Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Transavia en handbagage

<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 15 Jan 2015 20:34

Transavia en handbagage

Hoe streng is Transavia op het naleven van de handbagage regels?

Ik heb namelijk geen ruimbagage bijgeboekt voor een vlucht van Transavia. Sowieso heb ik een koffer dat binnen de gestelde marges valt, dus dat is verder geen probleem. Enige nadeel is dat je handtas dus eigenlijk niet erbij mag, omdat je dan twee handbagages hebt. Maar kijken ze hier ook naar en moet ik zorgen dat als ik nog een handtas mee wil nemen, ik dit in mijn koffer stop. Of kan het wel en en?
<<

Anoniem173

Bericht 15 Jan 2015 20:54

Re: Transavia en handbagage

Gebaseerd op de website alles in 1 tas!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 15 Jan 2015 20:56

Haha ja dat heb ik ook gelezen! Maar ik zie heel vaak tijdens vluchten dat men toch meer bij zich hebben of dat de formaten volgens mij ook niet helemaal kloppen.

Nou vlieg ik eigenlijk nooit met Transavia maar ben benieuwd of iemand het weleens gezien/gedaan heeft en of er iets van werd gezegd.
<<

Anoniem86

Bericht 15 Jan 2015 21:19

Ik heb altijd gewoon 2 tassen
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 16 Jan 2015 11:17

Ik moest wel echt alles in 1 tas stoppen, maar op de terugweg mocht ik wel weer een los tasje van tax free items meenemen, terwijl dat op de heenweg niet mocht.
<<

Anoniem321

Bericht 16 Jan 2015 11:21

Mijn ervaring is dat transavia doorgaans vrij streng is met controleren.
Hoewel, daar zijn ze ook wel een beetje selectief in.
Ik vloog een keer naar Sevilla en toen pikten ze er een mevrouw uit die een trolley en een handtas had en dat mocht niet.
Terwijl andere mensen gewoon met 2 en soms 3! tassen het vliegtuig in mochten.
Ik durf het niet aan en reis altijd met 1 stuk handbagage. Ik gebruik altijd een trolley waar ik nog een los plastic tasje in heb met mijn e-reader, telefoon, paspoort en portemonnee en met iets te eten en te drinken. Als ik het vliegtuig in ga, haal ik het plastic tasje uit de trolley, gooi de trolley in het bagagerek en heb het plastic tasje mooi bij de hand en hoef ik niet steeds op te staan om dingen te pakken.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 16 Jan 2015 11:28

Ja dat doe ik ook inderdaad. Ik gebruik zo'n stoffen schoudertas en die haal ik onmiddellijk uit m'n trolley zodra ik in het vliegtuig ben.
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 17 Jan 2015 05:40

Ik heb afgelopen september met Transavia gevlogen en wij mochten echt maar 1 stuk handbagage. Ik had naast de trolley een klein schoudertasje en dat mocht wel maar dat was dan de handbagage van mijn zoontje. Anders had het toch echt bij de trolley ingemoeten.

Oh en alle handbagage werd gelabeld dus smokkelen was lastig geworden.
19-12-2012
04-07-2015
<<

Anoniem273

Bericht 17 Jan 2015 21:11

Wij hebben eind december met Transavia gevlogen en ze waren er erg streng op. Wij hadden de spullen die we tijdens de vlucht wilden gebruiken in een rugzak gedaan en tijdens het wachten bij de gate hadden we de rugtas er al uit gehaald (na het inchecken enzo dus). We moesten per se de rugtas weer terug in de trolley doen toen we aan boord wilden. Toen we eenmaal bij onze stoel in het vliegtuig zaten hebben we de rugtas er weer uitgepakt.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 18 Jan 2015 18:09

Jullie reacties lijken me duidelijk! Thnx voor de informatie. Ik ga daar dus niet op gokken en stop het gewoon allemaal in mijn trolley.

Terug naar Reizen & vakanties