Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Ervaring met het niet betalen van hotel?

<<

caribbeanlover

Bericht 01 Jun 2015 17:29

Ervaring met het niet betalen van hotel?

Ik zie dat vaak staan zo van ''betaal pas............'' of ''boek nu en annuleer gratis tot dan en dan''.
Begrijp dat niet zo goed.
Dus je kan het min of meer vast zetten en heb je recht op die bepaalde kamer in een hotelaccomodatie van keuze en als je later iets totaal anders ziet kan je gewoon kosteloos afzeggen?
<<

Anoniem173

Bericht 01 Jun 2015 17:30

Re: Ervaring met het niet betalen van hotel?

Vaak staat er een termijn tot wanneer je kunt annuleren. Stel je zegt te laat af dan betaal je vaak de 1e nacht alsnog of bijv een percentage van de hoofdsom.
<<

Anoniem162

Bericht 01 Jun 2015 18:04

Wij maken daar vaak gebruik van. Boeken hotels om deze later te annuleren als we een betere aanbieding zien of hetzelfde hotel een betere aanbieding heeft.
In maar hebben we zelfs een hotel geannuleerd 5 minuten voordat de termijn af liep van kosteloos annuleren. Een uur later zijn we vertrokken naar het andere hotel wat we geboekt hadden (zelfde prijs als het eerste maar dan 4 sterren ipv 1 ster en een ontbijt erbij en luchthaven shuttle)
<<

caribbeanlover

Bericht 01 Jun 2015 19:51

Mirthe schreef:Wij maken daar vaak gebruik van. Boeken hotels om deze later te annuleren als we een betere aanbieding zien of hetzelfde hotel een betere aanbieding heeft.
In maar hebben we zelfs een hotel geannuleerd 5 minuten voordat de termijn af liep van kosteloos annuleren. Een uur later zijn we vertrokken naar het andere hotel wat we geboekt hadden (zelfde prijs als het eerste maar dan 4 sterren ipv 1 ster en een ontbijt erbij en luchthaven shuttle)

Zo dat was wel een risico en net op tijd. Hoe bedoel je en uur laten ben je vertrokken?
Wel fijne deal die je uiteindelijk had.
Waar had je dat geboekt?
Ik heb daar totaal geen ervaring mee dus zal alles echt héél erg goed moeten doorlezen zodat we zeker weten dat we nergens achteraf aan vast zitten.
<<

Anoniem162

Bericht 01 Jun 2015 22:27

Maar waarom is het dan een risico volgens jou? Dat snap ik niet helemaal. Ik annuleer toch binnen de termijn die is vastgesteld.
We waren nog thuis en moesten overnachten bij het vliegveld, de dag erop zouden we erg vroeg vliegen naar Amerika. Dus een uur voor vertrek naar het vliegveld om te overnachten hebben we het hotel nog gewijzigd.
Wij kijken veel aanbiedingen na op trivago en boeken uiteindelijk het meeste bij otel.com (zonder H ervoor).
Otel heeft op de fb kortingscodes staan maar soms werkt die niet in het hotel wat je wilt of op de datum die je wilt dan boeken we gewoon bij hun, en spaar je geld voor de volgende boeking (die kan je daar weer bij inleveren).
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 01 Jun 2015 22:32

Ik maak daar ook vaak gebruik van bij booking. Als je inlogt kun je per gemaakte reservering zien tot wanneer je gratis kunt annuleren en welke kosten er na die tijd aan verbonden zijn. Met een klik kun je annuleren en je zit verder nergens aan vast! Het hotel betaal je dan vaak ter plekke of bij het uitchecken pas.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

caribbeanlover

Bericht 01 Jun 2015 22:35

Mirthe schreef:Maar waarom is het dan een risico volgens jou? Dat snap ik niet helemaal. Ik annuleer toch binnen de termijn die is vastgesteld.
We waren nog thuis en moesten overnachten bij het vliegveld, de dag erop zouden we erg vroeg vliegen naar Amerika. Dus een uur voor vertrek naar het vliegveld om te overnachten hebben we het hotel nog gewijzigd.
Wij kijken veel aanbiedingen na op trivago en boeken uiteindelijk het meeste bij otel.com (zonder H ervoor).
Otel heeft op de fb kortingscodes staan maar soms werkt die niet in het hotel wat je wilt of op de datum die je wilt dan boeken we gewoon bij hun, en spaar je geld voor de volgende boeking (die kan je daar weer bij inleveren).

Nou omdat het 5 min. ervoor was, was je 5 min. verder dan gold het niet meer of nog net wel. Ik zou dat risico niet willen nemen. Waarom heb je tot 5 min. ervoor gewacht? Vind ik niet slim. Stel dat ze zeiden dat het niet kon omdat het volgens jouw klok 5 min. ervoor was en bij hun net de tijd dat het ophield dan had je wel een probleem denk ik.

Otel kende ik niet, ga eens kijken. Ik zit nu veel op Agoda, soms zie ik hotels bij hun goedkoper dan bij anderen. Is wel een goede site. Heb even gekeken en vind het niet zo'n handige site, want je kan amper ergens op zoeken, zoals zwembad, bad ed.

Heel raar, want er staan bij laatst bekeken hotels 2 hotels waarvan ik er 1 heb bekeken de ander niet. Zit voor het eerst op die site! Ook geeft die alle hotels met volpension aan terwijl ik duidelijk kamer met ontbijt heb aangevinkt. Nee, totaal geen handige site, irritant zelfs!

Terug naar Reizen & vakanties