Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Rome tips?

<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 18 Mrt 2014 10:06

Rome tips?

Volgende week woensdag vertrekken vriendlief en ik voor een klein weekje naar Rome...
Nu hebben we al wel een aantal dingen op ons lijstje staan die we heel graag willen doen, maar ik dacht, wie weet heeft iemand hier ook nog wel een paar geweldige tips die we niet moeten missen... Dus barst maar los! :ja:
<<

Japie

Major Yipyapper

Bericht 18 Mrt 2014 10:10

Re: Rome tips?

Ik ben er 2 jaar geleden geweest en wij hadden een 48 uur ticket gekocht voor de hop on hop off bus. Deze reed langs alle bezienswaardigheden en je kon uitstappen en instappen waar je wilde. Ik vind dit erg ideaal, want zo hebben we heel veel gezien.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem23

Bericht 18 Mrt 2014 11:44

Ohh Romaaa, leuk.
Allereerst: maak een selectie van wat je echt wilt zien. Er is zoveel te zien dat red je gewoon nooit in een kleine week.
Verder: 's avonds wijn drinken op de Spaanse trappen, campo dei fiori, villa d'este Tivoli vlakbij Rome, het terras van de McDonalds bij het pantheon.
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 18 Mrt 2014 12:45

Zorg ervoor dat je bij het Colosseum niet in de rij hoeft te staan door s'ochtens bij de ingang van het Forum Romano (zijkant, verste ingang vanaf het Colosseum gezien) een combiticket te kopen (al kun je dacht ik ook een goedkope Romepas of zo via Internet kopen). Reizen met de metro is spot goedkoop. Spaanse trappen ook s'ochtens doen voor de drukte. Dan staan de trappen nog niet vol toeristen.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Mrt 2014 14:33

Hahah Harri, het terras van de Mc. Dat zou ik toch echt niet als tip meegeven, maar snap het wel, het is een prachtige plek om te zitten. Dat er daar überhaupt een mc is wordt overigens door veel romeinen als een schande gezien.

Ik heb als tip, ga niet eten in van die restaurantjes die speciale toeristenmenu's aanprijzen. Erg goedkoop hoor, menu voor ongeveer €10, maar daar is de smaak ook na. Je kan zo lekker eten in Roma. Wat leuk is om s'avonds heen te gaan is lungotevere, langs het water. En de wijk Trastevere, leuke boetiekjes en kleine eettentjes. Hoewel nu ook aardig toeristisch, maar wel leuk. Wat ik zelf erg leuk vind is Torre Argentina, een pleintje met ruines in het midden van de stad. Daar worden katten opgevangen, geloof dat er wel een paar honderd daar rondlopen.
<<

Anoniem23

Bericht 18 Mrt 2014 14:44

Haha! Nou ik vond het echt een uitkomst want de andere terrassen daarnaast zijn gewoon heel duur en ik hou van mensen kijken bij het pantheon! Ik weet dat het een gekke tip is haha.
<<

anoniem213

Bericht 18 Mrt 2014 16:45

Oh Rome :love: :love:. Ik heb even geen tips, maar ik houd zo van Rome :love: :love:. Veel plezier!
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 18 Mrt 2014 17:03

Haha, dankjulliewel allemaal alvast!
Is iemand misschien in die kapucijner crypte geweest? Of bij dat sleutelgat dat je op st. Pieter uitkijkt?
Ze klinken me beide ook erg leuk namelijk! Naast gigantisch veel andere trekpleisters. Booh, daar waar ik een maand geleden zoiets had van 'ik zie wel' daar moet ik nu straks echt gaan kiezen...
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Mrt 2014 17:08

Veel ijs eten en koffie drinken! En pasta cacio e pepe is mits goed klaargemaakt echt goddelijk lekker. In het colosseum vond ik het echt de moeite om de uitgebreide tour te nemen waarbij je ook ondergronds mag waar vroeger de gladiatoren en dieren waren voordat ze de arena in gingen en ook de bovenste verdieping. Het momunent voor Vittorio Emmanuele vond ik ook erg gaaf in al z'n kitscherigheid, is ook dicht bij het Colosseum. Villa Borghese vond ik het mooiste museum. Voor alles is het heel erg de moeite om van tevoren kaartjes via het internet te bestellen, Villa Borghese kom je anders zelfs helemaal niet in. Het Vaticaanmuseum vond ik zelf niet zo, maar misschien is het wel de moeite waard als je niet stapvoets met de horde mensen hoeft mee te bewegen (wij waren er in mei, ik weet niet hoe druk het er nu is). Forum Romanum vond ik ook niet zo spannend, maar dat is maar net waar je interesse ligt misschien. Mijn man had trouwens een middagje een scooter gehuurd en vond dat ook erg leuk.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Mrt 2014 17:09

Die kapucijner kapel is wel gaaf om een keer gezien te hebben ja. :)
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Mrt 2014 17:11

Ohja, als je redelijk goedkoop, maar lekker wil eten kun je een tavola calda opzoeken, is een soort lunchbuffet met allerlei lekkere dingen. :)
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 18 Mrt 2014 19:04

Ik vond het ook heel leuk om een keer ´s avonds naar het Colosseum te gaan. Echt mooi in het donker!
Verder veel dingen die hier al genoemd zijn, zoals de wijk Trastevere om ´s avonds lekker en gezellig te eten en alle highlights.
<<

Anoniem185

Bericht 18 Mrt 2014 19:58

De Sint Pieter beklimmen is ook wel heel leuk.
Het Vaticaans museum is ook een interessante, maar je moet wel uitleg overal bij hebben dan, dus met zo'n koptelefoon lopen.

Het Pantheon vond ik trouwens ook leuk (het Pantheon zelf niet spectaculair, maar meer de buurt er omheen).

Forum Romanum is alleen leuk met gids. Hoewel, dat vind ik. Ik wil graag weten wat de hoop stenen waar ik naar kijk is. Met gids is het heel interessant. Jammer alleen was dat het bij mij toen 32 graden was, waardoor iedereen warm en moe was en niet wilde lopen.

Bij de Trevifontein heb je een heel lekker ijstentje zitten!
<<

Anoniem23

Bericht 18 Mrt 2014 23:20

Dat sleutelgat is ook echt leuk ja! De eerste keer dat ik in rome was was met de rome reis van het gymnasium en dat was echt zo fantastisch. De docenten waren de beste gidsen ooit en al die dingen waar je het al 5 jaar over had kon je opeens in het echt bekijken. Het was ook meteen de week waarin ik het meest gelopen en gezien heb in mijn leven denk ik haha!
<<

anoniem213

Bericht 19 Mrt 2014 09:42

Lampenkapje schreef:
Het Pantheon vond ik trouwens ook leuk (het Pantheon zelf niet spectaculair, maar meer de buurt er omheen).

Ik vond het Pantheon zelf juist een van de mooiste dingen. Ik heb daar echt heel lang gestaan en gekeken. Ik vind het zo bijzonder dat het zo oud is en zo prachtig.
<<

Anoniem29

Bericht 20 Mrt 2014 19:28

Ik heb serieus geen Mac gezien bij het Pantheon hoor..? Heeft hij meerdere ingangen ofzo hahaha.

Zul je zien, wij als sukkels weer via de achterkant binnen gekomen :D
<<

Anoniem29

Bericht 20 Mrt 2014 19:32

Mijn tip is de grootste ZARA ter wereld haha. En verder weet ik het niet zo goed. Ik vond Rome op zich wel leuk, maar onze vakantie ging daarna verder naar Lucca en Florence en dat vond ik leuker. Dus daar herinner ik me veel meer van.

Ohhhh qua restaurantje. Urbana 47 !!

Geweldig! Wordt alleen maar gebruik gemaakt van streekproducten. Ik heb daar de lekkerste tomaten ooit gegeten. Zooooo ongelooflijk, heerlijk zoet. En die ambiance was ook echt heel erg leuk.

http://www.urbana47.it/home/?lang=en
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Mrt 2014 19:44

Gewoon 1 ingang hoor Toxi. De mc zit aan de andere kant van het plein, niet heel duidelijk met een gele M ofzo zoals bij vele vestigingen, dat mag denk ik niet van gemeente. Maar zit wel een groot terras bij, geloof zo'n beetje over de hele breedte van het plein. En je ziet veel prullenbakken daar vol met mc afval en natuurlijk mensen met eten/drinken. Grappig dat jou het niet is opgevallen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 20 Mrt 2014 19:47

Roma :heart: Mi piace! Ik ga er dit jaar ook weer heen, dus ik lees ff mee. Ik hou trouwens van Piazza Navona, daar kun je echt een poos zitten en lekker mensen kijken (en rare levende standbeelden enzo). Dat terras bij de Mac ga ik ook checken trouwens, ben benieuwd :)
❤️ 7 juni 2018
<<

Anoniem29

Bericht 20 Mrt 2014 20:00

Haha nee het is mij echt niet opgevallen. Mijn vriend ook niet, vroeg het net nog.

Misschien omdat we qua eetgelegenheden echt in afgelegen straatjes gingen zitten en tips meenemen uit het boekje van 100% Rome. Daar stond de Mac niet in haha :D
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Mrt 2014 20:04

Sint Pieter beklimmen bij zonsondergang!!
Niet op de pleinen zelf gaan eten maar in zijstraatjes.. Reizen met het ov is goed te doen! Ze waarschuwen voor zakkenrollers maar ik heb ze niet gezien..

Oh en er zijn heel veel bedelaars in Rome, geen aandacht aan schenken.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 20 Mrt 2014 20:14

Die bedelaars zijn niet het ergste. Ik stoorde mij meer aan die Roemenen etc.. Die lichtvliegjes in de lucht aan het schieten waren. Net of iemand die wil kopen. Trevifontein in het donker bekijken vond ik erg mooi. Net zoals dat plein Piazza Navona (daar zat een lekker relatief goedkoop ijstentje) in een zijstraatje aan een van de korte kanten dacht ik.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Mrt 2014 20:42

Oh en er zijn heel veel bedelaars in Rome, geen aandacht aan schenken.[/quote]

want? Ik snap dat je als toerist niet op bedelaars zit te wachten en dat ze een stad zeg maar minder mooi kunnen maken, maar enig idee hoe de situatie in Italië is? Hoe het zit qua (gebrek aan ) sociale voorzieningen? Niet vergelijkbaar met Nederland hoor. Ik wil hier geen discussie over uitlokken, maar vind jou opmerking ondoordacht.
<<

Anoniem185

Bericht 20 Mrt 2014 20:45

Het maakt niet uit of ze de stad minder mooi maken, maar je zit niet te wachten op bedelaars die je blijven achtervolgen of lastig vallen. Of je nu op vakantie bent of in Nederland, ik schenk ook geen aandacht aan die mensen. Je weet niet toch niet waar ze toe in staat zijn als ze merken dat jij veel geld op zak hebt?

Heeft niets te maken met de situatie in Italië, lijkt mij, maar meer met je eigen veiligheid.
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 20 Mrt 2014 21:17

Oeeeeh! Heerlijk veel tips! :hulde:
We gaan echt tijd te kort komen...
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties