12 Aug 2015 23:22 door Snoes
Toen wij op huwelijksreis gingen, was onze bagage ook verloren geraakt op de plaats van bestemming. Wij hebben toen gelijk melding gemaakt op de luchthaven en hebben toen een PIR-formulier meegekregen. Dit moest ik later ook meesturen als bewijs naar de verzekering, zonder dit bewijs kon ik geen vergoeding aanvragen. Gelukkig kwam onze bagage 2 dagen later wel toe, maar uiteraard hebben wij alsnog een claim ingediend voor de gemaakte kosten. Overigens, als je op worldtracer.com je bagage kan traceren, heb je volgens mij wel een officiële melding. Heb je geen schriftelijk bewijs mee gekregen?
Ik heb zowel bij de reisverzekering als bij de luchtvaartmaatschappij geclaimd. De luchtvaarmaatschappij vertelde ons dat we onze claim bij de reisverzekering moesten indienen, al is de luchtvaartmaatschappij ons wel tegemoet gekomen met een reischeque omdat er van hun kant uit hele slechte communicatie was en ze dit op deze manier wilden rechtzetten.
Uiteindelijk dus ook bij de reisverzekering een claim ingediend, maar bij ons was het natuurlijk een ander verhaal. Onze bagage is nog wel terecht gekomen en wij werden dus vergoed voor de basisproducten/kledij die we ginder gekocht hadden in die eerste 2 dagen.
Wij hadden tijdens onze vakantie al even met de reisverzekering gebeld en via hen kregen we wel heel duidelijke uitleg, ook over de vergoeding etc.
2012 & 2016