Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

8 dagen vakantie met alleen handbagage, zou jij het kunnen?

<<

Anoniem173

Bericht 07 Aug 2014 14:10

8 dagen vakantie met alleen handbagage, zou jij het kunnen?

Ik ga begin oktober nar de Canarische eilanden, lanzarote. Omdat we met ryanair vliegen en ik 40 euro te duur vindt voor 15 kg bagage hebben we alleen handbagage om mee te nemen. Oftewel een kleine koffer en een minitasje van 20 bij 20 cm. Toen ik dit aan een collega vertelde keek ze me echt met grote schrikogen aan. Hoe ik me dan aanklede aangezien ik dan maar 2 paar schoenen kon meenemen?

2 jaar geleden hebben we dit ook al gedaan, toen gingen we 8 dagen naar zuid Spanje. Ik heb serieus op de keukenweegschaal gemeten hoe zwaar al mijn kleding was. We kopen ter plaatse zonnebrand en after sun. Allemaal kleine flesjes mee voor shampoo, douchecreme en makeup reiniger. Een ereader weegt niets en ik kan een shirtje daar ook even uitwassen.

Zouden jullie het kunnen?

Afbeelding
<<

Anoniem117

Bericht 07 Aug 2014 14:13

Re: 8 dagen vakantie met alleen handbagage, zou jij het kunn

Ja ik ben vorig jaar voor eenzelfde periode naar Ibiza gegaan. Was geen enkel probleem. Ik vind zo'n koffer die je als handbagage mag meenemen ook best nog groot.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 07 Aug 2014 14:13

Jep, ik heb ook wel eens 11 dagen met alleen handbagage gedaan, geen probleem! En dat was nog zonder extra klein tasje, dus echt alleen m'n trolley.
<<

Anoniem122

Bericht 07 Aug 2014 14:14

Ja hoor, het is maar 8 dagen. Gewoon zorgen dat je veel kan combineren, of juist voornamelijk jurkjes mee nemen. En 1 paar schoenen aan en een paar slippertjes oid in de koffer mee.
Je kan ook altijd nog een handwasje doen als het nodig is.
<<

Henque

Kletskop

Bericht 07 Aug 2014 14:15

Opzich vind ik het best slim van je, je spaart 40 euro ( x2? ) uit en het enige wat je daarvoor moet doen is een keer daar je kleren uitwassen. Zou het zelf niet doen denk ik omdat ik het niet fijn vind om daarmee bezig te zijn op een relatief korte vakantie, en ik heb altijd graag nét iets teveel bij me ;)
Hoeveel kilo mag die handbagagekoffer eigenlijk zijn?
<<

Anoniem173

Bericht 07 Aug 2014 14:22

10 kg mag je meenemen. Vorige keer had ik even uit m'n hoofd:
Schoenen:
-birckenstocks
-ballerina's
-teenslippers
-gympen aan tijdens vlucht

Kleding:
-6 shirtjes
-2 korte broeken
-3 jurkjes
-pyjama

En gewoon elke dag een schone onderbroek, sokken enzo.
<<

Anoniem147

Bericht 07 Aug 2014 14:23

Ja hoor. Ik spaar ook liever dat geld op een keer lekker uit eten. Koop wat spul daar qua drogisterij artikelen en het is goed.

Qua kleding zou ik er echt geen moeite mee hebben. Ik rol mijn kleding altijd op, neemt echt veel minder ruimte in en ik ben sowieso een lichte reiziger. Hou niet van gesjouw. Vreselijk vind ik dat.
<<

Anoniem147

Bericht 07 Aug 2014 14:24

Het zwaarste op een vlucht met ruimbagage is ook altijd mijn toilettas :laughcry: Die weegt meestal een kg of 7 a 8 hahahaha. Te erg. Maar ik neem echt onzin mee qua beauty producten en alle verpakking zijn altijd nieuw en vol.
<<

Anoniem122

Bericht 07 Aug 2014 14:26

Zoveel schoenen voor 8 dagen?
Lol, ik had voor 5,5 maand een paar gympen mee voor stage, en een paar wandelsandalen en terplekke goedkope slippers gekocht, en de laatste paar weken ook daar alleen op gelopen :P
<<

Anoniem 69

Bericht 07 Aug 2014 14:27

Ja, ik zou dat wel kunnen. Ik zou dan vooral mini's meenemen qua toiletartikelen. Ik denk dat dat goed te doen moet zijn. En het scheelt je tijd, omdat je niet op je koffer hoeft te wachten.
<<

Anoniem114

Bericht 07 Aug 2014 14:36

Ja hoor, ik zou 't wel kunnen. Birkenstocks mee, gympen aan. Goed weervoorspelling checken en desnoods 2 shirts over elkaar aan trekken :laughcry: Rokje weegt niks, 2 shorts erbij en paar hemdjes/shirtjes die goed op te vouwen zijn. Een vest o.i.d. gewoon aantrekken en verder draag ik toch al geen make up, dus ik hoef ook geen remover mee te nemen o.i.d. Blokje zeep in de tas en klein flesje crèmespoeling and i'm good to go.
<<

Anoniem173

Bericht 07 Aug 2014 14:38

TukTuk schreef:Zoveel schoenen voor 8 dagen?
Lol, ik had voor 5,5 maand een paar gympen mee voor stage, en een paar wandelsandalen en terplekke goedkope slippers gekocht, en de laatste paar weken ook daar alleen op gelopen :P

Ja heb ik altijd graag mee omdat ik toch voor bijv een wandeltocht dichte gympen mee wil hebben en s avonds soms op ballerina's loop. Slippers voor naar het strand en zwembad. :smile:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 07 Aug 2014 14:56

Ik ga in oktober naar een vriendin in Barcelona voor 5 nachten/4 dagen (vlieg 's avonds heen en 's ochtends terug, is niet erg omdat ik toch daar logeer) met L. en ik heb geen bagage bij geboekt. Vlieg met transavia. Ik zit wel erg te twijfelen of dat zo gaat lukken.
Ik mag mee: 10 kg handbagage en voor L. nog één stuk bagage van max 10 kg.
Dat betekend dat ik óf alles in mijn 10 kg moet zien te proppen en buggy mee, maar ik moet wel eigenlijk een luiertas mee voor onderweg want het kan zijn dat ze de trolley in het ruim willen stoppen. Of ik moet geen buggy meenemen (dan neem ik de draagzak mee) en dan heb ik een extra 10 kg. Het voordeel is dat ik dan zeker weten genoeg kilo's mee mag nemen, het nadeel is dat ik dan geen buggy heb.
Nou heeft mijn vriendin zelf ook een buggy en een wandelwagen. Maar ook twee kinderen. Ik vroeg of ik haar buggy mocht lenen maar ze zei dat het niet handig was omdat haar oudste (van bijna 4) er ook nog wel eens in zit. Ik zelf denk dat het wel los zal lopen, dat L. en S. wel kunnen wisselen en dat ik L. dan gewoon tussendoor in de draagzak kan doen. Alleen idd met uit eten gaan kan ik L. niet weg zetten.

Dus ik twijfel of ik niet toch bagage bij moet boeken, maar ik vind het zo'n onzin!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Aug 2014 15:10

Wij zijn laatst 7 dagen naar Spanje geweest en hadden ook alleen handbagage. Ging prima! Wij hebben alleen geen e-reader, dus ik had wel 3 boeken mee (waarvan 2 in de kleine handtas haha).
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Aug 2014 15:19

Ik zou het ook wel redden. Vooral als ik zie hoeveel kleding je meeneemt en gewoon ongewassen thuis weer in de kast gaat!

Afgelopen vakantie paste eigenlijk al onze bagage is 1 koffer (2 personen). Uiteindelijk hebben we deze niet helemaal volgestopt en een klein weekendtasje meegenomen die we daar ter plaatse konden gebruiken (zwemspullen).
08/2018
05/2021
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 07 Aug 2014 15:21

Oh ja en ik mag vast wel handdoeken van die vriendin lenen. Ik denk dat ik tegen die tijd gewoon eens ga kijken hoe veel ik in die 10 kg krijg.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 07 Aug 2014 15:27

Makkelijk, zomerkleding weegt amper wat en het is maar acht dagen.
Afgelopen winter op vakantie geweest naar winterbestemmingen voor 14 dagen, moesten ook zelf handdoeken meenemen e.d.. Het paste allemaal, koffer zat propvol ik wilde veel kleding mee als koukleum (handtas was mijn cameratas puur met cameraspullen).
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Aug 2014 16:50

ik zou dat niet kunnen. Mijn koffer was dit jaar 19kilo. We moesten 10 euro betalen voor de koffer. En ik had toch in de week een fles shampoo en creme spoeling en douchespul nodig. Dus als ik kleine flesjes mee zou nemen moet ik daar nieuwe kopen en ik heb altijd hetzelfde merk ivm allergie. Net zoals zonnebrand.

Heb niet eens zoveel kleding mee. Maar altijd mijn eigen kussen dat is al een halve koffer. En altijd 2 flesjes water
Afbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 07 Aug 2014 18:04

Guess what?! Ik heb de laatste tien jaar nooit iets ingechecked, neem altijd alleen maar handbagage mee, op al mijn reizen. Dus ja, ik zou dat makkelijk kunnen, graag zelfs. Ik voel me zoveel lichter en flexibeler als ik licht reis!
<<

Anoniem173

Bericht 07 Aug 2014 18:05

Nougat schreef:Guess what?! Ik heb de laatste tien jaar nooit iets ingechecked, neem altijd alleen maar handbagage mee, op al mijn reizen. Dus ja, ik zou dat makkelijk kunnen, graag zelfs. Ik voel me zoveel lichter en flexibeler als ik licht reis!

Maar hoe doe je het dan met een nagelschaartje? En ga je op reis met een trolley ofzo? Want ik heb op mijn langere reizen altijd een backpack meegehad. Maar dingen als een nagelschaartje mag je gewoon niet in je handbagage hebben. En die backpack is net te groot om in te checken als handbagage. Terwijl het qua gewicht wel zou kunnen.
<<

Anoniem125

Bericht 07 Aug 2014 18:23

Ja, met een trolley inderdaad. Ik vind dat fijner dan een backpack. Toen ik 18 was ben ik wel eens met een backpack gegaan, maar ik vind dat toch best zwaar, dat tillen de hele tijd. Een nagelschaartje neem ik gewoon niet mee, heel simpel :P
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Aug 2014 19:01

Ik ben ook 10 dagen naar Ibiza geweest met alleen handbagage. Mijn ex had ook alleen handbagage mee. Het is gewoon slim inpakken, ik heb niks hoeven wassen ofzo. En ik had zelfs nog gewicht over voor de souvenirs! Haha.

Overigens had ik er wel op gerekend dat ik wat handwas moest doen voor ex hoor, maar die kocht ter plekke nog nieuwe shirts en liet een paar oude achter. En verder idd gympen aan, slippers mee en een paar ballerina's. En verder was mijn ervaring van de vorige vakanties dat je toch maar de helft draagt van wat je meeneemt. Dus toen heb ik gewoon maar de helft meegenomen, haha.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem125

Bericht 07 Aug 2014 19:09

Ik neem altijd 1 chique jurkje mee dat niet kan kreuken + 1 paar nette schoenen. Dit bewaar ik dan voor als de gelegenheid zich voordoet. Verder draag ik heel basic kleding, zodat alles met alles te combineren is. En dan slippertjes mee en basic nette gympen die zowel onder broeken als ook onder jurkjes/rokken kunnen. Als ik echt iets mis, dan zijn er in het buitenland ook overal winkels.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 07 Aug 2014 19:23

Voor een dag of 7 of 8 zou ik dat wel kunnen ja. In de zomer dan, in de winter heb je toch warmere kleding nodig (tenzij je naar een tropisch oord gaat natuurlijk), dat is zwaarder en neemt meer ruimte in. Wij zijn nu bijna 3 weken weg, en mijn man reist ook alleen met handbagage, hij had alleen zijn shampoo en douchespul bij mij in vanwege de douane, en zijn slippers (maar als het moest had hij die er denk ik ook nog wel in gekregen). Ik heb wel een koffer ingecheckt, en ik heb wel een aantal gezamenlijke dingen zoals zonnebrand ook erin zitten.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Aug 2014 10:28

Ja hoor ik doe dat ook met gemak. Zelfs met alleen een trolley, zonder losse handtas aangezien dat naar mijn weten (tenzij de regel veranderd is) ook niet mag bij RyanAir. Schoenen aan, slippers in de tas. Zwaarste kleding aan (lange broek), jas of vest aan, portemonnee of uets desnoods in mijn jaszakken en een platte handtas in de trolley. Shampoo en dergelijke koop ik eventueel daar wel als er geen ruimte is voor mini's. Grootste deel van mijn trolley zit vol met mijn camera.
Handdoeken en dergelijke zijn meestal niet nodig, in een hotel liggen ze en in een hostel kan je ze meestal huren.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties