02 Jan 2014 18:49 door Winegum
De tips van Mikado zijn prima. Ik ben afgelopen september ook naar de Westkust van Amerika geweest. Heb er absoluut de tijd van mijn leven gehad. Wij hebben de huurauto ook via de links van Mikado geboekt. Alles was prima geregeld en ik heb het nergens anders goedkoper kunnen boeken. Ik was helaas nog onder de 25, waardoor we extra kosten moesten betalen. Daardoor werd het alsnog duur, maar dat wist ik van te voren.
Verder zou ik idd ook in de parken zelf een plek boeken om te slapen. Je bent dan lekker dichtbij, kunt de zonsopgang snel meemaken evenals de zonsondergang. Je betaalt dan wel wat meer dan dat je er buiten gaat zitten, maar je hebt tijdswinst, extra sfeer en gemak. Ik weet niet of je naar Yosemite park wil gaan? Neem daar alsjeblieft geen tent. Wij hadden de tent zonder kachel. Maar die was open, hij kon niet helemaal volledig sluiten. Gevolg, kieren en tocht. We hebben het er zo koud gehad!!! Niet normaal.
Wij zijn dus ook in september geweest, 3 weken. Wij hebben van te voren alles geboekt. M.u.v. 2 overnachtingen in nationale parken konden we alles nog gratis annuleren op dezelfde dag of 1 a 2 dagen voor aankomst. Wij hebben hier geen gebruik van hoeven maken. Wij konden ons prima vinden in onze zelfgemaakte route. Hebben alleen een nacht langer in Vegas geboekt, ipv 2 nachten in de buurt van Death Valley. Niet dat we per se in LV wilden blijven, maar we vonden het heerlijk om bij te tanken daar. Achteraf was dit een hele goede keuze voor ons geweest, want 2 nachten in DV was niet nodig geweest.
Wij hebben ervoor gekozen om alles vooraf vast te leggen zodat we zekerheid hadden. Zodat we elke dag wisten wat we zouden doen, waar we zouden overnachten etc. Ik heb dit nooit als vervelend ervaren. Had ook overal 'genoeg' tijd voor. Je moet nou eenmaal keuzes maken en je kunt niet altijd alles doen wat je zou willen.
Wij zijn gevlogen met KLM vanaf Schiphol. Rechtstreekse vlucht voor ongeveer 700 euro p.p. Wij vlogen op LAX, Los Angeles. Hebben een rondje gereden. Volgens mij is dit een hele aardige prijs voor een rechtstreekse vlucht met KLM. Ik heb vanaf januari de prijzen in de gaten gehouden bij KLM en uiteindelijk in april geboekt, omdat ik dacht dat het niet mogelijk was om voor een goedkopere prijs dan dit te boeken. Alle hotels, m.u.v. de xanterra overnachtingen, hebben we via booking geboekt.
Ik weet niet wat je precies wil weten. Ik kan eventueel onze route hier neerzetten, waar we allemaal geweest zijn. Heb je zelf al enig idee wat je precies zou willen doen? 4 weken zijn wel heel relaxt hoor. Daardoor heb je wel iets meer de tijd om overal wat langer te blijven hangen. Willen jullie een auto huren of een camper?