Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Uitgaven in Thailand.

<<

caribbeanlover

Bericht 13 Mrt 2015 14:32

Uitgaven in Thailand.

Ik zit een beetje rond te kijken waar we dit jaar heen kunnen gaan. Zo zag ik een vakantie naar Thailand op basis van logies met ontbijt. Omdat ik weet dat vn eten daar niks kost wil ik graag weten wat je gemiddeld kwijt bent aan een avondmaaltijd.

Wie kan mij dat zeggen?
<<

Anoniem122

Bericht 13 Mrt 2015 14:45

Re: Uitgaven in Thailand.

Ligt er helemaal aan, ga je op straat bij de eettentjes eten, ben je voor 1 tot 2 euro wel klaar voor een maaltijd. Ga je naar een redelijk goedkoop restaurant dan ben je ongeveer 5 euro voor een maaltijd kwijt en ga je naar een luxe restaurant gerust richting de 10/15 euro voor een maaltijd.
<<

Anoniem122

Bericht 13 Mrt 2015 14:47

Waar was het in Thailand trouwens? En ik zou ook rekening houden met de seizoenen, juni tot november kan je beter vermijden ivm regenseizoen. Beste reisperiode is december tot februari / maart en als je echt van heel warm houdt, kan je ook in het hitte seizoen gaan van maart tot juni.
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Mrt 2015 14:59

Dank je voor de info. Prijzen liggen laag. Denk je dat wij voor € 1000,00 voor 2 weken kunnen eten? We willen dan idd bij lokale tentjes eten en misschien soms wel eens bij het hotelrestaurant.
Zo'n eetstalletje/kraampje vertrouw ik niet gauw, denk dat ik daar misschien ziek van wordt. We willen wel in een echt restaurant en dat hoeft echt niet altijd luxe te zijn.

Voor een hoofdgerecht krijg je best veel toch? Dan is dat voor mij genoeg. Bedoelde je met een maaltijd alleen een hoofdgerecht?

Het was in Pattaya. Wij gaan altijd in september.
Zo heb ik nu iets gezien voor 2 personen, 2 weken, logies met ontbijt voor € 1550,00. Niet duur dus.
Ik merk wel dat Indonesie met logies en ontbijt een stuk duurder is. Ik dacht dat het vrijwel gelijk was.
<<

Anoniem122

Bericht 13 Mrt 2015 15:14

Voor 1000 euro alleen maar eten? Lol ZEKER wel! Ik leefde op 600 euro per maand, voor alles (Slapen, eten etc)

Ja ik bedoel alleen hoofdgerecht, in de echte Thaise restaurantjes is het gebruikelijk dat je allemaal kleinere gerechtjes besteld en die samen op eet. Dus dat de hele tafel vol komt. Maar dat verschilt ook weer per restaurant, als het meer westers georiënteerd is, dan heb je wel voor, hoofd en nagerecht.

Overigens zou ik NIET naar Pattaya gaan.. Ik ben er geweest en vond het verschrikkelijk, het zit er vol met hele vervelende Russen en het is echt de seks hoofdstad van Thailand.. Nergens zie je meer gogo bars etc als in Pattaya.

En september is echt geen gunstige maand om te gaan. Wellicht dat echt in het zuiden je minder last heb van de regen. Maar Pattaya ligt behoorlijk noorderlijk.
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Mrt 2015 15:34

Oke, dan valt Pattaya af. Russen, gatver in Turkije had ik er al een bloedhekel aan en nu we misschien naar Egypte willen gaan houdt me dat een beetje tegen. Die lui zitten overal, op de DR en in Mexico waren ze ook maar daar waren ze normaal dus geen borden vol scheppen ed.

Hahaha nou het was maar een vraag hoor, want ik heb echt geen idee of we het zouden redden met dat bedrag maar blijkbaar dus wel en ruim ook. :thumbup:

Welke plaatsen raad je dan wel aan? September oeiii riskant dus................hmmmm lastig hoor!
<<

Anoniem122

Bericht 13 Mrt 2015 15:45

Jullie willen lekker aan het strand of het zwembad liggen toch? Dan zou ik een eiland kiezen, Koh Samui bijvoorbeeld.
Of de kustplaats Krabi. Dan kan je ook nog wel iets van de omgeving zien.
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Mrt 2015 15:54

Klopt lekker relaxen, maar ook wel iets zien als we er voor het eerst zijn. Dank je voor de tips.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 13 Mrt 2015 18:06

En Bali dan cbl? Alleen vlucht is redelijk prijzig, maar verblijf absoluut niet.
<<

Anoniem185

Bericht 13 Mrt 2015 18:33

Ik ben in oktober/september geweest. Soms wel heftige buien maar ik vond het 'regenseizoen' heel erg mee vallen.
Voor 15 euro pp per dag kun je prima heel de dag eten.
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Mrt 2015 20:23

Petteflet schreef:En Bali dan cbl? Alleen vlucht is redelijk prijzig, maar verblijf absoluut niet.

Zit ik ook naar te kijken, maar wat ik zie qua pakketreis dan is Thailand goedkoper. We zien wel, maar Jamaica staat voor alsnog op nr voor dit jaar alleen zie ik dat niet zo gauw gebeuren.
<<

Anoniem253

Bericht 13 Mrt 2015 20:56

Jaaa Jamaica! Echt een aanrader!!
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Mrt 2015 21:27

Dat geloof ik graag. Ben je al geweest? Zo ja, hoe was het?
<<

Anoniem253

Bericht 13 Mrt 2015 23:15

caribbeanlover schreef:Dat geloof ik graag. Ben je al geweest? Zo ja, hoe was het?

Jep! Het was super! Zo'n onwijs mooi eiland en hele aardige mensen. Echt zo anders dan Mexico, dit was veeeel leuker!
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Mrt 2015 00:45

Ben benieuwd dat als ik er ooit heen ga of ik ook kan vergelijken, maar als je zoals jij pas 1x in Mexico bent geweest kan je het niet echt vergelijken met elkaar. Denk dat ik dat ook niet kan als ik 1x naa Jamaica ben geweest daarvoor moet ik er denk ik meerdere keren heen.

Leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad. Riu Ocho Rios zat je toch? Goed bevallen?
<<

Anoniem253

Bericht 14 Mrt 2015 11:58

Hmm het is een ervaring natuurlijk, ik zou eerder teruggaan naar Jamaica dan naar Mexico. Wij zaten in Riu ocho rios inderdaad, goed hotel! Mooi en schoon, eten is goed! Ik zou wel het deluxe gedeelte boeken, dat is rustiger. Wij hadden uitzicht op het zwembad en de zee, heel gaaf!
<<

Anoniem119

Bericht 14 Mrt 2015 12:14

Als ik heel eerlijk ben, denk ik niet dat ik Thailand echt iets voor jou vind. Althans, niet het beeld dat ik van Thailand heb en het beeld dat ik van jouw vakanties heb. Tenzij je echt voor volpension gaat, maar ik denk zelf eerlijk gezegd niet dat ik jou door die Thaise dorpjes zie struinen en daar restaurantjes proberen te vinden. Of doe je dat in Mexico enzo ook?

Maar wie weet heb ik het mis hoor. Bedoel het ook niet verkeerd. Maar volgens mij houden jullie van wel echt luxe vakanties, en dat vind je búiten de resorts denk ik niet heel snel in Thailand.
<<

Anoniem122

Bericht 14 Mrt 2015 12:28

Marin schreef:Als ik heel eerlijk ben, denk ik niet dat ik Thailand echt iets voor jou vind. Althans, niet het beeld dat ik van Thailand heb en het beeld dat ik van jouw vakanties heb. Tenzij je echt voor volpension gaat, maar ik denk zelf eerlijk gezegd niet dat ik jou door die Thaise dorpjes zie struinen en daar restaurantjes proberen te vinden. Of doe je dat in Mexico enzo ook?

Maar wie weet heb ik het mis hoor. Bedoel het ook niet verkeerd. Maar volgens mij houden jullie van wel echt luxe vakanties, en dat vind je búiten de resorts denk ik niet heel snel in Thailand.

Dat ben ik niet met je eens, dat er buiten de resorts geen luxe is. Zolang je in toeristische gebieden zit vind je genoeg luxe restaurants.
<<

Anoniem119

Bericht 14 Mrt 2015 12:32

Oh oké, misschien is dat dan wel heel anders dan in Myanmar inderdaad. Ik ben nog nooit in Thailand geweest. Maar als ik me herinner hoe ik over stoffige straatjes naar restaurantjes zocht, lijkt me dat gewoon niet zo bij CBL passen, maar misschien heb ik het mis.
<<

Anoniem122

Bericht 14 Mrt 2015 12:35

Nee joh die twee landen zijn niet met elkaar te vergelijken :-P Ja ga je naar Noord oosten van Thailand, naar de Isaan, ja daar is het allemaal wat armer en weinig toerisme. Maar de bekende eilanden draaien op toerisme, en de bekende plaatsen ook.
Daarom zou ik haar oo aanraden naar een mooi eiland te gaan.
<<

Anoniem119

Bericht 14 Mrt 2015 12:36

Ah oke! :)
<<

Anoniem113

Bericht 14 Mrt 2015 16:49

Kijk anders eens naar Hua Hin. Ligt 2,5 uur rijden onder Bangkok. Leuke stad met veel restaurantjes, lokaal en westers georiënteerd. Ook paar winkelcentra, veel massage zaakjes voor weinig. Zon, zee, strand. In het weekend komen daar veel Thai uit Bangkok. Wij zijn er al vaak geweest en het blijft leuk.

Je hebt ook hier een "hoerenstraat" maar dat is er maar 1 en niet zoals andere steden helemaal vol.
<<

Anoniem185

Bericht 14 Mrt 2015 17:00

Ik vond Chiang Mai ook heel leuk in Thailand.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Mrt 2015 18:18

Champagne schreef:Hmm het is een ervaring natuurlijk, ik zou eerder teruggaan naar Jamaica dan naar Mexico. Wij zaten in Riu ocho rios inderdaad, goed hotel! Mooi en schoon, eten is goed! Ik zou wel het deluxe gedeelte boeken, dat is rustiger. Wij hadden uitzicht op het zwembad en de zee, heel gaaf!

Jij had het deluxegedeelte begrijp ik? Is dat veel duurder? Zo ja, dan vind ik dat zonde. Wat bedoel je qua rust? Als het s'nachts rustig is ben ik tevreden, overdag boeit het me niet.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Mrt 2015 18:29

Marin schreef:Als ik heel eerlijk ben, denk ik niet dat ik Thailand echt iets voor jou vind. Althans, niet het beeld dat ik van Thailand heb en het beeld dat ik van jouw vakanties heb. Tenzij je echt voor volpension gaat, maar ik denk zelf eerlijk gezegd niet dat ik jou door die Thaise dorpjes zie struinen en daar restaurantjes proberen te vinden. Of doe je dat in Mexico enzo ook?

Je hebt wel een punt. Daar is ontbijt of zelfs zonder zonde denk ik gezien de lage prijzen dus iets anders zou ik daar niet boeken denk ik. Dat struinen kan ik best leuk vinden hoor, maar niet te lang anders ben ik het zat zeker als ik trek heb. We zijn 3x naar Portugal geweest op basis van logies en dat waren alle 3 leuke vakanties. Het zoeken naar een geschikt restaurant vonden we een uitdaging en juist erg leuk om te zien waar we terecht kwamen. Daar wil ik ooit nog eens heen.
In Mexico en op de DR doen we alleen all in, maar dacht dat je dat wel wist. Luxe, tja wat versta je daaronder? Iedereen heeft daar weer een ander beeld van. Wij hebben al best wat luxe in de caribbean meegemaakt, maar het kan altijd NOG luxer, groter, over the top etc. Gezien de omschrijvingen lees ik van 3 sterren hotels in de caribbean vaak dat het een luxe hotel is en ik vind dat niet. Luxe vind ik sowieso vanaf 4 sterren en dat willen wij dan ook, maar liever 5 aangezien je er eigenlijk voor buitenlandse begrippen er 1 af moet halen iig die kant op.Zolang we in de caribbean een goede kamer hebben met schoon sanitair en sowieso 4 ala carte restaurants hebben vind ik dat al luxe zat. Het liefste dat we dan onbeperkt ala carte kunnen eten in de avond, maar diegene die dat hebben daar betaal je dan wel meer voor. Met 3x of 4x pw wat de meeste hanteren ben ik ook tevreden hoor. Je hebt ze ook met privilege gedeelte, dan heb je een apart gedeelte op het strand wat nergens op slaat omdat je de ''gewone'' gasten ook ziet en in dezelfde zee zwemt. Vaak is er een privebutler, krijg je een krant op de kamer, badlaken ipv dat je die zelf helemaal moet gaan halen en vaak is er nog een apart restaurant voor zulke gasten. Een apart zwembad behoort ook tot de mogelijkheden.Het enige wat ik sowieso moet hebben is een bad en dat hoeft echt heus niet met een aparte douche die mag er gewoon in zitten dus 2 in 1. Wij boeken altijd een standaardkamer, die zijn altijd prima in orde, ruim, ruime badkamer, balkon, goed bed en altijd mooi schoon. We hebben nooit echt problemen gehad.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties