Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Verre reizen inspiratie topic!

<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 10 Feb 2015 15:41

Verre reizen inspiratie topic!

Ik ben op zoek naar de mooiste,uniekste,leukste verre bestemmingen.
Ik wil eind April weer allee op reis, na vorig jaar voor het eerst alleen door Thailand te hebben gereisd, maar ik ben zo besluiteloos!

Azië? of toch Afrika? Costa Rica schijnt mooi te zijn...? Ik weet het niet meer!
Ik ben daarom erg benieuwd waar jullie geweest zijn en wat jullie mooiste verre vakantiebestemming is.

En natuurlijk ben ik ook benieuwd naar de bestemmingen die je juist vond tegenvallen...

Ik ben benieuwd!
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 10 Feb 2015 16:14

Re: Verre reizen inspiratie topic!

Ik ben naar Cuba geweest en vond dat echt fantastisch! Maar daar kun je beter in november/december heen gaan
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 10 Feb 2015 16:30

Ik ben op huwelijksreis naar Bali geweest en vond dat een heel mooi eiland. Wel hebben wij, omdat het onze huwelijksreis was, wat relaxed aan gedaan. Veel mensen pakken Java en Lombok er ook bij. We zijn ook op de Gili-eilanden geweest, dat vond ik ook echt een aanrader. Sowieso de hele sfeer op Bali: de tempels, de natuur, het geloof, de relaxte en aardige mensen, etc. We hebben er ook echt gave dingen gedaan, zoals raften, dolfijnen spotten in het wild en snorkelen.

Ik ben ook in New York geweest. Dat vond ik een hele gave stad. Omdat het toen een citytrip was, heb ik daar niet rondgereisd. Komende zomer gaan we naar de westkust van de VS. Dat lijkt me ook super mooi.
<<

Anoniem321

Bericht 10 Feb 2015 16:40

Ik heb een aantal jaren geleden een rondreis gemaakt door China, Tibet en Nepal. Dat was echt een supergave reis. Wel georganiseerd via Summum. Ik heb heel veel gezien en meegemaakt van een wandeling op de Grote Muur, bezoek aan terracottaleger in Xi'an, bezoek aan basiskamp Mount Everest tot een relaxt resort in Nepal en een bezoek aan Kathmandu aan toe.

Ook heb ik een (georganiseerde, via SNP) rondreis door Chili, Bolivia en Peru gemaakt. Die was ook heel vet (o.a. de Salar de Uyuni en Macchu Pichu gezien).

Vorig jaar heb ik met mijn vriend een (zelf samengestelde) rondreis door Amerika gemaakt (vanuit Las Vegas langs een aantal nationale parken). Dat was misschien qua ervaring wel het mooist omdat we zelf alles geregeld hadden en je zit niet met een groep opgescheept dus je bent echt vrij.

Op mijn lijstje staan nog een aantal landen in Azie en ook weer naar Amerika maar dan een andere hoek.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 10 Feb 2015 21:02

Ragazza, zo te lezen heb jij een een hoop mooie plekjes gezien! Is Summum een goede organisatie? Ik heb er nog nooit van gehoord, ga zometeen meteen even kijken.
edit: zie dat het onderdeel is geworden van Sawadee.

Zelf een trip door de USA samenstellen staat inderdaad ook heel hoog op mijn lijstje, maar dat vind ik denk ik toch iets minder geschikt om alleen te doen. NYC wil ik wel heel graag heen!
Nepal/Tibet/China klinkt ook heeeeel mooi! Alleen wil ik het liefst ook afsluiten met een paar dagen relaxen op een mooi strand ofzo, en dat heb je daar natuurlijk niet toch?

Zonnetje, ik heb inderdaad ook al gezocht op Indonesië. Die Gili eilanden....WOW :shock:

Ik was vorig jaar naar Thailand. Zelf alles uitgestippeld, dus ook zonder organisatie. Het was echt super, en Thailand was een perfect land om voor het eerst alleen doorheen te reizen. Erg mooie plekjes gezien.
Omdat ik alleen naar Thailand was, wil ik denk ik nu een keer met een organisatie, liefst een singlesreis. Alleen zijn die meteen zóveel duurder dan op eigen houtje.... dus ik twijfel nog een beetje.

Heeft er iemand ervaring met singlereizen? of bepaalde ervaringen met organisaties?
Fox valt sowieso af denk ik, die vind ik echt heel duur vergeleken met bijv djoser,shoestring etc.
<<

Aardbeitje

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 10 Feb 2015 21:53

Ik ben met Fox naar de VS en Costa Rica geweest. Beiden waren singlereizen. Is mij goed bevallen. Ben dit jaar weer van plan om te gaan. Wat ik fijn vind aan Fox is dat je je eigen hotelkamer hebt. Je hebt dus gewoon je privacy en hoeft de badkamer niet te delen.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 10 Feb 2015 23:05

Ik ben ook meerdere malen met Fox geweest, inderdaad duurder maar je krijgt voor die prijs wel je eigen kamer. Ben ook met Shoestring en Mambo geweest. Beviel ook goed, alleen beduidend mindere hotels. Costa Rica is geweldig overigens, Cuba inderdaad ook!
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Bericht 11 Feb 2015 01:26

Ik ben met Baobab naar Costa rica geweest en met shoestring naar Madagascar. Is me allebei heel goed bevallen. Costa rica vond ik geweldig mooi. China ben ik ook geweest en heb er gewoond afgelopen jaar, maar strandafsluiting wordt lastig misschien. Zuid Afrika is ook mooi, misschien is er een reis die eindigt in kaapstad? Daar kun je lekker aan het strand liggen :-)
<<

Jente

Kletskop

Bericht 11 Feb 2015 01:39

Ik ben nu in Costa Rica! Het is hier echt heel erg mooi. Je kunt hier heel goed naartoe om dieren te kijken en voor extreme sporten (raften, canyoning, canopy, hiken, etc). Maar... ik vind het zo ontzettend tegenvallen qua prijzen! Nu ben ik aan t backpacken, dus ik probeer goedkoop te leven, maar dat is echt lastig. Hou daar dus rekening mee, al zal je daar met een georganiseerde reis minder last van hebben. Als je het trouwens als jaarlijkse vakantie doet valt t misschien wel mee, dan stel je je erop in dat je veel geld uit gaat geven. Voor mij is uit eten gaan voor 20 euro elke dag gewoon te veel, maar hou daar dus rekening mee als je niet georganiseerd zou gaan.
<<

Pippin

Kwebbel

Bericht 11 Feb 2015 10:19

Ik bent fox in Maleisië geweest op singlesreis. Fox is duurder, maar daar heb je standaard een kamer voor jezelf. Bij andere maatschappijen is dat n keus en komt het er nog bij.
Ik vond t n geweldige reis (al heeft het er misschien ook mee te maken dat ik daar mijn vriend heb ontmoet). Goed geregeld alles, goede hotels en vervoer.
<<

Anoniem170

Bericht 11 Feb 2015 16:53

Ik heb in mijn eentje een reis gemaakt door Maleisie-Singapore-Borneo en Costa Rica-Panama-Nicaragua
die 2e was erg leuk, wel handig als je een beetje spaans spreekt, maar beiden echt prima te doen om te backpacken.
Ik ben ook naar Afrika geweest (Zuid-Afrika, Lesotho,Swaziland,Namibie) erg mooi, maar nie echt backpack landen om alleen te bereizen. Zou ik wel adviseren om via een reisorganisatie te boeken of reispartner te zoeken.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 11 Feb 2015 23:20

Wat een reislustige meiden hier :thumbup:

Is Zuid-Amerika alleen te reizen als vrouw? Ik weet niet waarom, maar ik heb daar altijd een onveilig idee bij....
In Thailand heb ik me geen moment onveilig gevoeld en ik heb het idee dat heel Azië goed te doen is als vrouw alleen, maar om de een of andere reden heb ik bij Zuid-Amerika mijn twijfels.
Zo lijkt Costa Rica me inderdaad ontzettend mooi, maar die zou ik toch ook al snel georganiseerd doen denk ik.

Zelfde geldt inderdaad voor Afrika, maar dat lijkt me uberhaupt geen continent om alleen backpackend te bezoeken. Niet alleen vanwege veiligheid, maar ook praktisch gezien.

Jordanië lijkt me ook zó ontzettend mooi en blijft op mijn lijstje staan, maar daar lijkt het me nu ook niet heel erg veilig.
Wat een keuzes.... Ik hoor dinsdag of mijn contract wel of niet wordt verlengd, en als dat zo is wil ik volgende week gaan boeken.

Overigens heb ik gezien dat Fox voor mij sowieso afvalt; Ik heb vakantie vanaf eind April, en wil minimaal 13 dagen weg. Er is geen eén singlereis die binnen die periode vertrekt en weer voor het einde van mijn vakantie terug is helaas... dus dat word toch eén van de andere organisaties.

Is er hier iemand in Viëtnam of Myanmar geweest?
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Feb 2015 10:33

In Jordanië merk je weinig tot niks van de onrust in omringende landen hoor. Sterker nog: het is nu ideale tijd omdat de meeste toeristen uit de VS en Azië altijd combireizen deden met Syrië of Egypte en die blijven nu dus allemaal weg, waardoor het stukken rustiger is bij bijv. Petra!
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Feb 2015 17:11

Dankjewel! Toch weet ik het niet.... het slaat dan misschien nergens op, toch heb ik een beetje een onveilig gevoel erbij. Vooral nu die laatste gegijzelde terroristen er van de week zijn geëxcecuteerd.... ik ga er nog even over nadenken.

Toch neig ik op dit moment het meest naar Indonesië. Omdat de meeste groepsreizen niet binnen mijn vakantie vertrekken en niet naar de plekken gaan waar ik heen wil, denk ik dat ik het weer op eigen houtje ga regelen. Voorlopig blijft het bij googlen en ideën opdoen :)

Jullie nog verre reisplannen dit jaar?
<<

Anoniem119

Bericht 12 Feb 2015 17:36

Ik wilde ook nog even reageren op dit topic, maar zat alleen steeds maar op m'n telefoon.

Wat komen er mooie bestemmingen voor bij, heerlijk die inspiratie!

Ik ben vorig jaar natuurlijk in Myanmar geweest. Man wat was dat mooi. Zo puur nog, en wat je hoort over Azie klopt echt, die geuren, kleuren, zo fotogeniek! We hebben een drie weekse rondreis gemaakt, van de hoofdstad Yangon naar het platteland, van de bergen naar een oude stad/vlakte met wel duizenden tempels, met olifanten zwemmen en street food eten. Ik vond het echt fantastisch. Nou ben ik beter in het omschrijven in beeld dan in woorden, dus ik wil toch wel graag wat foto's plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn andere echte verre reis was naar Tanzania, op safari. Was ook echt fantastisch, zo bijzonder tussen al die beesten. Ook wat foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn meest recente verre reis was naar Amerika, eerst naar San Francisco en daarna naar Virginia. Daar ben ik nog de foto's van aan het bewerken, dus die komen nog.

Dit jaar gaan we niet ver weg. Onze huwelijksreis gaat naar Italie. Volgend jaar willen we wel weer naar Azie, naar Cambodja en misschien een deel van Vietnam.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Feb 2015 18:05

Indonesië is ook leuk! Waar wil je dan heen, Java en Bali bijvoorbeeld?
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Feb 2015 19:06

Een paar foto's van Bali:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Gili-eilanden:
Afbeelding

Afbeelding

Mijn man aan het snorkelen bij de Gili-eilanden (hier kun je goed zien hoe blauw het water is):
Afbeelding
<<

Anoniem170

Bericht 13 Feb 2015 08:53

Oooohhhh Marin, die fotos :love:
<<

Anoniem122

Bericht 13 Feb 2015 09:00

Ik blijf jouw fotos van Myanmar geweldig vinden Marin!
Ik wil er ook super graag nog heen.. Maar als ik eenmaal in Thailand werk gaat dat met mijn salaris écht niet lukken (plus te weinig vakantie dagen), misschien dat het me lukt om een week of 3 te gaan rondreizen voordat ik me settle in Bangkok, als het eenmaal zo ver is.
Aan de andere kant zou ik ook enorm graag nog de Transmongolië express willen doen, wil dat al jaren, zit er nu soms ook aan te denken om dat te gaan doen ipv te vliegen naar Bangkok. Dus gewoon alleen de treinreis boeken tot Beijing, en daarna doorvliegen naar Bangkok.
Maar het is allemaal ZO ontiegelijk duur :( Een ticket Bangkok vind je wel al rond de 500 euro (Stom genoeg zijn enkeltjes niet goedkoper)
<<

Anoniem119

Bericht 13 Feb 2015 09:25

Dank je! Eigenlijk best gek dat je dan juist zo dichtbij zit maar geen tijd en geld hebt er voor. Wie weet, over een tijdje.

Enkeltjes zijn inderdaad duurder dan retourtjes, omdat ze in een hogere boekingsklasse worden geboekt (technisch verhaal). Die tariefsstructuur is flexibeler met minder voorwaarden, vandaar dat ze duurder zijn dan goedkopere, minder flexibelere retourtjes.
<<

Anoniem122

Bericht 13 Feb 2015 09:32

Ja vind het heel jammer. Maarja met 5 tot 10 vrij opneembare vakantiedagen per jaar, en een salaris van rond de 600 euro per maand, kom je niet ver :P

Ik boek (Als ik ga vliegen rechtstreeks) inderdaad gewoon een retourtje, gewoon de goedkoopste die er op dat moment te vinden is. En dan vervalt mijn retourvlucht maar.
Heb ook al gekeken naar flexibele retourvluchten (Zodat ik nog een keer terug naar NL kan) maar dan ben je nog zo 800/900 euro kwijt voor een ticket. En dan moet je weer een ticket boeken om van A'dam terug in Bangkok te komen.
Achja, eerst maar eens afwachten tot ik definitief wat hoor. Die persoon die mijn mail moet beantwoorden zat een week in het buitenland en komt vandaag terug. Dus zal volgende week wel iets horen :)
<<

Anoniem119

Bericht 13 Feb 2015 09:39

Ja dat wilde ik ook al voor gaan stellen. Je kunt wellicht een flexibele retour boeken, waarbij je (kosteloos of tegen betaling) je terugvlucht kunt wijzigen. Dan kun je het ook nog langer uitstellen om terug te komen. Ook die tickets zijn flexibel, waardoor ze in een hogere boekingsklasse vallen, met minder restricties. Lijkt me in jouw geval juist wel nuttig. Kost nu wel wat meer, maar stel je wilt later toch je terugreis wijzigen en je hebt een niet wijzigbaar (goedkoper) ticket geboekt, kun je een heel nieuw ticket kopen en ben je duurder uit.

(haha ik doe de hele dag niets anders dan dit soort dingen uitleggen en boeken, ik vind dit zo leuk)

Maar super spannend! Ik ga voor je duimen dat je er heen kan!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 13 Feb 2015 12:05

Ik heb zowel in Costa Rica, zuid Amerika en Indonesië gereisd. Zuid Amerika voelde voor mij super veilig als vrouw alleen trouwens!

Maar wel vraag ik je: hoe lang wil je weg? Want daarop zou ik ook zeker kijken :)
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 14 Feb 2015 22:41

Inmiddels een aantal jaar geleden ben ik naar Vietnam (en een paar dagen Cambodja) geweest.
Prachtig land, mooie dingen te zien en te doen. Rijke geschiedenis en mooie natuur en cultuur.
Echt een aanrader!
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Feb 2015 00:18

Ik vond Vietnam eigenlijk best tegenvallen, raad ik dus niet aan. Ik persoonlijk vind Zuid-Amerika veel mooier dan Azië, maar dat is natuurlijk voor iemand anders weer anders. Zuid-Afrika is ook echt prachtig.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties