Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Praag

<<

Anoniem273

Bericht 12 Nov 2014 21:16

Praag

Eind december gaan m'n man en ik naar Praag! Echt heel veel zin in :) We gaan sowieso lekker rondstruinen en kerstmarkten bezoeken (die zijn er nog tot 1 januari las ik op internet). Ons hotel zit in het centrum, bij het oranje pijltje:

Afbeelding

Wie heeft er tips? Wat mogen we écht niet missen?
<<

ZoZo

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 13 Nov 2014 17:25

Re: Praag

Wat leuk! Ik lees even mee, mijn vriend en ik gaan in februari.
Wel koud denk ik! Hoe heet jullie hotel?
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Nov 2014 16:29

Ik ben er een aantal jaren geleden een paar keer geweest en ik vond het toen al een mooie stad. Er is genoeg te zien, zeker de bekendste plekken. Ik zou er even moeten induiken om erachter te komen hoe die dingen weer heten.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 15 Nov 2014 17:36

Ohh, Praag is zo leuk en mooi!!
Onze eerste echte vakantie samen was naar Praag. Mijn man is helemaal niet van de steden, maar Praag vond zelfs hij echt geweldig.
Eerlijk gezegd hebben wij ons niet echt ingelezen.. We stapten gewoon in het centrum uit de bus vanaf de camping en dan lekker rondlopen! Must sees zijn natuurlijk die klok, de burcht en de Karelsbrug, maar ik vind de hele stad echt mooi :)

Volgens mij is het ook echt geweldig zo rond kerst om daarheen te gaan, staat nu gelijk op de wishlist, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Nov 2014 18:38

Inderdaad de Burcht, de Karelsbrug en het plein met de astronomische klok, maar ook het Joodse kerkhof en de joodse wijk.

En het gouden straatje met de woning van Franz Kafka, het Wenceslausplein met een plaquette voor Jan Palach (indrukwekkende geschiedenis is dat, want dat heeft te maken met Fluwelen revolutie (einde van het communisme in toen nog Tschechoslowakije)). Het Mucha museum, als je van kunst (Art Nouveau) houdt....

Als je naar het Petřínpark gaat, kom je op een heuvel terecht en heb je mooi uitzicht over de stad. Je kunt de kabelbaan nemen of te voet gaan, maar het is erg steil. Op de top van de heuvel is een replica van de Eiffeltoren gemaakt.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem185

Bericht 15 Nov 2014 19:00

Praag was niet echt mijn ding...
De elektrische fietstocht vond ik toch wel leuk. Ebike Prague Tour.
Veel gezien in één dag, vooral een gezellige dag gehad en lekker uit kunnen waaien op de fiets, aangezien het op dat moment 32 graden was. Lopend een tour was toch niet zo fijn geweest met die hitte!
<<

Anoniem273

Bericht 15 Nov 2014 21:13

Lampenkapje, daar zullen wij geen last van hebben eind december :)

Bedankt voor de leuke tips!! Heb er super veel zin in, hopelijk gaat het sneeuwen :love:
<<

Anoniem178

Bericht 15 Nov 2014 23:00

Vanuit daar dagtripje Kutna Hora! Daar zit die bottenkerk, gemaakt van menselijke beenderen en schedels. Gewoon met de trein gaan, dat is veel goedkoper en vond ik zelf relaxter dan een touringcar. Zie je ook nog eens wat buiten de toeristendingetjes. Daar zit ook de Santa Barbarakerk en meer dingen die de moeite waard zijn. Ik vond de begraafplaats om de kerk ook erg fascinerend.
Joodse Begraafplaats in Praag zelf is ook erg mooi. Hele masoleums, of bijzondere oude graven.

Terug naar Reizen & vakanties