Speciaal even ingelogd om te reageren

Wij hebben een reis van 3 weken naar Bali gemaakt, echt fantastisch mooi.
Alle toeristische locaties overgeslagen en gelijk naar het noorden gereist, we begonnen in Pemuteran en hebben daar gesnorkeld in Mejangang Island. Wat mij betreft de mooiste duik/snorkel locatie van Bali. Sowieso kan je bijna overal gewoon bij het strand waar je bent al snorkelen en mooie vissen zien.
Daarna door naar de binnenlanden, naar Munduk. Daar een wandeling met gids gemaakt en zo ontzettend veel moois van de natuur gezien.Echt zo prachtig mystiek, heel mooi. Verder naar Amed geweest, ook weer mooi kunnen snorkelen bij een scheepswrak.
Toen Gili Meno, prachtig bounty island maar wel wat toeristisch toch. Vriend was toen ziek dus heb daar niet zoveel gedaan. Als laatste een nachtje in Sanur omdat dat dichtbij het vliegveld was. Bah wat een toeristenoord, echt 3x niks!
Aanrader: ga zoveel mogelijk met een local chauffeur op pad en vraag diegene het hemd van het lijf. De mensen daar zijn zo vriendelijk, daar moet je gewoon wat van meekrijgen, ik raakte helemaal geinspireerd door hen.
De boottocht van Gili weer terug naar het vasteland (met de Gilicat) was een hel. Metershoge golven, overal kotsende en gillende mensen, ik dacht echt dat ik doodging. Het was niet eens heel slecht weer, maar alleen ongunstige wind. Als ik dat had geweten was ik niet gegaan

Onze reis was georganiseerd door footprint travel, met bouwstenen kun je daar zelf je reis samenstellen (of inspiratie opdoen om zelf heen te gaan haha).