. Als je die kant opgaat vind ik het zeker een aanrader (al zeggen ze wel dat het op nieuw-zeeland lijkt, daar ben ik niet geweest). Je binnenlandse tickets zou ik denk ik gewoon daar boeken, heb ik ieder geval wel gedaan toen ik in Australie was. Zo kan je gaan wanneer je wil en zit je niet ergens aan vast als je al ver van tevoren boekt. Dit was even een snelle reactie, als je meer wilt weten vraag maar!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Sep 2015 07:24

Ik ben al weer drie jaar geleden in Australië geweest. Aangezien het een studiereis is, werd alles volledig georganiseerd door een commissie en waren er naast culturele uitstapjes ook wetenschappelijke bezoeken aan bedrijven of universiteiten.

Wij vlogen vanaf Frankfurt via Hongkong naar Melbourne met Cathay Pacific. Ongeveer 1,5 week later hadden we in principe een cityhopper vanaf Melbourne naar Sydney (Tiger Air - budgetmaatschapij). Echter had het vliegtuig pech en vlogen we uiteindelijk met Qantas vanaf een ander vliegveld in Melbourne. Terugreis was Sydney-Honghong-Frankfurt.

Dit was eind april / begin mei. De temperaturen waren aangenaam, rond de 20-25 graden.

Wat mij is bijgebleven qua bezoeken:
- Great Ocean Road (vanaf Melbourne)
- We verbleven in het volgende hostel in Melbourne: http://urbancentral.com.au/ dat op goede loopafstand van OV en diverse hot-spots in Melbourne was. Erg schoon, mooie bar om 's avonds mensen te ontmoeten, gigantische keuken om zelf eten te bereiden.
- Penguin tour (vanaf Sydney)
- Sydney observatorium (Sydney, wijk de Rocks / vlakbij de Harbor Bridge).
- Het park bij het Opera House (vrij toegankelijk) van Sydney
- Opera House zelf natuurlijk
- De free-city-tour door de Sydney: http://www.imfree.com.au/ is er overigens ook voor Melbourne zie ik nu. \
- Verder hadden we wat bezoeken aan bedrijven waar je zelf niet binnen zal komen, zoals een staalfabriek, Philips Lightning en de facility die radio-actieve isotopen voor ziekenhuizen ontwikkeld (Röntgen etc.).
08/2018
05/2021
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 10 Sep 2015 12:11

Tasmanie en Nieuw Zeeland heb ik helaas (nog) geen tips voor, maar ik heb hier ooit een stuk over Sydney geschreven en als je echt tips wilt over de steden of mooie plekken, stuur me een pm. Ik zou het observatorium bijvoorbeeld overslaan, er zijn zoveel leuke dingen in de stad en buiten de stad als je beperkt tijd hebt. Of kom gezellig koffie drinken :)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 13 Sep 2015 17:26

Geen tips, maar wel super tof dat je dit gaat doen! Lijkt me heel erg leuk.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 14 Sep 2015 02:03

Bedankt voor alle tips tot nu toe!
Inmiddels lijken m'n reisplannen ietsje uit de hand te lopen haha,

Ik ben in contact gekomen met een heel leuk nederlands gezin die voor 3 maanden op zoek zijn naar een au-pair, zij wonen 1 uur van Sydney af. Omdat ik altijd in de kinderopvang heb gewerkt is dit voor mij een ideale baan. Ik krijg kost,inwoning en wat zakgeld per week (250 aus dollar pw). Ik werk dan 3 dagen en ben er 4 vrij. Lijkt me de ideale manier om 3 maanden lang tegen weinig kosten in Australië te verblijven, en dat het een Nederlands gezin is, is helemaal leuk. We zijn nu flink heen en weer aan het mailen, dus even afwachten hoe dat loopt.

Daarna wil ik dan nog 3 maanden gaan reizen, dus in totaal 6 maanden weg. Mijn woning kan ik 6 maanden verhuren, dus dat komt allemaal precies goed uit.

Marsy, ik ga je zeker weten een PB sturen! Tegen de tijd dat ik weg ga over alle leuke uitjes enzo en misschien voor die tijd met nog wat info, super! bedankt alvast :) En gezellig een bakkie koffie doen als ik daar ben vind ik alleen maar leuk! Neem ik de stroopwafels mee oke? haha! :cheering:
<<

Anoniem173

Bericht 14 Sep 2015 06:24

Wow dan wordt het ineens een andere wending! Leuke plannen hoor JD!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 14 Sep 2015 09:49

Leeeeeeeuk, uur welke kant op? Toch niet toevallig 4 kinderen he, want dat ken ik ze :)
Stroopwafels hebben we hier ook, doe maar... uhm, tikkels! Die mis ik en zijn vast ook heerlijk met koffie hahaha.
Maar serieus, let me know.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 14 Sep 2015 10:19

Oh wow dat klinkt nog leuker, ben benieuwd!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Sep 2015 11:36

Leuke plannen JaneDoe!

Ik heb afgelopen jaar een jaar rondgereisd in Nieuw Zeeland waarvan een half jaar in Queenstown gewoond. Nieuw Zeeland is echt prachtig. De natuur op het zuidereiland is adembenemend.
Als ik een reis voor je samen zou moeten stellen dan zou ik adviseren om meer tijd op het zuidereiland door te brengen. Op het noordereiland zou ik gebruik maken van openbaar vervoer en dan zijn de volgende dingen de moeite waard: bay of islands, coromandel, Auckland, Rotorua (zwavelstadje), Raglan (surfstadje) en Wellington (leukste stad van Nieuw Zeeland).
Op het zuidereiland zou ik kijken of er een reisgenoot is om een camper mee te horen want de campings daar zijn adembenemend en supergoedkoop (7 dollar per nacht). Zeker een paar dagen in Queenstown doorbrengen, ik heb nog steeds heimwee. Staat bekend om alle extreme dingen die je er kunt doen. Milford of doubtful sounds zijn prachtig. Vanaf Queenstown zeker even naar Glenorchy rijden, adembenemend mooie route en Glenorchy is prachtig om te wandelen of paard te rijden.

Momenteel reis ik alweer bijna een jaar door Australie. Heb nu 'alles' gezien tussen Brisbane en Melbourne (tot aan de 12 apostelen) en verhuis over een week naar Sydney. De weg tussen Sydney en Melbourne is vrij saai, dat stuk zou ik sowieso vliegen. Wij hebben 'm gereden met een camper maar er is eigenlijk niets behalve het inderdaad schattige Pebbly Beach vol kangaroes. Ik vind Melbourne echt een geweldige stad. Vol trams dus je kan overal zo naar toe en op elke straathoek staan supergoede straatartiesten. Heel gezellig! Mornington ten zuiden van Melbourne is ook prachtig! Philip Island schijnt niet heel bijzonder te zijn dus hebben wij overgeslagen. Uiteindelijk gratis pinguins gezien bij St. Kilda in Melbourne.

Even over je aupair ervaring. Kijk wel even of het makkelijk is om naar Sydney te gaan vanuit dat adres. Ik woon momenteel in een klein dorp en een meisje uit Texas die ik vaak tegen kwam op feestjes is aupair hier. Zij werd gek van de rust hier en het feit dat ze amper nieuwe mensen ontmoette en zij heeft het gezin nu verlaten. Zorg er in ieder geval voor dat het goed klikt met het gezin :) Wij hebben 3 maanden op een boerderij gewoond (voor ons 2e visum) en dat was soms best zwaar omdat we niet echt op een lijn lagen met de familie. Je wil uiteindelijk wel alles uit je reis halen denk ik :) Dan klinkt 3 maanden zonder uitgaven ideaal maar als je er niets aan vindt dan heb je er uiteindelijk ook weinig aan.

Veel plezier met de voorpret!

Terug naar Reizen & vakanties