Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Genoeg van all inclusive vakanties...en nu?

<<

Anoniem164

Bericht 30 Nov 2015 21:11

Genoeg van all inclusive vakanties...en nu?

Hey!

Mijn vriend en ik zijn de afgelopen 3 zomers all inclusive in hotels op vakantie geweest. Ik ben er nu een beetje klaar mee. Die massahotels, dag in dag uit in hetzelfde hotel eten, drinken, rondhangen, strandje pakken, stadje bekijken. Mijn vriend en ik houden allebei enorm van zon, zee, strand, relaxen. Maar toch ben ik er klaar mee.
Wat we dan willen? Kamperen? In een appartementje? Rondreizen? Wie heeft er goede tips.....
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 30 Nov 2015 21:14

Re: Genoeg van all inclusive vakanties...en nu?

Tja, dat kan allemaal natuurlijk, het is maar net waar je van houdt! All inclusive lijkt mij ook vreselijk, ik hou daar echt niet van. Ook niet van kamperen trouwens. Het liefst boek ik een particulier appartement, dan voel je je een beetje een local haha. Je hebt gewoon lekker veel vrijheid, zit nergens aan vast en kunt je eigen boodschappen doen. Via bijv. Airbnb of Wimdu kun je vaak leuke dingen boeken in hartje centrum.
❤️ 7 juni 2018
<<

Anoniem137

Bericht 30 Nov 2015 21:15

Ik vind rondreizen een hele fijne manier van op vakantie gaan. Gewoon met de auto en dan ter plekke een route uitstippelen en per dag op zoek gaan naar een hotel. Niets van te voren vastleggen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Nov 2015 21:21

Wij gingen altijd all inclusive, maar hebben dat ook gehad.
Wij boeken nu in een land 2 of 3 huizen, met zwembad dichtbij zee en evt een leuke stad, en verplaatsen ons dan elke week. In Italië hebben we met onze huwelijksreis 8 bestemmingen gehad in 3 weken. Super gaaf, maar met een kindje niet zo fijn denk ik.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem152

Bericht 30 Nov 2015 21:24

Ik ben van het rondreizen (al dan niet in een groep). Op deze manier zie je veel van een land/meerdere landen. En kun je cultuur/natuur/etc. goed combineren.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Nov 2015 22:55

Ik zou het laten afhangen van de bestemming. Op een erg toeristische plek is het handig om van te voren een appartement of ander verblijf te boeken. Mijn voorkeur heeft een appartement omdat je dan echt een plekje voor jezelf hebt en je eventueel zelf kan koken ofzo. Op minder toeristische plekken kijken wij eigenlijk altijd ter plekke naar een verblijfplaats. Dat vind ik prettig omdat je dan ook niet gelijk een x aantal dagen daar hoeft te blijven, maar verder kan wanneer je zelf wil.
Kamperen zou je gewoon eens moeten uitproberen, tenminste als je het wat lijkt. Het is een beetje back to basic maar geeft wel weer een gevoel van vrijheid. Zo ervaar ik het in elk geval (inmiddels al in geen 10 jaar gekampeerd trouwens). Nadeel vind ik dat je veel mee moet sjouwen, tent, slaapzakken, luchtbed/matjes enz.
<<

Anoniem147

Bericht 01 Dec 2015 11:16

Sam schreef:Wij gingen altijd all inclusive, maar hebben dat ook gehad.
Wij boeken nu in een land 2 of 3 huizen, met zwembad dichtbij zee en evt een leuke stad, en verplaatsen ons dan elke week. In Italië hebben we met onze huwelijksreis 8 bestemmingen gehad in 3 weken. Super gaaf, maar met een kindje niet zo fijn denk ik.

Dit is ook onze manier van reizen.

Op Curacao verbleven we wel op 1 plek. We hadden een mooie stadsvilla met privé zwembad en luxe keuken met oven/afwasmachine/5 pits fornuis etc. Geboek via homeaway.nl

Toen we een aantal jaren geleden in Italie waren hebben we wel gewisseld. Eerst een week in Rome (via Wimdu), daarna 5 dagen Lucca (via Bookings.com) en toen nog 4 dagen Florence (via AirBNB).

Je kunt bij AirBNB en Wimdu ook je wensen aanklikken zoals bijvoorbeeld een eigen zwembad.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 01 Dec 2015 11:18

Keet. schreef:Ik vind rondreizen een hele fijne manier van op vakantie gaan. Gewoon met de auto en dan ter plekke een route uitstippelen en per dag op zoek gaan naar een hotel. Niets van te voren vastleggen.

Ik houd ook van rondreizen maar ik houd wel van het van te voren uitstippelen. Dat is al de helft van de lol voor mij.

En inderdaad met een kindje wil ik later heel graag op één plek en dan uitstapjes maken. Hoewel rondreizen ook nog steeds kan denk ik.
Let's discover the world together.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 01 Dec 2015 11:21

Kamperen!

Onze huwelijksreis was wel all inclusive en voor 1 keer vond ik dat prima, maar standaard als vakantie is dat niks voor mij.. Wij gooien gewoon de tent en alles achterin de auto, weten ongeveer waar we naartoe willen en gaan! Heerlijk om nergens aan vast te zitten :)
Nu met baby is dat denk ik minder handig, dus voor volgend jaar moeten we nog even zien hoe we dat gaan doen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem281

Bericht 01 Dec 2015 11:24

Oh op de bonnefooi vind ik altijd zo eng! Ik word daar altijd bloednerveus van.

Ik ben ook voorstander van een appartementje! Of studio, formaat vind ik nooit zo'n punt, je bent toch vaak weg. Zelf kunnen koken vind ik wel fijn.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Dec 2015 11:43

Rondreizen met een kindje kan toch prima?
Vorig jaar zijn wij 3 weken door Noorwegen gereden. In totaal 5 plekken geregeld om te verblijven. Wisselend van een hotel tot hutje in the middle of nowhere.

Komende zomer wilden we gaan kamperen, maar met een pasgeboren baby doen we dat maar niet, dat plan gaat naar volgend jaar.
<<

Hunt

Kletskop

Bericht 01 Dec 2015 12:55

Ik zou zelf de stap van all inclusive naar kampeervakantie erg groot vinden. Maar ik ben dan ook niet van het kamperen. Ik hou van de afwisseling van all inclusive (lekker een weekje in de winter naar de zon bijv.) met een individuele rondreis. Die plannen mijn man en ik dan meestal zelf. Ik hou ervan om zelf hotels/motels uit te zoeken en dan lekker te gaan touren en dingen te bekijken. Je kunt vaak veel inspiratie opdoen op internet.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Bericht 01 Dec 2015 13:59

Laatste twee jaar met J. hebben we centerparcs gedaan :laughcry: laatste keer wel in Frankrijk maar toch wil ik dat niet meer. Voordat we J. hadden boekten we meestal een appartement of hotel (met alleen ontbijt + overnachting) en dan wel redelijk centraal gelegen zodat we gemakkelijk leuke restaurantjes kunnen zoeken en dingen kunnen bezichtigen. Rondreizen hebben we ook gedaan. Vond ik ook heel leuk maar niet op de bonnefooi. Ik wil perse vooraf weten waar ik slaap 's avonds.

Aankomend jaar twijfelen we over een camping (wat luxere caravan met airco) of een appartementje.
<<

Anoniem164

Bericht 01 Dec 2015 20:23

Thanks voor de tips! Mijn vriend en ik hebben nog geen kindje, dus we hebben alle tijd en ruimte voor onszelf nog!
Mij spreekt het wel aan om 2 of 3 locaties te boeken, we hebben het toevallig ook over Italië gehad, lijkt ons erg mooi.

Kamperen gaan we pas doen als we kinders hebben, nu ff nog niet hoor;-)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 01 Dec 2015 20:57

Dan moet je me even op Facebook toevoegen Jacobien, heb net vandaag foto's van onze huwelijksreis naar Italië er op gezet. Of had ik je nou al op Facebook?
Let's discover the world together.

Terug naar Reizen & vakanties