Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Bali

<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 24 Jul 2014 15:33

Bali

Wij gaan naar Bali en ben op zoek naar leuke tips. Wat is nou echt een aanrader, of wat kunnen we het beste gewoon overslaan?
Wat moeten we niet vergeten mee te nemen en waar moeten we allemaal aan denken?

We zullen de plaatsen Kuta, Ubud en Sanur aan gaan doen.
Ik ben nog nooit in dat deel van de wereld geweest, dus ik vind het best wel spannend.
<<

Anoniem328

Bericht 24 Jul 2014 15:58

Re: Bali

Hoi wij zijn een jaar op 4 terug op Bali geweest. Geweldige vakantie gehad.
Ik zou de plaats Kuta zo kort mogelijk aandoen. Vieze drukke stinkende stad, met name aan de hoofdweg.
De steegjes zijn best charmant en met leuke restaurantjes, maar al met al zou ik toch echt voor Ubud en Sanur kiezen.
Ik zou zeker de Gunung Batur (vulkaan) gaan beklimmen.
Huur verder een auto of scooter en rij langs de mooiste rijstvelden. Echt, zo mooi heb ik ze zelden gezien.
De tempel Tanah Lot is ook erg mooi, en dan met name bij zonsondergang.
Gitgit waterval vonden wij ook erg mooi. Een leuk wandelweggetje ernaar toe en dan lekker afkoelen onder de waterval.
Al deze dingen zijn trouwens wel erg toeristisch en ook druk, dus als je daar niet van houdt, dan kun je beter voor andere dingen kiezen. Wij waren destijds voor het eerst in Azië en hebben echt de toerist uitgehangen :razz:

Je kunt overal echt ontzettend lekker eten daar en voor belachelijk weinig geld. Nasi, curry, speenvarken, saté. Voor een paar euro heb je met z'n tweeën te eten en te drinken.

Heel veel plezier in ieder geval!
<<

Bibi

Noob

Bericht 24 Jul 2014 16:17

Oh, wat een mooivooruitzicht. Wij zijn vorig jaar geweest en vonden het een hele mooie reis. We zijn rond gegaan op het eiland, Kuta vond ik wel te toeristisch, zijn we dus ook maar 1 dag geweest.
Ubud vond ik echt heel erg gaaf, scooter huren, kaartje mee en rond gaan rijden. We hebben echt de mooiste rijstvelden gezien.

Verder hebben we in lovina een hike gedaan door de rijstvelden. Dit was echt een super ervaring. Aangezien we einde van het regenseizoen waren, was alles glad en glibberig, maar daardoor juist een uitdaging.we lopen daar op een smal randje grond, tussen alle rijstvelden.

Mocht je meer willen weten, vraag maar raak!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 24 Jul 2014 16:28

Ik vind toeristische dingen niet zo erg hoor.
Grappig dat jullie Kuta niet zo leuk vonden. Mijn collega vond het een geweldige plaats. Smaken verschillen zo te horen.

Onze reis staat verder al helemaal vast. Helaas gaan we niet naar Lovina, dat had me ook wel erg leuk geleken. maar ging qua tijd helaas niet lukken.
We blijven vier dagen in Kuta zie ik. We gaan daar naar het landen direct naar toe. Dus we zullen in het begin nog niet zoveel waard zijn ga ik vanuit. Vanaf daar zullen we verder gaan naar Ubud en eindigen in Sanur.

Die watervallen klinken mooi, Olijfje. Daar ga ik even wat meer over lezen. De rest van je tips had ik ook al van mijn collega gekregen. En zullen zeer waarschijnlijk ook wel op de planning staan.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Jul 2014 17:23

Ik zou ook zeker gaan duiken. Het is daar super mooi ook. En Lovina idd. Kuta vond ik ook vreselijk, te westers, te toeristisch en te Salou achtig. Het plekje semiyak (sorry al die lastige namen, maar iedereen snapt het vast) dat ernaast ligt is dan al prettiger.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 25 Jul 2014 07:37

Ik ben vorig jaar op huwelijksreis geweest naar Bali. Wij vonden Kuta best leuk, alleen heel toeristisch. Maar om daar de eerste dagen wat te relaxen is het prima. Ik heb nu maar kort de tijd om te reageren, ik zal vanavond uitgebreider reageren, maar wat ik in ieder geval aanraders vind zijn:
- raften in de buurt van Ubud, niet super wild raften, maar gewoon leuk
- de Besakih-tempel: de moedertempel
- het apenbos bij Ubud
- olifant rijden, ook ergens in de buurt van Ubud
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 25 Jul 2014 13:11

Ik vond Kuta ook niks, veel te druk en 's avonds veel herrie en dronken mensen op straat. Gelukkig lag ons hotel in Seminyak. Ubud wel heel leuk en de omliggende rijstvelden waren prachtig om te zien. Verder ook naar Tanah Lot, heilige brontempel (Tirta Empul) en nog een tempel (Pura Taman Ayun) geweest, allemaal moeite van het bezoek waard. Ook grappig vond ik bezoek aan traditionele dansvoorstelling, geloof dat het Kecak heette, met een monster met klapperende kaken enzo haha. Verder vond ik bezoek aan Nusa Lembongan echt een aanrader, prachtig snorkelen of duiken!
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 25 Jul 2014 21:05

Ik heb ons fotoboek er nog even bij gepakt en ik vind de volgende dingen ook aanraders:
- de koningsgraven bij Gunung Kawi
- de Pura Tirta Empul: een tempel met heilig water
- de Budha to Budha fabriek
- het bekijken van de houtsnijkunst in een dorpje vlakbij Ubud
- Nusa dua met de Pura Luhur Ulu Watu-tempel waar 's avonds bij zonsondergang een kecakdans wordt gedaan

Het raften was trouwens op de Ayung-rivier.

De Gili-eilanden zijn ook heel gaaf, maar dat wordt voor jullie een beetje veel, denk ik. Hoeveel dagen gaan jullie precies?
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 26 Jul 2014 19:35

Bedankt voor alle tips! Ik ga ze binnenkort allemaal eens nalopen om te kijken wat voor ons leuk is om te doen.

Wij gaan 17 dagen. We hebben de vlucht en de accomodaties al geregeld. Dus de Gili-eilanden zitten daar niet bij, nee.
Duiken lijkt mij ook heel erg leuk om te doen! Alleen mijn vriend durft niet zo goed. Hij heeft nogal last van zijn oren (bij vliegen heeft hij elke vlucht last, ook al heeft hij al tientallen keren gevlogen), dus ik weet niet of hij het aandurft. Maar snorkelen is sowieso al een goed alternatief.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 04 Aug 2014 19:09

Wij zijn afgelopen juni geweest. Wij vonden het helaas niet zo geweldig op Bali, al hebben we ons best vermaakt.
Wij zaten in een hotel in Sanur en zijn vanaf die plek naar verschillende plekken geweest De tanah lot tempel was idd erg leuk. Verder was de Uluwatu tempel erg leuk, maar meer omdat er daar overal aapjes rondlopen. Ik wilde in eerste instantie ook naar de gili's, maar we vonden het toch wel erg prijzig. Een goed alternatief is nusa lembongan, hier hebben we gesnorkeld, wat erg gaaf was!
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 05 Aug 2014 16:13

Jimbaran; strand waar smiddags de vissersboten komen, daarna kan je zelf je vis uitzoeken, en komen de tafels en stoelen op het strand waarna je een heerlijke maaltijd krijgt, met je voetjes in het zand en de zonsondergang!

schildpadjes adopteren en zelf vrijlaten in zee.

koffieplantages vond ik ook verrassend interessant!

mountainbike tocht down hill ; langs vulkaan, bergdorpen, eeuwen oude boom etc.

Noorden van Bali vlakbij Lovina, hele dag prive jungle-tocht gemaakt. Dwars door de jungle, door beekjes, door verdwaalde dorpjes (3huizen) en uiteindelijk in een vallei met 7 watervallen uitkomen! was the best ever!
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 05 Aug 2014 18:11

ow ja, de koffieplantage was leuk!!
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Feb 2015 22:53

Mijn vriend heeft opeens het idee om als huwelijksreis naar Bali te gaan. We trouwen op 29 mei en ik moet maandag 15 juni (helaas) echt weer aan het werk. We hebben dus 14 dagen de tijd. Wat zouden jullie doen?
Ik wil zelf graag strand/relaxen afwisselen met gave excursies. Dus iemand nog tips?
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 20 Feb 2015 18:01

Ik vind zelf 14 dagen meer dan prima voor Bali.
Zoals je kunt lezen zijn wij afgelopen jaar ook naar Bali geweest en zijn naar drie verschillende plaatsen geweest. We hebben er 2,5 week gezeten. Ik vond het zelf meer dan zat.

Ik zou er zelf wel voor kiezen om naar meerdere plaatsen te gaan en dus niet op één plek blijven de hele tijd. Ook is het leuk om het te combineren met bijvoorbeeld Java of Lombok of bijvoorbeeld je tussenstop in bijv. Kuala Lumpur, Singapore etc. uit te breiden en daar nog een aantal dagen te blijven.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 20 Feb 2015 19:12

Wij gaan eind april voor 2,5 week. Welke plekken raden jullie aan qua verblijf?
Dacht nu aan ubud, candidasa en ergens in t zuiden een plek (bijv. Nusa dua, benoa).
Ik ben dan wel hoogzwanger, dus plekken waar je alleen hele actieve dingen kunt doen daar heb ik niets mee.
Alvast bedankt
Juli 2015
Maart 2017
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 20 Feb 2015 19:18

De plekken die je noemt, lijken me prima. Sanur is ook een rustige plaats waar je lekker aan het strand kunt liggen. En de Gili-eilanden vond ik heel leuk, maar het is wel een wat misselijkmakende boottocht daar naar toe, dus ik denk dat dat niets voor jou is als je hoogzwanger bent.
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 20 Feb 2015 19:32

Wij hebben het zuiden überhaupt overgeslagen en hebben verder tijdens de drie weken op vier verschillende locaties geslapen, dat kan ik iedereen aanraden! Ubud vond ik prachtig, we hebben een wandeling met locale gids gedaan wat super was, door de rijstvelden en 'jungle' en daarna eten bij mensen thuis! De olifanten vind ik echt heel sneu dus daar ben ik niet heen geweest...

Ahmed is in het oosten wat minder toeristisch is maar daardoor heel authentiek waar wij naar opzoek waren. Op een gegeven moment reden we weer een dagje rond met onze chauffeur (wat verschirkkelijk decadent klinkt maar daar vrij normaal om een zo op pad te gaan) en die bracht ons steeds voor de lunch naar de beste maar ook steeds meest westerse restaurants omdat hij dacht dat dat onze 'standaard was' Toen zeiden we, nee we willen met jou eten! als jij ons zometeen afzet, waar ga jij dan eten? daar willen wij ook heen! Zo zijn we op hele bijzondere plekken geweest waar we echt fantastische hebben gegeten! (je moet wel ergens tegen kunnen want vaak zaten we ergens achter een een parkeerplaats van een plastic zeiltje en heeele oude cola maar echt heerlijk en ik ben niet ziek geweest!

Wij willen eigenlijk zo graag terug, Bali is echt fantastisch! de pracht en praal overal maar ook echt de mensen, geven gastvrij een hele andere betekenis!
Vet Goochem!

30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 20 Feb 2015 19:50

Bedankt alvast voor jullie reacties. Het zuiden van Bali ben ik al ooit eerder een paar dagen geweest en zouden we dus over kunnen slaan wat dat betreft maar gezien wij naar Bali gaan omdat vrienden er gaan trouwen in uluwatu zullen we er wel heen moeten. Vorige x hebben we ook niet zoveel gezien omdat ik toen ziek was dus opzichte niet heel erg.
Ahmed ligt dicht bij candidasa toch? Maar niet aan zee of wel?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Feb 2015 20:33

Wij zijn vandaag even een reisbureau binnen gestapt voor wat informatie en reisopties. Ben benieuwd waar ze mee komen.
Wij willen waarschijnlijk op 2 a 3 plaatsen verblijven en vanuit daar tripjes doen (bij 2 'vaste' hotels wellicht ook een twee-daags tripje met een overnachting in een hotel wat we ter plaatsen boeken).

We willen sowieso naar Ubud en daar enkele trips doen. O.a. van de vulkaan naar beneden fietsen.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 21 Feb 2015 11:27

Dat lijkt me echt een gave trip greenpepper. Van de vulkaan af fietsen!!
Guus, welke twee andere plekken verbleven jullie?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 21 Feb 2015 11:31

er is al veel genoemd maar ik vond een snorkel of duik trip naar mengjang Island( zoiets) echt super.Hebben zelfs zeeschildpadden gezien. en een hike door de rijstvelden en de vulkaan was hier ook erg geslaagd.
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 21 Feb 2015 12:31

ahmed ligt aan zee! vanuit daar gaan ook kleinere boten naar de Gili's

Wij begonnen in Ubud (centraal), zie mijn eerdere stukje. Ik vond het echt prachtig, dit gebied mag je niet overslaan! toen wij er waren was er een groot 'feest' de crematie van een van de leden van het oud koninklijk huis. De straten waren gevuld met traditioneel gekleede mensen en je mocht er ook alleen tussen lopen in sarong (geen probleem uiteraard) wat een indrukken!

daarna hebben de trip gemaakt naar Pemuteran (west) met inderdaad een snorkel trip naar menjangan island, echt echt echt prachtig! je ziet daar met snorkelen net zo veel als met duiken en de trips daar naartoe zijn goed betaalbaar en als je geluk hebt met een hele gezellige gids :)

daarna hebben we nog twee nachtjes vlak bij Lovina (noord) geweest daar hebben we vooral gerelaxed ik zou daar niet perse terug naartoe gaan, er zijn mooiere/leukere plekken.

De laatste week hebben we in Ahmed (oost) gezeten, hier hadden we onze vila direct aan het water en de sfeer is zo ultiem relaxed! met een scootertje de omgeving verkend. beetje gezwommen, gedoken, heerlijk gegeten en we hadden zulke lieve mensen bij onze vila werken! De kok (Made) vertelde op een gegeven moment dat ze een dag niet voor ons kon koken omdat ze een feest van haar tempel had en dat ze vervanging zou zoeken. Dus wij gaven aan dat het geen enkel probleem was en wel ergens een hapje zouden gaan eten. Toen vroeg ze of we zin hadden om te komen kijken en dat was zo cool! in een stoet liep iedereen met de offers van de familie tempel door de velden naar de zee waar een altaar stond. Jong, oud, iedereen ging mee en niemand vond het erg dat wij ertussen liepen als westerlingen (incl. opzichtige camera) sterker nog ze vonden het zo leuk dat we mee gingen dat veel een praatje met ons maakten en uitlegde wat ze deden.

Ik weet niet wat je budget is, maar wij hebben opzicht op redelijk luxe plekken gezeten (vooral in Ubud en Ahmed) maar het was mij elke cent waard (en vergeleken met andere landen helemaal niet duur) In ahmed verbleven we in Vila Disana en het was hemels! In Ubud was het Bambu Indah, echt uniek (maar maak gebruik van de oordopjes in de nacht want je zit midden in de jungle met alle geluiden die daarbij horen in de nacht haha)

Ik zou erg graag volgend jaar weer terug gaan, maar we weten nog niet of we dat een kleintje van dan 6 maanden aan gaan doen (vlucht en tijdsverschil, want ik weet zeker dat Bali prima te bereizen is met een kleine in de draagdoek)
Vet Goochem!

30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Tommie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 21 Feb 2015 15:45

Speciaal even ingelogd om te reageren :)

Wij hebben een reis van 3 weken naar Bali gemaakt, echt fantastisch mooi.
Alle toeristische locaties overgeslagen en gelijk naar het noorden gereist, we begonnen in Pemuteran en hebben daar gesnorkeld in Mejangang Island. Wat mij betreft de mooiste duik/snorkel locatie van Bali. Sowieso kan je bijna overal gewoon bij het strand waar je bent al snorkelen en mooie vissen zien.
Daarna door naar de binnenlanden, naar Munduk. Daar een wandeling met gids gemaakt en zo ontzettend veel moois van de natuur gezien.Echt zo prachtig mystiek, heel mooi. Verder naar Amed geweest, ook weer mooi kunnen snorkelen bij een scheepswrak.
Toen Gili Meno, prachtig bounty island maar wel wat toeristisch toch. Vriend was toen ziek dus heb daar niet zoveel gedaan. Als laatste een nachtje in Sanur omdat dat dichtbij het vliegveld was. Bah wat een toeristenoord, echt 3x niks!

Aanrader: ga zoveel mogelijk met een local chauffeur op pad en vraag diegene het hemd van het lijf. De mensen daar zijn zo vriendelijk, daar moet je gewoon wat van meekrijgen, ik raakte helemaal geinspireerd door hen.

De boottocht van Gili weer terug naar het vasteland (met de Gilicat) was een hel. Metershoge golven, overal kotsende en gillende mensen, ik dacht echt dat ik doodging. Het was niet eens heel slecht weer, maar alleen ongunstige wind. Als ik dat had geweten was ik niet gegaan :)

Onze reis was georganiseerd door footprint travel, met bouwstenen kun je daar zelf je reis samenstellen (of inspiratie opdoen om zelf heen te gaan haha).
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 28 Feb 2015 17:12

Wat gaaf Green pepper! Al wat leuke dingen gezien? Wij gaan alles los boeken. Hebben de 1e week verblijf al geboekt, 2 verschillende hotels. 1 in Kuta, 5 min van het strand en 15 min van het vliegveld. Kunnen we even bijkomen met de kinderen van de lange reis. Daar blijven we 3 nachten. Daarna gaan we door naar Ubud, daar blijven we ook 3 nachten en daarna gaan we naar het noorden van het eiland. Daar willen we verblijven in een privehuis met personeel. Maar we zijn er nog niet over uit welke het wordt. Het zijn er zo ontzettend veel!
Vliegreis willen we eind mei boeken, als het vakantiegeld er is ;-). Want die is best prijzig met 4 vol betalende mensen.
Rest vind ik er meevallen. Heb nu 6 overnachtingen voor 350e incl ontbijt. En hotels scoren boven de 7,8. Was een vereiste van mij.
En de huizen die we op het oog hebben liggen allemaal rond de 500e incl personeel. We hebben er zelfs 1 op het oog die voor 550 e incl ontbijt en avondeten is.
We hebben er zo ontzettend veel zin in. Zitten iedere dag te kijken wat we allemaal kunnen doen op het eiland en wat we graag willen doen.
<<

Bibi

Noob

Bericht 28 Feb 2015 17:28

Petteflet, wij zijn in Lovina verbleven in een villa met personeel, deze villa heet Bali Paradijs. Super mooie villa, goed personeel en je bent zo bij de restaurantjes die er zijn in Lovina. Verder is het er redelijk rustig, maar je kunt vanuit daar mooie dingen zien en met een bootje de zee op richting dolfijnen:) Een Hike doen tussen de rijstvelden is echt een aanrader! Boodschappen daar zijn super goedkoop en personeel kan heerlijk koken. Er zijn inderdaad veel villa's daar, er staan er veel op balivakantieverhuur.nl. Zijn veel mooie villa's en is goed geregeld via die website. Veel plezier met alles uitzoeken;)
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties