Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Alleen op vakantie

<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 11 Jan 2015 22:30

Alleen op vakantie

Ik dacht dat hier wel meer topics over zouden zijn, maar kon op een heel oud topic van 1,5 jaar geleden en een zeer algemeen topic van Serendipity niks vinden.

Mijn voornemen is om dit jaar waarschijnlijk alleen op vakantie te gaan. Waarom? Omdat ik een schijterd ben en eens iets alleen wil doen/durven. Ik ben nog nooit alleen op vakantie geweest, alleen gewoond etc. Ik denk dat het goed is voor mijzelf om eens alleen op vakantie te gaan.

Misschien kunnen jullie met mij meedenken, wat zouden jullie adviseren om naar toe te gaan als eerste trip in je eentje?
Ik zou graag op korte termijn willen vertrekken; maart of april. Mijn eisen zijn dat het daar toch wel een beetje een aangenaam temperatuurtje heeft. Dus dat het overdag t-shirtweer is. Ik denk dat een dag of vier wel genoeg is voor een eerste keer, een stedentrip dus.

Zelf zat ik aan Lissabon, Porto of Boedapest te denken. De laatste valt waarschijnlijk af, omdat het in de periode echt nog te koud is.Iemand nog een leuke tip voor mij?
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 11 Jan 2015 22:36

Re: Alleen op vakantie

Ik lees even mee want dit is ook mijn plan.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 11 Jan 2015 22:37

Stoer nijntje! Heb je al een idee wat je ongeveer wil? Al eens eerder gedaan?
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 11 Jan 2015 22:38

Ik ben afgelopen oktober met een vriendin naar Lissabon geweest, en naar mijn mening is dat een stad waar je ook prima in je eentje naar toe kan :) Ik ben ook te schijterig om zoiets te ondernemen in m'n eentje, maar toen ik daar rondliep dacht ik wel "oh, dit had ik zelf ook wel gekund, en hier had ik mezelf ook prima vermaakt".

Verder lees ik ook graag nog even mee, want ik overweeg om dit jaar dus ook een keertje alleen te gaan :)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 11 Jan 2015 22:43

Check de blog van Serendipity: www.travelalone.nl!
❤️ 7 juni 2018
<<

Kaat

Kletskop

Bericht 11 Jan 2015 22:44

Mijn eerste vakantie alleen was naar Mardrid en heb het daar super gehad. Was midden in de zomer, dus super warm. Denk dat het in de periode dat jij wil gaan wat beter uit te houden is. Ben later ook nog alleen naar Lissabon geweest, maar daar voelde ik mij minder veilig op straat en lag alles wat verder uit elkaar dan in Madrid.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 11 Jan 2015 22:45

Ik ben afgelopen zomer 5 dagen naar Ameland gegaan, alleen. Niet zo ver weg dus, maar toch spannend om alles alleen te doen, zelf dingen te plannen, alleen uit eten enz. Weet nog niet of ik weer zoiets ga doen of met groepsreis oid meega.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 11 Jan 2015 22:46

Ik ben naar alle 3 de steden alleen geweest en beviel prima. Ik had trouwens Lissabon & Porto gecombineerd, maar in Lissabon zelf kan je je prima 4 dagen vermaken. Porto had ik persoonlijk in 1,5 dag wel gezien en Boedapest ben ik maar 2,5 dag geweest maar had ik ook zo langer kunnen blijven.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 11 Jan 2015 22:53

Kaat, waarom voelde jij je minder veilig alleen op straat? Mijn vriend is weleens in Lissabon geweest (hij is dan wel een man dat wel) maar hij vond het juist een hele fijne en vriendelijke stad.
Hoe heb jij dat ervaren Bailando?

Tips voor andere steden wellicht wat in maart/april een prima temperatuur heeft.
<<

Anoniem187

Bericht 11 Jan 2015 22:53

Bedankt voor het delen van mijn blog Bliss, lief!

Zoals de meesten hier wel weten ben ik in 2013 alleen naar Lanzarote geweest voor 8 dagen. Ik vond het doodeng maar ik heb het zó geweldig gehad! Afgelopen jaar vanwege nieuwe baan en financiën niet alleen weggeweest, voor dit jaar staan sowieso Porto en Lissabon op de planning.

Ik ben van mening dat iedereen het kan, alleen op vakantie. Ik vond het genieten en heb me niet alleen gevoeld. Doen waar ik zin in heb, wanneer het mij uitkomt.. Ik raad het echt iedereen aan!

Enne, heel cliché maar stel je vind het vreselijk.. Dan voel je je een paar dagen klote, maar wat zijn die paar dagen op je hele leven? Helemaal niets! Maar ik beloof je dat je het niet vreselijk vindt.

Voor nog meer redenen ga ik even mijn blog spammen! Misschien leuke blogs voor jou:
- 10 redenen waarom ook jij alleen op vakantie moet gaan: http://www.travelalone.nl/10-redenen-wa ... moet-gaan/
- Alleen op vakantie en uiteten: http://www.travelalone.nl/alleen-op-vak ... -uit-eten/
- En mijn blog van vandaag: Waarom helemaal alleen en geen groepsreis? http://www.travelalone.nl/waarom-helema ... roepsreis/
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 11 Jan 2015 22:55

Ik ben afgelopen jaar alleen in Rome, Florence en Milaan geweest. Milaan vond ik zelf iets minder, maar de andere twee zijn zeker aanraders om alleen te doen!
❤️ 7 juni 2018
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 11 Jan 2015 22:59

Haha, je blog over het uiteten gaan is wel echt heel herkenbaar en leuk geschreven! Iets waar ik het vanavond ook met mijn vriend over had. Je moet schijt hebben aan de mensen om je heen, want idd je vind het zelf ook alleen maar stoer als iemand juist wel alleen gaat eten. Ik wel in ieder geval!
Maar juist het avondeten vind ik wel heel erg spannend en eng. Overdag daar vermaak ik me wel, daar maak ik me niet druk om, maar dat avondeten dat lijkt me gewoon heel erg spannend en eng, terwijl het eigenlijk gewoon onzin is.

Ik ben in alledrie je plaatsen al geweest, Bliss. Ik vond Milaan ook niet zo heel erg bijzonder. Die andere twee plaatsen inderdaad wel! Zou ik ook zo weer naar toe willen, maar ik moet van mezelf dan ook echt naar een plaats gaan waar ik nog nooit ben geweest, echt uit mijn comfortzone.
<<

Anoniem187

Bericht 11 Jan 2015 23:03

Haha dankjewel. Zoals ik het schrijf stond ik ook echt de eerste avond... Maar die pizza op het balkon was heerlijk ;)

De dagen er na ging het een stuk beter en had ik er inderdaad schijt aan. Belangrijkste tip: zorg dat je wat te doen hebt onder het eten.. Iets te lezen, iets te puzzelen, planning voor de dag erna maken etc...
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 11 Jan 2015 23:05

Ik heb me geen moment onveilig gevoeld in Lissabon. Alleen in de wijk Alfama (oude arbeiderswijk waar de Fado vandaan komt) voelde ik me iets meer bekeken, maar that's it. Ik heb er tijdens mijn reis naar Lissabon en Porto voor gekozen om in Lissabon in een hostel te slapen en heb daar ook de tweede avond nog drankje mee gedaan enzo. Overdag ging ik liever zelf op pad. In Porto had ik een hotel, maar heb daar bijvoorbeeld weer mensen gesproken bij een portproeverij, dus voelde me niet echt alleen. En met eten gewoon een boekje mee of ergens met een terras zodat je lekker mensen kan kijken of zo. En je denkt misschien dat iedereen vast naar je kijkt van oh zij is alleen, maar dat is echt niet zo, het is niets geks om ergens alleen te gaan eten. Ik was overigens in januari naar Lissabon en Porto en toen was het al prima weer om met de jas open te lopen, dus ik denk dat maart/april prima gaat zijn dan. Boedapest was ik in mei en het was toen echt flink warm.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Jan 2015 23:42

Kijk ook eens naar bepaalde evenementen die er georganiseerd worden in een bepaalde periode. Dat maakt een stad extra levendig / nog meer te doen. Het is dan natuurlijk soms wel wat duurder maar geeft een reis ook wat extra's. In de week voor Pasen (begin april), semana santa, zijn er in Spanje en misschien ook wel in Portugal processies, klinkt misschien wat saai maar is uniek en speciaal om mee te maken, kleurrijk en leeft enorm onder de bevolking.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Kaat

Kletskop

Bericht 11 Jan 2015 23:56

Winegum schreef:Kaat, waarom voelde jij je minder veilig alleen op straat? Mijn vriend is weleens in Lissabon geweest (hij is dan wel een man dat wel) maar hij vond het juist een hele fijne en vriendelijke stad.
Hoe heb jij dat ervaren Bailando?

Tips voor andere steden wellicht wat in maart/april een prima temperatuur heeft.

Ik was toen in februari, dus er waren misschien ook wat minder toeristen waar door ik mij misschien meer bekeken voelde? Veel daklozen (in Madrid ook, maar daar bleven ze meer op afstand) en veel rondhangende mannen. Op een gegeven moment liep ik door een winkelstraat en merkte ik dat er iemand achter mij bleef lopen (zag dit in de weerspiegeling van de winkelruit) dus ik stopte even en zorgde ervoor dat die man voor mij kwam te lopen. Op een gegeven moment liep hij toch weer achter mij en probeerde hij mijn tas open te ritsen. Ik voelde en hoorde dit, dus ging met mijn rug naar de muur staan en ik keek die man aan. Hij keek mij aan en zo stonden we gewoon echt even naar elkaar te kijken. Ik wist wat hij van plan was en hij wist dat ik hem door had :wtf: ik ben zo blijven staan totdat hij de straat weer overstak en heenliep waar hij vandaan kwam, maar hij bleef ook weer over z'n schouder kijken of ik misschien toch niet weer door zou lopen.

Ik heb in Madrid echt hele dagen met m'n grote camera om m'n nek rond gelopen, ermee in het openbaar vervoer en alles, maar in Lissabon had ik niet het gevoel dat ik zo overstraat kon. Blijft vErder misschien toch ook bij mijn gevoel en vind het wat lastig uit te leggen waar het precies in zat.
<<

Anoniem131

Bericht 12 Jan 2015 08:18

Ik ben zo vaak alleen gegaan. De eerste keer was spannend maar viel mee en nu boeit me dat echt niet meer.

Een Canarisch eiland vind ik wel een aanrader voor de eerste keer. Lekker weer en leuke mensen.
<<

Anoniem321

Bericht 12 Jan 2015 10:22

Leuk Winegum, ik zeg altijd doen.
Ik ben zelf al een aantal keer alleen op stedentrip geweest. De 1e keer was naar Maastricht en de keren daarna heb ik 2 x gecombineerde trips gemaakt van ieder een week naar Jerez/Sevilla. En een keer naar Malaga, Granada en Cordoba.

Als jij 3 of 4 dagen wilt gaan zou ik het bij 1 stad houden. Ik vind Madrid of Rome wel heel geschikt. Het zijn grote steden die in mijn ogen veel te bieden hebben.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 12 Jan 2015 11:26

Madrid staat nu ook wel op mijn lijstje om alleen heen te gaan. Ben sowieso pas 1x in Spanje geweest, op m'n 17e, dus wordt wel weer eens tijd!
❤️ 7 juni 2018
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Jan 2015 11:29

Ik denk alleen dat Madrid misschien nog wel koud zal zijn als Winegum in maart of april wil gaan? Barcelona is dan misschien al iets warmer.
<<

Anoniem187

Bericht 12 Jan 2015 13:08

Ik maak even gruwelijk misbruik van het topic, maarre is er toevallig iemand die 1 of meerdere gastblogs wilt schrijven? *kijkt heel lief* Poubelle & Bliss gingen jullie al voor ;)
<<

Anoniem321

Bericht 12 Jan 2015 16:44

Bailando schreef:Ik denk alleen dat Madrid misschien nog wel koud zal zijn als Winegum in maart of april wil gaan? Barcelona is dan misschien al iets warmer.

Ja het kan inderdaad nog koud zijn in maart of april.
Winegum, je zou ook Valencia of Sevilla kunnen overwegen. Beide ook prachtige steden :heart:
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Jan 2015 16:46

Valencia en Sevilla zijn inderdaad ook leuk!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 12 Jan 2015 21:47

Thnx voor jullie tips en adviezen dames! Ik ben naar een flink aantal steden van jullie ideeen al geweest. Oeps haha. Maar ik ben wel enthousiast geworden van Sevilla! Het is daar echt al flink warm in maart zie ik volgens de statistieken. Dat trekt me wel heel erg aan eigenlijk. Dan kan ik ook lekker buiten lunchen en hopelijk ook in de avond buiten doorbrengen, vind ik toch wel wat leuker. En ik ben ook gek op Spanje.

Hoe is het met het OV geregeld in Sevilla, Ragazza?

Ik zou best een stukje willen schrijven voor je blog, Serendipity, als ik echt besluit te gaan. Maar weet niet wat je precies verwacht. Bovendien kan het me ook tegen gaan vallen natuurlijk. Dat weet ik nog niet!
<<

Anoniem321

Bericht 13 Jan 2015 09:50

Winegum, in Sevilla ben ik overal lopend heen gegaan. Ik zat in een pension midden in de stad.
Vanaf het treinstation naar het pension en vice versa was het even een eind lopen, maar als je eenmaal in de stad bent kun je makkelijk alles belopen.
Maar er gaan ook gewoon bussen. Dan zou je je daar even in moeten verdiepen.

Vanaf de luchthaven naar het treinstation gaat een luchthavenbus.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties