Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Zonbestemming voor juni 2015 gezocht

<<

Anoniem238

Bericht 14 Dec 2014 15:47

Zonbestemming voor juni 2015 gezocht

Zoals traditioneel elk jaar in december zijn wij bezig onze zomervakantie van 2015 voor te bereiden.
We hebben 3 weken vrij in juni.
Nu ben ik op zoek naar tips voor een goed hotel & mooie bestemming :smile:!

Onze eisen:
- maximaal 4 uur vliegen
- half pension in een hotel
- voor half pension maximaal 2000 euro voor 12 dagen voor 2 personen
- excursies ondernemen (steden bezoeken, rondrit, varen)
- rond de 25 graden
- liever geen bestemming die we al eerder hebben bezocht

Op onderstaande bestemmingen zijn we al geweest:
- Griekenland (Karpathos, Kos, Kreta, Rhodos, Zakynthos)
- Macedonië
- Malta
- Tenerife
- Gran Canaria

We gaan liever niet naar Turkije.
Op dit moment oriënteren we ons op Mallorca, maar daar hoor ik hele wisselende verhalen over.

Wie heeft er tips?
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 14 Dec 2014 15:52

Re: Zonbestemming voor juni 2015 gezocht

Italie! Je wil echt 12 dagen op 1 vaste plek verblijven en daar half pension boeken? Ik vond het in Italie heerlijk om een beetje rond te rijden door de omgeving en verschillende plekken aan te doen.

Cyprus is denk ik ook wel een optie, ben er zelf nog nooit geweest maar staat wel op mijn lijstje om nog eens heen te gaan.

Italie is natuurlijk ook vrij groot, maar je kunt daar ook een eiland meepakken, zoals Sicilie. Ben ik zelf ook nog nooit geweest maar moet ook erg mooi zijn!
<<

Anoniem238

Bericht 14 Dec 2014 15:57

@ Winegum, bedankt voor je reactie!
We blijven graag 12 dagen in 1 hotel.
Van Cyprus weet ik dat het vaak al juni veel heter is dan 30 graden en dat vind ik toch echt iets te warm. :palm: .
De Italiaanse eilanden zijn zeker een optie, maar die schijnen best duur te zijn.
Bedankt voor het meedenken!
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 14 Dec 2014 22:23

Wij gaan op 14-6 naar Mallorca. Nog nooit geweest, meestal Griekenland/Turkije, maar omdat dit de 1e keer is met ons zoontje nu wat dichterbij en iets minder warm.
Afbeelding
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 14 Dec 2014 22:53

Ik vind Cyprus, Sicilië, de Algarve en zuid-Spanje wel aanraders voor jullie, al denk ik inderdaad dat het op Cyprus al wel 30 graden of meer zal zijn in juni. In zuid-Spanje kun je echt heel mooie excursies maken: naar Granada, Ronda, Cordoba, Gibraltar, Malaga en Sevilla. Ook is er een mooi zandstrand en is het daar niet heel duur. Sicilië is inderdaad wel iets duurder, maar vond ik ook goed betaalbaar.
<<

Juno

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 14 Dec 2014 23:29

Mallorca! Ben er dit jaar twee keer geweest en zou er zo weer heen gaan. Wij hebben een auto gehuurd en zijn het hele eiland rondgecrosst. Het is echt mooi daar. Lekker weer! Palma is ook leuk voor een dagje.
And don't forget to live the dreams and dream...
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Dec 2014 11:33

Mallorca is zeker heel mooi! Ben er inmiddels 3 keer geweest en zou er ook zo weer heen gaan. Ook wij hebben de laatste keer een auto gehuurd voor een paar dagen en hebben ook heel veel gezien!
<<

Anoniem238

Bericht 15 Dec 2014 12:53

@ Juno & Kajaka, ik ben benieuwd of jullie de niet supertoeristische plaatsen/hotels op Mallorca weten.
Dus hotels die niet meteen aan de drukke boulevards enzo zitten, maar ook weer niet te rustig :smile:.

Op dit moment kan ik alleen hotels aan de drukke boulevard vinden of hotels die in een super rustige omgeving liggen...en wij zoeken er het tussen in. :palm:
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Dec 2014 22:06

Ik denk dat het voor jullie te toeristisch is, maar wij zaten in Cala d'Or.
Vorig jaar zaten we in een ontzettend rustig adults only hotel. Hotel Tucan. Lag een paar minuten van het centrum en strandje(Cala d'Or heeft meerdere baaien, geen boulevards) Paar jaar eerder ook in Cala d'Or zaten we in hotel Tamarix. Deze lag een stukje verder van het centrum, had wel een strandje op een paar minuten afstand.
<<

Juno

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 15 Dec 2014 23:04

Wij zaten ook heel toeristisch in Cala d'Or. Ik vond het daar ook wel extreem en niet helemaal mijn ding, maar als uitvalsbasis voor andere uitstapjes prima te doen. Plus dat er mooie strandjes in de buurt zijn. Cala Mondrago en Es Trenc zijn aanraders! Een ander plaatsje waar we toevallig doorheen reden en wat mij ook erg leuk leek was Ses Salines. Porto Petro is ook een leuk vissersdorpje in de buurt van Cala d'Or. Misschien is dat meer iets voor jullie? Dit is allemaal in het zuiden. Het noorden ben ik wel geweest, maar eigenlijk alleen een dagje doorheen gereden. Via de oostkust. Erg mooi! Mallorca is niet zo heel groot, dus je kan makkelijk met de auto het eiland rond.
And don't forget to live the dreams and dream...
<<

Anoniem321

Bericht 16 Dec 2014 12:25

Het noordwesten van Mallorca is super mooi. Afgelopen oktober hebben wij een dikke week een huisje gehuurd tussen Port Soller en Soller in. Port Soller is een leuk kustplaatsje. Toeristisch, maar niet té. Ik vond het prachtig daar.
Vannuit Port Soller kun je overal naartoe. Ik weet niet of jullie ook een huurauto tot jullie beschikking hebben? Zo niet dan is het OV ook prima te doen. Je kunt makkelijk met de bus naar Deia en Valldemossa rijden en ook de andere kant op richting Lluc. (wat overigens ook wel de moeite van het bekijken waard is). Ook kom je makkelijk met de bus in Palma, half uurtje geloof ik.

Edit: Ik zou plaatsen als El Arenal vermijden, dat is gewoon veel te toeristisch en, ja, eigenlijk gewoon het ghetto van Mallorca, vind ik persoonlijk.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Dec 2014 23:10

El Arenal was leuk toen ik 18/19 was maar zou ik nu inderdaad niet meer naar toe gaan.
<<

Anoniem238

Bericht 20 Dec 2014 23:31

Bedankt voor de uitgebreide reacties en tips!

De vakantie is geboekt....naar Mallorca :dance: :dance:!
We hebben gekozen voor het appartementencomplex Inturotel Cala Azul Park in Cala d'Or.

Dus als er nog tips zijn voor bezienswaardigheden op Mallorca, zijn die van harte welkom!

Terug naar Reizen & vakanties