Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Expedia / betrouwbaar

<<

Anoniem86

Bericht 25 Jan 2015 19:32

Expedia / betrouwbaar

Ik zit te kijken voor onze new york vakanties en we willen snel gaan boeken, maar het is bij Expedia een stuk goedkoper dan bv. via Arke... iemand wel bekend met deze site? Ik ken hem van nachtjes weg wel van mijn werk dat het veel gebruikt wordt, maar niet voor lange(re) vakanties met vliegtickets erbij. Iemand? Het scheelt zo ruim 300 euro namelijk!
<<

Anoniem88

Bericht 25 Jan 2015 19:34

Re: Expedia / betrouwbaar

Ik heb alles bij Expedia geboekt toen ik naar Toronto ging! Prima ervaring mee.
<<

Anoniem86

Bericht 25 Jan 2015 19:37

Ze zijn namelijk nergens bij aangesloten..
<<

Anoniem88

Bericht 25 Jan 2015 19:44

Volgens mij heeft dit ermee te maken dat ze een buitenlands bedrijf zijn. Maar ik las via Google wel een nieuwsbericht dat aansluiting bij de SGR en ANVR onderweg is.
<<

Anoniem88

Bericht 25 Jan 2015 19:58

Heb even gekeken, maar voor zover ik het zo snel zag zijn andere buitenlandse sites als hotels.com, trivago en booking.com ook nergens bij aangesloten. Ik denk dat ze allemaal wel goed te vertrouwen zijn (mijn ervaring met Expedia is erg goed in elk geval), maar dat het voor een buitenlands bedrijf lastig is om je aan te sluiten bij ANVR en SGR.
<<

Anoniem119

Bericht 25 Jan 2015 20:37

Expedia is een van de grootste reisorganisaties ter wereld. Ze staan nogal wel eens in het nieuws als boeven, maar daar hebben hoteleigenaren etc meer mee te maken dan de klanten zelf.

Ik zou alleen nu ik zelf voor een luchtvaartmaatschappij werk, nooit meer met zo'n grote reisagent website willen boeken. Als er iets mis is met je boeking (van de vlucht heb ik t dan over, niet hotel, dat weet ik niet) zijn zij verantwoordelijk en dat kan nogal een gedoe zijn om iets geregeld te krijgen, ipv rechtsreeks naar de luchtvaartmaatschappij te kunnen stappen voor assistentie.

Waarom boek je niet een losse vlucht en los hotel? Ik vind dat zelf altijd veel fijner ipv een pakket waarvan je niet helemaal zeker weet of dat wel de beste combi is.
<<

Anoniem86

Bericht 25 Jan 2015 20:46

Marin, omdat dat een stuk duurder is als ik los het hotel wil boeken en los de vlucht & ik het wel fijn vindt als het gewoon samen geregeld is gelijk. Maar we gaan het waarschijnlijk gewoon via Arke doen, mijn vriend durft het toch niet aan met zo'n website met zo'n groot bedrag en het blijft toch wel veel geld. We willen sowieso rechtstreeks vliegen! Wordt United Airlines of KLM.
<<

Anoniem119

Bericht 25 Jan 2015 21:06

Maar Arke is toch net zo goed zo'n website van een reisagent? Ik snap dat nooit zo goed, wat daar eng aan is, behalve dat Arke Nederlands is dus dat misschien vertrouwder voelt dan Expedia (wat echt veel groter is overigens).

Dat t goedkoper is, is wel fijn idd.
<<

Anoniem313

Bericht 25 Jan 2015 21:14

Marin schreef:
Ik zou alleen nu ik zelf voor een luchtvaartmaatschappij werk, nooit meer met zo'n grote reisagent website willen boeken. Als er iets mis is met je boeking (van de vlucht heb ik t dan over, niet hotel, dat weet ik niet) zijn zij verantwoordelijk en dat kan nogal een gedoe zijn om iets geregeld te krijgen, ipv rechtsreeks naar de luchtvaartmaatschappij te kunnen stappen voor assistentie.

Ja, dit. En zo'n reisagent kan nogal wat dingen wijzigen. Je overboeken op een andere vlucht of een ander hotel, heel irritant vind ik dat.
Als het goedkoper is, is dat wel mooi natuurlijk. Maar vaak kun je met goed speuren zelf ook wel een goeie deal bij elkaar sprokkelen. Ik boek dus altijd los.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Jan 2015 21:19

Ik heb Expedia twee keer gebruikt, nl Barcelona en New York. Beide keren heb ik gewoon de vlucht(en) die ik had geboekt en het hotel dat ik had geboekt. Er zit helemaal niks extra's aan op het gebied van service, vind ik. Dit hoeft helemaal geen probleem te zijn, zeker niet als je óf ervaren bent óf altijd je weg wel vindt. Ikvond het helemaal prima, niks op- of aan te merken.
L2014 & H2017
<<

Anoniem86

Bericht 25 Jan 2015 21:24

Marin, Arke is wel aangesloten bij alle organisaties en Expedia (nog) niet. En ik heb gezocht voor alles los, alleen kom ik gewoon niet goedkoper uit met wat we willen op dit moment. Ja, via Brussel of met overstappen, maar daar heb ik geen zin in, dan betaal ik liever 100 euro meer.

MzCharlotte, dat klinkt wel positief, zo'n gevoel had ik ook bij Expedia inderdaad, ik zou het wel aandurven, wij redden ons zelf wel gewoon.
<<

Anoniem119

Bericht 25 Jan 2015 21:26

Neem aan dat Expedia wel allerlei Amerikaanse keurmerken heeft, maar misschien geen Nederlandse nee, dat weet ik niet.
<<

Anoniem173

Bericht 25 Jan 2015 23:48

Ik boek al zeker 5 jaar al mijn hotels via Expedia of booking.com alleen maar goede ervaringen mee. Zijn enorm grote websites. Toevallig nu voor Barcelona via arke geboekt omdat dat goedkoper was. Vliegticket kan je evt ook nog via sites als cheaptickets.nl doen.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Jan 2015 23:52

Ik zou ook goed vergelijken. Ik heb nog nooit gehad dat een site als expedia, cheap tickets of wat dan ook goedkoper was dan rechtstreeks bij de airline. Tenzij ze zulke enorme kortingen op een hotel kunnen bedwingen?
Arke vliegt toch gewoon zelf? Of gebruiken ze ook andere airlines als je een pakket boekt?
<<

Anoniem88

Bericht 25 Jan 2015 23:55

Ik ben juist altijd duurder uit als ik alles los boek trouwens. Ik heb daar geen talent voor ofzo...
<<

Zero

Bericht 26 Jan 2015 01:07

Ik heb net op het andere topic gereageerd, maar ik heb mijn NYC reis ook via Expedia geboekt. Ging perfect!

Ik vloog met Delta - wat niet helemaal lekker ging, op Schiphol was er een enorm probleem met de lopende banden en mijn koffer kwam pas halverwege de week aan :') - maar goed, daar kon Delta niks aan doen.
KLM heeft me uiteindelijk geld gegeven ter compensatie (en omdat mijn koffer gesloopt was)

Ah man, ik heb nu helemaal zin om weer terug daar heen te gaan, het was echt een van de beste vakanties sinds... sinds... dingen... gewoon awesome!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 26 Jan 2015 19:38

Ik heb ook wel eens bij Expedia geboekt, mijn zus ook, en ik vond het erg betrouwbaar. Meestal als we een stedentripje ofzo willen doen kijken we eerst bij Expedia wat ongeveer de prijs is, en daarna kijken we of het los goedkoper kan. Soms lukt dat, soms ook niet.
<<

Anoniem86

Bericht 26 Jan 2015 19:40

Ik neig toch gewoon naar Expedia dan, dan kan ik 1 dag langer mét ontbijt voor 200 euro minder in totaal dan Arke.. nu kijken wat mijn vriend wil haha!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 27 Jan 2015 14:13

Ik heb destijds ook via Expedia richting New York geboekt. Ook zij kwamen toen bij alles goedkoper uit dan wat ik zelf kon vinden. En ik heb er alleen maar goede ervaringen mee gehad. Gewoon: ik kreeg alle info die ik nodig had en ik redde mezelf wel.
<<

Anoniem86

Bericht 27 Jan 2015 14:41

Caro dat is goed om te lezen. Ik heb mijn vriend dit laten lezen, en hem overtuigd. Vanavond gaan we boeken!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 27 Jan 2015 14:49

Ja het mij niet aanrekenen als het fout gaat he! :smile:

Voor de rest: veeeel plezier! Wanneer ga je precies?
<<

Anoniem86

Bericht 27 Jan 2015 14:52

Hahaha! Moet goed komen, we gaan vliegen met KLM en Hotel ziet er ook prima uit, en we hebben ook ontbijt erbij.
We gaan over een kleine 6 weken!
<<

Anoniem119

Bericht 27 Jan 2015 16:48

Leuk, spannend Pippa!
<<

Anoniem86

Bericht 27 Jan 2015 23:46

Geboekt! En alle bevestigingen en ticket informatie etc is binnen!
<<

Anoniem162

Bericht 28 Jan 2015 11:15

Wat leuk Pippa, wij gaan half maart.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties