06 Jun 2014 10:01 door Zonnetje
De dingen die ik heel leuk of mooi vond in New York zijn:
- het monument van 9/11
- vanuit de derde verdieping van het Hilton hotel kun je van bovenaf de rampplek van 9/11 zien en de bouw van het nieuwe WTC. Pak de lift naar de 3e verdieping (restaurant/ bar) en vraag hier of je even mag kijken, of drink daar even wat.
- hardlopen in het Central park
- een fiets huren in de buurt van het Central park en daarmee langs de Hudson rivier (daar is een mooi fietspad) naar het zuiden fietsen over de Brooklyn bridge naar Brooklyn en via de Manhatten bridge weer terug
- overdag op het Empire state building, bij het ondergaan van de zon op de Top of the rock (Rockefeller center)
- met de boot langs het Vrijheidsbeeld varen, rondlopen op Liberty Island en Ellis Island
- een cupcake kopen bij Magnolia Bakery uit Sex and the City
- shoppen op 5th Avenue met o.a. Abercombie&Fitch
- Voor je ontbijt zou ik op zoek gaan naar Au Pain, Europa Cafe of Dean&Deluca. Voor weinig geld lekker ontbijtje.
- Heerlijke hamburgers hebben ze bij Shake Shack.
- Het is leuk om een drankje te drinken bij The View gaan in het Marriott hotel op Times Square. Pak hier de lift naar de 3e verdieping en vervolgens de lift naar de 48e. Vanaf daar heb je een leuk uitzicht over de stad in een rond draaiend restaurant.
- de rooftopbar van het Gansevoort hotel in het Meatpacking district is ook leuk
- ook het High line park is leuk
- ook een wandeling door China town is leuk
Ik zou vooral veel wandelen, dan zie je veel en ben je weinig geld kwijt. Mijn man en ik heb verschillende routes uit het 100%-boekje gelopen. O.a. de route door Green village vond ik echt een aanrader.
Veel plezier! New York is geweldig!