05 Jun 2015 12:32 door Mizz_S
Heb jij alle Nederlandse provincies bezocht? Zo nee, welke nog niet? Ik ben overal wel eens geweest.
Wat vind jij de leukste/mooiste provincie en waarom? Ik kan eigenlijk niet kiezen. Ik woon zelf in Gelderland, en dat vind ik zelf een hele leuke provincie omdat het mooi groen is, met relatief veel natuur. Maar in de steden is ook genoeg te beleven, en er is veel afwisseling. Maar ik woon heel dicht bij de provinciegrens en de Utrechtse heuvelrug is ook geweldig. Verder hou ik heel erg van Friesland, omdat het zo anders is dan waar ik zelf woon. Mooie kleine oude stadjes, open landschap en veel water.
Wat vind je de minst leuke provincie en waarom? Ik heb weinig met het zuiden van Nederland. Brabant en Limburg hebben beide een aantal leuke steden vind ik, leuk om een dagje te bezoeken, en daar kom ik dan ook wel eens, maar ik zou er niet willen wonen. Met Zeeland heb ik ook weinig, daar kom je ook niet zo snel. Maar de minst leuke provincie vind ik Flevoland, daar kom ik nou eigenlijk nooit en ik kan ook niet nauwelijks dingen bedenken die je daar zou kunnen doen (dus als iemand nog tips heeft mag dat!).
Heb jij alle provinciehoofdsteden bezocht? Zo nee, welke nog niet? Nee, ik ben nog nooit in Lelystad geweest.
Wat vind jij de leukste/mooiste provinciehoofdstad en waarom? Moeilijk, maar ik vind Leeuwarden erg leuk en Utrecht.
Wat vind jij de leukste stad van Nederland en waarom? Pfff, ik heb zelf eigenlijk geen idee, er zijn zo veel leuke plekken. Ik heb deze vraag er tussen gezet om inspiratie op te doen voor tripjes uit jullie antwoorden!
Ben je weleens op een waddeneiland geweest? Zo ja welke? Bij meerdere, welke vond je het leukst en waarom? Ik ben op Texel, terschelling en Schiermonnikoog geweest. Schiermonnikoog kan ik me niet zo goed herinneren, daar ben ik als kind 1 dagje geweest maar daar weet ik niet zo veel meer van. Maar Texel vind ik helemaal geweldig! Leuke, gezellige mooie oude stadjes, mooie natuur en lekker uitwaaien.