Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Samos

<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 09 Feb 2015 00:04

Samos

Ik zit een (groeps)reis naar Samos te overwegen voor aankomende zomer, en ik kan kiezen tussen een reis van 8 of 15 dagen.

Wie van jullie is wel eens op vakantie naar Samos geweest, en kan mij vertellen hoe lang je je daar kan vermaken (qua activiteiten, excursies, omgeving etc.)? Is 8 dagen meer dan genoeg om het hele eiland te zien of kan je je er ook gemakkelijk 15 dagen vermaken?

Als jullie verder nog tips hebben wat betreft je echt niet mag missen op Samos, hoor ik het ook graag!
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 10 Feb 2015 12:17

Re: Samos

Niemand hier ervaring met Samos?
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Feb 2015 14:12

Wij zijn een week naar Samos geweest, hebben toen alles gezien wat we wilden zien, maar kan me goed voorstellen dat je je er ook prima 15 dagen kan vermaken. Vond het wel het een supermooi eiland trouwens!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 11 Feb 2015 08:40

Bedankt voor je reactie :) Sowieso ook fijn om te horen dat het een supermooi eiland is! Heb je dan ook nog tips voor een leuke excursie of iets wat je echt niet mag missen?
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Feb 2015 13:46

Wij hadden een autootje gehuurd en hebben daarmee echt het hele eiland afgecrost. Soms ook over zandpaden enzo. We hebben geen excursies oid gedaan, maar helemaal ons eigen plan getrokken. Sowieso zijn we naar de verschillende stadjes geweest, waar we meestal zowel 's middags als 's avonds gingen eten, omdat het zo goedkoop was. Verder heel veel mooie natuur gezien en daar lekker gewandeld. Wat ik wel aanraders vind verder nog zijn:
Heraion, heiligdom uit de oudheid, hier zijn muurtjes en fundamenten die bewaard zijn gebleven, deels uit de Romeinse tijd.
Tunnel van Eupalinos, uitgehakte tunnel door de bergen, van zo'n km lang, zorgde voor de watertoevoer.
Romeinse thermen
Moni Timiou Stavrou, klooster.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Fauve

Major Yipyapper

Bericht 12 Feb 2015 16:01

Zelfde als rebecca. Wij maakten dan nog 2x een mooie boottocht met bbq aan boord op een griekse houten boot. Die vertrok vanuit Pythagorio. Dat is ook een leuk dorpje om uit eten te gaan. Kokkari is ook een leuk dorpje en je hebt daar een mooi kiezelstrand.
04-2014
10-2015
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 12 Feb 2015 20:06

Bedankt voor de tips Rebecca :)

Milou, jij bent er ook een week geweest? De reis die ik overweeg heeft een hotel dichtbij Pythagorion dus dat komt mooi uit ;)
<<

Fauve

Major Yipyapper

Bericht 13 Feb 2015 21:05

Nee wij waren er 2 weken. We deden ook nog een excursie naar Turkije geloof ik. Was niet zo geslaagd (irritante mensen daar).
We bleven de ene dag op het strand en de andere dag gingen we iets doen met de scooter of huurauto.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem273

Bericht 13 Feb 2015 23:05

Wij zijn er getrouwd, bijna 2 jaar geleden :)

Ik ben er vier keer geweest. Twee keer drie weken vroeger met m'n moeder en broers, dat was best lang maar we vermaakten ons super. Met m'n man ben ik twee keer twee weken geweest. Een week vind ik persoonlijk te kort.
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 14 Feb 2015 20:04

Jeetje, 4 keer al geweest, wat trekt je aan op Samos dat je er zo vaak naar terug gaat?

Wel tof dat je er ook getrouwd bent trouwens!
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Feb 2015 23:29

Ik ben er vorige zomer geweest met m'n vriend. 12 dagen. Vond ik eigenlijk wel lang genoeg. Leuk eiland, maar niet super levendig vond ik het.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 19 Feb 2015 23:23

Mijn man en ik zijn er 6 jaar geleden geweest. En wij hebben een reisje gedaan zoals Milou. Excursies met een boot gedaan, ook naar Turkije, maar niet aan te raden. Wij vonden het niet zoveel aan het waren heel opdringerige mensen.
Wat wij héel erg gaaf vonden was een jeep safari. Je mag zelf rijden, komt op mooie plekken en gaat op mooie standjes zwemmen.
Leven en laten leven
<<

Anoniem287

Bericht 20 Feb 2015 16:22

Voor de meiden die naar Samos zijn geweest: Hadden jullie een auto gehuurd? Zo ja waar, en weet je nog wat je ervoor betaald hebt?
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 20 Feb 2015 20:38

Siamsa schreef:Voor de meiden die naar Samos zijn geweest: Hadden jullie een auto gehuurd? Zo ja waar, en weet je nog wat je ervoor betaald hebt?

Ja, bij Six(t?).
Leven en laten leven
<<

Anoniem273

Bericht 20 Feb 2015 21:24

Siamsa, bij Yes Rent a Car, bij Sandy. Is een Nederlander en hij heeft hele nette prijzen en komt de auto zelf afleveren en ophalen. Echt hele goede service!
<<

Anoniem273

Bericht 20 Feb 2015 21:26

Bueno schreef:Jeetje, 4 keer al geweest, wat trekt je aan op Samos dat je er zo vaak naar terug gaat?

Wel tof dat je er ook getrouwd bent trouwens!

Gewoon een gevoel, denk ik. Ik voel me er fijn en ik ken de omgeving goed. Overigens gaan we altijd naar het dorpje Kokkari toe, echt heel fijn en gemoedelijk. Aardige mensen, ik ken de eigenaars van het appartement inmiddels ook goed en word altijd zo hartelijk ontvangen.

Terug naar Reizen & vakanties