Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Reis gadgets tips topic

<<

Anoniem122

Bericht 29 Sep 2013 10:31

Reis gadgets tips topic

Wat zijn nou echt handige gadgets om mee te nemen op reis? Voor in het vliegtuig bijvoorbeeld?
En wat zijn juist gadgets die handig lijken maar die je in praktijk totaal niet gebruikt hebt?

Ik heb gister op Ebay een opblaaskussentje gekocht voor in het vliegtuig / bus / trein voor als ik straks naar Bangkok ga. Zat nog te twijfelen tussen zo'n ding wat je om je nek doet, of gewoon een rechthoekig kussentje, en het is die laatste geworden. Misschien dat ik zo'n nek ding er nog bij ga kopen.

Kom maar op met de tips!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 29 Sep 2013 11:23

Re: Reis gadgets tips topic

Ik vind dat echt ondingen, mijn nek doet juist meer pijn ermee. Had ik ergens gelezen dat je met Etihad vliegt? Daar had ik volgens mij altijd gewoon kussentjes op mijn stoel al liggen en een klein tasje met daarin oordoppen, oogkleppen en doekjes ofzo, zat gewoon bij de prijs in.. Eigenlijk, nu ik erover nadenk, is er niks wat ik altijd meeneem op reis. Tandenborsteltjes koop ik altijd in zo'n automaat op het vliegveld waar ik aankom, ik slik de pil voordat ik ga en als ik aankom, lenzen hoef ik niet meer dus kan echt even niks bedenken.

Ik weet wel dat vriendinnen vaak melatonine of 'pammetjes' meenemen om beter te kunnen slapen in het vliegtuig. Oh en natuurlijk contant geld, mocht je wat in het vliegtuig willen kopen en dit is niet inclusief. En ik zou alvast Baht regelen zodat je lekker taxi kunt nemen naar je hotel/hostel.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 29 Sep 2013 11:44

Ik vlieg idd met Etihad, wel handig als je een kussentje krijgt! Ik heb nu deze gekocht voor 2 dollar, dus als het niks is dan gooi ik hem wel weg
Afbeelding

Melatonine ga ik inderdaad nog even uitzoeken of ik die mee mag nemen naar Thailand, en heb een overstap op Abu Dhabi, dus moet dat even goed uitzoeken. Kan mijn andere medicatie ook niet mee nemen vanwege de wet terplekke en wil geen enkel risico lopen.

Contant geld is idd ook wel een goede, zeker voor die paar uur op Abu Dhabi. Bahts wilde ik gewoon terplekke op het vliegveld gaan pinnen, hier krijg je een hele ongustige koers. Had de vorige keer ook geen Bahts mee genomen en op het vliegveld gewisseld, maar volgens mijn zijn er ook wel ATM's.
Voor de eerste nacht boek ik een hotel vlakbij het vliegveld, met airportservice, omdat ik om 19:45 land. De dag er na pak ik dan gewoon de metro.

Wat ik ook altijd wel handig vond waren van die slotjes met cijferslot.
<<

Mezcla

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 29 Sep 2013 13:03

Yep, bij etihad krijg je een kussentje, dekentje en een toilettasje met slaapmasker, sokken, tandenborstel en - pasta en oordopjes, ideaal dus.

Verder heb ik ooit voor de slowboat van Thailand naar Laos een klein vierkant kussen gekocht (een soort model stoelkussen) en dat jarenlang meegesleept, lekker makkelijk 'opgerold' en onder een band van m'm backpack gestopt. Ik vond dat echt zo heerlijk voor in het vliegtuig/bus/trein/hostel evt. ik kan namelijk overal slapen zolang m'n hoofd maar ondersteunend op iets zachts ligt. Totdat ik hem kwijtraakte :nopompom: nu gebruik ik een opgerold vest/shawl hiervoor maar dat is toch niet hetzelfde haha.
<<

Anoniem 42

Bericht 29 Sep 2013 22:40

Er zijn inderdaad gewoon ATM's op de luchthaven. Tegenwoordig moet je toch op je pinpas inschakelen dat je ook kunt pinnen buiten Europa?

Verder neem ik wat te lezen mee en verder niets bijzonders wat me zo te binnen schiet. Puzzelboekje soms ook trouwens.
<<

Anoniem7

Bericht 29 Sep 2013 22:45

Mag je iPad (uiteraard op vliegtuigstand) nu gebruikt worden in het vliegtuig? Ja toch?
<<

Anoniem44

Bericht 29 Sep 2013 23:11

Een e-reader, dan kun je honderden boeken meenemen, zonder te sjouwen! Ideaal!!
<<

Anoniem119

Bericht 30 Sep 2013 06:48

Maple schreef:Mag je iPad (uiteraard op vliegtuigstand) nu gebruikt worden in het vliegtuig? Ja toch?

Ja hoor, waarom niet? Alleen niet tijdens opstijgen en landen, zoals alle elektronische apparaten.
<<

Anoniem7

Bericht 30 Sep 2013 06:53

Volgens mij was dat in de tijd dat ik de laatste keer naar Canada vloog, in 2009, nogal dubieus, dat apparatuur dan alsnog signaal zou kunnen afgeven ofzo.
<<

Anoniem119

Bericht 30 Sep 2013 06:55

Ah oke, nou geloof niet dat dat nu nog is. Ik heb m gewoon gebruikt.

Ik zal zo even kijken wat ik nog handig vind.
<<

Anoniem122

Bericht 30 Sep 2013 07:43

Ja een Ipad en Ereader zijn idd wel handig, helaas geen budget voor :P

En zijn er bepaalde dingen die jullie tijdens het reizen zelf veel gebruiken?

1 van de grootste miskopen die ik toen gedaan heb, zijn van die compacte reisspelletjes, die heb ik de vorige keer in 7 maanden tijd nooit gebruikt :P
<<

Anoniem119

Bericht 30 Sep 2013 07:51

Ook geen ereader? Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar deze Kobo Mini is 55 euro, en ik denk absoluut wel de investering waard:

http://www.bol.com/nl/p/kobo-ereader-5- ... 008951184/

Ik neem wel een echt boek mee voor aan het zwembad, maar m'n iPad Mini (die dient als ereader) gaat ook zeker mee.
<<

Anoniem122

Bericht 30 Sep 2013 08:05

Ja 55 euro valt wel mee, maar ik wil misschien ook een nieuwe camera kopen, een compact camera. Heb paar jaar geleden de Panasonic Lumix DMC FZ38, helemaal tevreden over, maar in praktijk toch wel een beetje groot en lomp om altijd maar mee te nemen.
Twijfel dus een beetje of ik niet nog een compact camera koop, en dan beide mee neem, of eventueel alleen de compact camera, maar dat vind ik ook weer zonde van die Lumix die ik heb.

Maar misschien dat ik terplekke goedkoop een Ereader kan kopen, zal eens kijken of ik kan vinden hoe die prijzen daar zijn. Want vind het gewoon zonde van mijn budget om iets te kopen wat ik niet écht nodig heb.
<<

Anoniem119

Bericht 30 Sep 2013 08:11

Ja dat snap ik idd ook wel! En omdat je gewoon een 'thuis' daar hebt, kan je aar natuurlijk ook prima eens naar een boekwinkel en een Engels boek kopen en daar neer leggen (evt laten liggen). Je reist niet rond natuurlijk.
Dan zou ik idd eerder investeren in een compact camera.

Oh ja en dit is meer voor m'n cameratas maar misschien heb je er met een gewone rugzak of Backpack ook wat aan:

- ik heb zo'n kabel met slotje waarmee je je tas om een stoelpoot (oid) kunt binden als je ergens zit.
- ik móet altijd een flesje water bij me hebben, dus zo'n gaas-vakje aan de buitenkant van m'n tas is essentieel. Als ik die niet heb, zou ik zo'n haakje kopen die je aan je tas kunt bevestigen en daar een flesje aan vast kunt klikken.
- ook aan een haakje aan m'n tas: een opvouwbaar doekje, voor als je zweet.

En ik zou eens op DealExtreme kijken naar travel gadgets. Die hebben zo veel! M'n reiswekker, reishorloge etc komen daar allemaal vandaan. En je bent nu nog ruimschoots op tijd met bestellen.

En ik zou sowieso een goede kleine rugzak meenemen. Dus niet een backpack maar iets wat je tijdens de reis handbagage kunt gebruiken en daar in het dagelijks leven.
<<

Anoniem122

Bericht 30 Sep 2013 08:19

Ja precies! En ik mag 30 kilo mee nemen, dus ik kan ook wel 1 of 2 boeken van thuis mee nemen.

De andere tips die je opnoemt zijn idd ook heel handig! Ik heb toevallig van de week naar zo'n haakje zitten kijken om een flesje aan vast te maken, op Ebay, twijfelde al op dat handig zou zijn.
Ik denk dat ik idd maar eens op DX moet kijken, ik keek de afgelopen dagen op Ebay, maar dat is zo overweldigend en als je geen specifieke zoek opdracht in voert, krijg je ook zoveel troep er tussen.

Kleine rugzak wil ik inderdaad ook nog gaan kopen. Had toen zo'n klein opvouwbaar rugzakje, maar wil nu wel echt een goede rugzak hebben. Goed dat je het nu benoemt, had er helemaal niet meer bij stil gestaan en kan beter nu al naar aanbiedingen uitkijken.
Twijfel sowieso of ik mijn backpack mee moet nemen of een koffer.. Ben bang dat ik niet alles in mijn backpack mee kan krijgen, maar ik ga na mijn stage nog een maandje rondreizen, dus dan is mijn backpack ook wel handig.
<<

Anoniem205

Bericht 30 Sep 2013 08:25

Ik ben juist afgestapt van die opblaasbare kussens en heb zo'n nekdingetje met piepschuim bolletjes er in. Dat ligt voor mij 100x beter en kan je ook als gewoon kussen gebruiken omdat het lekker makkelijk te vormen is. Enige nadeel is dat je dat ding niet kunt opvouwen, maar ik vind het z'n geld waard!

Verder heb ik graag mijn tickets/boardingpasses/reserveringn etc in 1 klein mapje bij elkaar zitten. Ik heb bij de Hema daar ooit een mapje voor gekocht. Eigenlijk is het voor dieren-ent-boekjes, maar het is een geweldig ding voor op reis!

Oh, en genoeg haarelastiekjes voor in het vliegtuig, ik raak die krengen altijd kwijt. Plus make-up remover doekjes. Die zijn erg fijn op je even mee op t frissen.

Abu dhabi zal trouwens wel eem ATM hebben op het vliegveld. Dubai had er in 2009 in ieder geval een heleboel :-)
<<

Anoniem122

Bericht 30 Sep 2013 08:37

Bedoel je zo 1?
Afbeelding

Dat is misschien idd ook wel handig..Heb je alleen niet dat die helemaal plat wordt? Ik heb namelijk zo'n soort dikke rol er van, maar de stof er omheen is heel elastisch, en dus rekt het helemaal uit zodra je er op ligt, en dus wijken alle bolletjes dan, gevolg is dat het gedeelte waar je op ligt, uiteindelijk bijna geen bolletjes meer bevat. Ik kwam ook zo iets tegen van memory foam, dat is misschien dan handiger. En in principe kan ik die aan de buitenkant van mijn backpack vast maken.
Ik ga hem iig onthouden!

En elastiekjes is inderdaad een goede! Ik ben die dingen thuis ook altijd thuis.
<<

Anoniem205

Bericht 30 Sep 2013 11:46

Ja, zo eentje idd. Ik heb er zelf geen last van dat je geen bolletjes meer hebt. Het ligt mij in ieder geval vele malen beter dan zo'n opblaasbaar ding. Ik doe meestal het kussentje uit het vliegtuig in mijn rug en dan dit ding in mijn nek, of onder mijn armen. Dat werkt bij mij het beste. En weet je, met een elastiekje kan je 'm vrij gemakkelijk aan je tas vastmaken :D Raak je die elastiekjes ook niet zo snel kwijt :D

Elastiekjes koop ik meestal bij de H&M, zo heel veel tegelijk voor 2 euro ofzo. Die vind ik het beste (en de katten spelen er heel graag mee....) en het prettigste.
<<

Anoniem173

Bericht 30 Sep 2013 11:56

https://www.google.nl/search?um=1&clien ... rfJuSjM%3A
Een splitter voor koptelefoons, dan kun je 2 koptelefoons op 1 bron aansluiten. Weet niet of je nog een stuk met je vriend reist? Bij de action hadden ze deze met 2 paar koptelefoons erbij voor 1,50 oid.

Terug naar Reizen & vakanties