Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Jouw reisjaar 2014!

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 23 Dec 2014 00:00

Jouw reisjaar 2014!

Waar ben jij allemaal geweest dit jaar? En met wie? Wat was je mooiste reis?

Ik ben in februari/maart een paar dagen naar Dublin geweest met mijn man. Eind maart een nachtje Zutphen met mijn zus en nichten. In mei een paar dagen Metz met mijn man. In juni een nachtje Aken en aansluitend een dagje Pinkpop met mijn man. In augustus een rondreis van bijna 3 weken door Griekenland, Bulgarije en Roemenie met mijn man. In september een weekendje Texel met mijn ouders, zus en man. In oktober een paar dagen Parijs met mijn man. En in november een nachtje Enschede met mijn zus en nichten.

Ik denk dat het hierbij blijft dit jaar. Of we moeten komende week nog een nachtje weggaan ofzo. Hebben we het wel over gehad, maar nog geen concrete plannen gemaakt.
<<

Anoniem119

Bericht 23 Dec 2014 00:20

Re: Jouw reisjaar 2014!

Hoe vond je Metz? Ik kwam daar als kind altijd! Volgens mij had je er toen nog een topic over toch?

Ik ben dit jaar in februari naar Myanmar geweest, dat was wel de grootste reis van het jaar. Mijn eerste keer naar Azië. Ik vond het heel gaaf maar het is niet mijn meest favoriete continent (dat blijft Amerika). Maar wel een fantastische rondreis gemaakt, bovenop rijstzakken in een kippenbus, met de trein over een hoog bergviaduct, veel foto's maken van de super vriendelijke mensen. Echt bijzonder. Alleen het eten was vrij slecht daar, niet vergelijkbaar met de omringende landen. Maar al met al prachtige ervaring met als letterlijk hoogtepunt een mooie ballonvaart over een vallei met duizenden tempels.

In mei werd ik ontvoerd naar Duitsland. Een prachtig Duits kasteel met driesterrenrestaurant waar ik ten huwelijk ben gevraagd. Geweldig. Mooiste weekend van het jaar. En de stad Keulen ontdekken, best een leuke stad!

In september gingen we een broodnodig weekendje weg. Ik had de hele zomer zo'n 60 uur per week gewerkt en was erg toe aan even rust. Het was een golf weekendje met vrienden maar ik heb met name geslapen, gegeten en uitgerust in en om het huis waar we zaten. En wijn gedronken in de jacuzzi. Heerlijk.

En afgelopen twee weken zijn we in Amerika geweest. Een soort heritage trip maar onze plekken waar we gewoond hebben. Eerst naar San Francisco, waarna we naar mijn geliefde Marin County gingen. Hier heb ik mijn oude dorpje laten zien aan mijn vriend, mijn oude highschool, met oude vriendin uiteten geweest en in mijn oude huis een maaltijd gekookt voor mijn oude gastgezin. Heel bijzonder. En naar Google geweest in Silicon Valley!
Hierna vlogen we naar Washington DC en zijn we door landelijk Virginia gereden, op weg naar de plek waar m'n vriend gewoond heeft, waar we zijn universiteit hebben bezocht en een bruiloft van een van zijn oude vriendinnen hebben bezocht.
Waar Myanmar slecht eten had, kwam hier echt die foodie soul bij ons naar boven. Ontbijten met Tamales in de Mexicaanse buurt in San Francisco, slingerend over een kust weggetje een kalm baaitje vinden en daar aan een picknicktafel oesters eten en ze zelf openen, langs zowel een kleine whisky brouwerij komen en spontaan een tour en proeverij krijgen, om vervolgens te lunchen tussen de wijngaarden een paar kilometer verderop. Echt fantastisch. Hoe bijzonder zo'n verre Aziatische trip ook is, dit is mijn thuis, dit is mijn soort reis. Ik heb super genoten! En natuurlijk mijn dertigste verjaardag daar gevierd. Ik vond het geweldig.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 23 Dec 2014 00:23

Ik ben in mei met mn vader en zusje naar Parijs geweest, was leuk. We zaten in een appartementje via Airbnb, beviel goed. Verder ben ik in de zomer met Carra naar Napels geweest en daarna zelf verder gereisd naar Rome, Florence en Milaan. Geslaagde trip! Dat was het alweer geloof ik.
❤️ 7 juni 2018
<<

Anoniem122

Bericht 23 Dec 2014 00:24

Ik ben "alleen" 5,5 maand in Thailand geweest. Meest geweldige tijd van mijn leven gehad! :heart:
<<

Anoniem173

Bericht 23 Dec 2014 00:27

Jullie Amerika reis klinkt super Marin
Bliss ga je dit jaar weer naar Italië?
Mizz-s welk land van je rondreis in de zomer vond je het mooiste?

Ik had voor mijn doen een beetje een mager reisjaar (oké ik besef me nu dat ik best verwend ben)
-februari 8 dagen Turkije naar een 5 sterren hotel op huwelijksreis
-april weekend Domburg
-juni concert at sea
-juli 8 dagen lesbos
-augustus 5 dagen zuid Limburg gekampeerd
-oktober 8 dagen Lanzarote
-november weekend Twente
-december weekend Antwerpen
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Dec 2014 00:39

Ik ben in het voorjaar naar Andalusië geweest om de Semana Santa, helige week voor Pasen mee te maken. Was erg indrukwekkend en bijzonder om mee te maken (geen eigen foto's maar om een indruk te krijgen): Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ik ben daarna naar Detmold in Duitsland geweest naar het straattheaterfestival: Pikspalace uit België met Boucherie Bacul erg leuk, en er waren meer mooie optredens http://www.pikzpalace.be/ , http://youtu.be/TEQUgsz2clc Afbeelding

In de zomer ben ik naar Japan geweest. Ik vond Tokyo echt een fantastische stad Afbeelding, mooie en indrukwekkende moderne architectuur, oude wijken, mooie mensen. Hiroshima indrukwekkend om daar te zijn op de herdenkingsdag. Zo leuk om te zien dat vrouwen/meisjes in de zomer nog steeds kimono's dragen bij speciale dingen in het weekend, heerlijk super verse sushi gegeten en ook erg lekkere andere gerechten en me elke keer weer verbaasd over alle moderne snufjes bij toiletten. Afbeelding

En ik ga zo meteen nog een paar dagen naar Lille in Frankrijk.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 23 Dec 2014 00:44

Haha AM, noem dat maar mager! Ik weet nog niet of ik komend jaar weer naar Italië ga. Ligt niet per se in de planning, maar ik sluit niks uit.
❤️ 7 juni 2018
<<

Anoniem193

Bericht 23 Dec 2014 00:56

Pff ik ben dit jaar 2* naar duitsland geweest. Waar ik de tweede keer een verkeersongeluk had en binnen twee dagen weer thuis was.
Verder wel heel veel weekendjes weg geweest in eigen land.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Dec 2014 01:02

Verkeersongeluk is natuurlijk minder. Maar Duitsland is wel altijd leuk. Er staan daar nog heel wat plaatsen op mijn lijstje.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 23 Dec 2014 03:39

Had je wel tegen kunnen komen Marin, we waren rond dezelfde tijd in San Francsisco.

Ik heb vooral veel uitstapjes gedaan binnen Australie begin dit jaar.
Toen in april naar Phuket voor een bruiloft
En vanaf augustus ben ik op reis door Azie, Europa en Noord Amerika (Zuid Amerika is in januari 'pas')
Afbeelding
Afbeelding
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 23 Dec 2014 09:25

- Weekendje Rotterdam met mijn vriend
- Roadtrip West-Coast USA, ook met mijn vriend. Dat was wel echt de topper van 2014, WAT een fantastische reis. Super mooie natuur, liefde voor San Francisco, en liefde voor het vrije gevoel dat de vakantie mij gaf.
- Weekendje Best Kept Secret met vrienden
- Ruime week Kopenhagen en Zuid-Zweden samen met mijn vriend, we hadden daar een bruiloft. Was zeker leuk maar door het slechte weer en migraine op mijn 30'ste verjaardag niet fantastisch.
- Weekendje Bergen met mijn vriend als cadeau voor mijn verjaardag. Dat was super lekker!
- Weekendje Gent met vrienden, dat was vooral heel gezellig
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 23 Dec 2014 09:37

Wat een bijzondere reizen Rapa Nui! Leuk om te lezen.
Laatst gewijzigd door Teun op 23 Dec 2014 10:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 23 Dec 2014 09:39

- februari een weekend naar Berlijn met mijn man
- maart 2 dagen naar Dusseldorf met een vriendin
- juli 1,5 week Lanzarote met man en zoon
- september weekend Londen met vriendin
- december midweek Berlijn met mijn vader
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Roxi3

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 23 Dec 2014 09:51

Ik ben begin dit jaar een week naar Berlijn geweest met mijn man. We hebben daar Oud en Nieuw gevierd en zijn daarna nog een aantal dagen gebleven. We hebben heerlijk gegeten en veel gewandeld.

In maart ben ik samen met mijn man een weekend naar Londen geweest. Daar komen we ieder jaar en dan gaan we winkelen en bezienswaardigheden bekijken.

In de zomer zijn wij 2,5 week naar Italië geweest. Daar zijn wij met een huurauto door Toscane gaan rijden en hebben we ontzettend veel gezien en gedaan. We hebben ook nog een paar dagen bij een Italiaanse vriendin doorgebracht.

In oktober hebben wij mijn opa en oma meegenomen naar Londen. Zij waren daar nog nooit geweest en we hebben geprobeerd om hen zo veel mogelijk te laten zien en beleven. Ze vonden het prachtig en hebben het er nog steeds over.

In november zijn we met een groep vrienden naar België geweest. Daar hebben we veel gekletst en lekker gegeten. Verder hebben we niet veel gedaan maar we kwamen wel uitgerust terug.

En op dit moment ben ik met een deel van de familie in Duitsland. Samen Kerst vieren en genieten van het samen zijn.
<<

Anoniem313

Bericht 23 Dec 2014 09:55

Oh, Japan, daar zou ik graag een keer heen willen!

Ik heb dit jaar voornamelijk voor mijn werk gereisd: naar Nicaragua, Parijs (2 x), Zweden, en Dublin. Prive ben ik een weekje in NYC geweest met mijn vader, broer en zus, en 2 weken in de Auvergne met man en kind.
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 23 Dec 2014 10:34

Toevallig Rapa Nui, ik ben afgelopen jaar ook in Japan geweest, en in Lille!
Caulfield, kan ik me voorstellen, ik vind Japan echt een aanrader!

Verder ben ik naar Zwitsersland en Sevilla geweest.
En in Nederland naar Zandvoort, Nijmegen en ergens in Brabant.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Dec 2014 10:38

We zijn dit jaar niet veel weg geweest ivm onze baby.
Eind mei zijn we een weekend naar Zuid Limburg geweest, augustus 3 weken naar Noorwegen en op dit moment zitten we in Frankrijk voor wintersport.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 23 Dec 2014 10:53

Teun schreef:Wat een bijzondere rijzen Rapa Nui! Leuk om te lezen.

Rijzen :kersthaha:
❤️ 7 juni 2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 23 Dec 2014 10:58

Oh my je moet eens zien hoe rood ik nu ben, hahaha!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem321

Bericht 23 Dec 2014 11:06

Begin februari ben ik met mijn vriend, broer en schoonzus een weekendje in een roompotpark in duitsland geweest. Was erg relaxed.

Halverwege maart ben ik met mijn vriend een lang weekend naar Parijs geweest. Dat was erg leuk. Heb er goede herinneringen aan.

Eind april ben ik alleen een lang weekend naar Verona geweest. Was ook erg mooi. Heb ook veel van de omgeving van Verona gezien (ben ook naar Vicenza, Sirmione en Mantova geweest).

In juni heb ik met mijn vriend een rondreis door het zuidwesten van Amerika gemaakt. Dat was de meest fantastische reis tot nu toe ever! We hebben het er nu nog heel vaak over, het was zo gaaf! We bekijken ook nog regelmatig de foto's die we toen gemaakt hebben.

In oktober ben ik nog 10 daagjes met mijn vriend naar Mallorca geweest. Lekker in een cottage, was erg relaxed. Fantastisch weer gehad.

Ik kan wel zeggen dat de rondreis door Amerika de mooiste vakantie was.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 23 Dec 2014 12:12

2014 was niet mijn spectaculairste jaar qua reizen. Ik ben in mei met mijn man naar Stockholm geweest op citytrip voor vijf dagen.

In augustus zijn we 13 dagen naar Cyprus geweest: een heerlijke relaxte en leuke vakantie.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 23 Dec 2014 12:33

Marin, Metz was heel leuk. Een heel mooi en gezellig stadje, en er is een dependance van het Centre Pompidou, dat was erg leuk. Ook zijn we nog naar Verdun geweest vanuit daar, heel indrukwekkend om te zijn.

Rapa Nui, Japan lijkt me heel gaaf. Staat hier ook nog op het lijstje!

AM, het leukst vond ik Roemenië. Dat land heeft echt wel mijn hart gestolen, met name het noorden (boven Boekarest). We gaan zeker nog een keer terug. Maar Sofia was ook een geweldige stad! Griekenland was leuk om een keer geweest te zijn, maar niet echt mijn land.
<<

Anoniem152

Bericht 23 Dec 2014 12:35

Maart: stedentrip Istanbul
Mei: rondreis Jordanië
Juli: weekje Macedonië
Oktober: twee weken Jamaica
December: weekje Kaapverdië

2015 zal (helaas) niet zo'n druk reisjaar worden, omdat ik net een andere woning heb gekocht.
<<

Anoniem147

Bericht 23 Dec 2014 13:17

@ Marin, klinkt geweldig! Ik wil zo graag eens rondreizen door Amerika. Blijf het elk jaar weer herhalen maar die droom gaat niet weg.

@ AM, hahaha mager! Mijn tripjes vallen helemaal in het niet ;)

februari: 4 dagen Parijs
augustus: klein weekje Amsterdam in Harrisons huis :love: (super lief!)

Dat was het hahaha. Dat noem ik magertjes :P
<<

Anoniem173

Bericht 23 Dec 2014 13:56

Marni schreef:@ Marin, klinkt geweldig! Ik wil zo graag eens rondreizen door Amerika. Blijf het elk jaar weer herhalen maar die droom gaat niet weg.

@ AM, hahaha mager! Mijn tripjes vallen helemaal in het niet ;)

februari: 4 dagen Parijs
augustus: klein weekje Amsterdam in Harrisons huis :love: (super lief!)

Dat was het hahaha. Dat noem ik magertjes :P

Haha ik kan er niets aan doen meestal ga ik wat langer verder weg. En nu alleen maar binnen Europa geweest... mja huis gekocht en getrouwd het geld gaat soms ergens anders heen ;).
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties