Alleen op vakantie, waar ben jij geweest?
Ik zou graag alleen naar Italië gaan, het lijkt me fijn om eens alles zelf te kunnen bepalen. Ben benieuwd naar de verhalen
.
.

Bueno schreef:Ik vertrek vrijdag naar Heidelberg en ik merk dat ik nu toch wel de kriebels krijg! Ik kan echt niet inschatten hoe het me gaat bevallen in m'n eentje daar... Het is maar 3 nachtjes, maar vind het toch wel erg spannend!
Ik heb weinig ervaring met vliegen, dus voor de eerste keer alleen op reis met de trein voelt wat "veiliger". Heidelberg kende ik toevallig van een dvd op mijn werk, namelijk "André Rieu in Heidelberg"
(haha ik werk in de ouderenzorg) Elke keer als ik die dvd opzet zei ik al ik "oh dat lijkt me zo'n mooie stad om eens heen te gaan!". Dus ja, toen ik ging nadenken over waar ik dan alleen heen wilde, was de keuze eigenlijk snel gemaakt. Lijkt me heerlijk dat je behalve de mooie oude stad bekijken ook direct de natuur in kan, ik vind het heerlijk om te wandelen namelijk 
Blijkbaar wel de moeite waard dus!
Goed zoeken op internet en reviews lezen van accomodaties. Ik heb veel mensen om me heen die ook veel hebben gereisd en dan weet je ook wel meteen of het veilig is en de plus- en minpunten van het land/de accommodatie et cetera et cetera. Groot pluspunt vind ik dat je veel sneller in contact komt met locals en dus echt de sfeer proeft van een land. Minpunt is dat je ziek kan worden en je dan wel heel naar en alleen voelt. Ziek worden van eten in het buitenland is vaak meteen echt heel ziek worden. Toen voelde ik me dus ook wel echt heel erg rot zo ver van huis.rapa nui schreef:Bueno: hoe was Heidelberg? en hoe vond je zo'n vakantie alleen?
Ik heb me goed vermaakt, ik vond alleen de avonden wel lang duren. Het alleen uit eten is me meegevallen, vond het de eerste avond wel eng maar daarna eigenlijk niet meer. Ik had ook wel redelijk wat aanspraak in m'n eentje. Verder ook wel heerlijk om te doen wat ik zelf wilde
Ik weet niet of ik het snel weer zou doen in m'n eentje, maar ik weet nu wel dat het gewoon kan 
). Het is een mooi oud stadscentrum, van alles te bekijken. Daarop ook direct aansluitende de langste (autovrije) winkelstraat van Duitsland. Het kasteel was ook erg mooi, met de bergbahn de berg is ook een aanrader, daar zit dan ook meteen het ticket voor het kasteel bij in. Aan de andere kant van de rivier kan je ook nog de berg op (lopen), wat ook echt de moeite waard is, boven op die berg heb je nog een ruïne die je kan bezichtigen. Ik heb me erg vermaakt maar zoals ik al zei hou ik ook erg van wandelen dus dat heb ik ook volop gedaan. 2 dagen was trouwens wel genoeg om daar alles te zien.Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers