Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Kamperen, wat allemaal nodig?

<<

Anoniem97

Bericht 04 Feb 2015 10:53

Kamperen, wat allemaal nodig?

Wij willen langzaam aan alles aanschaffen om te Kameroen van de zomer, de bedoeling is met een tent.
Ik heb al t ea opgeschreven, maar vergeet vast een boel.
Dus kunnen jullie mij helpen? Wat zijn dingen die je echt niet kan missen?

( wij zijn wel van t zo min mogelijk meenemen, dus echt de belangrijkste dingen ;) )
<<

Anoniem193

Bericht 04 Feb 2015 10:58

Re: Kamperen, wat allemaal nodig?

Matjes en slaapzakken.
Gaspitje en pannetje, wasknijpers, paar stukjes touw, dik plakband.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Feb 2015 11:05

Wasmiddel om eventueel handwasje te kunnen doen. Zonnebrand, iets tegen de muggen. Parasol als je een volle zon plek hebt.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Feb 2015 11:07

Wat wij altijd als eerste inpakken is de perculator (zo'n koffie pruttelpotje). We zijn 'm ooit eens vergeten... Niet te doen! Haha.

Daarna slaapzakken, luchtbedden en pomp.
Tent en luifel
Pannetjes, gaspitje, aansteker
Borden, bestek, bekers
Rol grote vuilniszakken
Lampje

Als we dit gepakt hebben gaat de rest minder structureel. Dit is voor ons de basis, de rest zien we wel.
<<

Anoniem193

Bericht 04 Feb 2015 11:17

zonneschijn schreef:Wasmiddel om eventueel handwasje te kunnen doen. Zonnebrand, iets tegen de muggen. Parasol als je een volle zon plek hebt.

Ik ga dan met de motor weg en dan kan een parasol niet, maar een groot doek van 3m2 neemt weinig ruimte inbeslag. Met touwtjes en wasknijper etc die ik noemde kun je heel makkelijk een schaduwplek maken.
<<

Anoniem97

Bericht 04 Feb 2015 12:42

Kijk aan waslijn enzo had ik niet gedacht.

Dingen als muggenspul ed. Dat nemen we sowieso mee, maar ik bedoel echt de kampeerbenodigheden zoals gasstel en koelkastje :)

Oh la la, ja wij hadden afgelopen zomer eerst geen koffiezet ding, meteen maar gehaald daar haha.
Lucifer of aansteker is ook handig ja, gaat op t lijstje :) oh en vuilniszakken haha
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Feb 2015 13:12

Een (wegwerp)barbecue gaat bij ons ook standaard mee trouwens.

Eventueel een tafeltje en stoeltjes. De laatste jaren doen we dat wel, maar we zijn ook wel zonder gegaan.
Dan hadden we een fleecedeken op wat vuilniszakken voor ons koepeltentje gelegd en zaten/lagen we daar op. Beetje zoals op Lowlands haha.

Waslijn hebben we eigenlijk nooit mee. Was hangen wij over de scheerlijnen en aan de luifel :)
<<

Anoniem97

Bericht 04 Feb 2015 13:39

Ja dat kan ook idd, maar met 3 kinderen zal er wel wat was zijn en evenveel handoeken dus dan is een lijn wel handig denk ik.
Ik wil zon klap-picknicktafel halen, leek mij wel handig, kunnen we met z'n alle aan zitten eten en kinderen ook aan kleuren enzo.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 04 Feb 2015 13:47

Leuk! Voorpret!

Wij hebben 1x iets vergeten en dat was een kurkentrekker/blikopener. Dat was best onhandig haha :D

Ik heb idd altijd vuilniszakken bij me, maar ook altijd wat plastic tassen. Ik gebruik ze vaak ook allemaal, om te douchen, strand, natte kleren, voor de was, voor etenswaar bewaren etc! Ik neem ook altijd voor 1 of 2 avonden eten mee, iets van crackertjes en een soepje ofzo. Zijn al te vaak gestrand ergens waar niks meer te halen was, en dan is wat warms kunnen maken best fijn! Pruttelpotje idd is ook cruciaal :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem97

Bericht 04 Feb 2015 13:49

Oh dat is een goede idd, daar had ik niet aan gedacht en wel zo handig om potten zo te kunnen openene haha

Ja voorpret is leuk, ik heb er nu al zin in, maar moeten tot juli wachten haha, maar nu alle tijd om alles te halen.
<<

Anoniem166

Bericht 04 Feb 2015 14:05

Tent, tentstokken, haringen
Eventueel grondzeil voor onder de tent (als dat mag op de locatie)
Koelkast
Kookstel + gasfles (of elektrisch kookstelletje)
Waterkokertje (voor koffie en thee)
Veger en blik (schoonmaken tent)
Kookgerei
Borden, bekers, bestek
Luchtbedden + beddengoed
Tafel + stoelen
Lamp, zaklamp
Elektriciteitshaspel + wereldstekker als je naar het buitenland gaat
Muggenkaars
Vuilniszakken
Emmer + afwasteiltje + afwasborstel
Blikopener
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Feb 2015 14:09

Een koelkast?! Really?

Of ben ik zó'n basic kampeerder?
<<

Anoniem97

Bericht 04 Feb 2015 14:09

Veger en blik! Die had ik ook nog niet :)
<<

Anoniem97

Bericht 04 Feb 2015 14:10

Hoe bewaar je dan je eten, zoals vleeswaren, kaas en drinken als t heel warm is?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Feb 2015 14:14

Niet. We doen altijd heel gericht boodschappen en met een koelbox kom je een heel eind.
Wij hebben ook nooit electiciteit bij de kampeerplaats. Telefoon af en toe opladen bij de receptie of in de auto als we ergens heen gaan en that's it.

Edit: als we een dag van de camping weg gaan leveren we de koelelementen ook bij de receptie in en halen ze bij terugkomst weer op. Tot nu toe kon dit bij alle campings waar we stonden.
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 04 Feb 2015 14:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem97

Bericht 04 Feb 2015 14:18

Ah ok, wij hebben geen koelbox, dus ik wilde dan zon koelkastje kopen die je ook kan aansluiten aan stroom.
<<

Anoniem99

Bericht 04 Feb 2015 14:20

Wij hebben ook een koelkastje (en een koelbox, als het nog past in de auto). Echt, ik wil niet meer zonder. Vooral met warm weer vind ik het wel zo fijn dat mijn vleeswaren in ieder geval gekoeld ligt. Anders kan ik het elke dag weggooien, dat is toch zonde?

Vergeet trouwens een hamer niet ;)
<<

Anoniem97

Bericht 04 Feb 2015 14:24

Als je met z'n 2tjes bent dan is heel basic kamperen denk ik makkelijker dan met 3 kleine kinderen. Wij zijn ook een keer met z'n 2tjes in een tentje op vakantie geweest, we hadden bijna niks mee en dat ging prima haha
Maar met de kinderen is t wel fijn als je wat dingen op voorraad hebt en koel kan bewaren ook voor onderweg.

Hamer is ook wel handig ja haha, ik ben nu al heel blij met dit topic haha
<<

Anoniem166

Bericht 04 Feb 2015 14:25

Ik vind een koelkastje niet zo gek hoor. We nemen geen grote Amerikaanse koelkast mee ofzo, maar gewoon een koelkastje die net zo groot is als een koelbox. Er past niet veel in, maar het blijft allemaal wel lekker koud.
<<

Anoniem99

Bericht 04 Feb 2015 14:31

Gaia schreef:Als je met z'n 2tjes bent dan is heel basic kamperen denk ik makkelijker dan met 3 kleine kinderen. Wij zijn ook een keer met z'n 2tjes in een tentje op vakantie geweest, we hadden bijna niks mee en dat ging prima haha
Maar met de kinderen is t wel fijn als je wat dingen op voorraad hebt en koel kan bewaren ook voor onderweg.

Hamer is ook wel handig ja haha, ik ben nu al heel blij met dit topic haha

Hoe vak wij wel niet op de camping hebben gestaan zonder hamer.... :palm:
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Feb 2015 14:32

Het is ook maar net wat je gewend bent natuurlijk.
Wij zijn van huis uit gewend om zo basic te kamperen. Ook met 3 kleine kinderen.
<<

Anoniem97

Bericht 04 Feb 2015 14:38

Ja dat is zo, en zo basic is ook wel leuk en ook wel makkelijk.
Dit jaar voor t eerst met eigen tent en we meten maar zien wat we echt nodig hebben en wat niet.
<<

Anoniem193

Bericht 04 Feb 2015 14:58

En anders is er altijd wel een buurman of buurvrouw die wel een hamer of kurkentrekker of blikopener heeft ;)

Ik ga met de motor altijd zonder hamer weg, meestal kun je de haringen zo in de grond duwen. Pas 1x gebeurd dat de grond zo hard was dat dat niet lukte (Limburg) toen kwam er vanzelf hulp aanlopen.
En verder boodschappen per dag doen. 's morgens wel iets van vleeswaren halen, en gelijk opeten en voor 's middags iets wat buiten de koeling kan blijven.
<<

Anoniem97

Bericht 04 Feb 2015 15:03

Maar dan moet er wel vlakbij een winkel zijn (campingwinkels zijn zo duur)
Ja en iets lenen is natuurlijk ook geen probleem :)
<<

Anoniem193

Bericht 04 Feb 2015 15:54

Ja idd dat klopt, ik ga eigenlijk nooit naar een campingwinkel op vakantie. Altijd gewoon een dorpje verder op naar een supermarktje.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties