Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Handbagage en vloeistoffen, hoe zit dat ook alweer?

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 05 Apr 2015 08:48

Handbagage en vloeistoffen, hoe zit dat ook alweer?

Wij vliegen van de week met Air Malta naar Malta en nemen in het vliegtuig alleen handbagage mee. Hoe zit dat nou ook alweer met vloeistoffen? Ik weet dat je in totaal max. een liter mee mag en dat dit in losse verpakkingen van 100 ml per stuk moet zitten, maar mag je dit gewoon in je toilettas in je koffer doen, of moet het in zo'n doorzichtige zak los langs de douane?
Oh, en je mag toch ook altijd naast je handbagage koffertje een klein handtasje voor dingen als portemonnee en telefoon meenemen?

Google maakt mij in de war dus ik hoop dat ik hier het antwoord vind :D

♥♥
<<

Anoniem107

Bericht 05 Apr 2015 08:56

Re: Handbagage en vloeistoffen, hoe zit dat ook alweer?

Max. 100 ml van alles, met een max. van een liter totaal, dus alles bij elkaar. En dan inderdaad in zo'n doorzichtig zakje. En ik weet eigenlijk nooit of je ook een apart tasje bij je mag houden, ik prop dat aparte tasje eigenlijk altijd in m'n handbagage en haal het na de douane weer tevoorschijn :)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 05 Apr 2015 09:05

Thanks! Ja mijn tasje is ook vrij klein dus ik prop hem er ook maar gewoon bij. Op de site van Air Malta staat dat zij een extra tasje wel toestaan, maar dat niet alle luchthavens dit OK vinden. Haha, zo weet ik nog niets natuurlijk :P

♥♥
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Apr 2015 09:06

Losse tas hangt af van de vliegtuigmaatschappij, dus je kan het beste op hun website kijken. Vloeistoffen moet je apart bij de douane laten zien, dus makkelijkste om ze voorin je tas te stoppen zodat je ze er zo uit kan halen.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Apr 2015 09:08

Dat is raar, want een vliegveld bepaald niet wat je aan bagage mee mag nemen, dat bepaald de vliegtuigmaatschappij.
Maar anders kan je ook nog de sites van de vliegvelden checken.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 05 Apr 2015 09:42

Toen wij met Air Malta vlogen deden ze echt nergens moeilijk over, dus denk dat het wel kan een extra tasje, maar ik zou er gewoon voor de zekerheid voor zorgen dat het er bij in past. Vlieg je vanaf Schiphol?
<<

Anoniem173

Bericht 05 Apr 2015 09:55

Het handige is dat een gewone tube tandpasta gewoon mag, roldeodorant ook, veel wax is minder dan 100 enz. Het valt best mee met kleine flesjes! Eventueel kun je bij de action ook lege flesjes kopen om te vullen met je eigen shampoo enzo.

Terug naar Reizen & vakanties