Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Nederland vragenlijstje!

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 05 Jun 2015 12:19

Nederland vragenlijstje!

Ik weet niet zo goed of dit nou bij reizen hoort, dus anders moeten jullie hem maar verplaatsen Burgemeesters!

Heb jij alle Nederlandse provincies bezocht? Zo nee, welke nog niet?
Wat vind jij de leukste/mooiste provincie en waarom?
Wat vind je de minst leuke provincie en waarom?
Heb jij alle provinciehoofdsteden bezocht? Zo nee, welke nog niet?
Wat vind jij de leukste/mooiste provinciehoofdstad en waarom?
Wat vind jij de leukste stad van Nederland en waarom?
Ben je weleens op een waddeneiland geweest? Zo ja welke? Bij meerdere, welke vond je het leukst en waarom?
<<

Anoniem321

Bericht 05 Jun 2015 12:25

Re: Nederland vragenlijstje!

Ik ben nog nooit in Zeeland geweest. Verder alle provincies gehad

Friesland. Het is om te beginnen de provincie waar ik woon. Ik vind dat de provincie veel afwisseling biedt: Bos, meren, heide, weilanden, zee. Leuke dorpjes en stadjes. De taal, gewoon alles eigenlijk haha.

Ik denk Groningen. Maar dat komt omdat ik daar het minst vaak ben geweest en het minst over weet.

Middelburg en Den Bosch ben ik nog niet geweest.

Ik vind de stad Groningen een leuke stad. Ik vind het altijd qua sfeer Amsterdam in het klein.
Verder vind ik Maastricht erg mooi. Qua sfeer doet dat voor mij altijd zuid Europees aan.

Ik ben niet echt een stadsmens maar als ik moet kiezen zeg ik Groningen.

Ben je weleens op een waddeneiland geweest? Zo ja welke? Bij meerdere, welke vond je het leukst en waarom?
Ik ben op Vlieland en Terschelling geweest. Ik vond Vlieland qua sfeer leuker, Terschelling qua veelzijdigheid.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 05 Jun 2015 12:27

Ja

Ik vind m'n eigen provincie leuk, gewoon omdat ik daar woon en me daar thuis voel. Ik vind Brabant ook leuk, omdat ik daar het gevoel heb alsof ik op vakantie ben. Zo'n ander landschap! Oh en Zeeland vind ik ook leuk.

Ik vind Flevoland heel stom, alles ziet er daar nep uit ofzo, haha! Gewoon zo netjes aangelegd allemaal. Logisch natuurlijk, maar ik hou er niet van. En ik vind Friesland ook niet echt leuk, maar dat komt meer doordat ik een paar die-hard Friezen ken die altijd alleen maar Fryslan boppe dingen doen en Fries praten enzo. En dat vind ik gewoon niet leuk. De provincie an sich vind ik niet zoveel mis mee.

Volgens mij wel, al twijfel ik over Arnhem.

Ik vind Haarlem en Leeuwarden heel erg leuk. Haarlem omdat het een leuke winkelstad is, Leeuwarden omdat het een stad is maar toch zo dorps aan doet. Ik hou niet van grote steden zoals Amsterdam/Den Haag. Oh en ineens bedenk ik me dat ik Leiden ook heel leuk vind. Vind ik een beetje op Haarlem lijken qua sfeer ook.

Haarlem of Utrecht, maar ik neig toch meer naar Haarlem. Niet zo massaal, lekker dichtbij voor mij, gewoon fijn.

Ik ben alleen op Texel geweest (heel heel vaak, mijn opa woonde daar vroeger). Ik kan dus niet vergelijken met andere eilanden, maar ik vind Texel echt heel erg leuk. Zoveel landschapsverschillen op zo'n klein stukje aarde!

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 05 Jun 2015 12:30

Elliot schreef:
En ik vind Friesland ook niet echt leuk, maar dat komt meer doordat ik een paar die-hard Friezen ken die altijd alleen maar Fryslan boppe dingen doen en Fries praten enzo. En dat vind ik gewoon niet leuk. De provincie an sich vind ik niet zoveel mis mee.

:nopompom:
<<

anoniem213

Bericht 05 Jun 2015 12:31

Heb jij alle Nederlandse provincies bezocht? Zo nee, welke nog niet? Oeps, nu ik er zo over nadenk, ben ik denk ik nog nooit in Flevoland geweest. Verder heb ik elke provinicie wel een keer bezocht.
Wat vind jij de leukste/mooiste provincie en waarom? Ik heb niet echt een voorkeur. Ik vind dat elke provincie wel iets kenmerkends en leuks heeft (al weet ik dat van Flevoland dus niet).
Wat vind je de minst leuke provincie en waarom? Ik heb ook geen provincie die ik het minst leuk vind.
Heb jij alle provinciehoofdsteden bezocht? Zo nee, welke nog niet? Nee, ik ben nog nooit in Lelystad, Haarlem en Middelburg geweest.
Wat vind jij de leukste/mooiste provinciehoofdstad en waarom? Ik vind Groningen een ontzettend leuke stad, maar daar ben ik pas twee keer geweest. Verder vind ik Den Bosch heel mooi, levendig en gezellig. Daar zou ik ook wel willen wonen. Oh en Den Haag vind ik ook heel leuk en fijn dat het zo in de buurt van het strand is.
Wat vind jij de leukste stad van Nederland en waarom? Nijmegen natuurlijk. Nee, grapje. Ehm, ik weet dit niet zo goed.
Ja, op Texel, Terschelling en Ameland. Ik vond Terschelling en Texel het leukst. De sfeer vond ik goed op Texel, maar op Terschelling vond ik het nog kleinschaligere leuker en ik vond het daar juist fijn dat het overal rustiger was.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 05 Jun 2015 12:32

Heb jij alle Nederlandse provincies bezocht? Zo nee, welke nog niet? Ik ben overal wel eens geweest.

Wat vind jij de leukste/mooiste provincie en waarom? Ik kan eigenlijk niet kiezen. Ik woon zelf in Gelderland, en dat vind ik zelf een hele leuke provincie omdat het mooi groen is, met relatief veel natuur. Maar in de steden is ook genoeg te beleven, en er is veel afwisseling. Maar ik woon heel dicht bij de provinciegrens en de Utrechtse heuvelrug is ook geweldig. Verder hou ik heel erg van Friesland, omdat het zo anders is dan waar ik zelf woon. Mooie kleine oude stadjes, open landschap en veel water.

Wat vind je de minst leuke provincie en waarom? Ik heb weinig met het zuiden van Nederland. Brabant en Limburg hebben beide een aantal leuke steden vind ik, leuk om een dagje te bezoeken, en daar kom ik dan ook wel eens, maar ik zou er niet willen wonen. Met Zeeland heb ik ook weinig, daar kom je ook niet zo snel. Maar de minst leuke provincie vind ik Flevoland, daar kom ik nou eigenlijk nooit en ik kan ook niet nauwelijks dingen bedenken die je daar zou kunnen doen (dus als iemand nog tips heeft mag dat!).

Heb jij alle provinciehoofdsteden bezocht? Zo nee, welke nog niet? Nee, ik ben nog nooit in Lelystad geweest.
Wat vind jij de leukste/mooiste provinciehoofdstad en waarom? Moeilijk, maar ik vind Leeuwarden erg leuk en Utrecht.

Wat vind jij de leukste stad van Nederland en waarom? Pfff, ik heb zelf eigenlijk geen idee, er zijn zo veel leuke plekken. Ik heb deze vraag er tussen gezet om inspiratie op te doen voor tripjes uit jullie antwoorden!

Ben je weleens op een waddeneiland geweest? Zo ja welke? Bij meerdere, welke vond je het leukst en waarom? Ik ben op Texel, terschelling en Schiermonnikoog geweest. Schiermonnikoog kan ik me niet zo goed herinneren, daar ben ik als kind 1 dagje geweest maar daar weet ik niet zo veel meer van. Maar Texel vind ik helemaal geweldig! Leuke, gezellige mooie oude stadjes, mooie natuur en lekker uitwaaien.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 05 Jun 2015 12:35

Ja, allemaal wel eens ooit.

Brabant vind ik de leukste provincie: leuke steden, gezellige mensen, veel mooie bossen.

Flevoland, omdat de natuur en steden daar niet zo afwisselend zijn.

Ik ben in alle hoofdsteden wel eens geweest.

Den Bosch en Utrecht vind ik beide gezellige en mooie steden.

Utrecht, om de redenen die hierboven staan.

Ja, op Texel, Terschelling en Ameland. Ik kan daar niet echt een keuze uitmaken. Ik vond het alle drie leuke eilanden.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 05 Jun 2015 12:36

Yadira schreef:
Elliot schreef:
En ik vind Friesland ook niet echt leuk, maar dat komt meer doordat ik een paar die-hard Friezen ken die altijd alleen maar Fryslan boppe dingen doen en Fries praten enzo. En dat vind ik gewoon niet leuk. De provincie an sich vind ik niet zoveel mis mee.

Haha oh nee ik heb het niet over jou of Joan of Exo hoor! Het zijn mensen uit de familie van S. en familie van R. Haha. Voel je niet aangesproken!

♥♥
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 05 Jun 2015 12:37

Elliot schreef:
Ik vind Haarlem en Leeuwarden heel erg leuk. Haarlem omdat het een leuke winkelstad is, Leeuwarden omdat het een stad is maar toch zo dorps aan doet. Ik hou niet van grote steden zoals Amsterdam/Den Haag. Oh en ineens bedenk ik me dat ik Leiden ook heel leuk vind. Vind ik een beetje op Haarlem lijken qua sfeer ook.

Maar Leiden is geen provinciehoofdstad :P :angel:
<<

Anoniem304

Bericht 05 Jun 2015 12:39

Elliot schreef:
Yadira schreef:
Elliot schreef:

Haha oh nee ik heb het niet over jou of Joan of Exo hoor! Voel je niet aangesproken!

Wacht maar tot ik de volgende keer in mijn Fryslân boppe tenue alleen nog maar Fries tegen je praat. :banaan:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 05 Jun 2015 12:45

Mizz_S schreef:
Elliot schreef:

Maar Leiden is geen provinciehoofdstad :P :angel:

Ohja nee ik wilde dat stukje over Leiden toevoegen bij die andere vraag, wat vind jij de leukste stad van Nederland en waarom! Oeps, haha! Lekker dom :palm:

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 05 Jun 2015 12:47

Yadira schreef:
Elliot schreef:
Yadira schreef:

Haha oh nee ik heb het niet over jou of Joan of Exo hoor! Voel je niet aangesproken!

Wacht maar tot ik de volgende keer in mijn Fryslân boppe tenue alleen nog maar Fries tegen je praat. :banaan:

Haha dan verbreek ik alle vormen van contact hoor! :12:

♥♥
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 07 Jun 2015 22:14

Ja, alle provincies bezocht.

Noord-Brabant... Veel afwisseling met bos, verschillende steden, aardige mensen (zeggen nog goede dag etc.) en het bourgondische eten en natuurlijk dat ik er woon.

Randstad trekt mij niet echt. Ik kies Zuid-Holland, omdat het noorden van Noord-Holland nog wel mooi is en omdat ik Amsterdam een mooiere stad vind dan Rotterdam.

Lelystad en Leeuwaarden zeker nog niet en over Haarlem twijfel ik.

Den Bosch, mooie oude stad met de Binnen Dieze al komt Maastricht dichtbij alleen is die stad niet zo praktisch ingericht vind ik

Nijmegen. Goede afwisseling in winkels, oude binnenstad, eetzaakjes en je hoeft niet ver te lopen voor een park en natuurlijk is even uitwaaien langs de Waal ook heerlijk. Minpuntje is dat het totaal geen fijne stad voor auto's is. Daarin is Eindhoven dan weer beter.

Alleen Texel heel kort. Was leuk! Ik wil zeker nog een keer op vakantie gaan naar een van de waddeneilanden,
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 07 Jun 2015 22:42

Volgens mij ben ik in iedere provincie wel geweest.

Zeeland en Limburg, omdat het totaal anders is dan waar ik woon.
Ik krijg er altijd een echt vakantiegevoel.

Ik denk dat ieder provincie wel zijn mooie en leuke dingen heeft.
Als ik zou moeten kiezen dan zou ik Flevoland zeggen… Vraag me niet waarom hoor, maar ik heb het idee dat daar het minst te beleven valt.

Alle provincie hoofdsteden heb ik wel bezocht, Ik kan me alleen helemaal niets van Lelystad zelf herinneren, heeft dus denk ik geen indruk gemaakt.

Maastricht voor het vakantie/buitenland gevoel en Haarlem omdat het er niet zo groot is en ook vlakbij de kust.

Amsterdam ;) Omdat het mij thuis is, ik ken er de weg en het is een wereld stad. Maar ook Maastricht en Haarlem vind ik super leuke steden.

Ben je weleens op een Waddeneiland geweest? Zo ja welke? Bij meerdere, welke vond je het leukst en waarom?
Ik ben alleen een aantal keer op Texel geweest en dat vind ik een heerlijk eiland.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Jun 2015 19:37

Heb jij alle Nederlandse provincies bezocht? Zo nee, welke nog niet? Ja
Wat vind jij de leukste/mooiste provincie en waarom? Zeeland. De zee en het is lekker landelijk. Ik vind Friesland ook leuk
Wat vind je de minst leuke provincie en waarom? Ik heb niet zoveel met Zuid Holland. Ik weet eigenlijk niet waarom
Heb jij alle provinciehoofdsteden bezocht? Zo nee, welke nog niet? Nee. Ik ben nog niet geweest in Assen, Zwolle, Lelystad
Wat vind jij de leukste/mooiste provinciehoofdstad en waarom? Groningen. Daar hing een goede sfeer. Utrecht vind ik ook tof.
Wat vind jij de leukste stad van Nederland en waarom? Toch wel Amsterdam. Leuke oude historie en leuke winkels
Ben je weleens op een waddeneiland geweest? Zo ja welke? Bij meerdere, welke vond je het leukst en waarom? Ameland en Texel. Ik vond Ameland het mooiste. Lekker rustig. Texel is net een verlengstuk van Nederland gewoon. Bij Ameland had ik dat niet.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 14 Jun 2015 11:09

Ja

Gelderland. Toch het gevoel van 'thuiskomen'

Friesland. Saaie omgeving, stugge mensen

Nee, Middelburg, 's-Hertogenbosch, Lelystad en Assen niet. Wel met de trein doorheen gekomen. Telt dat ook?

Ik vind Utrecht wel heel mooi met al die grachten en mooie, oude gebouwen.

Enschede. Ik weet er veel te vinden, ik vind het gezellig, vriendinnen van mij wonen er
En ik vind Deventer ook wel heel mooi en gezellig

Ja, op Texel. 2 of 3 keer. Was wel leuk. We hadden een combi van vrij saai (een beetje rondfietsen en relaxen) en gezellig op stap (aantal jaren geleden). Was midden in de zomer, dus het nachtleven was toen wel bruisend ;)
<<

Anoniem321

Bericht 15 Jun 2015 13:59

Lenthe schreef:

Friesland. Saaie omgeving, stugge mensen

Nou zeg, over vooroordelen gesproken.
:cry:
Lenthe, er zijn ook echt wel minder stugge (en wel leuke) mensen in Friesland :ja:
En waar ik woon (Gaasterland) is de omgeving echt niet saai hoor!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Jun 2015 14:28

Ik ben in alle provincies wel eens geweest ja.
Ik geloof niet dat ik een voorkeur heb, ze hebben allemaal wel wat.
Ik denk dan Drenthe, daar heb ik het minste mee, voelt een beetje alsof daar niet zo veel is. Ben er ook alleen geweest op kampen in de middel of nowhere.
Nee, geloof niet dat ik ooit bewust in Assen, Haarlem of Middelburg ben geweest. Misschien toen ik klein was met mijn ouders.
Wat vind jij de leukste/mooiste provinciehoofdstad en waarom?Den Haag
Wat vind jij de leukste stad van Nederland en waarom?pff geen idee
Texel en Ameland. Vond Ameland denk ik leuker omdat het wat knusser is.
[/quote]
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 15 Jun 2015 17:04

Heb jij alle Nederlandse provincies bezocht? Zo nee, welke nog niet? Jep!
Wat vind jij de leukste/mooiste provincie en waarom? Ik denk Gelderland, omdat je daar van die mooie natuur hebt om lekker te wandelen, fietsen etc. maar ook leuke steden.
Wat vind je de minst leuke provincie en waarom? Eh ik denk Flevoland, maar ben er al tijd niet geweest inmiddels.
Heb jij alle provinciehoofdsteden bezocht? Zo nee, welke nog niet? Ik ben nog niet in Assen en Middelburg geweest
Wat vind jij de leukste/mooiste provinciehoofdstad en waarom? Haarlem, leuk om te winkelen, hofjes te bezoeken, fijne pleinen met terrasjes en gezellig sfeertje.
Wat vind jij de leukste stad van Nederland en waarom? Eh ik denk dat ik hier weer voor Haarlem ga!
Ben je weleens op een waddeneiland geweest? Zo ja welke? Bij meerdere, welke vond je het leukst en waarom? Ja, op Texel en op Vlieland, maar allebei toen ik een stuk jonger was, dus kan het me niet echt goed herinneren, maar vond Texel in ieder geval erg leuk!

Terug naar Reizen & vakanties