Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Handbagage lange reis

<<

Anoniem253

Bericht 15 Jan 2015 20:26

Handbagage lange reis

Wat neem jij mee in jouw handbagage als je een lange vliegreis gaat maken? Wat mag je absoluut niet vergeten?
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 15 Jan 2015 20:31

Re: Handbagage lange reis

Sowieso sokken als ik open schoenen aan heb! En een grote sjaal of iets anders warms om om je heen te slaan.
Verder genoeg leesvoer, wat dropjes, desinfectiezeep, zakdoekjes, lenzenvloeistof/lenzendoosje/bril, muziek, sudokuboekje.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Jan 2015 20:33

Alle oplaadkabels, camera, boek, tandenborstel, iPad, muziek, schoon ondergoed, bikini, schoon hemdje, handdoek, medicijnen, lekkere sokken, dekentje, nekkussen, handcreme, paspoort, belangrijke papieren, telefoon en iets te eten.
2015 💙
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Jan 2015 20:33

Zo'n doorzichtig zakje met daarin de vloeistoffen als deodorant, mini-tandpasta + tandenborstel, dagcreme, bodylotion. Een paar van die weggooi papieren washandjes. Ik wil of in het vliegtuig al of in elk geval op een vliegveld van aankomst me meteen kunnen opfrissen / tanden poetsen. Huid raakt in vliegtuig soms erg droog dus de tubetjes creme om even te kunnen bijsmeren.

Ik doe er meestal ook een setje ondergoed in + extra shirt voor het geval mijn koffer kwijt raakt.

Tijdschriften / boek. Paar balpennen omdat je vaak van die visa/ douane formulieren in he vliegtuig al moet invullen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 15 Jan 2015 20:36

Oplaadkabels heb ik inderdaad ook standaard bij me ja en pennen ook. Verder slik ik alleen de anticonceptiepil en die zit er inderdaad ook bij.
<<

Anoniem253

Bericht 15 Jan 2015 20:42

Wat voor dekentje nemen jullie dan mee? Ojaaa pennen! Heel goed, thanks!
<<

Anoniem173

Bericht 15 Jan 2015 20:55

Sportbroek en lekker vest om me om te kleden voor de terugreis.
<<

Anoniem147

Bericht 15 Jan 2015 20:57

Eigenlijk zo min mogelijk, omdat ik niet van sjouwen hou.

- Reispapieren etc. (paspoort/portemonnee)
- Telefoon + lader + oordopjes
- Camera
- Tijdschrift
- Wat te snacken
- Kauwgum
- Lege fles (die vul ik met water na de douane)
- Zonnebril
- Soms een boekje van de bestemming, om in de sfeer te komen haha
- Lenzenvloeistofje + bakje + bril
- Crème

Ik vind de dikke sokken trouwens wel een goede tip. Ik heb vaak koude voeten in het vliegtuig.

Verder stop ik eigenlijk nooit wat van mijn spul in de koffer van mijn vriend of andersom. Eigenlijk moeten we dat wel doen. Helemaal bij stopovers ofzo haha. Straks raakt 1 van ons koffers kwijt.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 15 Jan 2015 21:00

Ik heb het ook echt standaard koud bij vluchten! Dus ik zorg zeker wel voor warme sokken en sjalen e.d.
Afgelopen jaar naar Bali was echt afschuwelijk. Ik heb het nog nooit zo koud gehad. Iedereen zat te koukleumen en alle dekens waren gewoon al vergeven. We hadden er zelf volgens mij drie. Alle kleding die we in onze handbagage hadden aan. Brr! Op de terugreis hadden we dus ook voor meer kleding gekozen in onze handbagage. Al was het toen niet zo extreem koud gelukkig.
<<

Anoniem253

Bericht 15 Jan 2015 21:04

Gebruiken jullie een grote tas als handbagage?
<<

Anoniem147

Bericht 15 Jan 2015 21:05

Liever ook al niet haha. Maar uiteindelijk komt het meestal wel op A4 formaat neer.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 15 Jan 2015 21:06

Voor een lange reis meestal wel. Ik heb een grote standachtige tas. Die vind ik erg fijn. Ook om gewoon mee te nemen als we een dagje naar het strand/zwembad gaan ofzo. Die neem ik de laatste tijd dus wel vaak mee. Mijn vriend neemt dan een rugzak als handbagage mee. Ik doe mijn handtas dan altijd in de koffer.
<<

Anoniem253

Bericht 15 Jan 2015 21:07

Marni schreef:Liever ook al niet haha. Maar uiteindelijk komt het meestal wel op A4 formaat neer.

Haha lastig he? ;)
<<

Anoniem147

Bericht 15 Jan 2015 21:12

@ Winegum, dat heb ik bij onze laatste vakantie ook gedaan. Beviel zeer goed! Misschien doe ik dat voor Curacao wel weer. Thanks voor de reminder haha.
<<

Anoniem147

Bericht 15 Jan 2015 21:13

Champagne schreef:
Marni schreef:Liever ook al niet haha. Maar uiteindelijk komt het meestal wel op A4 formaat neer.

Haha lastig he? ;)

Haha behoorlijk. Ik vind gewoon niets erger dan zware tassen en koffers. Kan daar serieus zo chagrijnig van worden. Helemaal als ik dan nog met de trein naar het vliegveld moet en nog meer moet sjouwen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 15 Jan 2015 21:13

Marni schreef:@ Winegum, dat heb ik bij onze laatste vakantie ook gedaan. Beviel zeer goed! Misschien doe ik dat voor Curacao wel weer. Thanks voor de reminder haha.

:good:
<<

Anoniem88

Bericht 15 Jan 2015 21:19

Sokken en een extra setje ondergoed en m'n medicatie gaan altijd in m'n handbagage. Verder m'n camera, iPad, telefoon en evt nog wat leesvoer voor in het vliegtuig. En meestal bedenk ik last minute nog allemaal dingen die ik ook in m'n handbagage wil en eindig ik met een loeizware rugzak :palm:
Laatst gewijzigd door Anoniem88 op 15 Jan 2015 21:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem253

Bericht 15 Jan 2015 21:19

Marni schreef:
Champagne schreef:

Haha lastig he? ;)

Haha behoorlijk. Ik vind gewoon niets erger dan zware tassen en koffers. Kan daar serieus zo chagrijnig van worden. Helemaal als ik dan nog met de trein naar het vliegveld moet en nog meer moet sjouwen.

Ja dat inderdaad! Dat gesjouw de hele tijd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Jan 2015 21:27

Ik gebruik altijd mijn kipling Rugzak voor dit soort reizen. Gekocht toen ik naar de brugklas ging
2015 💙
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Jan 2015 19:38

Ik heb een rugzakje met daarin mijn Ipad, wat snacks, belangrijke papieren en ook mijn zakje met vloeistoffen. Verder iets van leesvoor. De rest zit in een handbagage koffertje, dus die heb ik boven mijn hoofd als ik wat nodig heb.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Reizen & vakanties