Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Camper&Caravan topic

<<

luthien

Kwebbel

Bericht 06 Jun 2015 10:57

Camper&Caravan topic

Ik heb nog geen topic hierover kunnen vinden, dus dacht dan start ik hem zelf maar. (Gepimpte) Caravans en Campers zijn weer in, dus er zijn vast nog wel meer meiden hier op het forum met een caravan of camper.

Wij hebben sinds vorig jaar een heel veelste handsje uit (blijkt sinds we een maand geleden eindelijk het kentekenbewijs kregen) 1981. Een Constructam Coral1. Het werd van een pimpproject door een rotte vloer een restauratieproject, maar het lijkt erop dat we over een maand dan eindelijk met haar weg kunnen (jeejh!).

Ze is helemaal gestript geweest, zowel van buiten als van binnen. Een hele nieuwe indeling met een vast bed en ook de rest helemaal zoals wij het zelf wilden en handig vinden. Ik ben nu bezig met de kussens van het zitgedeelte en ik moet nog gordijntjes maken. M'n man is van de constructie, dus die is lekker in de caravan aan het klussen.

Dit was d'r toen we d'r net hadden opgehaald.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In dit is de buitenkant net na de laatste laag nieuwe lak aan de buitenkant, twee weken geleden. Inmiddels zitten er nieuwe dakramen in en is de verlichting aan de buitenkant weer aangesloten. Je ziet binnen ook de eerste latjes voor de nieuwe inrichting.
Afbeelding

Afbeelding

Ik word nu al helemaal blij van hoe het er uit ziet, laat staan als het straks klaar is.

Kom maar op met jullie mobiele vakantiehuisjes!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 06 Jun 2015 13:29

Re: Camper&Caravan topic

Wat ONTZETTEND gaaf!! Wij zijn vooralsnog zelf van de tenten, maar ik vind het altijd zo leuk om binnen te kijken in caravans en campers, en ik denk dat wij op termijn zelf ook wel een camper zullen kopen. Met name in Scandinavie is dat toch handiger en daar gaan we graag heen :) Superleuk kleurtje heeft jullie caravan!! Hoe ziet de binnenkant eruit??

Ik geloof dat er iig nog 1 forumster is hier die een HEEL tof camperbusje heeft!!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Jun 2015 13:32

Superleuk! Ik ben ook benieuwd naar de binnenkant!
L. 22-01-2012
M.16-05-2014
F. 28-09-2023
<<

luthien

Kwebbel

Bericht 06 Jun 2015 13:40

Ja Blue Phone heeft een VW camperbusje! Ben ik heel benieuwd naar. Nog geen foto van gezien.

Dit was de binnenkant van de 't Gebakje:

Afbeelding

Maar alles is er dus uit gesloopt, tot de wanden aan toe (ook helemaal opnieuw geïsoleerd en bekleed). Laatste foto die ik daarvan heb is dat we een nieuwe vloer (zeil) hadden gelegd, maar verder was hij dus helemaal leeg.

Afbeelding
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 06 Jun 2015 14:00

Wij gaan voor het eerst als gezin kamperen en hebben een caravan gehuurd om uit te proberen!
Ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen.
December 2009
juli 2012
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Jun 2015 15:41

Wat gaaf! Ben heel benieuwd naar de binnenkant straks.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem166

Bericht 06 Jun 2015 17:52

Wat ontzettend leuk zeg! Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Wij zijn zelf meer van kamperen met de tent, maar ik vind dit wel heel leuk om te volgen totdat het af is.
<<

Anoniem154

Bericht 06 Jun 2015 20:09

Heel leuk,!! Mijn wens ook, een oude caravan of camper opfrissen en dan lekker rondtrekken.
Helaas hebben we geen trekhaak, die zouden we voor een caravan dus eerst moeten kopen en laten monteren.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Jun 2015 20:21

Wat leuk zeg! Wat zal je er dalijk nog een plezier van hebben. Kamperen met een caravan is zooo leuk
<<

Anoniem151

Bericht 07 Jun 2015 18:35

Hier ben ik!
Moet even achter de laptop voor foto's, ze komen er aan ;)
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 08 Jun 2015 16:37

Wat leuk.
Wij hebben net de stap gemaakt van tent naar vouwwagen. Daar valt niet zoveel aan te pimpen. Wel vh weekend lekker grutten om hem fris en schoon te krijgen en kijken hoe we er een extra bed in gaan doen.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 08 Jun 2015 17:59

Woezel, dat hadden wij vroeger met mijn ouders altijd. Goede herinneringen! Ook een superleuke vorm van vakantie en nét iets meer kamperen voor mijn gevoel dan een tent. Foto?? :D
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 09 Jun 2015 09:27

Zora schreef:Woezel, dat hadden wij vroeger met mijn ouders altijd. Goede herinneringen! Ook een superleuke vorm van vakantie en nét iets meer kamperen voor mijn gevoel dan een tent. Foto?? :D

En als het goed is een stuk sneller met opzetten. onze tent is best wel een werk om op te zetten en we hebben nu een snelopzet vouwwagen. Kunnen we ook voor een weekendje weg.
Gister van iemand een fietsendrager gekregen, dus ook nog even kijken of we die er op kunnen bevestigen.
De totale inboedel zit er trouwens bij in, dus wordt nog even uitzoeken of we nog dingen zelf kunnen gebruiken.
Als we hem vh weekend uit hebben staan zal ik eens een foto maken, en kijken of ik die hier geplaatst krijg.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 09 Jun 2015 12:34

Een snelopzet vouwwagen? Klinkt tof! Ben benieuwd naar een foto!

Luthien, hoe kom je dan eigenlijk aan nieuwe inrichting??
<<

luthien

Kwebbel

Bericht 09 Jun 2015 16:22

Mijn Jeejh-mijn-man-is-klusser-man maakt de hele inrichting helemaal zelf. Alle kastjes, keukenblokje en banken zitten er alweer in. Hij heeft eerst alles als frame opgebouwd en daarna afgetimmerd met dun multiplex. Hierdoor wordt het niet zo zwaar als wanneer je dikke planken zou gebruiken. Het bed en de bankjes zijn van iets dikkere platen ivm gewicht dat er op moet kunnen.
Een kussen van het zitje moet ik 10 cm korter maken ivm het nieuwe keukenblokje, maar op het bed komt een 'gewoon' 120x200 matras. Daar kun je straks geen zitje meer van maken. Het andere zitje is met de kussens niet meer tot een bed te maken, maar er past voorlopig een campingbedje tussen (voor de baby die onderweg is) en verder hebben we een grote voortent met een slaap uitbouw (en een grote luifel).

De kussens ga ik zelf bekleden (heel licht gele canvas) en op het bankje komen allemaal losse kussentjes met leuke printjes. Donderdag ga ik naar de markt voor gordijnstof. Nog niet echt een idee wat ik wil alleen. Liefst niet te donker en met m'n kleurtjes (koraal, turquoise, olijfgroen en taupe) in een niet te drukke print. Het stofje dat perfect paste qua kleuren van de Ikea hebben ze helaas niet meer. Balen. Nu dus hopen dat ze op de markt iets leuks hebben. Anders hopelijk vrijdag naar de stoffenmarkt in Arnhem.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 10 Jun 2015 11:37

Wat een ontzettend gaaf project zeg! En wat handig dat je man dat kan! Ben benieuwd naar meer foto's hoor :)
<<

Anoniem222

Bericht 10 Jun 2015 13:38

Wat onwijs leuk Luthien!

I love kamperen! Een caravan vind ik best wel tof maar weer een te grote stap van een klein lief koepel tentje en een eenpitter haha! Een vouwwagen lijkt me best tof maar ook wel weer een gedoe!
<<

Anoniem147

Bericht 10 Jun 2015 13:43

Wat mega gaaf is dit zeg! Ik zou er voor de lol wel een willen opknappen en dan verkopen. Ik zie er serieus handel in. Ik vind echt dat jullie hem er nu heel fris bij hebben staan. Echt mooi!

Verder laat ik het er dan maar bij want ik HAAT kamperen haha. Mijn man gelukkig ook (die is vroeger altijd met zijn ouders naar campings geweest, vouwwagen enzo) maar moet er gelukkig ook niets van hebben haha.
<<

Anoniem147

Bericht 10 Jun 2015 13:44

Zit er trouwens een WC en Douche in een caravan? Dan zou ik het nog wel serieus overwegen.

Mijn man zegt altijd 'Waarom je fijne huis opgeven om in een tent te gaan liggen?'.. Maar een goede caravan heeft natuurlijk wel meer dan een tentje.
<<

luthien

Kwebbel

Bericht 12 Jun 2015 08:01

In onze caravan past een douche of toiletje niet, maar in grotere caravans zit dit inderdaad soms wel. Maar die toiletten moet je zelf legen, mij niet gezien! Dan maar met de toiletrol onder de arm, op je slippers naar het toiletgebouw lopen :P

Nog geen stofjes gehaald... Man heeft t te druk om mee te gaan en alleen naar de markt vind ik niet leuk. Hier in de stad nog wel, maar naar Arnhem ga ik liever samen met iemand.

Morgen ga ik zien hoe ver man vorig weekend is gekomen. De caravan staat bij mijn ouders in de kas, aan de andere kant van het land, dus je wipt er helaas niet zomaar langs. Wel ideaal qua stalling en klus mogelijkheden.
<<

Anoniem205

Bericht 12 Jun 2015 12:07

Marni schreef:Zit er trouwens een WC en Douche in een caravan? Dan zou ik het nog wel serieus overwegen.

Mijn man zegt altijd 'Waarom je fijne huis opgeven om in een tent te gaan liggen?'.. Maar een goede caravan heeft natuurlijk wel meer dan een tentje.

Hier idem dito hoor! Al hebben mijn ouders een drijvende caravan (boot) en gek genoeg ben ik daar gewend om wel met mijn toilettas, handdoekje en slippers naar de douche te wandelen. Gelukkig konden we altijd naar de wc aan boord. Douchen kan op de huidige boot ook. Maar, het grootste voordeel is dat we echt goede matrassen hebben en je dus ook lekker slaapt. En goede koelkast en een 4 pits gasfornuisje....

Maar een tent? NO WAY!
<<

Anoniem151

Bericht 14 Jun 2015 21:31

Foto's! :cheering:
Wij hebben dus een campertje, een volkswagen t2a/b uit 1972. Ze heet Daisy (don't ask me why, maar zulke busjes hebben vaak een naam..)

Zo vonden we haar op marktplaats:
Afbeelding

We hebben zelf wat, cosmetisch, geklust. Nieuwe gordijntjes, nieuw zeil, hoes om de reserveband. En we hebben toen ook al flink wat laten doen, 2e accu er in voor het koelkastje, koelkastje laten plaatsen, zo'n aansluiting voor de navigatie etc.

Afbeelding

Afbeelding

De bank beneden klapt uit tot ons bed, 140x190 ongeveer. Boven het voeteneind is onze kledingkast. Erboven, onder het hefdak, is nog een bed van ongeveer dezelfde grootte. Komende zomer komt hier het bedje van J te staan.
Afbeelding

De verlichting & versiering :)
Afbeelding

Afbeelding

En de keuken
Afbeelding
Links het kastje met de potten en pannen. Het tweepits fornuisje klapt uit. Daaronder staat de gasfles en hebben we 2 bakken staan, eentje voor het afval, de ander voor vieze was. Onze jassen liggen meestal ook in dat kastje.
Rechts onderin het koelkastje, daarboven het kastje met de bestekbak en bovenop de wasbak. De wasbak hebben we niet meer aangesloten. De watertank zit er niet in. We gebruiken altijd het water van de camping.
<<

Anoniem151

Bericht 14 Jun 2015 21:34

En om de tour nog even compleet te maken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem151

Bericht 14 Jun 2015 21:37

Zo'n oldtimer heeft natuurlijk wel veel onderhoud nodig. Op dit moment is de bodemplaat aan vervanging toe.. *katching!* Het rubber van de achterklep moet vervangen worden, het tentdoek heeft z'n beste tijd gehad, we willen nog graag een luifel en de APK komt er ook weer aan.. Geen goedkope manier van kamperen, maar wel onwijs leuk!
<<

Anoniem154

Bericht 14 Jun 2015 21:50

Super gaaf blue phone! !

Denk dat die busjes sowieso best prijzig in aanschaf zijn, toch?
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties