Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

met z'n tweeen kamperen

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 17 Sep 2013 14:38

met z'n tweeen kamperen

Mijn man wil volgend jaar heel graag met z'n tweeën kamperen in Frankrijk.

Ik zie dat echt niet zitten met z'n tweeën zo ver rijden, vooral onderweg lijkt me lastig

Hoe doe je dat snachts onderweg als je een plaspauze hebt. Blijft er dan 1 bij de auto of ga je allebei tegelijk naar de wc

Of maak ik me te druk om niks
Afbeelding
<<

Anoniem321

Bericht 17 Sep 2013 14:45

Re: met z'n tweeen kamperen

Ik denk dat je je druk maakt om niks, Sarah :)
Je hoeft natuurlijk niet meteen naar Zuid Frankrijk te gaan, maar het eerst bijv. in de Vogezen proberen. Dat is qua afstand best te doen en zou je overdag kunnen rijden.
Wij hebben afgelopen zomer wel vrij zuidelijk gekampeerd (Cevennen) en zijn 2 uur 's nachts vertrokken. Met plaspauzes deden we de auto gewoon op slot en gingen we tegelijk plassen. Nog nooit iets raars meegemaakt gelukkig.
In Frankrijk heb je parkeerplaatsen (aires) met tankstation en aires zonder tankstation. De wc's op aires zonder tankstation zijn meestal heel smerig, dus zou ik bij een tankstation gaan.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 17 Sep 2013 14:46

normaal gaan we ook altijd met mijn ouders ver weg op vakantie . Nog nooit samen zo ver .
Afbeelding
<<

Anoniem321

Bericht 17 Sep 2013 14:48

Ik zou het gewoon doen samen volgend jaar, is hartstikke leuk joh! Je kunt je van te voren al goed voorbereiden door campings uit te zoeken en je te orienteren op de omgeving en voor onderweg raad ik je een creditcard aan voor de payage, dat werkt ideaal en lekker snel.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 17 Sep 2013 15:20

Ik ben ooit met mijn ex naar Rimini gereden in Italië.
We zijn om 4 uur 's nachts vertrokken, zodat we de grootste files konden vermijden. De eerste nacht hebben we bij vrienden van hem in Oostenrijk geslapen en daarna zijn we door gereden.
We reden om de beurt en mijn ex vond het niet leuk, maar van mij moesten we na ongeveer 2 uur stoppen om wat te bewegen etc.
Verder vond ik het qua afstand goed te doen. Ik denk echt wel dat het gaat lukken en ik zal gewoon voor de heen en terug weg kijken naar een camping halverwege zodat je zeker een plek hebt waar je kun slapen zonder nog veel te moeten zoeken.

Anoniem129

Bericht 17 Sep 2013 17:23

Ik ben afgelopen zomer 3,5 week met mijn vriend in zuid frankrijk wezen kamperen en we hebben het heerlijk gehad. Als we naar het toilet moesten gingen we gewoon samen en deden we de auto op slot. Je maakt je volgens mij druk om niets al anik het me ook wel voorstellen, het is best spannend!
<<

Anoniem119

Bericht 17 Sep 2013 17:25

Er zijn mensen die in hun eentje naar Spanje of Italië rijden, wel met pauzes en overnachtingen natuurlijk, dus waarom je niet met z'n tweetjes naar Frankrijk kunt rijden is mij een raadsel. Jaarlijks zijn er duizenden families die dat doen, lijkt me.
Je hoeft idd niet helemaal naar zuid Frankrijk. Noord Frankrijk is stuk dichterbij, al heb je wel als nadeel dat jullie in t noorden van NL wonen natuurlijk. Maar je kunt natuurlijk meerdere keren overnachten, in hotel of camping, onderweg. Dan is dat al onderdeel van de vakantie toch?
Desnoods wissel je elke twee a drie uur met rijden. Lijkt mij geen probleem.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 17 Sep 2013 19:13

Misschien komt het wel gewoon omdat we normaal met anderen gaan. We willen ook niet naar zuid frankrijk. Het is op zich in 1 dag te rijden we kunnen gewoon 130 hebben geen caravan
Afbeelding
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 17 Sep 2013 21:15

Je kunt ook gewoon overdag rijden natuurlijk ;)
Wij gaan al jaren samen kamperen, heerlijk juist! Vertrekken altijd op zondag heel vroeg (dit jaar zaten we om 4.15uur in de auto) en dan rijden maar! Om de paar uur even stoppen om te plassen en wat te eten en dan weer verder. Als je bestemming te ver is om in 1 dag te doen, kun je natuurlijk ook gewoon ergens overnachten.

Echt, samen kamperen is heerlijk. Op dag 1 lekker etteren tegen elkaar omdat je kapot bent van het rijden en die stomme tent nog op moet zetten, daarna plof je op je stoel met een biertje en vanaf dan is het gewoon genieten :)
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 17 Sep 2013 21:17

Haha cinnamon mooi hoe je het beschrijft. De eerste dag is altijd ruzie vaak. Gelukkig maken wij nooit ruzie om de tent opzetten want die staat binnen 10 min
Afbeelding
<<

Snirp

Bericht 18 Sep 2013 15:33

Wij rijden het altijd heerlijk relaxt, in 2 dagen :)
Hebben we vorig jaar naar Italië gedaan en dit jaar ook weer naar Zuid-Frankrijk.
Zo blijft het relaxt en kan je de laatste 400 km op de laatste dag rijden.
Dan ben je rond 14/15u op de camping en kan je rustig je tent opzetten en daarna bijv. nog even boodschappen doen ofzo.
De terugweg hebben we dit jaar wel in ene gedaan, omdat we om half 5 's middags nog maar 400 kilometer hoefde :)
<<

Flower

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 18 Sep 2013 17:39

Wij zijn 2 jaar achter elkaar naar zuid Frankrijk geweest, hebben toen gekozen om 's nachts te overnachten in een hotel. Hierdoor konden we rustig aan rijden en hoefde we dus niet 's nachts te rijden.
Afbeelding
<<

Anoniem 42

Bericht 18 Sep 2013 17:55

Ik denk ook dat het prima kan, zoveel mensen doen het.

Ben even benieuw waarom je denkt dat er iemand bij de auto moet blijven staan :D ? Bedoel je in verband met diefstal of zo?
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Sep 2013 20:30

ja dat bedoel ik vanwege diefstal. Ooit eens gehoord dat dat veel gebeurt op parkeerplekken in het buitenland. Maak me vast druk om niks
Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 18 Sep 2013 21:35

Ja beetje wel ja. Natuurlijk is het goed om oplettend te zijn, de autodeur goed dicht en op slot te doen en evt als je het echt niet vertrouwd om de beurt plassen... Maar je hoeft er geen vakantie om te laten gaan. Dat is wel beetje overdreven ja.
<<

Anoniem44

Bericht 18 Sep 2013 21:41

Uuuuh?! Serieus? Waarom zou dat niet kunnen? Is zo ongeveer de minst risicovolle onderneming die ik kan bedenken. Als je opziet tegen de lange rit, dan kun je toch ook gewoon iedere twee uur wisselen en onderweg regelmatig stoppen? Begrijp niet wat het probleem dan nog kan zijn. Desnoods overnacht je ergens onderweg als je echt zo moe bent van die paar uur rijden.

En ruzie op de eerste dag? Leuke relatie heb je dan als je niet eens normaal een tent op kan zetten samen. Soms vraag ik me echt af...
<<

Anoniem9

Bericht 18 Sep 2013 21:42

En anders plas je 's nachts gewoon naast de auto. Opgelost!

Ik vind je je echt druk maken om niks, als ik eerlijk ben.
<<

Anoniem20

Bericht 18 Sep 2013 22:03

ik kan in 10 seconden plassen, en in het donker ziet niemand je, dus daar zou ik mij totaal niet druk om maken :)
Ik vind en vond het altijd gezellig, met zn 2-en in de auto. Muziek op, beetje praten, rondkijken...
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 20 Sep 2013 06:05

Lijkt mij juist zo leuk om te doen, met z'n drieën dan. Als R oud genoeg is om er echt wat van mee te krijgen gaan we het ook zeker een keer proberen.
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Eep

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 20 Sep 2013 10:40

Ik zie ook het probleem niet. Wij gaan al jaren samen kamperen. Dit jaar zijn we in Zuid-Italië geweest, vorig jaar in Zuid-Kroatië. We kijken eigenlijk nauwelijks naar de afstand. Vooraf kiezen we een leuke stad die op de route ligt, daar boeken we een hotel voor een paar nachten. Dan hoeven we op de tweede dag nog maar 400-500 km te rijden en zijn we lekker vroeg op de camping.

We vertrekken altijd rond 2 uur 's nachts. Dan stoppen we onderweg om de 2 uur, soms een lange stop en soms alleen een plaspauze. En je kan gewoon tegelijk naar de wc. We stoppen voor plaspauzes alleen bij de tankstations, daar zijn de parkeerplaatsen meestal goed verlicht. Wij hebben nog niets geks meegemaakt tot nu toe. Gewoon doen dus!
Afbeelding
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 20 Sep 2013 22:39

Ik zou me eerder druk maken over je zorgen om de eerste dag ruzie te maken dan of je wel kunt gaan plassen.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Bericht 27 Sep 2013 17:56

Wij vertrekken ook altijd s'morgens vroeg. We gaan samen plassen maar ook wel 1 voor 1 (als we het niet vertrouwen).
Ik vind het heerlijk om samen te kamperen. Wij hebben nooit moeite met opzetten van de tent.
2014 2016
<<

Anoniem130

Bericht 27 Sep 2013 18:03

Ik snap echt het probleem niet. Ik ben al een keer of 4 in mijn eentje naar Zuid Frankrijk of Noord Spanje (dan wel met overnachting) gereden.

Je hoeft niet eens 's nachts te rijden. Wij doen ons huisje ten zuiden van Toulouse altijd in 12 uur.
<<

Anoniem 47

Bericht 27 Sep 2013 19:04

Gewoon doen! Wij doen de auto op slot als we naar het toilet gaan. Ik zou me daar niet druk om maken.
<<

Anoniem119

Bericht 28 Sep 2013 14:10

Liv schreef:Wij doen de auto op slot als we naar het toilet gaan.

Dat is toch ook hartstikke logisch? Als je tankt en gaat betalen doe je dat toch ook? Ik snap inderdaad ook echt het probleem niet.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties