23 Dec 2014 00:20 door Anoniem119
Hoe vond je Metz? Ik kwam daar als kind altijd! Volgens mij had je er toen nog een topic over toch?
Ik ben dit jaar in februari naar Myanmar geweest, dat was wel de grootste reis van het jaar. Mijn eerste keer naar Azië. Ik vond het heel gaaf maar het is niet mijn meest favoriete continent (dat blijft Amerika). Maar wel een fantastische rondreis gemaakt, bovenop rijstzakken in een kippenbus, met de trein over een hoog bergviaduct, veel foto's maken van de super vriendelijke mensen. Echt bijzonder. Alleen het eten was vrij slecht daar, niet vergelijkbaar met de omringende landen. Maar al met al prachtige ervaring met als letterlijk hoogtepunt een mooie ballonvaart over een vallei met duizenden tempels.
In mei werd ik ontvoerd naar Duitsland. Een prachtig Duits kasteel met driesterrenrestaurant waar ik ten huwelijk ben gevraagd. Geweldig. Mooiste weekend van het jaar. En de stad Keulen ontdekken, best een leuke stad!
In september gingen we een broodnodig weekendje weg. Ik had de hele zomer zo'n 60 uur per week gewerkt en was erg toe aan even rust. Het was een golf weekendje met vrienden maar ik heb met name geslapen, gegeten en uitgerust in en om het huis waar we zaten. En wijn gedronken in de jacuzzi. Heerlijk.
En afgelopen twee weken zijn we in Amerika geweest. Een soort heritage trip maar onze plekken waar we gewoond hebben. Eerst naar San Francisco, waarna we naar mijn geliefde Marin County gingen. Hier heb ik mijn oude dorpje laten zien aan mijn vriend, mijn oude highschool, met oude vriendin uiteten geweest en in mijn oude huis een maaltijd gekookt voor mijn oude gastgezin. Heel bijzonder. En naar Google geweest in Silicon Valley!
Hierna vlogen we naar Washington DC en zijn we door landelijk Virginia gereden, op weg naar de plek waar m'n vriend gewoond heeft, waar we zijn universiteit hebben bezocht en een bruiloft van een van zijn oude vriendinnen hebben bezocht.
Waar Myanmar slecht eten had, kwam hier echt die foodie soul bij ons naar boven. Ontbijten met Tamales in de Mexicaanse buurt in San Francisco, slingerend over een kust weggetje een kalm baaitje vinden en daar aan een picknicktafel oesters eten en ze zelf openen, langs zowel een kleine whisky brouwerij komen en spontaan een tour en proeverij krijgen, om vervolgens te lunchen tussen de wijngaarden een paar kilometer verderop. Echt fantastisch. Hoe bijzonder zo'n verre Aziatische trip ook is, dit is mijn thuis, dit is mijn soort reis. Ik heb super genoten! En natuurlijk mijn dertigste verjaardag daar gevierd. Ik vond het geweldig.