Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Tegenvallende bezienswaardigheden

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Apr 2015 19:50

Tegenvallende bezienswaardigheden

Waar had jij je enorm op verheugd, waar had je heel veel van verwacht en wat viel toen best wel tegen? Of waar ben jij speciaal voor naar toe gereden en was achteraf voor jou niet de reis waard. Wat schijnt voor iedereen een natuurwonder te zijn of cultureel hoogtepunt terwijl jij er je vraagtekens bij hebt nadat je het gezien hebt.

Ik ben benieuwd.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Apr 2015 19:55

Re: Tegenvallende bezienswaardigheden

Stonehenge! Lange busreis om er te komen, vervolgens lang in de rij daar om dan na 5 min alles wel gezien te hebben. Ik had net zo goed een bezoekje aan de hune bedden dichtbij huis kunnen brengen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 05 Apr 2015 19:58

Hee ik wilde ook Stonehenge zeggen! Haha, ik had precies hetzelfde.
Oh en het kasteel van Koning Arthur in Cornwall. Ook een enorme tegenvaller, ik had echt een kasteel verwacht maar het was een compleet afgebrokkelde ruïne.

♥♥
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 05 Apr 2015 20:05

Dublin Castle. Je verwacht een mooi kasteel, maar het is bijna helemaal dicht gebouwd (al wist ik dat eigenlijk al) dat je er nauwelijks uit kunt halen dat het een kasteel is.
<<

Anoniem119

Bericht 05 Apr 2015 20:06

Ik vond Stonehenge wel leuk op zich, althans, niet tegenvallen iig. Ja het zijn stenen, meer had ik me er ook niet bij voorgesteld haha.

Vind dit wel een leuk topic, even denken of ik iets kan bedenken.
<<

Anoniem107

Bericht 05 Apr 2015 20:07

Madame Tussauds, ik weet niet dat wat ik ervan verwacht had, maar ik vond er eigenlijk gewoon helemaal niets aan.
En in het buitenland weet ik het niet zo goed.
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 05 Apr 2015 20:11

Heel Sri Lanka...
<<

orchidee

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 05 Apr 2015 20:16

Venetie... te warm, te druk, te duur.
<<

Anoniem216

Bericht 05 Apr 2015 20:20

Madame Tussauds in Amsterdam. Wat was dat klein. En nog best duur, gelukkig hadden we korting.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Apr 2015 20:23

Suusie schreef:Heel Sri Lanka...

Waarom eigenlijk? Ik kan me er iets bij voorstellen omdat het voor mij deels ook een net niet vakantie was. Ik vond de mensen net niet leuk. had eigenlijk iets anders willen doen maar kijk er achteraf wel met een goed gevoel op terug en heb toch veel mooie dingen gezien met vooral het esala perahera festival als hoogtepunt.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem119

Bericht 05 Apr 2015 20:27

Oh ja ik denk als er één plek is die ik tegen vond vallen dat het inderdaad Venetie was. Echt zo belangrijk toeristisch en één grote poppenkast. Maar ik heb daar de wat rustigere afgelegen straatjes opgezocht en dat was dan wel weer best mooi. Heb daar nog allerlei straatvuil lopen fotograferen, vond ik juist wel interessant, de vervallen kant van één van de ‘meest romantische’ steden van de wereld.

Verder heb ik van elke plek die ik bezoek denk ik altijd wel een redelijk kloppend beeld en ben nooit echt teleurgesteld ergens van terug gekomen.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Apr 2015 20:31

Zakopane in het zuiden van Polen. Op zich wel een mooie en dus toeristische plaats en ik had er wel iets over gelezen dat je er niet in een weekend in de zomer naar toe moest dus waren wij er op een doordeweekse dag. Viel op zich ook niet echt tegen maar was gewoon zo anders dan ik verwacht had, eigenlijk zo lachwekkend druk, net de kalverstraat op een superdrukke dag, Volendam in het hoog seizoen, je kon er over de hoofden lopen, we moesten in file naar ons hotel rijden, bijna vechten om een plekje in een restaurant.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Apr 2015 20:41

De Mekong Delta in Vietnam vond ik ook bepaald niet interessant en zeer tegenvallend, ook al had ik niet echt verwachtingen.
<<

Anoniem315

Bericht 05 Apr 2015 20:46

De piramides van Gizeh, Egypte. Ik had ze mysterieuzer en groter voorgesteld en ook verder de woestijn in.

Giethoorn. Ik snap echt niet wat al die Aziaten daar met hun fotocamera's doen.
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 05 Apr 2015 20:52

rapa nui schreef:

Waarom eigenlijk? Ik kan me er iets bij voorstellen omdat het voor mij deels ook een net niet vakantie was. Ik vond de mensen net niet leuk. had eigenlijk iets anders willen doen maar kijk er achteraf wel met een goed gevoel op terug en heb toch veel mooie dingen gezien met vooral het esala perahera festival als hoogtepunt.

Tja, lastig te zeggen. Ik heb best mooie gebieden gezien,
Horton Plains National Park en de theeplantages bij Nuwara Eliya. En als je de folders moet geloven, prachtige stranden... Maar ik heb ze niet gezien en vond ze maar vies. En ook de mensen, lieve mensen ontmoet maar het lijkt er op dat ze (letterlijk) zitten te wachten op verbetering of wat dan ook. In plaats van dat ze zelf wat zullen ondernemen.
Ik had gehoopt dat door Wie is de mol ik mijn mening zou bijstellen. Maar nee.
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 05 Apr 2015 21:03

Florence... Voor vele een van de mooiste steden van Italië, maar ik vond de vele rechte straten vrij saai. Natuurlijk waren de gebouwen wel mooi, maar het pakte mij qua sfeer en gevoel door het saaie straatbeeld van de rechte straten etc. minder dan Rome, Seina en andere oude Italiaanse steden die ik heb gezien.

In Venetië hadden we juist het goedkoopste ijs gegeten van heel Italië en inderdaad als je van de hoofdroute af gaat en de vele kleine straatjes neemt waar de meeste toeristen niet komen zie je nog veel mooie zaken. Mijn gps kon het zelfs niet aan in de kleine straatjes en gaf soms afwijkingen van 50 meter aan. Ook dat maakte het voor mij bijzonder omdat ik dat nog nergens anders heb meegemaakt.
Laatst gewijzigd door Fred op 05 Apr 2015 21:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem127

Bericht 05 Apr 2015 21:05

Suusie schreef:
rapa nui schreef:

Tja, lastig te zeggen. Ik heb best mooie gebieden gezien,
Horton Plains National Park en de theeplantages bij Nuwara Eliya. En als je de folders moet geloven, prachtige stranden... Maar ik heb ze niet gezien en vond ze maar vies. En ook de mensen, lieve mensen ontmoet maar het lijkt er op dat ze (letterlijk) zitten te wachten op verbetering of wat dan ook. In plaats van dat ze zelf wat zullen ondernemen.
Ik had gehoopt dat door Wie is de mol ik mijn mening zou bijstellen. Maar nee.

Ik ga naar Sri Lanka over twee maandjes, hopelijk zeg ik niet hetzelfde na die tijd als jullie nu. Rapa Nui: wat bedoel je met de mensen net niet leuk? Mensen van een reisgroep of de inwoners van Sri Lanka.
<<

Anoniem127

Bericht 05 Apr 2015 21:08

Stonehenge vond ik ondanks de enorme toeristische drukte mooi, ik had toen ook nog geen idee dat men een gedeelte van de betekenis van het bouwsel achterhaald had, dus dat vond ik wel indrukwekkend. Helaas zat ik op zo'n toeristische bus die nog doorging naar Bath, dus had daar maar heel even tijd. Kon het visitors centre niet eens in wegens tijdgebrek. En Bath vond ik trouwens inderdaad geen hol aan.

Malaga vond ik een wat minder leuke plaats, vrij weinig te doen. Ik was ook snotverkouden en futloos toen ik daar zat, dus misschien speelde dat ook een rol. Heb me er niet zo vermaakt.

Verder kan ik zo 1,2,3 geen dingen bedenken die me echt tegen vielen.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 05 Apr 2015 21:18

orchidee schreef:Venetie... te warm, te druk, te duur.

ja? Ik vond het juist een heerlijke sfeer, heb daar echt een paar hele leuke dagen gehad.

Wat ik vond tegenvallen:
- Alcatraz
- Rome
- Auquadome in Längenfeld (Oostenrijk)
<<

Henque

Kletskop

Bericht 05 Apr 2015 21:19

In vietnam heb ik een rondreis gemaakt, en daar vond ik de plaats Nha Thrang erg tegenvallen. Er werd gezegd dat hier hele mooie stranden waren maar dat viel mij erg tegen.

Verder vond ik Londen ook tegenvallen, maar aangezien iedereen hier altijd zo enthousiast is wil ik het nog wel een keer proberen eigenlijk. Maar dan in de zomer!
<<

Anoniem273

Bericht 05 Apr 2015 21:22

Oohh Giethoorn vind ik echt zo leuk :) Vooral met een fluisterbootje.

Ik vond Versailles enorm tegenvallen. Uren in de hitte in rij gestaan om binnen te komen, terwijl we online al kaartjes hadden gekocht, megadruk en heel duur als je wat wilde eten of drinken.

Verder vonden man en ik Berlijn echt helemaal niks. Het was winter en er was heel veel afgezet wegens verbouwingen en wegwerkzaamheden. Het was echt sfeerloos en weinig te zien.
<<

Anoniem107

Bericht 05 Apr 2015 21:27

Ik weet trouwens nog wel dat ik met school op werkweek naar Parijs ging en toen voor het eerst de Eiffeltoren zag. Dat ding vond (en vind) ik echt enorm overrated, zo'n stalen bouwwerk. Kon er weinig leuks aan ontdekken. Sowieso vond ik Parijs helemaal niet zo mooi toen. Het was er vies, druk, en het stonk er.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 05 Apr 2015 21:34

Checkpoint Charlie in Berlijn, haha.
Tsja, je gaat er toch even langs, maar het stelt letterlijk niks voor.

En persoonlijk heb ik niks met Parijs.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem185

Bericht 05 Apr 2015 21:39

Praag, een klok en een brug...
Ankor Wat, maar dat kwam doordat ik al zo veel gezien had die vakantie denk ik.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Apr 2015 21:45

Barcelona.

En de kleine zeemeermin in Kopenhagen.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties