Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Albanie

<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Jan 2015 13:34

Albanie

Is iemand van jullie al een keer in Albanië geweest? Het plan is om in de zomervakantie die kant op te gaan, maar weet eigenlijk niet zo goed wat voor bezienswaardigheden er zijn en waar wij echt heen moeten. Tips zijn daarom welkom.
<<

Anoniem238

Bericht 04 Jan 2015 13:48

Re: Albanie

Wij zijn in de zomer van 2013 in Macedonië op vakantie geweest en hebben toen een dagexcursie naar Albanië gemaakt.
Voor 1 dag vonden wij het heel indrukwekkend wat we gezien hadden, maar we waren blij dat we in een land zaten waar de voorzieningen van hoger niveau waren (wegen/toerisme).
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Jan 2015 14:04

Geen tips, wel benieuwd naar wat je evt als tips krijgt en vooral wat je achteraf van Albanië vond. Staat ook op mijn lijstje (maar daar staat nog meer op dus zal niet als eerste aan de beurt zijn) en ik heb al wel een paar keer gekeken bij bv Djoser op de site wat er dan te doen is omdat ik dan denk ik met een rondreis zou gaan: je zult zelf ook al wel dingen gezocht hebben maar misschien heb je nog iets aan de dingen die zij bv opgenomen hebben in hun programma: http://www.djoser.nl/rondreis_albanie_macedonie/15_dagen_albanie_en_macedonie/
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Jan 2015 15:12

Die reis had ik gezien Rapa Nui, maar vind de informatie die over Albanië gegeven wordt zo oppervlakkig. Dat het een onder ontwikkeld land is, is mij bekend. Eigenlijk is dat ook een van de redenen om er heen te gaan, goedkoop. Maar ik ben inderdaad wel een beetje 'bang' voor de slechte infrastructuur. Wij zullen eerst in Macedonië verblijven en weten nog niet of we dan via Griekenland reizen of via Ohrid. Via Griekenland i weliswaar om maar wel over de snelweg zodat het qua tijd niet zoveel scheelt. Het voorlopige plan is om naar zee te gaan bij Vlora of Saranda en via Tirana naar Skhoder. Daar tussenin nog geen idee.
Boekenwurm, ik denk dat jij met die excursie echt in de binnenlanden op het platteland terecht bent gekomen?
<<

Anoniem238

Bericht 04 Jan 2015 16:37

luisa schreef: Maar ik ben inderdaad wel een beetje 'bang' voor de slechte infrastructuur. Wij zullen eerst in Macedonië verblijven en weten nog niet of we dan via Griekenland reizen of via Ohrid.
Boekenwurm, ik denk dat jij met die excursie echt in de binnenlanden op het platteland terecht bent gekomen?

De infrastructuur tussen Albanië en Macedonië is inderdaad een groot verschil, dat merk je al meteen als je de grens overrijdt. Als je in Macedonië verblijft is Ohrid echt een aanrader, een mooi stadje aan een heerlijk meer.
Wij zijn met de excursie inderdaad in de binnenlanden geweest, maar ook in verschillende stadjes. De eerste indruk was dat het armoedig is en wij vonden het te armoedig voor een langere vakantie.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 04 Jan 2015 16:53

Ik heb dezelfde ervaring als Boekenwurm. Ik zat ook in Ohrid, Macedonië en één dag zijn we met een taxi het hele meer rond geweest. Albanië was idd wel een stuk armoediger! Verder weet ik er weinig van, maar Ohrid vond ik zeker een aanrader (maar goed, je wil naar Albanië, dus hier heb je niet zo veel aan misschien).
❤️ 7 juni 2018
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Jan 2015 18:19

Bedankt voor jullie reacties, maar idd dit jaar willen we echt Albanië. Ohrid ken ik goed, ben daar al geweest, ook in Struga. Ik ben zelf ook door de binnenlanden van Albanië gereisd, overigens niet in de buurt van Ohrid, maar meer noordelijk en ik snap heel goed dat je daar niet een vakantie wilt rondbrengen, zoveel valt er niet te beleven. Maar de kust schijnt op sommige plaatsen wel echt prachtig te zijn, dat wil ik graag zien. Wij gaan ook niks reserveren ofzo, gewoon daar ter plekke op zoek naar een kamer/appartement. Soort zimmer frei. Als het niks is trekken we dus weer verder.
De slechte infrastructuur baart mij wel een beetje zorgen, we zullen daarom niet de binnenlanden ingaan denk ik.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Jan 2015 19:35

Albanië is nou net een van de zeer weinige landen van Europa waar ik niet ben geweest. Maar ik zou er wel graag een keer heen willen.
Overigens, ik lees hierboven een aantal reacties met Macedonië ter vergelijking. Maar dat is niet echt een goede vergelijking. Je kunt Ohrid mijns insziens totaal niet vergelijken met de rest van Macedonië, zeker niet als je in het toeristische deel (bij de resorts) hebt gezeten. Ik heb zelf ook door de rest van Macedonië gereisd (en ben ook in Ohrid geweest, alleen zaten wij in een 'gewone' wijk in een klein apartementje), en daar is de infrastructuur ook niet optimaal zullen we maar zeggen, en het ontwikkelingsniveau niet al te hoog. Neemt niet weg dat ik het wel een heel mooi land vond om doorheen te reizen. Ik zou er dus zelf niet al te bang voor zijn en gewoon gaan. Maar ja, het is maar net wat je verwacht van te voren.

Terug naar Reizen & vakanties