Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Ervaring alleen met busreis mee

<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 14 Jun 2015 10:50

Ervaring alleen met busreis mee

Een paar jaar geleden ben ik al eens in mijn eentje op vakantie geweest, maar toen was het een specifieke singlereis. In principe kwam iedereen dus alleen en iedereen stond ook heel erg open voor contact. Ook met lunchen e.d. ging we altijd met een aantal mensen samen. Nu ben ik dit jaar nogal beperkt in wanneer ik op vakantie kan en is er geen speciale single busreis in die periode die mij aanspreekt. Ik heb wel een gewone busreis gevonden die me leuk lijkt. Ik heb al even met de organisatie gebeld en er zijn drie andere alleenreizenden, maar ze gaven wel aan dat dat vaak de ouderen zijn.
Heeft hier iemand misschien ervaring in in je eentje met zo'n reis meegaan? Stonden de anderen uit de groep die niet alleen waren heel erg open voor contact of was je bijv met het eten vaak alleen? En voor degenen die hier geen ervaring mee hebben, hoe zou jij in zo'n geval omgaan met alleenreizenden in de groep?
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 14 Jun 2015 10:58

Re: Ervaring alleen met busreis mee

Ik zou dan specifiek kiezen voor een single reis. Vaak staan anderen wel open voor contact, maar die zijn toch wel altijd samen en dan voel je je misschien zo'n vijfde wiel aan de wagen.
Bij een singlereis is iedereen alleen en dus is het meer open.
Is er geen single reis naar die bestemming?
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 14 Jun 2015 11:01

Gewoon doen!
Ik had vanaf de eerste dag leuk contact met een wat oudere man die ook alleen was een een stelletje van mijn leeftijd.
Mensen uit de groep vroegen zich steeds af hoe het nou zat... ;)
Ik heb een super week gehad.
En ik had juist het idee dat mensen je er gewoon sneller bijvragen, juist omdat je alleen bent.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 14 Jun 2015 11:09

Lenthe schreef:Ik zou dan specifiek kiezen voor een single reis. Vaak staan anderen wel open voor contact, maar die zijn toch wel altijd samen en dan voel je je misschien zo'n vijfde wiel aan de wagen.
Bij een singlereis is iedereen alleen en dus is het meer open.
Is er geen single reis naar die bestemming?

In principe wilde ik ook liever een singlereis, maar in de periode waarin ik kan (ik heb echt maar twee weken) zijn er geen reizen die ik leuk vind. Anders was mijn keuze makkelijker. Maar ik heb nu eigenlijk Driel opties: 1) deze reis waarin ik mogelijk veel alleen ben, 2) een minder leuke reis, maar wel singles of 3) helemaal niet op vakantie.

Maar Suusie, fijn dat jij wel goede ervaringen hebt!
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 14 Jun 2015 11:13

Voor mij zou optie 1 geen goede optie zijn, aangezien ik het niet fijn vind om bij zoiets veel alleen te zijn. Zou mij te eenzaam zijn. Optie 2 zou ik voor gaan. Optie 3 is geen optie ;) En optie 4? Een reis bij een andere organisatie?
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 14 Jun 2015 11:14

Andere organisaties heb ik ook al bekeken, maar daar kwamen alleen maar opties 2 uit, dus duidelijk minder leuke reizen (of plekken waar ik recent nog geweest ben).
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Jun 2015 11:18

En moet/wil je speciaal met een busreis mee. Geen alternatief? Gewoon doen natuurlijk als dit een stedentrip is en je wilt veel zien en je zou anders niet gaan. Ik heb zelf altijd het idee dat er met een busreis in Europa wel echt veel ouderen meegaan/en met ouderen bedoel ik dan echt 60+. En dat zou ik dat minder leuk vinden vooral omdat ik het idee heb dat je bij een busreis wel erg veel samen doet, stops lunchpauzes ed. Maar kan ook wel gezellig zijn natuurlijk. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor soort reis het is?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 14 Jun 2015 12:06

Busreis is wel het makkelijkst. Dan heb je tenminste nog wat 'houvast' aan de groep en is alles alvast geregeld. Helemaal alleen en zonder programma e.d. is namelijk echt niks voor mij.
Ik heb wel gevraagd naar de samenstelling van de groep en die is wel gemengd. Ik ben iig niet de enige van onder de 30. Het is een reis naar Slovenië en Kroatië met OAD. Dus als er meer mensen geïnteresseerd zijn..... :)
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 14 Jun 2015 16:48

Optie 1. Bestemming is toch wel belangrijk lijkt mij. Ik ben ooit met mijn neef via OAD naar Ierland geweest. Daar zaten veel oude mensen bij, maar een lol dat we hadden (groot gedeelte kwam van het platteland en gezien wij ook uit dorpen kwamen was de mentaliteit ongeveer hetzelfde). Ook bij die reis waren er een aantal mensen alleen, maar die vonden goed aansluiting en een aantal vonden het heerlijk dat op de vrije tijd momenten ze bijvoorbeeld een stad of bezienswaardigheden zelf konden gaan ontdekken.

Terug naar Reizen & vakanties