Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Twijfel. Doen of niet.

<<

caribbeanlover

Bericht 12 Jun 2015 10:10

Twijfel. Doen of niet.

Aangezien India in september niet bepaald een super periode is en mijn familie het afraad gaan we twijfelen. Gokken we het of gaan we helemaal niet.
Vind het heel lastig en normaal gesproken zeg ik altijd dat als je twijfelt het niet moet doen alleen nu ligt het wat anders.
<<

Anoniem313

Bericht 12 Jun 2015 10:21

Re: Twijfel. Doen of niet.

Ik heb je andere topics hierover ook gelezen. Ik denk dat je je goed moet realiseren dat India heel iets anders is dan je gewend bent. Vast heel gaaf, maar ook 'moeilijker': geen pakketreis, meer zelf uitzoeken, visa regelen, wellicht minder luxe, et cetera. Als je heel erg benieuwd bent naar het land, is dat het wel waard natuurlijk. Voor jezelf moet je denk ik de afweging maken: ben je zo benieuwd naar India dat dit er tegen opweegt, of vind je luxe, comfort en gemak belangrijker?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Jun 2015 10:25

Niet doen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Jun 2015 10:43

Caulfield schreef:Ik heb je andere topics hierover ook gelezen. Ik denk dat je je goed moet realiseren dat India heel iets anders is dan je gewend bent. Vast heel gaaf, maar ook 'moeilijker': geen pakketreis, meer zelf uitzoeken, visa regelen, wellicht minder luxe, et cetera. Als je heel erg benieuwd bent naar het land, is dat het wel waard natuurlijk. Voor jezelf moet je denk ik de afweging maken: ben je zo benieuwd naar India dat dit er tegen opweegt, of vind je luxe, comfort en gemak belangrijker?

Ik besef heel goed dat ik daar geen luxe heb tenzij we een luxe hotel boeken wat we niet willen. Luxe hebben we vaak zat mee gemaakt en ik vind het juist leuk om eens wat anders te doen. Het lijkt me echt geweldig om daar zelf op zoek te gaan waar we gaan eten. Heb al diverse leuke/nette hotels gezien voor een redelijke prijs en met bad. Zolang ze maar een zwembad hebben, een bad en vrij dichtbij zee en restaurants ben ik tevreden.
Ik had een zeer luxe hotel gezien, mega grote kamer/suite met dito badkamer met bad, maar het ligt vrij afgelegen.
Heb mijn man erover verteld en kort laten zien welke het was. Ik zei dat ik veel liever een minder luxe hotel heb en zo'n idiote grote kamer vind ik niet nodig ik bedoel wanneer ben je er nou? Heb er tig keer liever een die wat minder is en dichtbij alles.
<<

Anoniem119

Bericht 12 Jun 2015 11:28

Ik zou het denk ik niet doen.

Ik vind het super tof dat je eens wat anders wilt doen, maar ik denk dat India wel iets te heftig is. En dat baseer ik dan op verhalen, maar ook op mijn eigen ervaring in Yangon (hoofdstad van Myanmar, ik waande me echt in India daar). Ik vond het echt extreem overweldigend. Al die andere geuren, kleuren, lawaai, ik vond het super indrukwekkend en fotogeniek, maar op een gegeven moment werd ik echt duizelig van alle indrukken, echt letterlijk.

Ik snap vanuit jouw oogpunt wel dat je heel goed naar je geboorteland zou willen, maar ik zou denk ik eerst een ander land proberen om te zien of dat je bevalt om op een andere manier te reizen dan dat je gewend bent.

Ik snap dat je ook in India in mooie hotels kunt zitten, en niet perse super luxe hoeft maar inderdaad wat je zegt, wel met een zwembad etc, maar ik denk dat het wel een extreem land is om voor het eerst iets nieuws te proberen.
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Jun 2015 11:38

De Monsoon eindigt in september en een hotel die ik had gemaild zei dat het kon omdat wij halverwege komen, maar dat is wellicht een verkooppraatje. Een andere die vandaag terug mailde zei dat het lastig is om te zeggen.
We wilde sowieso niet idioot veel geld uitgeven en wat rustiger aan doen dus opzich zou India kunnen qua uitgaven. Nu we waarschijnlijk niet gaan zullen we iets anders moeten zoeken. Het blijft altijd spannend als je vrij laat boekt dus wellicht moeten we afwachten of er leuke last minutes hopelijk naar de cariben komen.
Als we nou weer veel meer geld uitgeven dan ons budget, dan blijven we op die voet verder gaan. We zouden dan misschien volgend jaar naar India kunnen gaan en dan in november wat mijn familie ook aan raad. Voor het oorspronkelijke budget zou dat makkelijk kunnen.
Mijn man zei al dat als mijn familie zegt dat we beter niet kunnen gaan dat dat genoeg zegt. Aan de andere kant zei een collega van hem dat we best kunnen. Lastig hoor die verschillende meningen. Mijn tante heeft daar een vriendin wonen en zij is daar van nov t/m febr. Ik zou haar kunnen vragen hoe het is september kan zijn wellicht is ze die maand daar geweest.
<<

Anoniem167

Bericht 12 Jun 2015 12:00

Bij twijfel zou ik het niet doen!
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Jun 2015 12:05

Ja he.......................shit man wat lastig dit. Nog altijd wil ik het liefst naar Jamaica, maar de prijzen gaan alleen omhoog en had verwacht dat ze nu wel eens zouden zakken voor september.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 12 Jun 2015 12:08

Als het niet mogelijk is om dit jaar in november te gaan, dan zou ik een jaartje wachten en dan in de goede periode gaan. Voor dit jaar zijn er vast ook leuke betaalbare vakanties te vinden in september.
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Jun 2015 12:27

Catnip schreef:Als het niet mogelijk is om dit jaar in november te gaan, dan zou ik een jaartje wachten en dan in de goede periode gaan. Voor dit jaar zijn er vast ook leuke betaalbare vakanties te vinden in september.

Dit jaar is alleen september mogelijk, maar volgend jaar misschien november. Tuurlijk zijn er betaalbare vakanties voor in september ;).
<<

Anoniem119

Bericht 12 Jun 2015 12:35

Ik zou niet langer afwachten en Jamaica boeken. Dan maar een jaartje duurder, maar dan heb je wel de vakantie die je het liefst wilt. En dan volgend jaar weer op zoek naar een andere mooie aanbieding.
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Jun 2015 12:47

Marin schreef:Ik zou niet langer afwachten en Jamaica boeken. Dan maar een jaartje duurder, maar dan heb je wel de vakantie die je het liefst wilt. En dan volgend jaar weer op zoek naar een andere mooie aanbieding.

We gaan nog niks boeken hoor hahaha. Ik zit een bepaald hotel op Jamaica in het gaten te houden die ipv goedkoper steeds maar duurder wordt helaas. Het verblijf van onze hond komt er ook bij dus dat kost ook wel wat.
<<

Anoniem119

Bericht 12 Jun 2015 12:53

Ja dat bedoel ik. Het wordt steeds duurder. Dus ipv afwachten moet je boeken. Dan heb je de garantie dat je kriigt wat je wilt.
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Jun 2015 12:58

Maar het kan in de aanbieding komen en nu is het toch echt te duur. We moeten er nu op letten, zijn al meerdere keren ruim over het budget gegaan en nu is dat niet de bedoeling. Stel dat we boeken en het word goedkoper nou dan scheld ik alles bij elkaar.
<<

Anoniem313

Bericht 12 Jun 2015 13:04

Het kan ook niet in de aanbieding komen en dan baal je natuurlijk!
Ik ben zelf nooit in India geweest maar hoor vaak van mensen dat het heftig is. Ik denk dat het verstandig is om het niet te doen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 12 Jun 2015 13:11

Jeetje, alWEER een topic over jouw vakantie. Eerst pagina's advies over Thailand, toen over India en nu begin je hier weer met precies dezelfde bezwaren en ja maars.. Doe alsjeblieft niet zo vreselijk moeilijk. Als je wilt gaan, ga en ga anders gewoon naar de DR. Je leest je al weken, zo niet maanden, in, je kent elk hotel, elke aanbieding, elke vliegtuigmaatschappij met elke aanbieding. Dit topic gaat weer precies zo als de anderen. Je krijgt heel veel tips en uiteindelijk doe je er niks mee.
Afbeelding
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Jun 2015 13:15

Marsy31 schreef:Jeetje, alWEER een topic over jouw vakantie. Eerst pagina's advies over Thailand, toen over India en nu begin je hier weer met precies dezelfde bezwaren en ja maars.. Doe alsjeblieft niet zo vreselijk moeilijk. Als je wilt gaan, ga en ga anders gewoon naar de DR. Je leest je al weken, zo niet maanden, in, je kent elk hotel, elke aanbieding, elke vliegtuigmaatschappij met elke aanbieding. Dit topic gaat weer precies zo als de anderen. Je krijgt heel veel tips en uiteindelijk doe je er niks mee.

Nou je kan ook normaal doen he! Tips zijn leuk, maar zegt niet dat ik er wat mee ga doen. Waarom reageer je eigenlijk als je het toch niet goed vind wat ik zeg?
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Jun 2015 13:17

Caulfield schreef:Het kan ook niet in de aanbieding komen en dan baal je natuurlijk!
Ik ben zelf nooit in India geweest maar hoor vaak van mensen dat het heftig is. Ik denk dat het verstandig is om het niet te doen.

Mijn tante en oom zijn er 2x geweest met hun geadopteerde kids die toen pubers waren. Als zij ertegen kunnen, dan kan ik het ook wel. Bovendien zou ik naar Goa gaan en dat is toeristisch waar je niet veel mee krijgt van armoede.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 12 Jun 2015 13:19

Ik heb niks tegen wat je zegt, ik vind dat je heel veel topics opent over jouw vakantie en dat het pagina lang adviezen is en je dan weer een nieuw topic opent met dezelfde bezwaren. Het is gewoon een beetje een CBL overload, alsof het reizen en vakantie gedeelte van yescafe gaat over het helpen kiezen van jouw vakantie. Je hebt al genoeg adviezen in de andere topics, lees dat nog eens over ipv NOG een topic. Je herhaalt jezelf keer op keer op keer. En uiteindelijk ga je gewoon niet. Het is net als je schoonouders topics, het kan gewoon beetje irritant worden. En nee, 1 topic kan ik negeren, maar 3 is echt beetje teveel van het goede.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 12 Jun 2015 13:21

Tja CBL, die garantie heb je simpelweg niet, of het goedkoper wordt of niet. Daarom zeg ik : Je kunt nu wel boeken tegen een hoger tarief, maar dan heb je wel de garantie dat je zit op de plek waar je het liefste heen wilt. Wordt het daarna toch goedkoper? Ja pech, zo werkt de reisindustrie. Of je boekt nog niet, en neemt een gok door te wachten op iets goedkopers of iets anders.
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Jun 2015 13:44

Marsy31 schreef:Ik heb niks tegen wat je zegt, ik vind dat je heel veel topics opent over jouw vakantie en dat het pagina lang adviezen is en je dan weer een nieuw topic opent met dezelfde bezwaren. Het is gewoon een beetje een CBL overload, alsof het reizen en vakantie gedeelte van yescafe gaat over het helpen kiezen van jouw vakantie. Je hebt al genoeg adviezen in de andere topics, lees dat nog eens over ipv NOG een topic. Je herhaalt jezelf keer op keer op keer. En uiteindelijk ga je gewoon niet. Het is net als je schoonouders topics, het kan gewoon beetje irritant worden. En nee, 1 topic kan ik negeren, maar 3 is echt beetje teveel van het goede.

Omdat ik bij die andere steeds zelf wat plaats de laatste tijd zodat die omhoog en er niet meer wordt gereageerd heb ik deze geopend. Ik zeg niet dat ik niet ga, wel even goed lezen he. Dat je het niet kan negeren is niet mijn probleem.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Jun 2015 15:27

Ik zou niet dit jaar naar India gaan, maar eventueel volgend jaar. En als dat hotel wat je op het oog hebt in Jamaica niet goedkoper wordt, dan zou ik of een ander hotel op Jamaica kiezen of weer naar de DR en dan volgend jaar nog ofwel India ofwel Jamaica.
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Jun 2015 15:56

Bailando schreef:Ik zou niet dit jaar naar India gaan, maar eventueel volgend jaar. En als dat hotel wat je op het oog hebt in Jamaica niet goedkoper wordt, dan zou ik of een ander hotel op Jamaica kiezen of weer naar de DR en dan volgend jaar nog ofwel India ofwel Jamaica.

Andere all in hotels op/in (wat is het eigenlijk) vind ik te simpel en ze vragen teveel voor hetgeen wat je ervoor krijgt.
Wellicht weer de DR of Mexico, we zien het wel. Heb al zoveel genoteerd en opgezocht over India dus best zonde eigenlijk ook al kan ik het voor een keer gebruiken als we wel gaan.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Jun 2015 16:02

Dan zou ik als het niet goedkoper wordt voor DR of Mexico gaan, maar het is toch zonde als je nu per se dit jaar naar India wilt maar het niet aan te raden is vanwege het weer? Die informatie kan je ook volgend jaar natuurlijk nog gebruiken (met her en der mogelijk een update).
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Jun 2015 16:05

Da's waar,maar dat zei ik al ;). Mijn zei dat hij de cariben nu wel kent en hoeft er niet perse. Ik heb het er ook wel gezien, maar vind het niet erg om dit jaar weer te gaan.

Wat ik niet zo goed snap is dat die Monsoon begin sept. is afgelopen, maar dat er juist reizen dan worden aangeboden en dingen georganiseerd omdat men dat blijkbaar op wil zoeken. Als wij er heen gaan is het over,maar de kans op regen achteraf is er dus dat risico zouden we dan nemen. Anderen boeken het juist daarvoor dus dat snap ik niet.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties